Acura MDX SUV Forums banner

Probleem met de linker achterrem

1.7K views 11 replies 6 participants last post by  marke138  
#1 ·
Ik ben benieuwd of dit een probleem is dat zich bij iemand anders voordoet? 3 maanden geleden merkte ik metaal op metaal geluid van mijn linker achterkant. Ik hoorde het piepen niet om me te waarschuwen de remblokken te vervangen en het leek plotseling te gebeuren. Heb blokken en schijven vervangen, ze vermeldden dat de remklauwen mogelijk en de monteur zei dat de remklauw mogelijk "vast" zat, maar nu geen probleem zou moeten zijn en hij heeft hem niet vervangen. 3 maanden later zit ik in dezelfde situatie! Ik heb threads gezien over het vragen of een zuiger niet vastzit en het controleren op overmatig smeren. Extra gedachten voor een permanente oplossing? Ik heb nu thuis toegang om de auto op te tillen en er zelf aan te werken.

#2 ·
Controleer de remklauw en remslang

#4 ·
2. Trek met de ontluchtingsnippel open op de remklauw de zuiger terug om eventuele resterende resten eruit te duwen. Sluit de ontluchter, pomp het pedaal voldoende om de zuiger terug te krijgen in de positie waarin hij de oude remblokken tegen de rotor klemt. Herhaal een paar keer. Je zou minder weerstand moeten voelen bij het terugtrekken van de zuiger, omdat deze vuil verwijdert.

#6 ·
Wat er gebeurt, is dat de remklauw, zoals vermeld, vast kan komen te zitten doordat vuil en roest zich ophopen, waardoor de klauw niet in en uit de behuizing kan glijden. Zoals uw monteur zei, zou het nu goed moeten zijn, aangezien hij het hoogstwaarschijnlijk voor u heeft schoongemaakt en de afdichting heeft gered van vernietiging, waarvoor een nieuwe remklauw nodig zou zijn!

#7 ·
Uw remklauw blijft hangen en u oefent in wezen de hele tijd een lichte remkracht uit.

Uw rubberen remslangen (er zijn er 2 voor de achterkant van de bestuurder en nog 2 aan de andere kant) zijn mogelijk verslechterd of intern ingestort. Als ze verslechterd zijn, zit er nu rubberresten die de binnenkant van uw remklauw verstoppen. Als ze zijn ingestort, komt de remvloeistof niet terug naar het remvloeistofreservoir wanneer u uw voet van het rempedaal haalt.

Hoe dan ook, ik geloof dat uw slangen vervangen moeten worden en de remklauw gespoeld moet worden, zoals Bluepill hierboven vermeldt.

Op mijn 2007 heb ik afgelopen zomer Stop Tech roestvrijstalen gevlochten remslangen op alle 4 de hoeken geĂŻnstalleerd. De 2 voorkanten waren $61 (set) en de 4 achterkanten waren $75 (set). Het moeilijkste was om de "u"-vormige borgclips eruit te halen en terug in hun sleuven te plaatsen.

#9 ·
Ik ben hier al eerder geweest met mijn 2009 MDX.

Blij te horen dat je je eigen 'monteur' hebt en/of misschien handig genoeg bent om zelf aan auto's te sleutelen? - maar als je zoals ik bent (geen idee van autoreparatie/mechanica etc.), wees dan heel voorzichtig met het laten repareren van het remprobleem van je MDX door de serviceafdeling van een Acura-dealer...

Vertrouw NOOIT de Acura STEALERSHIP - ze zijn alleen goed voor je (en je portemonnee) in zeer beperkte omstandigheden (voorbeelden hieronder):

A.) Het krijgen van een GRATIS leenauto om je meer tijd te geven voor het volgende:
- Zoek op dit forum (dit is een geweldig forum dat we hier hebben @www.mdxers.org - veel betere hulp beschikbaar dan ik kan vinden voor mijn Mercdes SUV of Audi sedan op vergelijkbare forums!)
- IDENTIFICEER en prijs de benodigde onderdelen - online
- Zoek op YELP/Google naar een goede onafhankelijke monteur (Ik vond een man die vroeger hoofdmonteur was voor Acura en toen zijn eigen winkel opende - zeer betrouwbaar in de afgelopen 10 jaar!)

Oh, en als je meer tijd nodig hebt met een leenauto, doe dan gewoon wat de STEALERSHIP met ons/de meeste van zijn klanten doet - geef ze dezelfde Yo-Yo-behandeling die ze hun klanten graag geven (d.w.z. diagnostische kosten opstapelen zonder het probleem daadwerkelijk/grondig aan te pakken en dan af en toe onnodige/dure service-items aanbevelen om aan hun reparatie-/verkoopquota's te voldoen om meer inkomsten binnen te halen), en laat ze bungelen aan je eigen yo-yo-touw... Ik heb ooit mijn door Acura verstrekte 2012 (toen nieuw) ZDX-leenauto meegenomen op een niet-goedgekeurde reis door het land naar Florida (+1300 mijl reis!) gedurende 3 dagen na de tijd dat mijn '09 MDX klaar was om te worden opgehaald NA diagnostische kosten voor het afschuwelijke batterijlekkage-incident (waarvan de 'monteur' van de Acura Stealership destijds beweerde dat ze de oorzaak van het probleem gewoon niet konden achterhalen, maar in plaats daarvan liet de door verkoop gestuurde Acura Service Advisor mij een onnozele voicemail achter - waarin hij aanbeveelde mijn batterij, dynamo en positieve batterijkabel te vervangen om het mysterieuze batterijlekkageprobleem op te lossen - ALLES voor de gereduceerde Stealership-prijs van $1400 voor de deur....LOL~ jaar goed...sucka's!) In plaats van deze dwaze suggesties te accepteren, liet ik hem een of twee terugbelberichten achter waarin ik hem liet weten dat ik niet in de stad was (vergat alleen te vermelden dat ik niet in de stad was met zijn ZDX-leenauto....bwahahahahahah!!!)

Een paar dagen later bracht ik gewoon mijn goed bereisde ZDX-leenauto terug, weigerde de ABSURDE, ASININE service-suggesties (vertelde de dwaas eigenlijk - 'hmmm laat me er vanavond over nadenken en je dan terugbellen...LOL....sucka!!!!) en volgde vervolgens de tips van dit forum (hoewel er zes jaar zijn verstreken, herinner ik me nog levendig dat ik de HFL-verwijderingssuggestie hier op dit forum vond via mijn iPhone 5 - allemaal terwijl ik in een bar in Ybor City, FL, aan een Midori Sour nipte!!!) en trok mijn HLF-module eruit nadat ik terugkwam uit FL - PROBLEEM OPGELOST (en $1400 bespaard + gratis kilometers van ZDX-leenauto voor een weekendje MIAMI met mijn vriendinnen - DISCLAIMER Ik zou dit trouwens niet aanraden - Ik was gewoon echt pissig over de opgebouwde woede van het feit dat ik destijds door de Acura Stealership Service-afdelingen was GESCHONDEN/GENAAID...)...deze specifieke dealer was zo slecht beheerd, dat ze me (zelfs bij meer terugkerende bezoeken om meer LEENAUTO's te gebruiken in de daaropvolgende jaren!!!) bij het terugbrengen van de leenauto GEEN ENKEL woord zeiden over waarom hun relatief nieuwe (destijds) ZDX-leenauto extra, niet-verantwoorde 1.300 mijl op de kilometerteller had bij terugkomst!!!! idioten!)....ik denk dat deze idioten het uiteindelijk doorhadden, want de laatste keer dat ik daar was, hebben ze nu een kilometerstand/limiet op de Leenauto-overeenkomst die door de klant moet worden ondertekend, wat ik nog nooit eerder had gezien....LOL!

B.) Het identificeren van potentiële SPECIFIEKE onderdelen en/of reparaties om het probleem van uw MDX op te lossen (zorg ervoor dat u de onderdelenafdeling belt om de onderdeelnummers te krijgen, zodat u ze online kunt prijzen - koop NOOIT onderdelen rechtstreeks van de Acura Stealership. tenzij je stinkend rijk bent.

C.) Gratis koffie/autowasbeurt

Oh en hier is een link hieronder - met details over mijn reis met een vastgelopen remklauw afgelopen zomer - bleek een defecte remleiding te zijn...(Stealership heeft me hier wel op alle vier's op mijn portemonnee geplakt....misschien waren ze wraak aan het nemen voor mijn ZDX-leenauto-excursie in Miami, of misschien, en waarschijnlijker, waren ze gewoon een STEALERSHIP!)

Er komt rook uit EEN van mijn '09 MDX-wielen! (vastzittende remklauw?)
https://www.mdxers.org/forums/74-se...n-mdx-2007-2013/165625-smoke-coming-out-one-my-09-mdx-wheels-stuck-caliper.html

#11 ·
Succes :29: Wat me echt irriteert aan mijn ervaring afgelopen zomer is het feit dat ik de imbeciele serviceadviseur van de dealer toestond om me op alle 4's te buigen (figuurlijk gesproken).... Na de nodige zorgvuldigheid/onderzoek herinner ik me duidelijk het allereerste dat ik hem had voorgesteld als waarschijnlijk vervanging vereisend, namelijk de remleidingen/-slang - maar NEE, deze idioot was er snel bij om mijn suggestie/verzoek onmiddellijk te weerleggen en kreeg me zover dat ik een remklauw verving (en ongeveer $930 BETAALDE!!!!!), de rotor liet draaien en nieuwe voorremmen kreeg - wat uiteindelijk het probleem NIET oploste (probleem werd pas opgelost nadat MDX was teruggebracht naar de dealer met de remklauw die nog steeds af en toe vastliep, en deze Acura BONEHEAD monteurs uiteindelijk de remleiding/slang vervingen)... Achteraf gezien geef ik mezelf 100% de schuld van het faciliteren van de oplichting van mijn portemonnee/geld door deze diagnosekosten-liefhebbende idioten!