Acura MDX SUV Forums banner

Kolejne bezsensowne porównanie

7.1K views 36 replies 18 participants last post by  MrBuddha  
#1 ·
Widziałem wyścig drag race z udziałem ciężarówek, a teraz porównanie jabłek do pomarańczy z SRT Durango? Byłbym ciekaw zobaczyć X5 / Q7 / GV80... A skoro o tym mowa, w zeszły weekend szukałem samochodu dla mojej żony, jeździłem GV80, nie jestem pewien, w czym rzecz, materiały są ładne, spasowanie i wykończenie mierne, prowadzi się jak łódź... Żona uznała go za wyjątkowo brzydkiego. Audi jeździło bardzo dobrze, ale siedzenia sprawiały wrażenie, jakby były z VW za 30 tys. i brak schowka z przodu w SUV-ie z 3 rzędami siedzeń? Jak dotąd XC90 jest dla niej liderem.
 
#3 ·
Widziałem wyścig dragowy z ciężarówkami, teraz porównanie jabłek do pomarańczy z SRT Durango? Byłbym ciekaw zobaczyć X5 / Q7 / GV80... A propos, w ostatni weekend szukałem samochodu dla mojej żony, jeździłem GV80, nie jestem pewien, w czym problem, materiały są ładne, dopasowanie i wykończenie przeciętne, prowadzi się jak łódź... Żona uznała go za wyjątkowo brzydkiego. Audi prowadziło się bardzo dobrze, ale siedzenia sprawiały wrażenie, jakby były z VW za 30 tys., i brak schowka z przodu w SUV-ie z 3 rzędami siedzeń? Jak dotąd XC90 jest dla niej liderem.

Dobry osąd... Naprawdę nie ma porównania między GV80 a MDX. Myślę, że ludzie chcą zniszczyć MDX, ponieważ gasp brakuje mu interfejsu ekranu dotykowego i przesadzono z czarnym plastikiem fortepianowym, chociaż jakoś ani Audi, ani Range Rover nie są za to obniżane.

Pamiętam, że mówiłem przed wprowadzeniem MDX 2022 i rozpoczęciem sprzedaży GV80, kiedy wszyscy koronowali go na SUV-a do pokonania, aby zobaczyć, jak będzie wyglądał MDX i Type S.

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, dlaczego ludzie wierzą, że można zapłacić blisko 80 000 dolarów za GV80 2023 i wzdrygają się na myśl o zapłaceniu 75 000 dolarów za Type S, który ogólnie jest lepszym pojazdem niż GV80.
 
#4 ·
Byłem zaskoczony jedynie niską prędkością maksymalną Type S. Chociaż wiem, że MDX waży więcej, zastanawiam się, dlaczego Acura ograniczyła Type S w ten sposób - czy TLX Type S również miał tak (niską) prędkość maksymalną?

Czy ten limit jest zwiększany w trybie Sport+ i sekwencyjnym (lub podczas ręcznej zmiany biegów w tych trybach)?
 
#5 ·
Byłem zaskoczony niską prędkością maksymalną Type S.
Mimo że wiem, że MDX waży więcej, zastanawiam się, dlaczego Acura ograniczyła Type S tak bardzo - czy TLX Type S również miał tak (niską) prędkość maksymalną?

Czy to ograniczenie jest zwiększane w trybie Sport+ i sekwencyjnym (lub podczas ręcznej zmiany biegów w tych trybach)?
Najprawdopodobniej jest to ograniczone ze względu na oszczędność paliwa………
 
#8 ·
Tak, prawdziwy pech, że prędkość maksymalna wynosi tylko 130...

Szkoda, że nasz przyjaciel z Florydy nie poczekał na typ s..... był zdenerwowany limitem 112 dla zwykłego MDX!
Może źle rozumiem Twój komentarz, ale MDX Type S ma prędkość maksymalną 111MPH
Gdyby prędkość maksymalna wynosiła 130MPH, myślę, że nie byłoby to tak rozczarowujące.

Do celów praktycznych nie widzę momentu, w którym będę jechał z prędkością 130MPH na jakiejkolwiek drodze w USA, ale facet mieszkający ode mnie z Teslą Model S plaid nie będzie jechał 180MPH (lub szybciej), ani żaden właściciel Porsche, jednak głupotą byłoby oczekiwać od tych samochodów, które są reklamowane jako szybsze niż ich domyślne modele lub szybsze niż (przeciętny) tradycyjny SUV - zwłaszcza gdy umieszczają S w nazwie, kończą jako S wolniejsze (w przypadku MDX, wolniejsze niż podstawowy MDX).
 
#13 ·
Widziałem wyścig drag z ciężarówkami, teraz porównanie jabłek do pomarańczy z SRT Durango? Byłbym ciekaw zobaczyć X5 / Q7 / GV80... A propos, w zeszły weekend szukałem samochodu dla mojej żony, jeździłem GV80, nie wiem, w czym problem, materiały są ładne, dopasowanie i wykończenie przeciętne, prowadzi się jak łódź... Żona uznała go za wyjątkowo brzydkiego. Audi jeździło bardzo dobrze, ale siedzenia sprawiały wrażenie, jakby pochodziły z VW za 30 tys. dolarów, i brak schowka z przodu w SUV-ie z 3 rzędami siedzeń? Jak dotąd XC90 jest dla niej liderem.

Wow, to niewiarygodnie bezsensowne. Nic z tego nie ma sensu, żeby porównywać. Powiem, że jednym z najzabawniejszych filmów Savagegeese jest ten o Durango SRT.

Twoja ocena pozostałych wydaje się całkiem solidna IMHO. Być może uda Ci się znaleźć Audi z lepszymi siedzeniami - mój Q5 z pakietem na ciepłą pogodę ma świetne siedzenia... ale myślę, że Q7 ma bardziej "podstawowe" siedzenia, chyba że wybierzesz SQ7. Jeśli przetestujesz asystenta parkowania XC90, po prostu uważaj - nie jest tak inteligentny, jak można mieć nadzieję. Możesz również wypróbować GLE450, jeśli nie potrzebujesz prawdziwego 3 rzędu siedzeń. To było naprawdę nasze ulubione, ale nie mogłem uzasadnić $$.
 
#14 ·
Tak, zgadzam się, że porównanie było jak jabłka i pomarańcze. Z drugiej strony, po tym jak w końcu miałem okazję przetestować Type S u mojego lokalnego dealera, muszę zgodzić się z C/D, że Type S w żaden sposób nie kwalifikuje się jako SUV "performance", ale mi to odpowiada - pomimo "wyścigowych" reklam PR/Acura, ma on typowe dla Hondy/Acury zalety niezawodności, przestronności i przyzwoitego przebiegu w codziennym 3-rzędowym SUV-ie. Jest lepszy niż mój 2020 MDX Advance i prawdopodobnie na równi z moim turbo 2020 Q7 Prestige pod względem mocy, ale z Q mającym przewagę pod względem ogólnych właściwości jezdnych. Jedynym innym punktem, do którego miałbym zastrzeżenia w odniesieniu do powyższych komentarzy, byłaby jakość siedzeń Type S w porównaniu z tymi w Q7. Perforowane skórzane podgrzewane/wentylowane siedzenia w moim Q7 są moim zdaniem o klasę lepsze niż te w Type S.
 
#15 ·
Być może to kwestia braku chipów, ale jedyne perforowane / wentylowane siedzenia w tej chwili są częścią pakietu luksusowego za ponad 6000,00 $ w Q7 Prestige (z tego, co powiedział mi sprzedawca Audi, wszystkie siedzenia są w przeciwnym razie ze skóry ekologicznej). Konfiguracja z pakietem prestiżowym i luksusowym daje 85 tys. $. Jeździliśmy Premium plus za około 75 tys. $, siedzenia były małe i sprawiały tanie wrażenie. Patrzyłem na Q7 z 2019 roku kilka lat temu, te siedzenia naprawdę mi się podobały, przed ostatnim przeprojektowaniem.
 
#16 ·
Może to kwestia braku chipów, ale jedyne perforowane / wentylowane siedzenia w tej chwili są częścią pakietu luksusowego za ponad 6000,00 $ w Q7 Prestige (z tego, co powiedział mi sprzedawca Audi, wszystkie siedzenia są w innym przypadku ze skóry ekologicznej). Konfiguracja z pakietem prestige i luksusowym kosztuje 85 tys. dolarów. Jeździliśmy Premium plus za około 75 tys. dolarów, siedzenia były małe i wydawały się tanie. Patrzyłem na Q7 z 2019 roku kilka lat temu, te siedzenia naprawdę mi się podobały, przed ostatnim przeprojektowaniem.
Och, to naprawdę dziwne. Pod koniec 2020 roku, kiedy na nie patrzyliśmy, nie można było nawet dostać skórzanej tapicerki w q7, bez względu na to, jaki model podstawowy wybrałeś. Przynajmniej tak mi powiedziała sprzedaż, a moje badania wydawały się to potwierdzać. Cała branża jest teraz w rozsypce, więc kto wie. Widziałem w pewnym momencie tego lata, że Audi wysyłało samochody z "pakietem" usuwającym półprzewodniki, który pozbywał się monitorowania martwego pola, aktywnego tempomatu, hamowania przedkolizyjnego i kilku innych elementów bezpieczeństwa. Szaleństwem jest to, że Tiguany za 29 tys. dolarów wciąż były standardowo wyposażone we wszystkie te rzeczy. Ale hej, dali ci całe 1200 dolarów kredytu!
 
#18 ·
Oczywiście sprzedawca mógł być pełen ekoskóry...Uparcie twierdził, że Q7 z lat 2014-2019 miały silniki z turbodoładowaniem, mimo że były doładowane. Nie mogłem go przekonać do zmiany zdania.
Tak, podejrzewam, że po prostu się myli. Nadal nie mogę znaleźć niczego, co wskazywałoby na to, że Audi ma jakieś opcje ekoskóry dla Q7. Mając to na uwadze, zgadzam się, że siedzenia wydają się trochę małe, zwłaszcza po przyzwyczajeniu się do ciepłych / sportowych siedzeń Q5, które moim zdaniem są doskonałe.
 
#21 ·
Jestem pewien, że nigdy nie przekroczę 100 mil na godzinę w moim Type-S. Od czasu do czasu przekraczałem 90+ na niedawnej wycieczce w środku niczego. To, co po prostu denerwuje moje OCD, to prędkościomierz 160 mil na godzinę. To nie tylko kwestia Acury, ale większości samochodów. Nienawidzę tego. Przynajmniej MDX ma cyfrowy prędkościomierz, więc to nie ma większego znaczenia. Nienawidziłem mojego ostatniego samochodu, który miał najmniejsze luki między 30-50. Wolę mieć prędkościomierze, które mają 120, z większymi lukami pomiędzy.
 
#22 ·
Widziałem wyścig drag z udziałem ciężarówek, teraz porównanie jabłek do pomarańczy z SRT Durango? Byłbym ciekaw X5 / Q7 / GV80... A propos, w zeszły weekend szukałem samochodu dla mojej żony, jeździłem GV80, nie jestem pewien, w czym rzecz, materiały są ładne, spasowanie i wykończenie przeciętne, prowadzi się jak łódź... Żona uznała go za wyjątkowo brzydkiego. Audi prowadziło się bardzo dobrze, ale siedzenia sprawiały wrażenie, jakby były z VW za 30 tys. dolarów, i brak przedniego schowka w SUV-ie z 3 rzędami siedzeń? Jak dotąd XC90 jest liderem dla niej.

Głównym celem tych filmów jest skłonienie Cię do ich obejrzenia, aby zarabiali pieniądze na Twoim kliknięciu. Ale jako efekt uboczny myślę, że powoduje to, że niektórzy z nas przyglądają się innym markom, aby ustalić, czy otrzymujemy dobrą wartość w porównaniu, nawet jeśli nigdy nie będziemy ścigać się na ćwierć mili pojazdem za 75 tys. dolarów na ulicach.

Stwierdziłem, że GV80 ma kilka miłych akcentów i technologii, które sprawiają, że wydaje się bardziej luksusowy. Zdalne parkowanie to bardzo fajna funkcja. Podoba mi się również sposób, w jaki można ukryć osłonę bagażnika.

Moja żona i ja wykluczyliśmy Audi i Volvo, ponieważ wiadomo, że oba spalają olej, co producent najwyraźniej uważa za normalne. Kilku moich nowych znajomych, którzy mają Audi Q7, przekonało nas, żebyśmy na nie nie patrzyli. Kiedy zagłębiłem się w ich skargę, stwierdziłem, że jest to dość powszechne w przypadku Audi, Volvo, BMW i Subaru.

Dobra ocena………Naprawdę nie ma porównania między GV80 a MDX. Myślę, że ludzie chcą obijać MDX, ponieważ gasp brakuje mu interfejsu ekranu dotykowego i przesadził z czarnym plastikiem fortepianowym, chociaż jakoś ani Audi, ani Range Rover nie są za to obniżane.

Pamiętam, że mówiłem przed wprowadzeniem na rynek MDX 2022 i rozpoczęciem sprzedaży GV80, kiedy wszyscy koronowali go na SUV-a do pokonania, aby poczekać i zobaczyć, jak będą wyglądać MDX i Type S.

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, dlaczego ludzie wierzą, że można zapłacić prawie 80 tys. dolarów za GV80 2023 i oburzać się na pomysł zapłacenia 75 tys. dolarów za Type S, który ogólnie jest lepszym pojazdem niż GV80.
Obijam MDX, ponieważ brak ekranu dotykowego jest w zasadzie zabójcą transakcji (i ostatecznie może okazać się prawdziwym zabójcą transakcji dla mnie). Ale są też inne rzeczy. Prawie każdy inny pojazd w swojej klasie ma elektroniczne elementy sterujące trzecim rzędem. Prawie każdy inny pojazd ma gniazdo trójkołowe (otwór uziemiający), podczas gdy MDX go nie ma. Większość innych producentów ma jakiś rodzaj automatycznego parkowania. GV80 ma zdalne parkowanie, w którym można faktycznie przesuwać pojazd do przodu i do tyłu, będąc poza pojazdem.

GV80 ma elektroniczne fotele w trzecim rzędzie, wentylowany 2. rząd, miejsce do przechowywania osłony bagażnika, ekran dotykowy i wspomnianą asystę parkowania. A po zobaczeniu GV80 o wartości 73 tys. dolarów osobiście, nie czułem, że Type S jest szczególnie lepszy. Była to bliska decyzja, a Type S Advance miał lepsze zawieszenie.
 
#23 ·
Klubuję MDX, ponieważ brak ekranu dotykowego jest praktycznie zabójczy (i ostatecznie może okazać się prawdziwym zabójcą dla mnie). Ale są też inne rzeczy. Prawie każdy inny pojazd w swojej klasie ma elektroniczne sterowanie trzecim rzędem siedzeń. Prawie każdy inny pojazd ma trójbolcowe gniazdo (otwór uziemiający), podczas gdy MDX go nie ma. Większość innych producentów ma jakiś rodzaj automatycznego parkowania. GV80 ma zdalne parkowanie, w którym można faktycznie przesuwać pojazd do przodu i do tyłu, będąc poza pojazdem.

GV80 ma elektroniczne fotele w trzecim rzędzie, wentylowany drugi rząd, miejsce do przechowywania osłony bagażnika, ekran dotykowy i wspomniane wspomaganie parkowania. A po zobaczeniu GV80 o wartości 73 000 USD w rzeczywistości, nie czułem, że Type S jest szczególnie lepszy. To była trudna decyzja, a Type S Advance miał lepsze zawieszenie.
Kilka kontrargumentów dla celów dyskusji -

Ekran dotykowy - już omówiony szczegółowo, ale jako ktoś, kto nie ma MDX 4. generacji, ale mocno by go rozważył, biorąc pod uwagę wspaniałe doświadczenia, jakie miałem z moją 3. generacją, z pewnością nie byłoby to dla mnie problemem, chociaż zgadzam się, że byłoby lepiej, gdyby Acura zapewniła obie opcje wejścia, a następnie pozwoliła użytkownikowi zdecydować, której chce użyć.

Trzeci rząd - Nie jestem pewien, co masz na myśli przez „elektroniczne sterowanie”, ale jeśli masz na myśli składanie/podnoszenie fotela za pomocą silnika, widzę pewną użyteczność, ale także więcej potencjalnych rzeczy do zepsucia, a użyteczność będzie zależeć od użytkowania. Właściwie rzadko korzystam z fotela, więc podnoszenie/opuszczanie go ręcznie, gdy chcę z niego skorzystać, nie jest taką dużą sprawą.

Gniazdo - Przetwornica 12 V DC na AC do samochodu kosztuje około 30 $. Właściwie kupiłem jedną kilka lat temu „na wszelki wypadek” i trzymałem ją w samochodzie, ale nigdy jej nie użyłem. Nie widzę silnej potrzeby, chyba że trzeba podłączyć laptopa, ponieważ 3-5 godzin pracy na baterii jest dla nich niewystarczające, ale w tym niszowym przypadku większość adapterów do laptopów ma 2 bolce, więc jeśli dostępne jest gniazdo 2-bolcowe, to wystarczy. W jeszcze bardziej niszowych przypadkach zawsze mogą wydać 30 $ na przetwornicę, tak jak ja.

Automatyczne parkowanie - Może to przypadek „nie wiesz, czego ci brakuje”, ponieważ nigdy czegoś takiego nie miałem, ale ostatnio myślałem o tego typu funkcji i nie widzę w niej dla mnie sensu. Jeśli miejsce jest tak ciasne, że miałbym trudności z parkowaniem równoległym, to nie chcę parkować mojego pojazdu w tym miejscu, ponieważ prawdopodobieństwo, że samochody po obu stronach uderzą w niego, gdy będą wyjeżdżać, jest bardzo duże. Potrafię całkiem dobrze zaparkować równolegle w rozsądnym miejscu.

Ponownie, dla mnie to tylko małe szczegóły funkcji, które bledną w porównaniu z tym, jak pojazd faktycznie jeździ i się prowadzi oraz komfortem siedzenia, które są dla mnie atrybutami znacznie ważniejszymi niż gadżety. Biorę również pod uwagę, jak często lub jak długo faktycznie korzystałbym z jednej z funkcji/gadżetów, ponieważ przekłada się to na rzeczywistą wartość - tj. podczas jazdy nie muszę tak bardzo majstrować przy ekranie, więc nie ma problemu, rzadko podnoszę/opuszczam trzeci rząd siedzeń, więc nie ma problemu, nie parkowałbym w ciasnym miejscu ze względu na potencjalne uszkodzenia przez inne samochody, więc nie ma problemu z samodzielnym parkowaniem itp.

Jazda z prędkością ponad 100 mil na godzinę i przyspieszenie, aby do niej dotrzeć - również nie jest dla mnie problemem, ponieważ w USA nigdy nie jeżdżę z prędkością 100 mil na godzinę, a nawet 90 mil na godzinę. Jeżdżę z prędkością 85 mil na godzinę tam, gdzie jest to dozwolone (Utah, myślę, że może część Teksasu itp.). Nie jeździłem 4. generacją, ale 3. generacja osiąga 90 mil na godzinę wystarczająco szybko. Gdybym miał jeździć MDX w Niemczech, tj. gdybym zabrał tam jeden ze sobą, jazda z prędkością ponad 100 mil na godzinę byłaby ważna, ponieważ jeździłem z taką prędkością wiele razy, gdzie jest to bezpieczne. Ale nie planuję przeprowadzać się do Niemiec i zabierać tam ze sobą MDX.
 
#29 ·
^^ Tak, będzie trochę małego wzniesienia, ale Toyota, firma z reputacją produkującą przyzwoite, ekonomiczne samochody w przyzwoitej cenie, zrobiła to z Lexusem, Honda odniosła pewien sukces z Acurą, Nissan spróbował z Infiniti i wygląda na to, że Hyundai próbuje z Genesis i nie widzę powodu, dla którego mieliby nie odnieść sukcesu. Nie sądzę, żeby to długo trwało, ponieważ udowodnili, że potrafią wyprodukować niezawodny, przyzwoicie wyceniony pojazd i środki do produkcji ładnie zaprojektowanego i wyposażonego pojazdu w Genesis. Może to zająć trochę dłużej, aby Genesis zyskał reputację w zakresie doświadczenia dealerskiego dla tych, którzy dbają o takie rzeczy (nie ja), ale Genesis z łatwością może mieć wszystkie te same gadżety i skórę itp., które mają inni, i oczywiście mają na pokładzie dobrych projektantów stylizacji, aby stworzyć ładnie wyglądający pojazd.

Zobaczymy.

Kupiłem Hyundaia Tucson z 2005 roku, który był dobrym pojazdem i oczywiście ostatecznie kupiłem Hondę w postaci Acury i był to wspaniały pojazd.

Jeśli następnym razem będę szukał pojazdu i spodoba mi się oferta Genesis, nie zawaham się kupić jednego. Nie ma wystarczającej różnicy w marce między Genesis a Acurą, aby wiele dla mnie znaczyła, poza rzeczywistym punktem danych, który może być czynnikiem - wartością odsprzedaży. Podejrzewam, że Acura miałaby w tej chwili przewagę nad Hyundaiem, ale nie zbadałem tego, więc nie wiem na pewno.
 
#31 ·
Nigdy nie kupiłbym Genesis. Modele GV80 i GV70 mają poważne problemy z wczesnym uszkodzeniem tylnych mechanizmów różnicowych i wielokrotnym, nawet po wymianie.
To brzmi niepokojąco, ale z drugiej strony, jeśli dużo szukasz informacji o jakimkolwiek pojeździe, w tym MDX, zwykle można znaleźć niepokojące przypadki czegoś i często tego rodzaju problemy dotyczą niewielkiego odsetka pojazdów.

Obecnie nie szukam innego pojazdu, więc nie przeprowadziłem żadnych badań nad modelem Genesis (poza przejściem do linku, który podałeś) ani żadnymi innymi, poza tym, co przeczytałem tutaj o MDX 4. generacji. Zanim kupię nowy pojazd, najpierw przeprowadzę badania.