Acura MDX SUV Forums banner
201 - 216 of 216 Posts
Vergeet niet om regelmatige klachten naar Acura te sturen via Acura Links of hun website over hoe geërgerd je bent door deze weglating. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik doe het, heb 3 of 4 e-mails gestuurd en zal dat blijven doen. Ze moeten weten hoe we ons geschoffeerd voelen door deze zet.
Ik zal het elke week doen. Hun standaard e-mail is nutteloos.

Misschien, heel misschien, begint de boodschap te resoneren met Acura over het protest dat is ingediend over de SAT-radio. Gisteren heeft de klantenservice van Honda (die hetzelfde afhandelt voor Acura) me niet alleen gebeld, maar ook gemaild over het behandelen van dit zaaknummer. Ze zullen me gewoon afpoeieren met de standaard antwoorden, maar als genoeg mensen blijven klagen, zal dit resulteren in een positieve actie.

• Helpful
Reactions: greggebhardt
En als ze niets aan de benzine-efficiëntie hebben veranderd, dan wordt het waardeloos. Ik heb het 2024-model. Mijn auto is bijna 14 maanden oud en ik heb ongeveer 6600 mijl... en ik geef ongeveer $140 per maand uit aan benzine, wat absurd is. Ik haal nauwelijks 180 mijl met een tank. Het zorgt ervoor dat ik nergens meer naartoe wil rijden.

Het probleem met uw theorie is dat streaming muziek hetzelfde is als SXM. Dat is het niet. Het eerste probleem is dat je een mobiele telefoon of opgenomen materiaal nodig hebt om te streamen. Persoonlijk heb ik niet de behoefte om mijn eigen muziek op te nemen en aan te leveren. Het hebben van een veelheid aan zenders met veel programmakeuzes, live uitzendingen; zoals sport... is wenselijker dan het steeds opnieuw afspelen van een afspeellijst. Het grote probleem is dat Acura geen nieuwe technologie heeft geïntroduceerd. Ze hebben een stap terug gedaan. De goedkope "notebook" die in het dashboard is gestoken, is verre van gebruiksvriendelijk. De dealer loog over het feit dat het volledig functioneel was voor entertainment. De Google-kaart is nauwelijks bruikbaar, als je met één hand rijdt en naar het scherm kijkt, vind je eerder een greppel dan een locatie. Kortom, mijn '25 MDX is irritant om te rijden en ik heb nog een paar jaar lease. Hopelijk wordt Acura wakker en lost het volgend jaar op, zodat ik de mijne kan omruilen voor een nieuwe.

En als ze niets hebben veranderd aan de benzine-efficiëntie, dan gaat het zuigen. Ik heb het 2024-model. Mijn auto is bijna 14 maanden oud en ik heb ongeveer 6600 mijl... en ik geef ongeveer $140 per maand uit aan benzine, wat obsceen is. Ik haal nauwelijks 180 mijl op een tank. Het zorgt ervoor dat ik nergens meer naartoe wil rijden.
Hoe krijg je maar 180 mijl op een tank? Dragracen? Al mijn rijden is lokaal/in de stad en ik haal 280-310 mijl per tank in een Type S. Je haalt 10 mpg? Klinkt onwaarschijnlijk.

Ik ben geen fan van de touch-interface, maar ik ben ook blij met onze '24 omdat (waarschijnlijk de minderheid hier) ik het ELS-systeem beter vind dan de B & O.
Na meer dan 3 maanden eigenaarschap (een leaser) van een 25 MDX A-Spec Advance, ben ik me aan het aanpassen aan de twee punten die je noemde. Het touchscreen is beter in AA-modus, head over heels beter dan de TTIP, maar in niet-AA-modi mis ik de TTIP een beetje, omdat ik er in de loop van de tijd aan gewend was geraakt. In het begin vond ik het ELS-geluidssysteem ook beter, met simpele bas-, treble- en midrange-regelaars, maar noem het Burn In, het B & O-systeem lijkt na verloop van tijd even goed of beter te zijn. Geluidssystemen zijn zeer subjectief en kunnen eigenlijk alleen worden geanalyseerd als je beide tegelijkertijd dezelfde muziekbron laat afspelen (zoals een A / B-schakelaar die heen en weer gaat) om het aan iemands oor te meten. FWIW, de laatste tijd, na "geprutst" te hebben met de ongebruikelijke Equalizer Circle-aanpassingstool van B & O, heb ik ontdekt dat deze zich vrijwel in het midden bevindt, met het surroundgeluid minder dan 50% en de dakluidsprekers in het middenbereik - min of meer. Ik persoonlijk houd niet van dreunende basnoten die de muziek vervormen (voor mijn oor) en houd van het meest "natuurlijke" / neutrale geluid over alle muziekgenres.

• Like
Reactions: benzaccord
Ik ben het ermee eens dat het een van de slechtste beslissingen in de geschiedenis van Honda moet zijn. Ik voorspel dat de eliminatie van de Sirius XM-radio een ernstige negatieve invloed zal hebben op de toekomstige verkoop. De mensen van de Honda-service bij Corporate kunnen geen inzicht geven in de reden waarom de beslissing is genomen. Ik denk dat het $300-400 aan productiekosten bespaart, maar - het ergste is dat dealers geen oplossingen hebben - zelfs als klanten bereid zijn te betalen voor een nieuwe radio en antenne - ze zeggen dat het niet kan (althans dat zei mijn servicemedewerker). Ik zit de komende 33 maanden vast - maar na 20 jaar (9 nieuwe Acura-voertuigen) zal ik Acura moeten verlaten voor een merk dat SXM aanbiedt.
Vergeet niet om zo regelmatig mogelijk te "zeuren" tegen Acura. Ik en anderen hier doen dat. Stuur e-mails via de Acura-link en klaag erover. De laatste protestactie die ik heb gehouden, leidde tot een e-mail en telefoontje van de klantenservice. Ze hebben elke keer casenummers uitgegeven. De zeurende wiel krijgt de olie.... Sommigen zeggen dat ze niets zullen doen voor huidige klanten van de 25 MDX, maar zeg nooit nooit. Er zijn aftermarket-oplossingen (raceparts heeft het afgebeeld in een DIY-thread). Misschien doet Acura iets om aanbiedingen te doen om het te doen? Zonder erg langdradig te worden over een verhaal dat ik enige tijd geleden plaatste over mijn 2010 Infiniti G37X. Kortom, die auto had een nieuwe 7-versnellingen AT die traag was en onhandige schakelingen had. Na meer dan 2 jaar posten op Infiniti Forums en talloze klachten bij mijn dealer en ontmoetingen en rijden met Infiniti Regional Managers / Techs, heeft Infiniti een nieuwe software-update uitgebracht die de prestaties met meer dan 50% verbeterde! Sterker nog, toen mijn dealer (Pepe Infiniti in White Plains, NY) me belde om het systeem te laten updaten, zei de manager dat het vanwege MIJ was!! Ik zei: Kom op... je overdrijft. Hij zei: Nee, het was vanwege je luidruchtige en aanhoudende geklaag (met vele anderen op het forum - dat ze trouwens lezen) dat ze er eindelijk iets aan hebben gedaan. Op dat moment had ik nog 6 maanden over op mijn lease en nu reed de auto veel beter. Om af te sluiten, toen die lease afliep, leasde ik een nieuwe 2013 Infiniti M37X, wat een van de beste auto's was die ik ooit heb gehad - een geweldige sportsedan die zeer onderschat was in de markt - een echte koopje in vergelijking met Audi, BMW en Acura. Ik mis die auto tot op de dag van vandaag - ruim, zeer comfortabel, iets verhoogd, uitstekende wegligging/handling, redelijk goede MPGs, veel vermogen in Nissan's 3.5 V-6 [een gerenommeerde motor] en geen Lag meer!!

Geen XM zou voor mij prima zijn. Ik heb het alleen gebruikt tijdens de gratis proefperiode, maar zelfs in die periode werd ik er moe van. Er is gewoon niet veel variatie van wat ik interessant vind om me niet te vervelen. Ik denk dat het een technologie uit het verleden is en grotendeels is vervangen door streaming-apps, waarvan de meeste gratis te krijgen zijn.

Ik maak meerdere reizen van kust tot kust per jaar en stream de hele weg. Op snelwegen is er bijna totale dekking in alle delen van het land, maar in sommige meer afgelegen gebieden van Utah, Wyoming en dergelijke op niet-snelwegen zijn er gebieden zonder mobiele dekking, maar ik hoef niet elke seconde muziek in mijn oren te hebben en in veel van die gebieden zou ik net zo graag van het landschap genieten zonder afleiding.

Maar op een dag zal de technologie zelfs dat oplossen met directe cel-naar-satelliet, waarvan ik zeker weet dat het uiteindelijk streaming zal aanbieden en zelfs de noodzaak van zendmasten op een gegeven moment overbodig zal maken.

Ik denk dat het neerkomt op precies wat mensen graag luisteren. Voor mij luister ik als ik lokaal rijd gewoon naar lokale radiostations. Als ik een lange roadtrip maak, luister ik naar muziek die via mijn mobiele telefoon wordt gestreamd. Ik luister nooit naar sport, Stern of vergelijkbare items die misschien aantrekkelijk zijn op XM voor sommige mensen.

Dat gezegd hebbende, het kan niet veel kosten om XM in de head unit op te nemen, waarschijnlijk slechts één IC, dus men vraagt zich af waarom ze dat niet hebben gedaan.
De werkelijke kosten voor de fabrikanten gaan veel verder dan de initiële hardware die nodig is.

Voor degenen onder u die net zo "ontsteld" zijn als ik over de geëlimineerde SAT Radio Receiver, zie de onderstaande link van een ander Acura Forum over de kwestie in de 25 MDX:

Dit was slechts mijn ervaring, maar na een paar minuten de echte touchpad-interface te hebben geprobeerd, vond ik het niet leuk. Ik was persoonlijk geen fan. Ik denk dat het touchscreen gemakkelijker te gebruiken is. Wat de SXM betreft, ik gebruik het bijna nooit, dus voor mij was het geen probleem, omdat ik meestal gewoon Bluetooth-audio van mijn telefoon gebruik, maar het was een onverwachte verwijdering van een functie.
Een paar minuten proberen met de touchpad is geen eerlijke manier om het te beoordelen.
Het kost wat spiergeheugen. Nog steeds beter dan je ogen van de weg halen en naar een scherm grijpen. Je bericht gaf me de indruk
dat je de MDX echt niet leuk vond.
Succes met wat je ook kiest.

201 - 216 of 216 Posts