Acura MDX SUV Forums banner
61 - 70 of 70 Posts
Discussion starter · #61 ·
Gezien de marktomstandigheden in de maanden sinds ik $62K voor mijn MDX neerlegde, schat ik dat ik ongeveer 8% heb bespaard, wat het bedrag is van de daling van de DOW/S&P/NASDAQ in diezelfde periode!!!
Maik, ik begrijp je... Maar dat zou worden gemeten tegen de achtergrond dat je van plan bent de aandelen met verlies te verkopen ten opzichte van hun hoogtepunten om de $62.000 op te halen en niet het verlies van de dividenden van de aandelen of beleggingsfondsen of obligaties te berekenen. Ik heb er niet voor gekozen om ze te verkopen, maar de aandelen behouden, waardoor ik het verlies van de kapitaalwaarde niet heb gerealiseerd, maar toch de dividendrendementen van ongeveer 3-4% voor die aandelen heb gekregen: Exxon Mobil, Dupont, bankaandelen, enz. Exxon Mobil heeft dit jaar zijn dividend met 22% verhoogd. Of je nu de $$$$ van de bank haalt of dividendaandelen verkoopt, er zijn opportuniteitskosten / rendementsverlies. Kortom, het kopen van een nieuwe auto is nooit een geweldige "investering", het is gewoon een speeltje dat natuurlijk die persoonlijke intrinsieke waarde heeft die een glimlach op je gezicht moet toveren.
Inflatie is een ***** en $5 per gallon voor benzine betalen heeft SCHOKWAARDE en zal de EV's naar hogere waarden stuwen (dat is tenslotte wat de potus en zijn bende willen!!) en benzine aangedreven voertuigen naar nieuwe dieptepunten drijven. Dus, als mijn lease in 8/25 afloopt, als God het wil, kan ik het kopen voor $34.000 of in de New Wave van EV's stappen... Ik hou nog steeds van en zou de voorkeur geven aan een kwaliteitsvolle hybride. Terzijde, ik heb een paar maanden geleden een Honda CRV 2021 Hybrid getest. We speelden met de mogelijkheid om de 2016 CRV Touring van mijn vrouw met slechts 39.000 mijl te vervangen. Ik was onder de indruk van de grote rijeigenschappen van de CRV, met meer PK [Honda gebruikt de 2.0 liter 4 cilinder motor met hun Hybrids vs, de 1.5 T], meer koppel en een soepele, responsieve CVT. En voor slechts $1500 meer - het was een no Brainer. Na verdere overweging, hoewel ik het verbeterde interieur, de betere InfoT sys en meer Ponies leuk vond, besloten we haar auto te houden (die ze geweldig vindt, vooral als A naar B persoon). Ik heb nieuwe Goodyear Assurance Weather -Ready banden gemonteerd (ik heb meer dan $300 bespaard met hun kortingen en verkoopprijzen) die een merkbaar soepelere rit opleveren, maar iets minder handlingvermogen dan de OEM Dunlops.

Discussion starter · #62 ·
Iemand suggereerde dat ik dit draadje moest sluiten... So be it... Het is veel verder gegaan dan de oorspronkelijke bedoeling !!. Hoe doe ik dat?

Voordat je de thread sluit, wilde ik even opmerken dat Lexus dit jaar met hun volledig elektrische RZ SUV komt. Ja, hij zal kleiner zijn, maar ik verzeker je dat kwaliteit geen probleem is. Ik zeg dit omdat je hybride/EV noemt. Elke week tot anderhalve week tanken voor ongeveer $65 begint oud te worden. Ik denk dat Acura er in 2024 een uitbrengt.

Ik dacht dat dit een bericht was over prijzen van gebruikte auto's. Ik was vandaag bij de dealer in Sarasota Florida. Ze hadden een CPO 22 tech. $54k catalogusprijs. Het was gepost voor $60.8. Ken de kilometerstand niet. Verwarrend, maar dat is misschien niet eens de werkelijke prijs. Voegt Florida dealerkosten en CPO-kosten toe.

Ik dacht dat dit een bericht was over prijzen van gebruikte auto's. Ik was vandaag bij de dealer in Sarasota Florida. Ze hadden een CPO 22 tech. $54k catalogusprijs. Het was gepost voor $60.8. Weet de kilometerstand niet. Verwarrend, maar dat is misschien niet eens de werkelijke prijs. Voegt Florida dealer fee en CPO fee toe.
Dat is een gekke "marktaanpassing". Een advnace MSRP is $64k. Als je op zoek bent, zou ik een dealer vinden, zelfs als deze zich buiten de staat bevindt, die verkoopt tegen MSRP.

Iemand suggereerde dat ik dit draadje sluit... So be it.. Het is ver voorbij de oorspronkelijke bedoeling gegaan !!. Hoe doe ik dat?
Threadstarters hebben niet de mogelijkheid om een draadje te sluiten. Dat is iets wat alleen de staf kan doen. Als een draadje van het pad afraakt, kunnen deelnemers helpen om het terug te sturen of kan er een verzoek worden gedaan aan een van de moderators om dit in overweging te nemen. Alleen omdat er een verzoek wordt gedaan, wil echter niet zeggen dat het wordt ingewilligd. Het hangt af van hoe het draadje zich heeft ontwikkeld. Ik denk dat het draadje gered kan worden, dus laten we kijken hoe het vanaf hier gaat. Als het een probleem blijft, staat het iedereen vrij om het aan de staf te melden.

Een dealer in mijn omgeving heeft net een gebruikte A-spec op de oprit gekregen met 4.000 km op de teller. Ze wilden $ 6.000 meer dan de adviesprijs. Ik vond het crimineel, maar het werd in minder dan een week verkocht
Ik kan me voorstellen dat dezelfde dealer 4-5 MDX'en moest verkopen om dezelfde winst te behalen vóór het chiptekort/de pandemie.

Ik denk niet dat de autofabrikanten en dealers hun prijzen zullen verlagen zodra het chiptekort is opgelost. De boekhouders zullen zich realiseren dat ze meer geld kunnen verdienen met minder inspanning door het aanbod te beperken, de concurrentie te verminderen en de vraag te vergroten om de prijzen zo hoog te houden als de markt aankan. We zien dit de hele tijd met de huizenmarkt, het hoger onderwijs, telecommunicatie/mobiele telefoons en andere goederen/diensten. De benzineprijzen daalden pas tot onder de $ 2 per gallon toen iedereen tijdens de pandemische lockdown stopte met reizen. De benzineprijs daalt nooit met dezelfde snelheid als de productie toeneemt.

Ik denk dat de enige manier waarop we de prijzen van nieuwe/gebruikte auto's omlaag kunnen krijgen, is door de dealers de middelvinger te geven en langer vast te houden aan onze huidige voertuigen.

Ik denk niet dat de autofabrikanten en dealers hun prijzen zullen verlagen zodra het chiptekort is opgelost. De boekhouders zullen beseffen dat ze meer geld kunnen verdienen voor minder moeite door het aanbod te beperken, de concurrentie te verminderen en de vraag te vergroten om de prijzen zo hoog te houden als de markt aankan.
Ik denk dat de prijzen zichzelf zullen corrigeren en dalen. Het is slechts een kwestie van vraag en aanbod en er zijn veel autofabrikanten van over de hele wereld die in de ruimte concurreren om een auto te verkopen. Als de ene probeert te beperken, zal de andere de leegte opvullen. De problemen die de leveringsproblemen hebben veroorzaakt, zullen worden opgelost.

Ik heb deze info net in een andere thread gepost, maar het is hier ook van toepassing....Gisteren heb ik mijn pick-up truck naar een vriend gebracht die hem in consignatie gaat verkopen op zijn kleine occasionterrein. Daar vroeg ik hem om de resultaten van de Manheim auto-veiling voor 2020 Advance te controleren. Hij controleerde de resultaten van woensdag 2 maart. Hoewel er geen Advances op de lijst stonden, waren er twee 2020 Techs met 20-25k mijl. Beide gingen voor $45k+ weg. Begrijp dat dit groothandelsveilingprijzen zijn, wat betekent dat de vraagprijs voor die voertuigen door een dealer waarschijnlijk in de buurt van $50k zal liggen.

Wat mijn truck betreft, een 2000 Chevy Silverado 2500 4x4 Extended Cab Long Bed met 199k mijl. Ongeveer tien jaar geleden heb ik er $6k voor betaald met 170k mijl, en er waarschijnlijk $4-5k aan besteed aan belangrijke reparaties (schoonmaken van het systeem vanwege slechte benzine, vervangen van een katalysator, vervangen van elektrische deur-/ruitmotoren, etc.). Op basis van vergelijkingen zei mijn vriend dat ik $14.900 moest vragen en verwachten $13.500-$14.500 te krijgen. Het is een zeldzame truck vanwege de combinatie van 3/4 ton, 4x4, lange bed, trekhaakpakket, plus hij heeft het LT-pakket (leer, cruise control, elektrisch, etc.). Maar zoals deze thread laat zien, zijn de prijzen tegenwoordig gek.

61 - 70 of 70 Posts