Acura MDX SUV Forums banner

Zrób to sam, tani i łatwy moduł rezystora błędu ADS dla MDX 2. generacji

1 reading
26K views 7 replies 7 participants last post by  831_MDX  
#1 ·
Oto sposób na pozbycie się kontrolki błędu ADS po zamontowaniu amortyzatorów/kolumn innych niż ADS, bez konieczności brudzenia się. Czysta konfiguracja. Mam to od 4 miesięcy, bez problemów, trzymaj w trybie komfortowym, ponieważ sport go ponownie uruchomi. Bardzo mocne hamowanie może również uruchomić kontrolkę błędu. Po prostu włącz i wyłącz MDX w trybie komfortowym, aby to naprawić. Zamierzam to zrobić tak prosto, jak to możliwe....

Całkowity czas: 1,5-2 godziny

Będziesz potrzebować:
-Dla przodu: DWA rezystory 5 omów 5% 10 watów / drutowe (z Mouser.ca: 71-CP00105R000JE143, nr części producenta: CP00105R000JE143)
-Dla tyłu: DWA rezystory 2 omy 10% 10 watów / drutowe (z Mouser.ca: 71-CP00102R000KE14, nr części producenta: CP00102R000KE14)
-Taśma izolacyjna
-Lutowie elektryczne (tylko po to, aby upewnić się, że przewody są ładnie połączone z rezystorami)
-Pistolet lutowniczy lub mały mini-palnik
-Przewód elektryczny
-Zestaw złączy T-Tap do łączenia przewodów z Amazon: BTSKY 120pcs T-Tap Wire Splice Connectors Tap Quick Splice Self-Stripping Nylon Fully Insulated Electrical Terminal Crimp Kits: Amazon.ca: Industrial & Scientific
-Rurka termokurczliwa, jeśli chcesz... możesz również użyć taśmy izolacyjnej: Striveday™ 180pcs of assorted heat shrink tubing in 4 colors and 8 sizes Tubing Wrap Sleeve Set Combo Assorted heat shrink tube Kit for DIY: Amazon.ca: Tools & Home Improvement

UWAGA: Nie usunąłem złącza akumulatora pod maską i nie ma problemów.
UWAGI: zacznij od kroku 2, aby instalacja była bardzo szybka.

Krok 1: Odsłoń i połącz przewody.
Otwórz bagażnik, zdejmij osłonę schowka, zdejmij osłonę podnośnika, zdejmij wykładzinę schowka, aby odsłonić moduł ADS po lewej stronie. Zdejmij 3 śruby mocujące moduł ADS i lekko go wyciągnij, odłącz duży konektor, odklej czarną osłonę, aby odsłonić przewody. Umieść czerwone męskie złącza (czerwone było najlepszym rozmiarem) w ośmiu przewodach wymienionych poniżej. Upewnij się, że umieszczasz je ciasno, aby zapewnić dobry kontakt z przewodem... będziesz potrzebować szczypiec.

Na których przewodach umieszczasz łączniki, jeśli kolory przewodów są różne?.... Wierzę, że lokalizacje powinny być takie same i myślę, że były tylko 4 pary!
-pary od lewej do prawej dla FRONT ADS: czerwony+niebieski, czarny+biały (5 omów 5% 10 watów) (UWAGA PIERWSZA PARA POKAZANA ZE STRZAŁKAMI DLA ZDJĘCIA)
-pary od lewej do prawej dla REAR ADS: zielony+żółty, czerwony+biały (2 omy 10% 10 watów)

Krok 2: Zrób moduł
Potnij 8 przewodów na odpowiednią długość (12" każdy to więcej niż wystarczająco). Zdejmij końce, umieść jeden koniec w czerwonych żeńskich złączach T-Tap i mocno zaciśnij szczypcami. Wsuń rurkę termokurczliwą, jeśli to konieczne, i podgrzej suszarką do włosów. Umieść rurkę termokurczliwą na przewodzie przed przylutowaniem rezystora. Skręć drugi koniec przewodu z jedną stroną rezystora, przylutuj i zgrzej rurką termokurczliwą. Powtórz dla drugiej strony.

Krok 3: Podłącz nowy moduł
Powinieneś teraz mieć 4 rezystory przylutowane do jednego przewodu na każdym końcu, oba z czerwonymi żeńskimi złączami T-Tap. Po prostu połącz je taśmą i podłącz do odpowiednich 8 męskich złączy. ZAPAMIĘTAJ, KTÓRY JEST KTÓRY, ABY NIE PODŁĄCZAĆ TYCH PRZEZNACZONYCH DO TYŁU Z PRZODU LUB ODWIECZNIE. Sprawdź, czy działa, zanim ponownie go złożysz, jeśli nie działa, sprawdź połączenia.

-podłącz jeden z rezystorów 5 omów do czerwony+czarny, jeden do czarny+biały. (przód)
-podłącz jeden z rezystorów 2 omów do zielony+żółty, jeden do czerwony+biały. (tył)

Po potwierdzeniu, że działa, wkręć moduł ADS z powrotem, umieść moduł rezystora DIY w obszarze podnośnika, załóż osłony i gotowe.

114130


114131



114133
114135
114134
 
#3 ·
Zrobiłem dzisiaj twoje DIY krok po kroku i nie działa w moim przypadku ??‍♂
Hej Kamil,

Mój działał dobrze do tygodnia temu. Myślę, że to przez uszkodzony czujnik wysokości jazdy (znany również jako czujnik poziomowania reflektorów) po zabawie w dość głębokim błocie....hahaha. Kosztują około 120 dolarów za sztukę, więc spróbuję z epoksydem lub czymś podobnym, jeszcze nie wiem.

Powinieneś sprawdzić swój, aby zobaczyć, czy jeden lub oba są uszkodzone. Wystarczy skręcić koła maksymalnie w prawo lub w lewo.

Oto zdjęcie z innego wątku, tak samo jak u mnie się zepsuło:
114682
 
#4 ·
Cześć, mój używany dealer powiedział mi, że wymienia wszystkie cztery amortyzatory na zwykłe amortyzatory Hondy. Żyję z włączoną lampką reklamową już od dwóch lat i w końcu zajmuję się tym problemem. Wygląda na to, że wymienił tylko prawy przedni amortyzator, który stukał za każdym razem, gdy dostawaliśmy uderzenie.

Mam więc kilka pytań.

Czy mógłbym po prostu dodać rezystory do jednego zestawu przewodów, jeśli wymienili tylko jeden amortyzator?
Czy powinienem po prostu wrzucić je wszystkie? Moim zmartwieniem byłoby to, czy wpłynie to na trzy amortyzatory, które wciąż są ADS.

Na innym forum widziałem, że potrzebowałem rezystorów 1 om 10 w. Więc oczywiście je kupiłem, a teraz widzę, że potrzebuję 5 õ 10 W z przodu i 2 õ 10 watów z tyłu, więc przypuszczam, że muszę dokonać kolejnego zakupu.

Podłączyłem jeden rezystor do prawych przednich przewodów i odłączyłem akumulator i nic się nie zmieniło. Następnie umieściłem jeden rezystor na białym przewodzie i jeden rezystor na czarnym przewodzie dla prawego przodu i nic się nie zmieniło. Niestety zdjęcia tutaj nie do końca wyjaśniają mi, jak dokładnie mam je podłączyć, czy mam je po prostu połączyć szeregowo? Czy mam mostkować rezystor, zachowując podłączoną linię główną? Jestem pracownikiem suchej zabudowy i kierowcą ciężarówki, oczy mi się krzyżują, gdy patrzę na schematy elektryczne i tego typu rzeczy, więc mam problem z dokładnym określeniem, co robię źle, lub czy jest to tak proste, że nie używam odpowiednich rezystorów.

Jakakolwiek pomoc byłaby niesamowicie doceniona, moja nowa praca zabiera mnie na dwa tygodnie, a potem mam tydzień wolnego, więc naprawdę mam nadzieję, że będę pewny, że mogę to naprawić w moje kolejne dni wolne.

Jeśli ktoś z was znalazł dobry film na YouTube, który dokładnie to wyjaśnia, proszę, prześlij mi link, ponieważ jestem bardzo wizualnym uczniem.

Bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

A także złącza, które tam wrzuciłem, są tylko tymczasowe, ponieważ pomyślałem, że i tak coś zrobię źle
 

Attachments

#7 ·
Cześć, więc próbuję kupić potrzebne części. Strona internetowa, którą podałeś, jest niedostępna. Udało mi się znaleźć rezystory drutowe 5Ω ohm 5% 10w na Amazon, ale kiedy szukałem 2Ω 10% 10w, to samo, strona internetowa, którą podałeś, jest niedostępna, rzecz w tym, że udało mi się znaleźć tylko 2Ω 5% 10w, czy w takim razie zadziałałyby?
 
#8 ·
Kiedy mój Advanced z 2010 roku zaczął zawodzić przy przebiegu około 120 000 mil, zleciłem mechanikowi zawieszenia wymianę na zestaw konwersji zawieszenia Arnott Electronic to Passive Suspension, który można znaleźć na RockAuto. Była to znacznie tańsza opcja niż dynamiczne zawieszenie OEM -- przełącznik Sport / Comfort. Zawiera moduł Arnott do obejścia czujników ADS, który jest instalowany z tyłu -- w tym samym miejscu, co rozwiązanie DIY w tym wątku.

Sprawdziło się świetnie, bez problemów przez ostatnie ~30 000 mil. Ostatnio ponownie pojawiła się obawiana lampka ostrzegawcza czujnika ADS --- i jednocześnie zapaliły się kontrolki VAS, Blind Spot itp. Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźnik okablowania, gdzie zainstalowany był moduł obejściowy i wszystko wygląda dobrze. ??? Połączenie wielu (w pewnym stopniu powiązanych?) kontrolek ostrzegawczych sugerowałoby jakąś awarię we wspólnym przekaźniku lub być może w okablowaniu ??? Mam cholernie dużo czasu, próbując zdiagnozować. Pomocy! Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.