Acura MDX SUV Forums banner

Wskazówki dotyczące zmiany kół - moment obrotowy, rozmiar nakrętek itp.

24K views 28 replies 10 participants last post by  Kayslay  
#1 ·
Cześć wszystkim

Chcę kupić własny klucz dynamometryczny, aby zajmować się wymianą kół zimowych / letnich w moim 22 a spec.

Mam dość płacenia 50-60 $ x 2 za 2 pojazdy i tego, że dealerzy rysują koła i się tym nie przejmują itp. Nawet moje fabrycznie nowe felgi glint zostały porysowane przez dealera i niestety właśnie zauważyłem, że moje shark greys mają wgniecenie i nigdy nawet nie jeździliśmy. Przynajmniej wymienię glinty.

Nigdy wcześniej nie używałem klucza dynamometrycznego, więc moje pytanie brzmi, jaka specyfikacja jest zalecana, jaki rozmiar nakrętki koła (oem) jest zalecany, jakie ustawienia i wskazówki. Instrukcja obsługi była niejasna w przypadku wielu z tych informacji. Dzięki wam wszystkim
 
#2 ·
Mój Odyssey z 2010 roku ma 94 lbft, więc przypuszczam, że ten samochód ma podobnie. Ale zweryfikowałbym to z kimś, kto się zna. Szybkie wyszukiwanie w Google pokazało kilka wyników dla Acura MDX 2020, które również mówiły 94, co mnie nie zdziwiło, ponieważ to ta sama liczba co w moim Odyssey.
 
#5 ·
Sprawdziłbym jeszcze raz instrukcję obsługi właściciela dotyczącą wartości momentu obrotowego potrzebnego dla +22 MDX. Kupiłem również teflonowy klucz do nakrętek kół, który pomaga chronić felgi mojego Acury. Kupiłbym również zwykły klucz do poluzowania i dokręcenia nakrętek i zachował klucz dynamometryczny tylko do ostatecznego ustawienia. Nie przechowuj klucza dynamometrycznego ustawionego wstępnie na 94 ft-lbs, ponieważ może to z czasem zakłócić jego kalibrację.

Używam tego z mojego 19 MDX i pasuje również do moich blokad kół.

View attachment 120412
Zdecydowanie zgadzam się z powyższym re: nie używaj klucza dynamometrycznego do odkręcania nakrętek kół

Albo wydaj kilka dolarów na łom w Harbor Freight (kup 25-calowy lub inny i nie krótszy) lub jeśli chcesz jeszcze więcej wygody, zainwestuj w bezprzewodowy klucz udarowy (nie wkrętak udarowy, chyba że już jeden masz, a wtedy możesz go wypróbować i zobaczyć, czy działa z adapterem sześciokątnym do gniazda i ma wystarczającą moc, aby usunąć nakrętki). Do nakrętek kół nie potrzebujesz tych potwornych kluczy udarowych, ale wystarczy średni moment obrotowy. Posiadam Ridgid, ale jest też wiele innych. Umożliwia szybką pracę, a także pozwala na usunięcie i częściowe dokręcenie nakrętek, gdy koła są podniesione, zamiast robić to na ziemi.
 
#6 ·
Dzięki, dobre info.

Nie widziałem w instrukcji ani rozmiaru gniazda, ani specyfikacji momentu obrotowego, ale mogłem to przeoczyć. Wydaje się, że to 94-95, ale spróbuję to potwierdzić.

Wygląda na to, że potrzebuję nasadki 22 mm, takiej jak Twoja. Teflon to dobry pomysł. Myślałem, że fabryczny klucz do zapasu będzie oznaczony, ale tak nie jest. Moja nasadka 21 mm była za mała, a 7/8 wydawało się nieco za duże.
 
#7 ·
Dzięki, dobre info

Nie widziałem ani rozmiaru gniazda, ani specyfikacji momentu obrotowego w instrukcji, ale mogłem to przegapić. Wydaje się, że to 94-95, ale spróbuję to potwierdzić

wygląda na to, że potrzebuję gniazda 22 mm, takiego jak twoje. Teflon to dobry pomysł. Myślałem, że fabryczny klucz do zapasu będzie oznaczony, ale tak nie jest. Moja nasadka 21 mm była za mała, a 7/8 wydawało się nieco za duże
22 mm to to, czego używam w Odyssey.... Zakładam, że to twój huckleberry tutaj
 
#8 · (Edited)
Moment dokręcania śrub kół dla MDX 2022 zgodnie z instrukcją obsługi wynosi 94 lbf*ft lub 127 N*m (tak samo jak dla mojej drugiej generacji). Każdy klucz dynamometryczny 1/2 średniej wielkości powinien dobrze wykonać zadanie, więc kupiłbym taki w promocji. Jeśli chodzi o nasadki, powinieneś być zadowolony z nasadki 22 mm, kupiłbym taką specjalnie do śrub kół z tuleją ochronną w środku.

Inne wskazówki:

Czego nie robić:
1) Nie smaruj gwintów szpilek - powoduje to nadmierne dokręcenie podczas dokręcania.
2) Nie dokręcaj kół, gdy samochód jest podniesiony - poczekaj, aż koło będzie na ziemi.
3) Nie przekraczaj 2-3 "kliknięć" na nakrętkę podczas dokręcania. Za każdym razem, gdy to robisz, dokręcasz ją mocniej.

Co robić:
1) Gdy nie używasz klucza dynamometrycznego, ustaw go ponownie na wartość nieco powyżej minimalnego momentu obrotowego na jego skali - pomaga to utrzymać napięcie ze sprężyny wewnątrz i pozwala na zachowanie dokładniejszego momentu obrotowego w czasie (pamiętaj, że kalibracja klucza dynamometrycznego to wciąż coś, co należy robić od czasu do czasu).
2) Sprawdź ponownie moment dokręcania wszystkich nakrętek po przejechaniu około 60 mil od ich dokręcenia.
3) Miej mały przedłużacz 1/2, aby ułatwić dokręcanie i uniknąć zarysowania felg.
 
#9 ·
Specyfikacja momentu obrotowego nakrętki koła znajduje się w instrukcji. Jest w sekcji „wymiana przebitej opony” na stronie 666 instrukcji, którą pobrałem i na rok 2022 wynosi 94 ft lbs.

Zauważ, że to zupełnie co innego niż w moim 2014 roku, który wynosi 80, więc jeśli jesteś przyzwyczajony do innego pojazdu, zignoruj to i użyj tego, co jest w specyfikacji dla twojego konkretnego nowego pojazdu.

Zawsze używam klucza dynamometrycznego do dokręcania nakrętek kół zgodnie ze specyfikacją (sam zmieniam opony). Jeśli z jakiegoś powodu inne miejsce majstrowało przy kołach, na przykład przy zakładaniu nowych opon, natychmiast po powrocie do domu sprawdzam moment obrotowy nakrętek. Nie chcę mieć problemu, ponieważ albo zostawili je zbyt luźne, zbyt mocno dokręcili lub dokręcili nierówno.

Używam klucza krzyżakowego lub bezprzewodowego klucza udarowego do poluzowania nakrętek kół w domu. Klucza dynamometrycznego używam tylko do dokręcania zgodnie ze specyfikacją, ale można go również użyć do poluzowania.
 
#10 ·
Dzięki za wszystkie informacje i odpowiedzi. Zamówiłem gniazdo teflonowe titan i dostałem klucz dynamometryczny z CT z 40% zniżką. Ten, który dostałem, może trochę przesadzony, ale wydawał się bardziej niezawodny niż oferty specjalne z Amazona i był w ładnej walizce. Można go również używać w moim F150.

Punkty podparcia nie są dla mnie zbyt jasne. Jeśli ktoś mógłby potwierdzić lokalizacje z przodu i z tyłu ze zdjęciem, byłoby to również mile widziane.
 
#11 · (Edited)
Wyjdź do swojego MDX, uklęknij wzdłuż boku za przednią oponą i ponownie przed tylną oponą i spójrz pod bok pojazdu, a powinieneś zobaczyć tam kilka dość oczywistych punktów podnośnika, kilka cali od zewnętrznej krawędzi pojazdu. Są to mocne metalowe zakładki o długości około 4 cali, które podnośnik podnosi - po jednej na każdy róg.

Nie zapomnij też o dobrych podpórkach, jeśli jeszcze ich nie masz, i pamiętaj, aby ich używać, jeśli będziesz miał jakąkolwiek część ciała pod podniesionym pojazdem. Nigdy nie ufaj samemu podnośnikowi. Podpórka musi znajdować się pod solidnym, nośnym elementem ramy metalowej. Zazwyczaj nie trzeba ich używać, jeśli tylko zmieniasz koło, uważając, aby nie włożyć pod nie części ciała, ale jeśli zdecydujesz się włożyć tam głowę, aby sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń, sprawdzić zużycie klocków itp., pamiętaj, aby ich użyć.
 
#12 ·
Wyjdź do swojego MDX, uklęknij wzdłuż boku za przednią oponą i ponownie przed tylną oponą i spójrz pod bok pojazdu, a powinieneś zobaczyć tam kilka dość oczywistych punktów podparcia podnośnika, kilka cali od zewnętrznej krawędzi pojazdu. Są to mocne metalowe zakładki o długości około 4 cali, które podnośnik podnosiłby - po jednej na każdy róg.

Nie zapomnij również o dobrych stojakach podnośnika, jeśli jeszcze ich nie masz, i pamiętaj, aby ich używać, jeśli będziesz miał jakąkolwiek część ciała pod podniesionym pojazdem. Nigdy nie ufaj samemu podnośnikowi. Stojak podnośnika musi znajdować się pod solidnym, nośnym metalowym elementem ramy. Zazwyczaj nie trzeba ich używać, jeśli tylko zmieniasz koło, uważając, aby nie włożyć pod nie części ciała, ale jeśli zdecydujesz się włożyć tam głowę, aby sprawdzić uszkodzenia, sprawdzić zużycie klocków itp., pamiętaj, aby ich użyć.
Uważam, że łatwiej jest wykonać rotację opon w tym samym czasie, gdy robię wymianę oleju, więc przód i tak jest na 2 stojakach podnośnika

Nawet jeśli nie robisz wymiany oleju (chociaż jeśli zamierzasz rozpocząć rotację opon DIY, byłoby to również logiczne zadanie), to zrobiłbym to: podnieś samochód z przedniego środkowego punktu podparcia podnośnika (prawdopodobnie na ramie pośrodku, może stopę lub dwie za przodem), umieść stojak podnośnika pod każdą przednią stroną za kołami, a następnie możesz po prostu użyć podnośnika i podnieść tył ponownie ze środka, a następnie zdejmujesz jedno przednie koło, przetaczasz je z powrotem do tyłu, zamieniasz je z tym, które następnie przetaczasz w górę i w poprzek do przeciwległego przodu, a następnie zastępujesz przód tym, wracasz i zamieniasz drugi tył, a następnie instalujesz go ponownie na przeciwległym przodzie, od którego zacząłeś. Niewielkie ryzyko używania tylko podnośnika z tyłu, ale jeśli nigdy nie wchodzisz pod spód i po prostu wymieniasz jedno koło na raz, to nie powinno być żadnych większych problemów, jeśli zaczęłoby się obniżać.
 
#13 · (Edited)
^^ Tak, w MDX zmieniam opony w czasie wymiany oleju. Interwały dobrze się zgrywają.

OP mówił o zmianie opon zimowych/letnich (czego nie muszę robić tam, gdzie mieszkam), co, jak przypuszczam, zwykle nie będzie tak dobrze pasować do interwału wymiany oleju, chyba że ktoś ma szczęście.

Użycie centralnego punktu podnoszenia do podniesienia całej osi jest jedną z opcji, ale ponieważ podczas rotacji opon zawsze następuje zmiana osi, zwykle nie zawracam sobie głowy ze środkiem i po prostu robię jeden róg na raz. I tak zajmuje to tylko kilka minut.

Podnoszę prawy przód, opieram go na stojaku, następnie prawy tył (umieszczam tam poprzednią prawą przednią oponę), następnie lewy przód (umieszczam tam poprzednią prawą tylną oponę), następnie lewy tył (umieszczam tam poprzednią lewą przednią oponę), a następnie wreszcie umieszczam poprzednią lewą tylną oponę z przodu po prawej stronie (przody idą do tyłów po tej samej stronie, tyły krzyżują się do przeciwnych przodów).

W międzyczasie wymieniłem filtr oleju dość łatwo z prawego przedniego nadkola (silnik 3,5 litra).
 
#14 ·
Oto ładny klucz dynamometryczny.
Trochę przesada, ale oszczędza kłopotów z ponownym wybieraniem i jest odporny na wstrząsy na wypadek przypadkowego upuszczenia.

 
#15 ·
Widząc schemat podnośnika samochodowego, chcę dodać, że jeśli zamierzasz podnosić swój samochód więcej niż raz czy dwa razy, powinieneś naprawdę kupić hydrauliczny podnośnik podłogowy. I to nie byle JAKI podnośnik podłogowy, ale taki z wystarczającą wysokością podnoszenia, aby podnieść oponę nad ziemię. Nie mierzyłem tego w moim 2022 roku, ale mój MDX z 2004 roku potrzebuje podnośnika, którego maksymalna wysokość podnoszenia wynosi co najmniej 17 cali.

Zawsze kupowałem klucze dynamometryczne i podnośniki podłogowe w Harbor Freight, który ma miłą różnorodność w dobrych cenach. Uważaj na ich wyprzedaże i kupony!
 
#16 ·
Zawsze kupowałem klucze dynamometryczne i podnośniki podłogowe od Harbor Freight, które oferują duży wybór w dobrych cenach. Uważaj na ich wyprzedaże i kupony!
Nigdy nie kupiłbym czegoś takiego jak podnośnik lub klucz dynamometryczny od Harbor Freight - który słynie z tego, że ma najtańsze i często najgorszej jakości narzędzia na sprzedaż. Niektóre rzeczy, takie jak żelazny pręt lub jednorazowe specjalistyczne rzeczy lub plandeka lub coś takiego, nie byłyby takie złe w HF, ale nigdy nie dostałbym tego, co ma być precyzyjnym instrumentem (klucz dynamometryczny) lub urządzeniem bezpieczeństwa pojazdu (podnośnik) lub stojaki tam. Po prostu poszukaj w Google informacji o wycofaniu podnośników Harbor Freight i zobacz, co znajdziesz.

Z pewnością zgadzam się z używaniem podnośnika podłogowego w porównaniu z podnośnikiem pojazdu. Uważam, że ten w pojeździe jest awaryjnym na poboczu, który można wykorzystać, aby wydostać się z opresji, ale każdy, kto regularnie wykonuje konserwację pojazdu, lepiej radzi sobie z wysokiej jakości podnośnikiem podłogowym - znacznie bezpieczniejszym i łatwiejszym w użyciu oraz oszczędzającym czas.
 
#20 ·
Używam podnośników i kluczy dynamometrycznych z Harbor Freight od prawie czterdziestu lat i nigdy nie miałem z nimi problemu. Zleciłem nawet profesjonalną kalibrację ich kluczy dynamometrycznych i okazało się, że ich ustawienia były idealne. <wzruszenie ramionami>
Dobrze. Stwierdziłem, że "jakość" HF jest dość konsekwentnie słaba. Wiele innych osób stwierdziło to samo. Jest powód, dla którego ich rzeczy są tak niedrogie. Biorąc to pod uwagę, nie wątpię, że niektóre z ich produktów są "wystarczająco dobre" i zdaję sobie sprawę, że nie jestem ekspertem we wszystkim, co sprzedają. Zazwyczaj nie wybieram najtańszego produktu, jeśli chodzi o narzędzia, ale nie płacę też przesadnie wysokiej ceny za SnapOn.

Jeśli używasz podpórek HF, sprawdź je, ponieważ musiały wycofać podpórki, których używali do wymiany wcześniejszych podpórek, które wycofywali - tj. wycofanie wymiany.

OTOH niektóre rzeczy byłyby w porządku, a w niektórych przypadkach są one tak tanie, że można kupić 2-3 z nich w cenie porządnego markowego produktu.

Cieszę się, że miałeś dobre doświadczenia z wymienionymi przez Ciebie przedmiotami i będę o tym pamiętał.
 
#18 ·
Po tym, jak miałem przebitą oponę w moim ostatnim samochodzie i nie mogłem poluzować nakrętek kół za pomocą narzędzi OEM, poszedłem w dół króliczej nory, aby upewnić się, że nigdy więcej nie będę miał takiego problemu. Na szczęście udało mi się doczołgać na parking serwisu opon, który mi pomógł.

Teraz oba moje samochody mają następujące narzędzia:
- Klucz łamany do luzowania i dokręcania nakrętek kół
- Klucz dynamometryczny z zestawem nakrętek kół do pełnego dokręcenia do 94 lb-ft

Upewnij się, że używasz wzoru gwiazdy i zwykle dokręcam do połowy za pierwszym razem (powiedzmy 45 lb-ft), a następnie powtarzam przy pełnym momencie obrotowym.

Planowałem zdjąć tylne opony mojego samochodu, aby zamontować osłony przeciwbłotne, ale doszedłem prawdopodobnie do 90%, ale podnośnik był dla mnie naprawdę słaby, więc nie czułem się komfortowo, podnosząc oponę całkowicie z ziemi. Skończyło się na przerwaniu i znalazłem sposób na zamontowanie tylnych osłon przeciwbłotnych bez zdejmowania opon.
 
#24 ·
Teraz oba moje samochody mają następujące narzędzia:
-Klucz do poluzowywania i dokręcania nakrętek kół
-Klucz dynamometryczny z zestawem nakrętek kół do pełnego dokręcenia do 94 lb-ft
Dodałem wraz z kluczem tq i reg w moim bagażniku:
  • latarka
  • 6X8 plandeka, jeśli jest mokro lub błotniście (używana do klęczenia i wrzucania opony do tyłu lub do wycieczek do Home Depot/wysypiska śmieci)
  • rękawiczki i chusteczki do rąk
  • cyfrowy miernik PSI
  • zabieram moją akumulatorową sprężarkę powietrza Ryobi P747 na dłuższe wycieczki poza miasto (używam również do MTB i innych samochodów w domu)
 
#19 ·
Punkty podnośnika nie wydawały się zbyt oczywiste, kiedy tam byłem. Zrozumiem to.

I tak, na razie tylko zamiana felg zimowych / letnich i może sporadyczne obracanie. Mam hydrauliczny podnośnik butelkowy. Podnośnik podłogowy byłby jednak preferowany. Zgadzam się z zachowaniem standardowego podnośnika do innych sytuacji
 
#28 ·
Bez względu na to, jakiego podnośnika używasz, rzadko widzę, żeby ktoś sprawdzał w nich poziom oleju co roku... Mam kilka podnośników wyprodukowanych w Chinach, które mają ponad dziesięć lat i jedyne, co robię, to upewniam się, że używam oleju do podnośników i smaruję ruchome punkty zwykłym olejem lub WD40 lub sprayem silikonowym (cokolwiek mam w danym momencie).