Acura MDX SUV Forums banner
261 - 280 of 288 Posts
Heeft iemand die de PRL-laderbuizen heeft gedaan, een verschil of toename in vermogen opgemerkt? Lijkt een zeer goedkope upgrade, maar ik denk erover om eerst te wachten tot de intercooler beschikbaar is, zodat ik die buizen niet opnieuw hoef te vervangen. Klinkt dat correct of heb ik het mis? Maar heb je toch een verschil gemerkt?
 
Zij die de PRL-laderbuizen hebben gedaan, heeft iemand een verschil of toename in vermogen opgemerkt? Lijkt een zeer goedkope upgrade, maar ik denk erover om eerst te wachten op de intercooler, zodat ik die buizen niet opnieuw hoef te vervangen. Klinkt dat correct of heb ik dat verkeerd? Maar hebt u toch een verschil opgemerkt?
Het is meer zo dat de intercooler en de laadbuizen een gemakkelijkere gelijktijdige installatie zouden zijn, maar als je eerst de laadbuizen doet, maakt het de intercooler later niet moeilijker. Elke goede IC past bij de OEM inlaat/uitlaat posities.

Je krijgt geen verhoogd vermogen of iets merkbaars van de laadbuizen zelf, het is een voorbereiding op het verhogen van de boost. Als je de boost verhoogt, klappen de standaard slappe buizen meer in elkaar.
 
Ik twijfel over welke set downpipes en uitlaat ik moet nemen, IMR of FW (function werk). Dat zijn de enige twee waarvan ik weet dat ze iets maken voor de 24' MDX type S. Ik heb er vaak op gegoogeld en dat is alles wat ik kan vinden. Mijn vraag is voor degenen onder jullie die de uitlaat hebben veranderd, IMR of FW, welke veranderingen hebben jullie opgemerkt? Veranderingen in het brandstofverbruik, cabinegeluid (is het veel luider geworden), verlies/winst in gevoel/respons in vergelijking met de OEM-uitlaat? Hebben jullie het zelf geĂŻnstalleerd of door iemand laten doen? Hebben jullie gewacht tot de garantie voorbij was om wijzigingen aan te brengen? Ik wil de garantie indien mogelijk niet ongeldig maken. Ik heb gelezen dat het, zolang het bolt-on is, niet zou moeten gebeuren. Ik weet echter niet hoe waar dit is.
 
Voor mijn '22 TypeS Advance koos ik voor Function Werks - Turbo Pipes, Performance Down Pipes en Exhaust (ik hield de achterste pijpen origineel, koos ervoor om de resonator en de demperbox te verwijderen).

Ik heb gehoord dat de garantie naar de maan is! Maar ik ben van plan om de aankoopoptie binnen het komende jaar uit te oefenen, er blijven nog 12 maanden over van de leaseperiode.

IMO - ik ben er gewoon absoluut dol op. De prestatiewinst is direct merkbaar met de down pipes, en de uitlaat in het midden zorgde voor die diepe toon. Je voelt elke versnellingswissel, ik zit in de handmatige modus met hoge toerentallen en houd de versnellingen vast bij inhaalacties en in tunnels... ik kan er niets aan doen. Doet me echt denken aan de motorgeluiden van mijn E46 M3 bij het optoeren.

PRL charge pipes en extra massadraden vullen de JB4 piggy back aan. De Type S is nu next level. Helemaal tevreden met de klantenservice van JB4 en Function Werks.

Oonna Fabricators heeft mijn uitlaatmodificaties uitgevoerd en heeft een geweldige video op Instagram geplaatst.

Ik hoop dat dit helpt.
 
Voor mijn '22 TypeS Advance koos ik voor Function Werks - Turbo Pipes, Performance Down Pipes en Uitlaat (ik hield de achterste pijpen origineel, koos ervoor om de resonator & demperbox te verwijderen).

Ik kreeg te horen dat de garantie naar de knoppen is! Maar ik ben van plan om de aankoopoptie binnen het komende jaar uit te oefenen, er zitten nog 12 maanden op de leaseperiode.

IMO - ik ben er gewoon absoluut dol op. De prestatiewinst is direct merkbaar met de down pipes, en de uitlaat in het middengedeelte zorgde voor die diepe toon. Je voelt elke versnellingswissel, ik zit in de handmatige modus met hoge toerentallen en houd de versnellingen vast bij inhaalacties en in tunnels... ik kan er niets aan doen. Doet me echt denken aan de motorgeluiden van mijn E46 M3 bij het optoeren.

PRL charge pipes en extra massadraden complimenteren de JB4 piggy back. De Type S is nu next level. Helemaal tevreden met de klantenservice
van JB4 en Function Werks.

Oonna Fabricators voerde mijn uitlaatmodificaties uit en heeft een geweldige video op Instagram geplaatst.

Ik hoop dat dit helpt.
Hoe is het geluid in de cabine? Video's van voorbijrijdende auto's of in de cabine zouden supergaaf zijn!
 
In de normale modus en de rijmodus is er geen cabinegeluid. In Sport en S-Plus hoor je de uitlaat. Maar met de ramen dicht op de snelweg hoor je alleen een mooie toon, maar alleen bij het optrekken of inhalen. Natuurlijk hoor je bij het terugschakelen de terugschakelingen, maar dat is de bedoeling en het punt van de mod. Ik heb vier kinderen, twee jongens die het ook geweldig vinden, en twee meisjes die nog niet eens hebben gemerkt dat hun vader plezier heeft…
 
In de normale modus en de rijmodus is er geen cabinegeluid. In Sport en S-Plus hoor je de uitlaat. Maar met de ramen dicht op de snelweg hoor je alleen een mooie toon, maar alleen bij het optrekken of inhalen. Natuurlijk hoor je bij het terugschakelen de terugschakelingen, maar dat is de bedoeling en het punt van de mod. Ik heb vier kinderen, twee jongens die het ook geweldig vinden, en twee meisjes die nog niet eens hebben gemerkt dat hun vader plezier heeft...

Ik weet niet zeker hoe ik videoclips op het forum kan plaatsen. Deel ze graag via mobiel of e-mail.
Zou het ook graag willen horen!
 
Ik heb besloten om de MDX niet meer als mijn dagelijkse auto te gebruiken. Hoewel het de auto van mijn vrouw en de auto voor gezinsuitstapjes blijft (en mijn auto totdat mijn bestelde auto arriveert).

Omdat mijn vrouw zich geen bal bekommert om prestaties boven "kan hij accelereren op korte oprijstroken", worden er geen andere aanpassingen gedaan, maar de JB4 blijft erop zitten.
 
Ik heb besloten om afscheid te nemen van de MDX als mijn dagelijkse auto. Hoewel het de auto van mijn vrouw blijft, en de auto voor gezinsuitjes (en mijn auto totdat mijn bestelde auto komt).

Omdat mijn vrouw zich geen 2 reet interesseert in prestaties boven "kan het accelereren op korte oprijstroken", worden er geen andere mods gedaan, maar de JB4 blijft erop.
Sooo... welke auto heb je besteld?
 
In de normale modus en de rijmodus is er geen cabinegeluid. In Sport en S-Plus hoor je de uitlaat. Maar met de ramen dicht op de snelweg hoor je alleen een mooie toon, maar alleen bij het optrekken of inhalen. Natuurlijk hoor je bij het terugschakelen de terugschakelingen, maar dat is de bedoeling en het punt van de mod. Ik heb vier kinderen, twee jongens die er ook van houden, en twee meisjes die niet eens hebben gemerkt dat hun vader plezier heeft…

Ik weet niet zeker hoe ik videoclips op het forum kan plaatsen. Deel ze graag via mobiel of e-mail.
Kunnen we wat geluidsfragmenten en foto's van de uitlaat krijgen!
 
Misschien een domme vraag, maar vervalt de garantie van Acura door een van de luchtinlaten?
Ik denk niet eens dat mijn dealer mijn PRL-inlaat heeft opgemerkt... maar ik heb nog nooit gehad dat een dealer me lastig viel over een inlaat en ik denk dat ik er een heb geĂŻnstalleerd op mijn laatste 5 auto's.
 
Voor mijn '22 TypeS Advance ging ik voor Function Werks - Turbo Pipes, Performance Down Pipes en Uitlaat (ik hield de achterste pijpen origineel, koos ervoor om de resonator & demperbox te verwijderen).

Ik kreeg te horen dat de garantie naar de knoppen is! Maar ik ben van plan om de aankoopoptie binnen het komende jaar uit te oefenen, er zitten nog 12 maanden op de leaseperiode.

IMO - ik ben er gewoon absoluut dol op. De prestatiewinst is direct met de down pipes, en de uitlaat in het midden zorgde voor die diepe toon. Je voelt elke versnellingswissel, ik zit in de handmatige modus met hoge toerentallen en houd de versnellingen vast bij inhaalacties en tunnels... ik kan er niets aan doen. Doet me echt denken aan de motorgeluiden van mijn E46 M3 bij het optoeren.

PRL charge pipes en extra massadraden complimenteren de JB4 piggy back. De Type S is nu next level. Helemaal tevreden met de klantenservice
van JB4 en Function Werks.

Oonna Fabricators voerde mijn uitlaatmodificaties uit en heeft een geweldige video gepost op Instagram.

Ik hoop dat dit helpt.
Wat is je ig?
Ik ben erg geĂŻnteresseerd in wat je al hebt gedaan.
 
Voor mijn '22 TypeS Advance ging ik voor Function Werks - Turbo Pipes, Performance Down Pipes en Exhaust (ik hield de achterste pijpen origineel, koos ervoor om de resonator & demperbox te verwijderen).

Ik heb gehoord dat de garantie naar de knoppen is! Maar ik ben van plan om de aankoopoptie binnen het komende jaar uit te oefenen, er zitten nog 12 maanden op de leaseperiode.

IMO - ik ben er gewoon absoluut dol op. De prestatiewinst is direct merkbaar met de down pipes, en de uitlaat in het midden zorgde voor die diepe toon. Je voelt elke versnellingswissel, ik zit in de handmatige modus met hoge toerentallen en houd versnellingen vast bij inhaalacties en in tunnels... ik kan er niets aan doen. Doet me echt denken aan de motorgeluiden van mijn E46 M3 bij het optoeren.

PRL charge pipes en extra massadraden complimenteren de JB4 piggy back. De Type S is nu next level. Helemaal tevreden met de klantenservice
van JB4 en Function Werks.

Oonna Fabricators heeft mijn uitlaatmodificaties uitgevoerd en heeft een geweldige video op Instagram geplaatst.

Ik hoop dat dit helpt.
Zijn er foto's van de turbopijpen? Overweeg of ik deze wil kopen en zelf wil installeren.
 
261 - 280 of 288 Posts