Acura MDX SUV Forums banner

Zapaliła się kontrolka silnika

3.5K views 13 replies 5 participants last post by  Neevosh  
#1 ·
Podczas jazdy na wycieczkę drogową zapaliła się i migała kontrolka silnika. W tym momencie jechałem pod górę i zdecydowanie czułem wypadanie zapłonu i nierówną pracę silnika. Po wyłączeniu samochodu i ponownym uruchomieniu kontrolka nie zaświeciła się ponownie, ale nadal czuję lekko nierówną pracę na biegu jałowym (ledwo zauważalną). Zauważyłem również, że mój MPG podczas tej jazdy był znacznie niższy niż normalnie na autostradzie, wynosząc 14 MPG, a teraz, jeżdżąc głównie po mieście, wynosi 11 MPG.

Jakieś pomysły, co się dzieje? Czy wydaje się dziwne, że wystąpiła wystarczająco duża usterka, aby uruchomić CEL, ale teraz już nie? Może słaba cewka, która przegrzała się po kilku godzinach jazdy? Zamierzam odczytać kody, kiedy będę mógł, ale przypuszczam, że pokaże wypadanie zapłonu w jednym z cylindrów.
 
#2 ·
Jeśli Twoje zużycie paliwa spadło tak bardzo, moim pierwszym przypuszczeniem byłby częściowo zatkany lub uszkodzony wtryskiwacz paliwa. Kod wypadania zapłonu (jeśli się pojawi) nie powie Ci, czy jest to związane z elektryką czy paliwem, a może nawet nie określić cylindra - tylko prosty kod P0300, który byłby po prostu losowym wypadaniem zapłonu w cylindrze. Prosimy o informowanie nas na bieżąco!
 
#3 ·
Po pobraniu kodów pojawił się tylko P0305. Zamierzam wyciągnąć i sprawdzić świecę zapłonową, a następnie zamienić cewki i zobaczyć, czy to przesunie kod. Po wyczyszczeniu kodu, jeździe i ponownym skanowaniu nie ma żadnych kodów, ale wciąż czuję lekkie wypadanie zapłonu.
 
#4 ·
Fałszywe wtyczki będą miały tendencję do tego, skąd wziąłeś swoje wtyczki?
 
#6 ·
Image
Wyjąłem cewki i świece zapłonowe 4, 5 i 6 i je sprawdziłem. Wszystkie wyglądają podobnie, z pewnymi osadami węglowymi. Zamieniłem cewkę i świece zapłonowe #5 i #6 i jeździłem dzisiaj. Po wyczyszczeniu kodów nadal otrzymuję kod błędu P0305. O ile nie ma problemu z samą wiązką, chyba mogę wykluczyć uszkodzoną świecę zapłonową lub cewkę i przejść do testowania.

To była dobra wymówka, żeby kupić endoskop, więc zajrzę do wnętrza cylindra i zobaczę, czy jest coś niepokojącego, a następnie przejdę do wtryskiwacza paliwa. Miałem nadzieję uniknąć rozbierania góry silnika.
 
#7 · (Edited)
View attachment 128591

Wyjąłem cewki i świece zapłonowe 4, 5 i 6 i je sprawdziłem. Wszystkie wyglądają podobnie, z osadami węgla. Zamieniłem cewkę i świece zapłonowe #5 i #6 i jeździłem dzisiaj. Po wyczyszczeniu kodów nadal otrzymuję kod błędu P0305. Chyba że występuje problem z samą wiązką, mogę wykluczyć uszkodzoną świecę zapłonową lub cewkę i przejść do testowania.

To był dobry pretekst, żeby kupić endoskop, więc zajrzę do wnętrza cylindra i zobaczę, czy jest coś niepokojącego, a następnie przejdę do wtryskiwacza paliwa. Miałem nadzieję uniknąć rozbierania góry silnika.
To wskazuje, że masz ogromne przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i do komory spalania. Nie zdziwiłbym się, gdyby zawory wydechowe miały ogromne osady węgla.

Moje świece wyglądały dokładnie tak samo jak twoje, a kilka miesięcy później zawór wydechowy wybuchł i potrzebowała operacji serca. Powodzenia

Image



Image
Image
Image
 
#8 ·
Cóż, wygląda na to, że mam mało czasu z tym silnikiem. Zdecydowałem się wczoraj wyregulować zawory i nie wygląda to dobrze.

Po pierwsze, przedni rząd wygląda o wiele gorzej. Może zatkany zawór PCV.
Image

Image


Włożyłem endoskop do przedniego rzędu cylindrów, aby zorientować się w ich stanie. Oto cylinder nr 5:

Image


I moje ulubione zdjęcie z góry cylindra

Image


Nadal dokończyłem regulację zaworów i złożyłem wszystko z powrotem. Silnik pracuje tak samo. Będę jeździł tak, jak jest, dopóki nie znajdę nowego samochodu.
 
#9 ·
Który mamy rok? Nie widzę tu niczego zbyt krytycznego... Ściany cylindrów są lekko porysowane i jest "termiczne" łyse miejsce, ale powinno to nadal działać bez problemów. Ale patrząc na twoje świece, masz zużycie oleju lub nieszczelne uszczelniacze zaworów, więc zawory wydechowe mogą się zepsuć...
 
#10 ·
Zrobiłem dziś test kompresji (silnik był zimny i byłem sam, więc wyniki mogą być nieco niedokładne) i oto wyniki:
1: 250 psi
2: 250 psi
3: 240 psi
4: 245 psi
5: 160 psi
6: 250 psi

Wrzuciłem trochę oleju do cylindra 5 i skoczyło do 220 psi, więc wygląda na to, że może to być zapieczony pierścień. W tym momencie wydaje się, że mam następujące opcje: a) zrobić pierścienie, b) zrezygnować i kupić nowy samochód lub c) spróbować kąpieli tłokowej z Beryymanem i zobaczyć, czy to w ogóle pomoże. Słyszałem o dobrych sukcesach w przypadku problemów ze zużyciem oleju i zapieczonych pierścieniach w Audi, stosując kąpiel tłokową, więc mogę to wypróbować.
 
#12 ·
Zrobiłem test szczelności i cylinder nr 5 nie jest szczelny. Słyszę i czuję powietrze wydobywające się z korka wlewu oleju, więc zgaduję, że pierścienie tłokowe wymagają wymiany. Wciąż się zastanawiam, czy warto próbować odbudować ten silnik, czy po prostu rzucić ręcznik. Wartość wymiany nie jest zbyt wysoka, a w najgorszym przypadku używany silnik kosztuje około 2500 - 3500 dolarów.

Cylinder #5
Image


Cylinder #4
Image
 
#14 ·
Aby zakończyć ten wątek, rozebrałem silnik, aby lepiej się mu przyjrzeć i wymienić pierścienie. Przyczyną tego było oddzielenie tulei cylindrowej od bloku, co spowodowało, że sam tłok zetknął się ze ścianą i spowodował wszystkie te rysy.
Image

Image

I na dodatek wałek rozrządu w tej głowicy miał 2 zniszczone krzywki.
Image

Ponieważ zauważyłem separację dopiero po wymianie wałka rozrządu i odbudowie głowicy, wydałem pieniądze na uszczelki itp., spróbowałem honowania cylindra i czyszczenia tłoka, aby sprawdzić, czy uda mi się go uszczelnić na tyle, aby zatrzymać wypadanie zapłonu. Złożyłem wszystko z powrotem, ale oczywiście nadal miał wypadanie zapłonu. Skończyło się na tym, że wymieniłem samochód w Carvanie i dostałem bardziej niezawodny rodzinny samochód, Audi Q7 😂.