Acura MDX SUV Forums banner

Hoeveel mijlen gaan CONTINENTAL-banden mee?

43K views 52 replies 30 participants last post by  MCRacer  
#1 ·
Mijn Continental-banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?

#2 ·
Houd er rekening mee dat "garanties" voor de levensduur van het loopvlak ervan uitgaan dat de banden pas worden afgeschreven als ze versleten zijn tot 2/32" van het resterende profiel (wat het wettelijke minimum is). Dat is misschien prima in de woestijn, maar voor regen is 4/32" een betere drempel. En voor behoorlijke prestaties in de sneeuw kan 5-6/32" een minimum zijn, afhankelijk van het profieldesign.

#3 ·
Conti Kilometerstand

Mijn Continental banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?

2016 MDX/ShAWD, Maat: 245/55R19 103H (CONTINENTAL CROSSCONTACT LX SPORT)

Bedankt

Dat is ongeveer wat ik heb gekregen - ik had ze nog een paar duizend kunnen pushen, maar ik ging de winter in en het was tijd...

#5 ·
Mijn Continental banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?

2016 MDX/ShAWD, Maat: 245/55R19 103H (CONTINENTAL CROSSCONTACT LX SPORT)

Bedankt
Zijn je banden versleten tot aan de slijtage-indicatoren?

#7 ·
Ik heb 39.000 km en de mijne zien er vreselijk uit, ja, er zit nog wat profiel op, maar de schouders zijn versleten en de band ziet er gewoon slecht uit. Mijn MDX is door Acura religieus onderhouden, inclusief bandenwissels. We zetten er deze week Michelins op. In het verleden werden de MDX'en geleverd met Michelins, wat veel betere banden waren.

#8 ·
Ik heb 39K en de mijne zien er verschrikkelijk uit, ja, er zit nog wat profiel op, maar de schouders zijn versleten en de band ziet er gewoon slecht uit. Mijn MDX is door Acura religieus onderhouden, inclusief bandenrotaties. We zetten er deze week Michelins op. In het verleden werden de MDX'en geleverd met Michelins, wat veel betere banden waren..
Ik ben ook binnenkort op zoek naar nieuwe banden en twijfel altijd tussen Continental- of Michelin-banden. Het is moeilijk om de ene van de andere te kiezen.

#39 ·
Het is ook lastiger voor onze bandenmaat... Niet veel goede keuzes zonder veel geld te betalen. Ik heb altijd al een Continental DW en DWS in onze maat gewild, maar helaas. De Michelins die ik heb gezien, zijn zo'n beetje banden met lage rolweerstand voor mpg's, maar ze kunnen behoorlijk luidruchtig worden en rijden niet goed. Beslissingen... Beslissingen...

De 17+ 20" wielen hebben een meer gangbare bandenmaat met meer keuzes.

Verzonden vanaf mijn Pixel met Tapatalk
De Premiers zijn qua prestaties een stuk beter dan de OEM Contis.

#11 ·
Ik heb net een A16-service gehad bij 44.000 mijl. Ik had nog 4/32 inch op mijn Michelin Latitudes (19 inch, Tech/Entertainment 2014 model).
Ik besloot er nieuwe op te zetten. Zag het nut er niet van in om terug te gaan naar de dealer om nieuwe banden te laten monteren in minder dan 2 maanden/rijden in de regen op de snelweg met niet veel slijtage meer. Ik was tevreden met de levensduur van de banden over 44.000 mijl.
De remmen hebben nog 7/32 inch over, wat betekent dat ik waarschijnlijk nog 10.000 mijl kan rijden voordat ze vervangen moeten worden.

#12 ·
Rotaties, kruisrotaties, het aanpassen van de bandenspanning en het controleren van de uitlijning kunnen je een paar kilometer extra opleveren en het lawaai van de weg verminderen. Ik roteer/kruisroteer om ervoor te zorgen dat alle 4 de banden tijdens hun levensduur op alle vier de hoeken zitten. Ik zorg er altijd voor dat ik niet-directionele banden voor al mijn voertuigen kies, zodat ik ze kan kruisroteren (Conti DWS 06 op allemaal).

#15 ·
Onze vertegenwoordiger van de dealer heeft gezegd...
Vertegenwoordigers van de dealers weten doorgaans weinig van voertuigen. Ik zou niets geloven van wat ze te zeggen hebben. Hun taak is eigenlijk alleen maar om de klacht in het systeem in te voeren, deze in te plannen voor onderhoud door een technicus die daadwerkelijk iets van mechaniek afweet, en dan de klant te bellen wanneer het voertuig klaar is - d.w.z. ze zijn niets meer dan een planner/bediende.

Ik heb Continentals die nu ongeveer 40.000 mijl hebben gereden. Het zijn prima banden geweest die goed hebben gepresteerd en goed zijn gebleven en die geen ongebruikelijke slijtagepatronen hebben ontwikkeld - en in tegenstelling tot sommigen hier geloof ik niet dat voertuigen vaak 'uitgelijnd' moeten worden en in feite is dat niet zo. De enige keer dat een voertuig uitgelijnd moet worden, is als het in de fabriek verkeerd is afgesteld of als er ernstige schade is ontstaan aan de stuurcomponenten, wat niet gebeurt bij normaal rijden, of als de stuurcomponenten versleten zijn, in welk geval de stuurcomponenten vervangen moeten worden (en daarna uitgelijnd). Ik heb de mijne niet laten uitlijnen in de 40.000 mijl die ik ermee heb gereden en hij rijdt nog steeds recht en waar en er is geen ongelijke bandenslijtage. Ik wissel de banden wel tegelijk met de olieverversing (ongeveer 7.500-10.000 mijl) en pas af en toe de bandenspanning aan de fabrieksspecificaties aan (35 psi koud).

Ik zou bereid zijn om dezelfde Continentals weer te kopen en zal dat waarschijnlijk ook doen, hoewel ik eerst een prijsvergelijking met de Michelins zal doen. Ik heb ook jarenlang Michelins gekocht (waaronder Michelin LTX voor andere voertuigen - en ik vind ze goed) en vind ze goed, maar de laatste keer dat ik keek, zijn de fabrieks-Michelins op de MDX aanzienlijk duurder dan de fabrieks-Continentals, dus ik weet niet zeker of ze de premium prijs waard zijn. Elke vergelijking of mening over de relatieve verdiensten van de ene ten opzichte van de andere moet de variabele van de kosten van de band omvatten.

#17 ·
Ik zou willen stellen dat de uitlijning goed zou moeten zijn voor het grootste deel van de levensduur van het voertuig en dan maak ik een reis naar het noorden voor mijn werk en ben ik dankbaar dat ik in een huurauto zit. Sommige mensen hebben te maken met vreselijke wegen.

Onze onverharde wegen zijn gladder dan uw verharde wegen. ;)

Ik ben fan van Michelins. Heb nog geen banden hoeven te kopen voor onze MDX, maar zal waarschijnlijk ook voor dit voertuig de Michelins nemen. Voor mij doen ze het beter en blijven ze beter in balans en houden ze het oude bandengeluid langer weg dan andere merken.

We hebben ook een oudere sedan (ander merk auto) met Coopers en die brullen echt op leeftijd.

#18 ·
Ik zou willen stellen dat de uitlijning goed zou moeten zijn voor het grootste deel van de levensduur van het voertuig en dan ga ik een reis naar het noorden voor mijn werk en ben ik dankbaar dat ik in een huurauto zit. Sommige mensen hebben te maken met vreselijke wegen.

Onze onverharde wegen zijn gladder dan uw verharde wegen. ;)

Ik ben fan van Michelins. Heb nog geen banden hoeven te kopen voor onze MDX, maar zal waarschijnlijk ook voor dit voertuig de Michelins nemen. Voor mij doen ze hun werk beter en blijven ze langer in balans en houden ze het oude bandengeruis langer weg dan andere merken.

We hebben ook een oudere sedan (verschillende merken auto) met Coopers en die brullen echt op leeftijd.
Ik denk erover om over te stappen op "Michelin banden" en te kijken welke beter is. Ik heb Continentals op de mijne 16 nu en zal kijken of het beter presteert en langer meegaat dan de originele banden. Welke winkels raadt u aan? Costco of America's Tire?

Bedankt

#21 ·
Welke winkels raad je aan? Costco of America's Tire?
Ik heb ze allebei gebruikt en ik denk dat ze allebei oké zijn. Het probleem met Costco is dat ze een beperkte selectie banden hebben en ik heb ook gemerkt dat hun wachttijden lang zijn en ik het maar ongeveer 5 minuten volhoud als ik in een Costco rondloop voordat ik er weer uit wil. Discount/America's Tire heeft meestal meer keuze, is meestal sneller met het installeren van de banden en is uitstekend in het repareren van lekke banden zonder gedoe. Hun prijzen zijn meestal ongeveer hetzelfde als die van Costco, maar zo niet, dan passen ze hun prijzen vrij gemakkelijk aan.

Een verhaal - Ik kocht ooit banden voor een SUV bij Costco, maar koos voor iets anders dan wat ik echt wilde vanwege hun gebrek aan keuze. Ik denk dat ik uiteindelijk BFG had in plaats van Michelin. Nadat ik er ongeveer 20 mijl mee had gereden, kon ik er gewoon niet overheen komen dat ik de rit, de handling en het geluid niet leuk vond en had ik wat spijt van de aankoop. Uit een opwelling ging ik naar Discount Tire en legde mijn situatie uit en vroeg of ze zoiets als een omruil zouden overwegen voor de banden die ik echt wilde, die ze op voorraad hadden, zonder echt te verwachten dat ze dat zouden doen zonder dat het me minstens veel zou kosten. Ze bekeken de banden op mijn voertuig en gaven me uiteindelijk de volledige prijscredit op de banden, d.w.z. wat ik Costco had betaald, en crediteerden dat bedrag aan de Michelins die ik wilde en die in de eerste plaats een goede prijs hadden. Ik ging door met de omruil en was er erg blij mee en ze krijgen nog steeds mijn zaken - maar ik controleer elke keer de prijs ten opzichte van Costco, ongeacht - maar Discount Tire heeft altijd goed gepresteerd qua prijs ten opzichte van Costco.

#22 ·
Ik vond Discount Tire/America's Tire in de loop der jaren om dezelfde redenen ook veel beter dan Costco. America's Tire past zich ook qua prijs aan bijna iedereen aan, dus ik heb ze behoorlijk laag kunnen afdingen (bijvoorbeeld $300 geĂŻnstalleerd voor een set van 17" banden, Hankook Evos).

#23 ·
Ik heb geen Discount Tire/America's Tire in de buurt van waar ik woon. Mijn gebruikelijke plek voor banden is een lokale bandenwinkel, die een reputatie heeft opgebouwd voor uitstekende prijs en service. Af en toe heb ik banden gekocht bij Costco, omdat ze op dat moment de beste deal hadden voor de banden die ik wilde. Ja, de wachttijden kunnen behoorlijk snel oplopen, dus ik ben er of ruim voordat de bandenwinkel openging om als eerste in de rij te staan; of ik heb geregeld dat iemand me ophaalde en me later weer afzette.

Optimistisch gezien, denk ik dat de Continentals op mijn MDX nog ongeveer 5/32 inch profieldiepte hebben. Ik nader de 45.000, en ik denk dat ik ze kort na 50.000 zal vervangen. Ik denk niet dat de banden bij de slijtage-indicatoren zullen zijn, maar ik ben van plan om later dit jaar een nieuwe set te kopen voordat de winter aanbreekt. De Michelin Defender LTX staan bovenaan mijn lijst met vervangingskandidaten, gevolgd door de Continental CrossContact LX20. Ik kijk ernaar uit om meer meningen en ervaringen van anderen met vervangende banden te horen.

#24 ·
Ik heb geen Discount Tire/America's Tire in de buurt van waar ik woon. Mijn gebruikelijke plek voor banden is een lokale bandenwinkel, die een reputatie heeft opgebouwd voor uitstekende prijs en service. Af en toe heb ik banden gekocht bij Costco, omdat ze op dat moment de beste deal hadden voor de banden die ik wilde. Ja, de wachttijden kunnen behoorlijk snel oplopen, dus ik ben er of ruim voordat de bandenwinkel openging om als eerste in de rij te staan; of ik heb geregeld dat iemand me ophaalt en later weer afzet.

Optimistisch gezien, denk ik dat de Continentals op mijn MDX nog ongeveer 5/32 inch profieldiepte hebben. Ik nader de 45.000, en ik denk dat ik ze kort na de 50.000 zal vervangen. Ik denk niet dat de banden bij de slijtage-indicatoren zullen zijn, maar ik ben van plan om later dit jaar een nieuwe set te halen voordat de winter aanbreekt. De Michelin Defender LTX staat bovenaan mijn lijst met vervangingskandidaten, gevolgd door de Continental CrossContact LX20. Ik kijk ernaar uit om meer meningen en ervaringen van anderen met vervangende banden te horen.
Ik zit in hetzelfde schuitje als u. De mijne staat op ongeveer 42.000 en ik ben van plan om ze over een paar maanden te vervangen door Michelin of de originele banden (Continentals) voordat de winter aanbreekt. Ik heb nog nooit Michelin-banden geprobeerd of ervaring mee, dus ik kan er niet veel over zeggen.

#25 ·
Ik heb de Michelin Defender LTX M/S op onze 2016 Pilot gezet om versleten standaard Contis te vervangen en ze zijn prima. Ik kan het verschil op de weg niet echt merken, maar de Michelins zijn wat zekerder in lichte off-road omstandigheden. De Michelins zouden beter moeten zijn in de winter, maar daar heb ik Blizzaks voor. Het enige probleem met de LTX'en is dat ze er wat meer "truckachtig" uitzien vanwege de blokkerige rand. Geen probleem voor mij op de Pilot, maar ik weet niet zeker of ze de goedkeuring van mijn vrouw zullen krijgen voor haar 2014 MDX, die er bijna aan toe is met de standaard Contis. Ik heb ze nog een seizoen uitgesteld door speciale winterbanden te kopen (Nokian Hakkapeliittas... geweldige winterbanden en ik kan gewoon niet stoppen met die naam te zeggen), maar dat is het dilemma. Ik ben geneigd om de Michelins ook voor dat voertuig te nemen, maar we zullen zien.

Een andere optie is Michelin Premier LTX, en die heb ik op een oudere MDX in onze familie vloot gezet, maar die maakt op dit moment niet veel kilometers. Slijtage kan een probleem zijn met die banden, volgens sommige rapporten.

#26 ·
Continental banden VERSLETEN na 22.000 mijl op de auto?
Ik heb een 2016 MDX die gloednieuw uit de fabriek is gekocht.

Ik had meerdere uitlijningsproblemen en de dealer moest mijn banden een paar keer testen om te zien of ze defect waren, maar er werd nooit geconstateerd dat ze defect waren.

Nu, 1 jaar later, zijn mijn TWEE VOORBANDEN tot 3/32" versleten?
2 Achterbanden zijn tot 7/32" versleten?

Hoe kan dit gebeuren? We hebben elke keer geroteerd en in godsnaam zitten we op 22.000 mijl in totaal op een auto die ik gloednieuw heb gekocht!

Kan het zijn dat de banden met stikstof zijn gevuld?
Ze werden opgepompt tot 36 lbs (1 lb over), maar toch ??

Attachments

#28 ·
Hoe kan dit gebeuren? We hebben elke keer geroteerd en in godsnaam hebben we in totaal 22.000 mijl op een auto die ik gloednieuw heb gekocht!
Het is aannemelijk dat de banden nooit zijn geroteerd, je hebt een enorm verschil tussen de voor- en achterkant, wat sterk suggereert dat er geen rotaties hebben plaatsgevonden. De servicemonteur die de banden niet roteert bij een snelle 'turn and burn'-service is verre van ondenkbaar.

#27 ·
Lucht bestaat voor 78% uit stikstof.....heeft er niets mee te maken...hoe vaak heb je de banden gewisseld? Klinkt als rijgedrag voor mij.

#29 ·
Nu, 1 jaar later, zijn mijn TWEE VOORBANDEN gedaald tot 3/32? 2 Achterbanden zijn gedaald tot 7/32?
Ervan uitgaande dat de metingen correct zijn uitgevoerd, is dat bijna onmogelijk als de banden goed zijn geroteerd, hoewel het echt afhangt van de kilometerstand in plaats van het 'jaar'. Hoeveel mijlen heeft u in dat jaar gereden? De banden moeten ongeveer om de 5.000-8.000 mijl worden geroteerd, wat normaal gesproken ongeveer 2-3 keer per jaar betekent voor de gemiddelde mijlen die de meeste mensen rijden.

Stikstof en 36 psi hebben er vrijwel zeker niets mee te maken. Niet-rotatie zou er veel mee te maken hebben.

Ik denk dat ik mijn Contis heb vervangen bij ongeveer 40K iets (ik heb de exacte kilometerstand misschien hierboven gepost). Ik roteer de banden zelf, dus ik weet zeker dat er een goede klus is geklaard en ik zet de druk op de fabriek - 35psi koud.

Als uw kilometerstand voor het jaar laag is of als u denkt dat ze zogenaamd ongeveer om de 5.000-8.000 mijl zijn geroteerd, denk ik dat u met de manager van de serviceafdeling moet praten (niet met de serviceadviseur - van wie velen mechanisch weinig van auto's weten). Leg hem uit dat u het onmogelijk acht dat de banden deze slijtagewaarden aangeven als ze zijn geroteerd - ervan uitgaande dat u en zij gegevens hebben van de rotatie die ze zogenaamd hebben uitgevoerd.

#35 ·
lx sport heeft geen slijtagegarantie en volgens mij een slijtageclassificatie van ongeveer 400. Ik zou zeggen dat mijn mdx conti's lx sport ongeveer 30-35K mijl meegaan. Ik haal mijn banden bij discount tire/america's tire en ze zijn erg goed in het nakomen van de slijtagegarantie en vereisen niet dat je de band vervangt door zelfs hetzelfde merk band, en ze passen de garantie toe op de dealerprijs voor banden, niet de adviesprijs, dus de vervangingsset kost ongeveer de helft van de winkelprijs nadat de slijtagegarantie is toegepast. Het lijkt er niet toe te doen wat het merk is of dat het een band is op mijn dieselvrachtwagen, mijn roadster, sedan of SUV.

Onze dochter heeft de conti LX20 op haar edge, de slijtagegarantie is 70K mijl. Ze heeft er net geen 40K op zitten en ze zijn bijna tot aan de slijtage-indicatoren versleten. Ze gaat naar discount tire om LX25's te halen.