Acura MDX SUV Forums banner

Wreszcie zapasowa opona

48K views 48 replies 31 participants last post by  mrgold35  
#1 ·
Mój model MDX Tech z 2015 roku nie był wyposażony w koło zapasowe; zamiast tego mały kompresor i puszka płynu do naprawy opon. To niedobrze w przypadku poważnego uszkodzenia opony. Kupiłem więc zestaw koła zapasowego o numerze katalogowym 06421-TZ5-A10 od dealera Acura za 81,42 $. Zestaw ten składa się z felgi koła zapasowego, trzpienia zaworu, wciągarki koła zapasowego, etykiety ostrzegawczej koła zapasowego, podnośnika, klucza do nakrętek kół/uchwytu podnośnika oraz etykiety z informacjami o oponie i obciążeniu. Zauważ, że NIE zawiera opony!

Montaż zestawu koła zapasowego był szybki i prosty, dołączona instrukcja była zwięzła i jasna. W tym czasie dealer nie miał na stanie opony Bridgestone, która kosztuje dodatkowe 330 $. Wow! za koło zapasowe typu donut!

Goodyear rzekomo produkuje oponę T165-80D17 za 200,00 $, ale nikt jej nie ma. Wysłałem e-mail do Goodyear z pytaniem, gdzie można ją kupić, a oni odpowiedzieli, że nie mogę, ponieważ są sprzedawane tylko producentom OEM.

W końcu, po wielu próbach, Discount Tire znalazł oponę Kuhmo w rozmiarze 165/90R17 za 95,00 $. Opona jest nieco większa niż -80 Goodyear lub Bridgestone, ale dobrze pasowała do otworu na koło zapasowe pod MDX. Ponadto nośność Goodyear wynosiła tylko 1965 # w porównaniu do Kuhmo 2756 #, więc ta opona jest dość bezpieczna w użyciu jako zapasowa. Problem rozwiązany, zaoszczędzono 200,00 $.
 
#2 ·
Krytyczna jest średnica opony. Powinna być bardzo zbliżona lub dokładnie taka sama jak średnica opon w samochodzie. Jeśli masz napęd na wszystkie koła, przy niewłaściwej średnicy możesz zniszczyć dyferencjały. Upewnij się, że przejażdżka jest bardzo krótka, jeśli to założysz. Wyszukaj w Google hasło "Kalkulator opon" i wprowadź swoje rozmiary opon. Oponę zapasową i oponę standardową. Otrzymasz z tego pomiary.
 
#42 ·
Standardowy rozmiar opony to 245/60-18. Średnica zewnętrzna opony zapasowej 165/80-17 jest o 7,4 procent mniejsza niż standardowa (27,4" vs 29,6"). Opona 165/90-17 jest o 3,0 procent mniejsza niż standardowa (28,7"). Powinna działać dobrze w samochodzie, bez problemów.

Koło i opona w pełnym rozmiarze to kolejna alternatywa, która nie ma ograniczeń prędkości ani przebiegu, jak w przypadku kompaktowej opony zapasowej. Pełnowymiarowe używane koła można znaleźć na stronie car-part.com; mogą być dostarczane z oponą, ale jeśli nie, można znaleźć używane opony tutaj i tutaj.
Czy koło w pełnym rozmiarze zmieści się w schowku na oponę zapasową pod modelem MDX z 2015 roku?
 
#5 ·
FYI - tanie opony zapasowe można również znaleźć na złomowiskach
car-part.com (o którym właśnie wspomniałem powyżej) to strona internetowa, której wszystkie duże złomowiska używają do wystawiania swoich części. Możesz więc przeszukać ją w poszukiwaniu kompaktowego koła zapasowego/opony, a także pełnowymiarowego koła zapasowego/opony.
 
#7 ·
Kupiłem zestaw opon zapasowych o numerze katalogowym 06421-TZ5-A10 od dealera Acura za 81,42 $. Zestaw ten składa się z felgi koła zapasowego, trzpienia zaworu, podnośnika koła zapasowego, etykiety ostrzegawczej koła zapasowego, podnośnika, klucza do nakrętek kół/uchwytu podnośnika oraz etykiety informacyjnej o oponach i obciążeniu. Zauważ, że NIE zawiera opony!

W końcu, po wielu próbach, Discount Tire znalazł oponę Kuhmo w rozmiarze 165/90R17 za 95,00 $. Opona jest nieco większa niż -80 Goodyear lub Bridgestone, ale dobrze pasowała do otworu na koło zapasowe pod MDX.
Dziękuję za informację. Czy opona Kuhmo pasuje do koła dołączonego do zestawu opon zapasowych Acura, który kupiłeś, czy musiałeś kupić inne koło?

Doceniam pomoc.
 
#11 ·
Ok, dostałem zestaw z podnośnikiem, lewarkiem itp. i stalową felgę z zestawem. Nie jestem pewien, jaki jest rozmiar felgi, ale jest mniejsza niż fabryczne 19-calowe aluminiowe felgi. Postanowiłem zdjąć fabryczną felgę/oponę z samochodu, żeby upewnić się, że pasuje i pasuje. Jest naprawdę ciasno, ale będzie działać. To dla każdego, kto, tak jak ja, wolałby mieć oryginalną oponę i felgę zamiast dojazdówki.
 
#12 ·
Zrobiłem to samo, mamy w leasingu 15 tech fwd, ALE mamy 11-miesięczne dziecko i nie wyobrażałem sobie NIE mieć zapasu.

Odpowiadając na powyższe pytanie, zestaw Acura jest dostarczany z 17-calowym kołem zapasowym.

Skończyłem z
Zestawem Oem Acura na ebay
Oponą Kumho (nieco wyższą niż zalecana)
I lokalnym montażem opony i piasty wieszaka

Wszystko za 200 $ vs 600 $ u dealera.

Możesz umieścić pełny rozmiar z tyłu, ALE ten wieszak tak naprawdę nie jest przeznaczony (IMO) do długotrwałego obciążenia w ten sposób.
Koło zapasowe tak, 19-calowe koło i opona tech nie.

Tak czy inaczej jestem szczęśliwy I jeśli, nie daj Boże, złapałbym gumę, tańsza wyższa opona byłaby tylko na jeden dzień użytkowania... jeśli w ogóle.

Do wiadomości: Ford Edge używa tego samego rozmiaru opony OEM dla koła zapasowego co mdx
Więc jeśli chcesz zaoszczędzić, sprawdź złomowiska pod kątem uszkodzonego lub ebay i po prostu wyrzuć stalówkę.
 
#15 ·
Możesz umieścić pełny rozmiar pod tyłem, ALE ten hangar tak naprawdę nie jest przeznaczony (IMO) do długotrwałego obciążenia w ten sposób.
Opona typu donut tak, 19-calowe koło i opona tech nie.
Hangar został wyraźnie zaprojektowany tak, aby wytrzymać ciężar zwykłej felgi/opony, a przestrzeń została zaprojektowana tak, aby również pomieścić jedną. Powodem, dla którego jest to oczywiste, jest to, że instrukcja obsługi mówi, gdzie schować przebitą oponę po wymianie na zapasową. Sprawdź instrukcję obsługi, a potwierdzisz to, co właśnie powiedziałem.
 
#17 ·
Jestem pewien, że to wytrzyma, ale czy jest tam mowa o codziennej jeździe przez lata?
Oczywiście, że tego nie ma - byłoby to niezręczne i zbędne stwierdzenie. Nie podają również "tylko na 3 godziny" ani "tylko na krótki czas" ani nic podobnego. Mówią, żeby schować tam płaską oponę i sugerują, żeby jechać tak dalej autostradą. Aby to zrobić, 'musi' być wystarczająco mocne, aby utrzymać oponę.

Miałem inne SUV-y z podobnym umiejscowieniem koła zapasowego, które fabrycznie były wyposażone w pełnowymiarowe koła zapasowe. Ma ten sam system 'zawieszenia' na linkach co MDX. Te linki są dość mocne. Nigdy żadna mi się nie zerwała. Używałem ich podczas jazdy 4x4 i w ten sposób znacznie nimi trząsłem i nie było problemu. Mam Durango z 1998 roku z przebiegiem > 225 000 mil, który przez cały czas miał pełnowymiarowe koło zapasowe w ten sposób.

Podsumowując - instrukcja obsługi stwierdza, że pełnowymiarowe koło można tam schować i nie nakłada żadnych ograniczeń co do przebiegu ani czasu, a koło musi być wystarczająco mocne, aby nie zawiodło. Zawsze możesz jednak sprawdzić w firmie Acura i zobaczyć, co mają do powiedzenia - tzn. jeśli powiedzą 'nie dłużej niż 90 minut' lub coś w tym stylu. Oświadczenie takie jak 'nie na stałe' lub 'krótki czas' byłoby bez znaczenia.
 
#18 ·
Mój 2015 MDX Tech nie był wyposażony w koło zapasowe; zamiast tego mały kompresor i puszka płynu do naprawy opon. To niedobrze w przypadku poważnego uszkodzenia opony. Kupiłem więc zestaw koła zapasowego o numerze katalogowym 06421-TZ5-A10 od dealera Acura za 81,42 $. Zestaw ten składa się z obręczy koła zapasowego, trzpienia zaworu, podnośnika koła zapasowego, etykiety ostrzegawczej koła zapasowego, podnośnika, klucza do nakrętek kół/uchwytu podnośnika oraz etykiety z informacjami o oponie i obciążeniu. Zauważ, że NIE zawiera opony!

Instalacja zestawu koła zapasowego była szybka i prosta, dołączona instrukcja była zwięzła i jasna. W tym czasie dealer nie miał na stanie opony Bridgestone, która kosztuje dodatkowe 330 $. Wow! za koło zapasowe typu donut!

Goodyear podobno produkuje oponę T165-80D17 za 200,00 $, ale nikt jej nie ma. Wysłałem e-mail do Goodyear z pytaniem, gdzie można ją kupić, a oni odpowiedzieli, że nie mogę, ponieważ są sprzedawane tylko do OEM.

W końcu, po wielu próbach, Discount Tire znalazł oponę Kuhmo w rozmiarze 165/90R17 za 95,00 $. Opona jest nieco większa niż -80 Goodyear lub Bridgestone, ale dobrze pasowała do otworu na koło zapasowe pod MDX. Ponadto nośność Goodyear wynosiła tylko 1965# w porównaniu do Kuhmo 2756#, więc ta opona jest dość bezpieczna w użyciu jako zapasowa. Problem rozwiązany, zaoszczędzono 200,00 $.
Zamówiłem zestaw koła zapasowego Acura do mojego MDX z 2015 roku u dealera za 78,24 $ i znalazłem oponę Yokohama T165/80D17 za 90 $ + podatek i wysyłkę na TireRack.com. Zaniosę ją do instalatora opon, a następnie sam zainstaluję zestaw. Czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia do samodzielnej instalacji?
 
#19 ·
Kupiliśmy zestaw koła zapasowego od Tima z OEM Acura Parts. ZNAKOMITA współpraca. Następnie kupiliśmy koło zapasowe Goodyear z Tire Rack. Za założenie opony na felgę zapłaciliśmy 17 dolarów. Mąż miał wszystkie potrzebne narzędzia w zestawie koła zapasowego i założył koło zapasowe w mniej niż 10 minut. Powodzenia.

Stacy
 
#21 ·
Kupiłem wszystkie główne elementy zestawu do opony zapasowej, z wyjątkiem felgi, wkrótce po zakupie nowego MDX 2014 (model podstawowy FWD) w grudniu 2013 roku. Postanowiłem odłożyć instalację zestawu do czasu wymiany czterech opon OEM w moim MDX, aby móc użyć najlepszych z tych opon jako zapasowych. Cztery opony OEM mają mniej niż połowę oryginalnego bieżnika po 32 000 mil; Mieszkam w Houston, gdzie mocno pada deszcz, więc wymieniam opony, gdy są one jeszcze ledwo warte deszczu. Niedawno kupiłem cztery opony zamienne (Pirelli Scorpion Verde All Season Plus w rozmiarze OE) i dodatkowe koło kompatybilne z oponami OE 245/60R18: koło 18x8, 5 x 114,3 z Mustanga GT 2014 na eBay za 75 $ z wysyłką. Dziś zainstalowałem zestaw do opony zapasowej, który zawierał dwie niespodzianki, z których jedna była dość kłopotliwa.

Po pierwsze, podnośnik do opony zapasowej nie zawiera pięciu śrub 8M x 20 "z podkładkami" (nr części 93401-08020-05) wymaganych do przymocowania go do spodu samochodu. Te śruby kołnierzowe są dołączone do zestawu do opony zapasowej (w tym felgi oszczędzającej miejsce), ale nie do podnośnika zakupionego osobno. Skontaktowałem się e-mailem z najbliższymi dealerami Hondy i Acura, aby uzyskać wycenę (i ustalić, czy części są w magazynie); żaden z dealerów nie prowadzi internetowego spisu części i żaden z nich nie odpowiedział szybko na moje zapytanie. Poszedłem więc do pobliskiego Home Depot (dużo bliżej niż dealerzy), o którym wiedziałem, że ma na stanie śruby, które zadziałałyby, gdybym uzupełnił je podkładkami. Z przyjemnością odkryłem, że sklep ma na stanie śruby kołnierzowe odpowiadające częściom OE w znacznie niższej cenie; te części nie pojawiły się w Internecie, gdy przeszukałem stronę internetową Home Depot. Być może nie udało mi się określić magicznych słów kluczowych, ale mogą one nie być zawarte w internetowym katalogu Home Depot.

Po drugie, otwór środkowy w kole Mustanga GT jest MNIEJSZY niż otwór środkowy w kole 18" OE MDX. Gumowy plastikowy krążek na końcu kabla podnośnika nie pasowałby do otworu środkowego w kole Mustanga. (Publikuję tę rozwlekłą narrację, aby ostrzec innych przed tym potencjalnym problemem.) Musiałem więc mozolnie go spiłować, aby pasował. Nie polecam stosowania tego podejścia; jest czasochłonne i frustrujące. Kup koło o takim samym rozmiarze otworu środkowego jak koła OEM lub zadowól się zapasowym kołem oszczędzającym miejsce. Niestety, rozmiar otworu środkowego zwykle nie jest podawany w opisach kół.

Pomijając te dwa problemy, zestaw do opony zapasowej jest niezwykle łatwy w montażu i wydaje się bardzo wytrzymały (nawet po spiłowaniu krążka, aby pasował do otworu środkowego w kole Mustanga GT).

Patrząc w przyszłość, martwię się, czy fabryczny hak holowniczy, który kupiłem, zmieści się w przestrzeni dostępnej między pełnowymiarową oponą zapasową a konstrukcją tylnego zderzaka. Powinno działać; w przeciwnym razie nawet zapasowe koło oszczędzające miejsce zawodzi, gdy jest faktycznie używane w MDX z fabrycznym hakiem holowniczym (a płaskie pełnowymiarowe koło nie może być przechowywane w nadkolu pod samochodem). Zbadam tę kwestię w nadchodzącym tygodniu.
 
#23 ·
Chociaż występują tylko w rozmiarach 17" (nie pamiętam szerokości, może 6,5"?), felgi MDX pierwszej generacji będą pasować. Koła MDX drugiej generacji mają inny rozstaw śrub i dlatego nie pasują do trzeciej generacji.

Uważam, że inni tutaj z powodzeniem używali również kół RDX w trzeciej generacji.
 
#26 ·
Hej, po prostu rzucam to tam, ja też jestem w Houston, moglibyśmy poszukać zestawu felg OEM 18", więc ty zachowujesz 2, a ja zachowuję pozostałe 2 do celów zapasowych/backup.

Oczywiście, jeśli mamy wystarczająco dużo osób, każdy mógłby dostać jedną z zestawu. Po prostu mówię.
Zrobiłbym to... po tym, jak dostanę mojego MDX w ciągu najbliższych kilku tygodni.
 
#27 ·
Cześć wszystkim
Chciałem przekazać kilka szczegółów technicznych dotyczących moich ostatnich doświadczeń w zakresie zamawiania i montażu koła zapasowego w naszym modelu MDX Base z 2014 roku.
Jak opisano we wcześniejszych postach, zamówiłem zestaw koła zapasowego Acura OEM (Original Equipment Manufacturer) (P/N: 06421-TZ5-A00) z serwisu E-Bay za około 55 USD z kosztem wysyłki 30 USD (~85 USD łącznie). Koło zapasowe, które zamówiłem, to 'T165/80R-17 CONTINENTAL CST 17' znalezione na stronie internetowej TireRack. 172 USD z dostawą do mojego lokalnego Mr.Tire. W końcu 6 USD za montaż opony na obręczy i gotowe!
Mam nadzieję, że to pomoże - powodzenia
 
#37 · (Edited)
Witajcie wszyscy
Chciałem przekazać kilka szczegółów technicznych na temat moich ostatnich doświadczeń w zakresie zamawiania i montażu koła zapasowego w naszym modelu 2014 Base MDX.
Jak opisano w poprzednich postach, zamówiłem zestaw koła zapasowego Acura OEM (Original Equipment Manufacturer) (P/N: 06421-TZ5-A00) z serwisu E-Bay za około 55 USD z wysyłką 30 USD (~ 85 USD łącznie). Koło zapasowe, które zamówiłem, to 'T165/80R-17 CONTINENTAL CST 17' znalezione na stronie internetowej TireRack. 172 USD łącznie z dostawą do mojego lokalnego Mr.Tire. Wreszcie 6 $ za montaż opony na obręczy i gotowe!
Mam nadzieję, że to pomoże - powodzenia
Do AIN47:
Właśnie sprawdziłem zestaw, o którym mówiłeś, że kupiłeś z Ebay za 55 $, a teraz kosztuje on 131 $ + wysyłka i zawiera tylko podnośnik, narzędzie do opon i 18-calową felgę, bez wyciągarki. https://www.ebay.com/p/7028446450
 
#28 ·
Pełnowymiarowe koło zapasowe z hakiem holowniczym

Mogę potwierdzić, że fabryczny hak (08L92 TZ5 202) pasuje do pełnowymiarowego koła zapasowego (245/55/19) w MDX z 2014 roku. Wcześniej kupiłem i zamontowałem Curt 13146 i pasował do pojazdu bez problemu, ale pełnowymiarowe koło zapasowe niestety nie, co nie zostało ujawnione w momencie sprzedaży. DrawTite 75225 również nie pasuje do pełnowymiarowego koła zapasowego. Udało mi się kupić fabryczny hak u dealera w "cenie hurtowej" 315 $. Podsumowując, myślę, że wydaliśmy około 800 $ na zamontowanie pełnowymiarowego koła zapasowego w naszym MDX. 200 $ za odpowiednią felgę z przesunięciem na eBay, 100 $ za części do mocowania opony i klucz, 100 $ za oponę w Americas Tire, 30 $ za zestaw świateł do przyczepy, 315 $ hak, plus podatek... Zdjęcie na dole przedstawia hak Curt, który nie pasuje...
 

Attachments