Mijn Continental-banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?
Mijn Continental banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?
2016 MDX/ShAWD, Maat: 245/55R19 103H (CONTINENTAL CROSSCONTACT LX SPORT)
Bedankt
Zijn je banden versleten tot aan de slijtage-indicatoren?Mijn Continental banden staan op het punt om 40.000 mijl te bereiken en het is tijd om ze te vervangen. Gaan ze maar ongeveer 40.000 mijl mee?
2016 MDX/ShAWD, Maat: 245/55R19 103H (CONTINENTAL CROSSCONTACT LX SPORT)
Bedankt
Niet echt, maar bijna. Ik kan er nog wel een paar duizend kilometer mee rijden.Zijn je banden versleten tot aan de slijtage-indicatoren?
Ik ben ook binnenkort op zoek naar nieuwe banden en twijfel altijd tussen Continental- of Michelin-banden. Het is moeilijk om de ene van de andere te kiezen.Ik heb 39K en de mijne zien er verschrikkelijk uit, ja, er zit nog wat profiel op, maar de schouders zijn versleten en de band ziet er gewoon slecht uit. Mijn MDX is door Acura religieus onderhouden, inclusief bandenrotaties. We zetten er deze week Michelins op. In het verleden werden de MDX'en geleverd met Michelins, wat veel betere banden waren..
De Premiers zijn qua prestaties een stuk beter dan de OEM Contis.Het is ook lastiger voor onze bandenmaat... Niet veel goede keuzes zonder veel geld te betalen. Ik heb altijd al een Continental DW en DWS in onze maat gewild, maar helaas. De Michelins die ik heb gezien, zijn zo'n beetje banden met lage rolweerstand voor mpg's, maar ze kunnen behoorlijk luidruchtig worden en rijden niet goed. Beslissingen... Beslissingen...
De 17+ 20" wielen hebben een meer gangbare bandenmaat met meer keuzes.
Verzonden vanaf mijn Pixel met Tapatalk
Vertegenwoordigers van de dealers weten doorgaans weinig van voertuigen. Ik zou niets geloven van wat ze te zeggen hebben. Hun taak is eigenlijk alleen maar om de klacht in het systeem in te voeren, deze in te plannen voor onderhoud door een technicus die daadwerkelijk iets van mechaniek afweet, en dan de klant te bellen wanneer het voertuig klaar is - d.w.z. ze zijn niets meer dan een planner/bediende.Onze vertegenwoordiger van de dealer heeft gezegd...
Ik denk erover om over te stappen op "Michelin banden" en te kijken welke beter is. Ik heb Continentals op de mijne 16 nu en zal kijken of het beter presteert en langer meegaat dan de originele banden. Welke winkels raadt u aan? Costco of America's Tire?Ik zou willen stellen dat de uitlijning goed zou moeten zijn voor het grootste deel van de levensduur van het voertuig en dan ga ik een reis naar het noorden voor mijn werk en ben ik dankbaar dat ik in een huurauto zit. Sommige mensen hebben te maken met vreselijke wegen.
Onze onverharde wegen zijn gladder dan uw verharde wegen.
Ik ben fan van Michelins. Heb nog geen banden hoeven te kopen voor onze MDX, maar zal waarschijnlijk ook voor dit voertuig de Michelins nemen. Voor mij doen ze hun werk beter en blijven ze langer in balans en houden ze het oude bandengeruis langer weg dan andere merken.
We hebben ook een oudere sedan (verschillende merken auto) met Coopers en die brullen echt op leeftijd.
Ik heb ze allebei gebruikt en ik denk dat ze allebei oké zijn. Het probleem met Costco is dat ze een beperkte selectie banden hebben en ik heb ook gemerkt dat hun wachttijden lang zijn en ik het maar ongeveer 5 minuten volhoud als ik in een Costco rondloop voordat ik er weer uit wil. Discount/America's Tire heeft meestal meer keuze, is meestal sneller met het installeren van de banden en is uitstekend in het repareren van lekke banden zonder gedoe. Hun prijzen zijn meestal ongeveer hetzelfde als die van Costco, maar zo niet, dan passen ze hun prijzen vrij gemakkelijk aan.Welke winkels raad je aan? Costco of America's Tire?
Ik zit in hetzelfde schuitje als u. De mijne staat op ongeveer 42.000 en ik ben van plan om ze over een paar maanden te vervangen door Michelin of de originele banden (Continentals) voordat de winter aanbreekt. Ik heb nog nooit Michelin-banden geprobeerd of ervaring mee, dus ik kan er niet veel over zeggen.Ik heb geen Discount Tire/America's Tire in de buurt van waar ik woon. Mijn gebruikelijke plek voor banden is een lokale bandenwinkel, die een reputatie heeft opgebouwd voor uitstekende prijs en service. Af en toe heb ik banden gekocht bij Costco, omdat ze op dat moment de beste deal hadden voor de banden die ik wilde. Ja, de wachttijden kunnen behoorlijk snel oplopen, dus ik ben er of ruim voordat de bandenwinkel openging om als eerste in de rij te staan; of ik heb geregeld dat iemand me ophaalt en later weer afzet.
Optimistisch gezien, denk ik dat de Continentals op mijn MDX nog ongeveer 5/32 inch profieldiepte hebben. Ik nader de 45.000, en ik denk dat ik ze kort na de 50.000 zal vervangen. Ik denk niet dat de banden bij de slijtage-indicatoren zullen zijn, maar ik ben van plan om later dit jaar een nieuwe set te halen voordat de winter aanbreekt. De Michelin Defender LTX staat bovenaan mijn lijst met vervangingskandidaten, gevolgd door de Continental CrossContact LX20. Ik kijk ernaar uit om meer meningen en ervaringen van anderen met vervangende banden te horen.
Het is aannemelijk dat de banden nooit zijn geroteerd, je hebt een enorm verschil tussen de voor- en achterkant, wat sterk suggereert dat er geen rotaties hebben plaatsgevonden. De servicemonteur die de banden niet roteert bij een snelle 'turn and burn'-service is verre van ondenkbaar.Hoe kan dit gebeuren? We hebben elke keer geroteerd en in godsnaam hebben we in totaal 22.000 mijl op een auto die ik gloednieuw heb gekocht!
Ervan uitgaande dat de metingen correct zijn uitgevoerd, is dat bijna onmogelijk als de banden goed zijn geroteerd, hoewel het echt afhangt van de kilometerstand in plaats van het 'jaar'. Hoeveel mijlen heeft u in dat jaar gereden? De banden moeten ongeveer om de 5.000-8.000 mijl worden geroteerd, wat normaal gesproken ongeveer 2-3 keer per jaar betekent voor de gemiddelde mijlen die de meeste mensen rijden.Nu, 1 jaar later, zijn mijn TWEE VOORBANDEN gedaald tot 3/32? 2 Achterbanden zijn gedaald tot 7/32?