Acura MDX SUV Forums banner

Nog een zinloze vergelijking

7.1K views 36 replies 18 participants last post by  MrBuddha  
#1 ·
Zag een dragrace tegen pick-uptrucks, nu appels met peren vergeleken met een SRT Durango? Ik zou benieuwd zijn naar X5 / Q7 / GV80... Over dat gesproken, ging afgelopen weekend op zoek naar een auto voor mijn vrouw, reed de GV80, weet niet wat er zo bijzonder aan is, materialen zijn mooi, pasvorm en afwerking matig, rijdt als een boot... Vrouw vond hem extreem lelijk. Audi reed erg goed, maar de stoelen voelden alsof ze uit een VW van 30.000 euro kwamen, en geen opbergruimte voorin in een SUV met 3 rijen? Tot nu toe is de XC90 de leider voor haar.

#3 ·
Zag een dragrace tegen pick-uptrucks, nu appels met peren tegen een SRT Durango? Ik zou benieuwd zijn om X5 / Q7 / GV80 te zien... Over dat gesproken, ging afgelopen weekend op zoek naar een auto voor mijn vrouw, reed de GV80, weet niet zeker wat het probleem is, materialen zijn mooi, pasvorm en afwerking matig, rijdt als een boot... Vrouw vond hem extreem lelijk. Audi reed erg goed, maar de stoelen voelden alsof ze uit een VW van 30k kwamen, en geen opbergruimte voorin in een SUV met 3 rijen? Tot nu toe is de XC90 de leider voor haar.

Goede beoordeling... Er is echt geen vergelijking tussen de GV80 en de MDX. Ik denk dat mensen de MDX willen afkraken omdat hij gasp geen touchscreen-interface heeft en het pianozwarte plastic een beetje heeft overdreven, hoewel op de een of andere manier noch Audi noch Range Rover daarvoor worden gedegradeerd.

Ik herinner me dat ik zei voordat de 2022 MDX werd geĂŻntroduceerd en de GV80 in de verkoop ging toen iedereen hem de SUV noemde om te verslaan om te zien hoe de MDX en de Type S zouden zijn.

Eerlijk gezegd, ik heb geen idee waarom mensen geloven dat het oké is om bijna $ 80.000 te betalen voor een GV80 uit 2023 en huiveren bij het idee om $ 75.000 te betalen voor de Type S, die over het algemeen een superieur voertuig is dan de GV80.

#4 ·
Ik was alleen verrast door de lage topsnelheid van de Type S. Hoewel ik weet dat de MDX meer weegt, vraag ik me af waarom Acura de Type S zo heeft beperkt - was de TLX Type S ook zo (laag) in topsnelheid beperkt?

Wordt deze limiet verhoogd in Sport+ en de sequentiële rijmodus (of bij handmatig schakelen in die modi)?

#5 ·
Ik was alleen verrast door de lage topsnelheid van de Type S.
Hoewel ik weet dat de MDX meer weegt, vraag ik me af waarom Acura de Type S zo heeft beperkt - was de TLX Type S ook zo (laag) in topsnelheid beperkt?

Wordt deze limiet verhoogd in Sport+ en de sequentiële rijmodus is geselecteerd (of bij handmatig schakelen in die modi)?
Het is hoogstwaarschijnlijk beperkt vanwege de brandstofbesparing………

#8 ·
Ja, echt jammer dat de topsnelheid maar 130 is...

Jammer dat onze vriend uit Florida niet heeft gewacht op een type s.....hij was overstuur over de limiet van 112 voor de gewone MDX!
Misschien begrijp ik je opmerking verkeerd, maar de MDX Type S heeft een topsnelheid van 111MPH
Als de topsnelheid 130MPH zou zijn, denk ik dat het niet zo'n teleurstelling zou zijn.

Voor alle praktische doeleinden zie ik geen moment waarop ik 130MPH zal rijden op een Amerikaanse weg, maar de man verderop in de straat met een Tesla Model S plaid zal geen 180MPH (of sneller) rijden, noch zal een eigenaar van een Porsche, maar het zou dom zijn om van die auto's te verwachten die worden verkocht als sneller dan hun standaardmodellen of sneller dan de (gemiddelde) traditionele SUV - vooral als ze een S in de naam zetten, eindigen als S langzamer (in het geval van de MDX, langzamer dan de basis MDX).

#13 ·
Zag een dragrace tegen pick-uptrucks, nu appels met peren tegen een SRT Durango? Ik zou benieuwd zijn naar X5 / Q7 / GV80... Over dat gesproken, ging afgelopen weekend op zoek naar een auto voor mijn vrouw, reed de GV80, weet niet wat het probleem is, materialen zijn mooi, pasvorm en afwerking matig, rijdt als een boot... Vrouw vond hem extreem lelijk. Audi reed erg goed, maar de stoelen voelden alsof ze uit een VW van 30.000 dollar kwamen, en geen opbergruimte voorin in een SUV met 3 rijen? Tot nu toe is de XC90 de leider voor haar.

Wow, dat is ongelooflijk zinloos. Niets daarvan is logisch om te vergelijken. Ik zal zeggen dat een van de grappigste Savagegeese-video's die over de Durango SRT is.

Uw beoordeling van de anderen lijkt me vrij solide. U kunt misschien een Audi vinden met betere stoelen - mijn Q5 met het warm weer pakket heeft geweldige stoelen... maar ik denk dat de Q7 de meer "basis" stoelen heeft, tenzij u voor de SQ7 gaat. Als u de automatische parkeerassistent van de XC90 test, wees dan voorzichtig - hij is niet zo slim als u zou hopen. U kunt ook de GLE450 proberen als u geen echte 3e rij nodig heeft. Dat was echt onze favoriet, maar ik kon de $$ niet rechtvaardigen.

#14 ·
Ja, ik ben het ermee eens dat de vergelijking appels met peren was. Aan de andere kant, nadat ik eindelijk de kans heb gehad om de Type S bij mijn lokale dealer te demonstreren, moet ik het met C/D eens zijn dat de Type S op geen enkele manier kwalificeert als een "performance" SUV, maar daar heb ik geen probleem mee - ondanks de Acura "racing" PR/advertenties, heeft hij de typische Honda/Acura-deugden van betrouwbaarheid, ruimtelijkheid en een redelijk verbruik in een alledaagse 3-rijige SUV. Hij is beter dan mijn 2020 MDX Advance en waarschijnlijk vergelijkbaar met mijn turbo 2020 Q7 Prestige qua vermogen, maar met de Q die de voorsprong heeft qua algemene rijeigenschappen. Het enige andere punt waar ik het niet mee eens zou zijn van de hierboven geplaatste opmerkingen, zou de kwaliteit zijn van de Type S-stoelen versus die in de Q7. De geperforeerde lederen verwarmde/geventileerde stoelen in mijn Q7 zijn naar mijn mening een klasse beter dan die in de Type S.

#15 ·
Misschien is het een chiptekort, maar de enige geperforeerde / geventileerde stoelen zijn momenteel onderdeel van een luxepakket van $ 6000,00+ op de Q7 Prestige (van wat de Audi-verkoper me vertelde, zijn alle stoelen anders van kunstleer). De Build met het prestige- en luxepakket komt uit op $ 85K. We reden een Premium plus voor ongeveer $ 75k, de stoelen waren klein en voelden goedkoop aan. Keek een paar jaar geleden naar een Q7 uit 2019, die stoelen bevielen me echt, vóór het laatste herontwerp.

#16 ·
Misschien is het een chiptekort, maar de enige geperforeerde / geventileerde stoelen zijn momenteel onderdeel van een luxe pakket van $6000,00+ op de Q7 Prestige (van wat de Audi-verkoper me vertelde, zijn alle stoelen anders van kunstleer). De Build met het prestige- en luxepakket komt uit op $85K. We reden een Premium plus van ongeveer $75k, de stoelen waren klein en voelden goedkoop aan. Keek een paar jaar geleden naar een 2019 Q7, die stoelen vond ik echt leuk, vóór het laatste herontwerp.
Oh, dat is echt raar. Eind 2020, toen we ernaar keken, kon je niet eens kunstleren bekleding krijgen in de q7, ongeacht welk basismodel je koos. Dat is tenminste wat de verkoop me vertelde en mijn onderzoek leek dat te bevestigen. De hele industrie is op dit moment een puinhoop, dus wie weet. Ik zag op een gegeven moment deze zomer dat Audi auto's leverde met een "semiconductor delete"-pakket dat de dodehoekbewaking, actieve cruise, pre-collision braking en een paar andere veiligheidsitems verwijderde. Het gekke is dat de $29k Tiguans nog steeds standaard met al die dingen werden geleverd. Maar hey, ze hebben je wel $1200 korting gegeven!

#18 ·
Natuurlijk kon de verkoper vol namaakleer zitten...Hij bleef erop aandringen dat de Q7's van 2014 - 2019 turbomotoren hadden, ook al waren ze supercharged. Ik kon hem niet overtuigen van het tegendeel.
Ja, ik vermoed dat hij gewoon ongelijk heeft. Ik kan nog steeds niets vinden dat erop wijst dat Audi opties voor namaakleer heeft voor de Q7. Dat gezegd hebbende, ben ik het er wel mee eens dat de stoelen wat klein aanvoelen, vooral nadat ik gewend ben geraakt aan de Q5 warm weer / sportstoelen die naar mijn mening uitstekend zijn.

#21 ·
Ik ben er vrij zeker van dat ik in mijn Type-S nooit harder dan 100 MPH zal gaan. Af en toe reed ik 90+ op een recente roadtrip in the middle of nowhere. Wat mijn OCD gewoon irriteert, is de 160MPH snelheidsmeter. Dit is niet alleen een Acura-ding, maar de meeste auto's. Ik haat het. De MDX heeft tenminste een digitale snelheidsmeter, dus het maakt niet veel uit. Ik haatte mijn vorige auto, die de kleinste gaten had tussen 30-50. Ik heb liever snelheidsmeters die 120 zijn met grotere gaten ertussen.

#22 ·
Zag een dragrace tegen pick-uptrucks, nu appels met peren tegen een SRT Durango? Ik zou benieuwd zijn naar X5 / Q7 / GV80... Overigens, vorig weekend op zoek gegaan naar een auto voor mijn vrouw, de GV80 gereden, weet niet zeker wat er zo bijzonder aan is, materialen zijn mooi, pasvorm en afwerking matig, rijdt als een boot... Vrouw vond hem extreem lelijk. Audi reed erg goed, maar de stoelen voelden aan alsof ze uit een VW van 30.000 dollar kwamen, en geen opbergruimte voorin in een SUV met 3 rijen? Tot nu toe is de XC90 de leider voor haar.

Het belangrijkste punt van deze video's is om je ernaar te laten kijken, zodat ze geld verdienen aan je klik. Maar als neveneffect denk ik dat het sommigen van ons ertoe aanzet om naar andere merken te kijken om te bepalen of we een goede prijs-kwaliteitverhouding krijgen in vergelijking, zelfs als we nooit een dragrace zullen rijden met een voertuig van 75.000 dollar op straat.

Ik vond dat de GV80 een aantal leuke details en technologie had die hem luxueuzer laten lijken. Het parkeren op afstand is een erg leuke functie. Ik vind het ook fijn hoe de beschermer van de bagageruimte verborgen kan worden.

Mijn vrouw en ik hebben Audi en Volvo uitgesloten, omdat beide bekend staan om het verbranden van olie, wat de fabrikant blijkbaar normaal vindt. Sommige nieuwe vrienden van mij die een Audi Q7 hebben, hebben ons ervan overtuigd om er niet naar te kijken. Toen ik hun klacht onderzocht, ontdekte ik dat het vrij gebruikelijk was voor Audi, Volvo, BMW en Subaru.

Goede beoordeling………Er is echt geen vergelijking tussen de GV80 en de MDX. Ik denk dat mensen de MDX willen afkraken omdat hij gasp geen touchscreen-interface heeft en het pianozwarte plastic een beetje overdreven heeft, hoewel Audi of Range Rover er op de een of andere manier niet voor worden gedegradeerd.

Ik herinner me dat ik zei voordat de 2022 MDX werd geĂŻntroduceerd en de GV80 in de verkoop ging, toen iedereen hem de SUV noemde die verslagen moest worden, om te wachten om te zien hoe de MDX en de Type S zouden zijn.

Eerlijk gezegd, ik heb geen idee waarom mensen geloven dat het oké is om bijna 80.000 dollar te betalen voor een GV80 uit 2023 en huiveren bij het idee om 75.000 dollar te betalen voor de Type S, die over het algemeen een superieur voertuig is dan de GV80.
Ik kraak de MDX af omdat het ontbreken van een touchscreen vrijwel een dealbreaker is (en uiteindelijk een echte dealbreaker voor mij kan blijken te zijn). Maar er zijn ook andere dingen. Vrijwel elk ander voertuig in zijn klasse heeft elektronische bedieningselementen van een of andere soort voor de derde rij. Vrijwel elk ander voertuig heeft een driepuntsaansluiting (aardaansluiting), terwijl de MDX dat niet heeft. De meeste andere fabrikanten hebben een soort automatisch parkeren. De GV80 heeft parkeren op afstand, waarbij je het voertuig daadwerkelijk vooruit en achteruit kunt bewegen terwijl je je buiten je voertuig bevindt.

De GV80 heeft elektronische stoelen op de derde rij, geventileerde 2e rij, een plek om de bagageafdekking op te bergen, een touchscreen en de eerder genoemde parkeerhulp. En na het zien van een GV80 met een adviesprijs van 73.000 dollar, vond ik de Type S niet bijzonder superieur. Het was een close call met de Type S Advance met een superieure ophanging.

#23 ·
Ik club de MDX omdat het ontbreken van een touchscreen vrijwel een dealbreaker is (en uiteindelijk een echte dealbreaker voor mij kan blijken te zijn). Maar er zijn ook andere dingen. Vrijwel elk ander voertuig in zijn klasse heeft elektronische bedieningselementen van een bepaalde soort voor de derde rij. Vrijwel elk ander voertuig heeft een driepunts stopcontact (aardaansluiting), terwijl de MDX dat niet heeft. De meeste andere fabrikanten hebben een soort automatische parkeerfunctie. De GV80 heeft parkeren op afstand, waarbij je het voertuig vooruit en achteruit kunt bewegen terwijl je buiten je voertuig staat.

De GV80 heeft elektronische stoelen op de derde rij, geventileerde tweede rij, een plek om de bagageafdekking op te bergen, een touchscreen en de eerder genoemde parkeerhulp. En na het zien van een GV80 met een MSRP van 73.000 dollar in het echt, had ik niet het gevoel dat de Type S bijzonder superieur was. Het was een close call met de Type S Advance met superieure vering.
Slechts een paar tegenargumenten ter discussie -

Touchscreen - al uitvoerig besproken, maar als iemand die geen 4e generatie MDX heeft maar er sterk een zou overwegen gezien de geweldige ervaring die ik heb gehad met mijn 3e generatie, zou dit zeker geen probleem zijn voor mij, hoewel ik het ermee eens ben dat het beter zou zijn als Acura beide invoeropties zou aanbieden en de gebruiker dan zou laten beslissen welke hij wil gebruiken.

Derde rij - Ik weet niet zeker wat je bedoelt met 'elektronische bedieningselementen' ervoor, maar als je power folding/lifting van de stoel bedoelt, kan ik enig nut zien, maar ook meer potentiële dingen die kapot kunnen gaan en het nut zal afhangen van het gebruik. Ik gebruik de stoel eigenlijk zelden, dus hem met de hand omhoog/omlaag doen als ik hem wil gebruiken, is niet zo'n probleem.

Stopcontact - Een 12v DC naar AC omvormer voor een auto kost ongeveer 30 dollar. Ik heb er een paar jaar geleden een gekocht voor 'just in case' en heb hem in de auto gehouden, maar heb hem nooit gebruikt. Ik zie er geen sterke behoefte aan, tenzij je een laptop moet aansluiten omdat de 3-5 uur batterijduur niet voldoende is voor hen, maar in dat nichegeval hebben de meeste laptopadapters 2 pinnen, dus als er een 2-pins stopcontact beschikbaar is, is dat voldoende. Voor nog meer nichegevallen kunnen ze altijd de 30 dollar uitgeven voor een omvormer zoals ik heb gedaan.

Automatisch parkeren - Misschien is het een geval van 'je weet niet wat je mist' omdat ik zoiets nog nooit heb gehad, maar ik heb onlangs over dit type functie nagedacht en zie er geen punt in voor mij. Als een plek zo krap is dat ik moeite zou hebben met fileparkeren, dan wil ik mijn voertuig niet op die plek parkeren, want de kans is heel groot dat de auto's aan beide uiteinden hem zullen raken als ze eruit rijden. Ik kan prima fileparkeren op een redelijke plek.

Nogmaals, voor mij zijn dit allemaal maar kleine details van functies die verbleken in vergelijking met hoe het voertuig daadwerkelijk rijdt en hoe het te besturen is en het zitcomfort, wat voor mij veel belangrijkere eigenschappen zijn dan de gimmicks. Ik beschouw ook het punt van hoe vaak of hoe lang ik een van de functies/gimmicks daadwerkelijk zou gebruiken, omdat het zich vertaalt in welke echte waarde het heeft - d.w.z. tijdens het rijden hoef ik niet zo veel met het scherm te rommelen, dus geen probleem, ik zet de derde rij zelden omhoog/omlaag, dus geen probleem, ik zou niet op een krappe plek parkeren vanwege mogelijke schade door andere auto's, dus geen probleem met zelfparkeren, enz.

100+ mph rijden en acceleratie om er te komen - ook geen probleem voor mij, want in de VS rijd ik nooit 100 mph en zelfs geen 90 mph. Ik rijd 85 mph waar het is toegestaan (Utah, ik denk misschien een deel van Texas, enz.). Ik heb de 4e generatie niet gereden, maar de 3e generatie komt ruim snel genoeg op 90 mph. Als ik een MDX in Duitsland zou rijden, d.w.z. als ik er een mee naartoe zou nemen, dan zou 100+ mph rijden belangrijk zijn omdat ik die snelheid daar vaak heb gereden waar het veilig is om dat te doen. Maar ik ben niet van plan om naar Duitsland te verhuizen en daar een MDX mee naartoe te nemen.

#29 ·
^^ Ja, er zal een kleine heuvel zijn, maar Toyota, een bedrijf met een reputatie voor het maken van degelijke zuinige auto's voor een degelijke prijs, deed het met Lexus, Honda deed het met enig succes met Acura, Nissan waagde een poging met Infiniti, en het lijkt erop dat Hyundai het probeert met Genesis en ik zie geen reden waarom ze niet succesvol zouden zijn. Ik denk niet dat het lang zal duren, want ze hebben bewezen in staat te zijn een betrouwbaar, degelijk gewaardeerd voertuig te produceren en de middelen om een ​​mooi ontworpen en ingericht voertuig in de Genesis te produceren. Het kan wat langer duren om een ​​reputatie op te bouwen voor de Genesis-dealerervaring voor degenen die om zoiets geven (ik niet), maar de Genesis kan gemakkelijk alle dezelfde snuisterijen en leer, enz. hebben die de anderen hebben, en ze hebben duidelijk een paar goede styling-ontwerpers aan boord om een ​​mooi uitziend voertuig te maken.

We zullen zien.

Ik kocht een Hyundai Tucson uit 2005 die een goed voertuig is geweest en natuurlijk kocht ik uiteindelijk een Honda in de vorm van een Acura en het is een geweldig voertuig geweest.

Als ik de volgende keer op zoek ben naar een voertuig en ik een Genesis-aanbod leuk vind, zou ik niet aarzelen er een te kopen. Er is niet genoeg merkverschil tussen een Genesis en een Acura om veel voor mij te betekenen, behalve een echt datapunt dat een factor kan zijn: de inruilwaarde. Ik vermoed dat Acura hier op dit moment een voordeel zou hebben ten opzichte van Hyundai, maar ik heb het niet onderzocht, dus ik weet het niet zeker.

#31 ·
Ik zou nooit een Genesis kopen. GV80- en GV70-modellen hebben grote problemen met vroege uitval van achterdifferentiëlen en meerdere keren, zelfs na vervanging.
Dat klinkt zorgwekkend, maar aan de andere kant, als je veel zoekt op een voertuig, inclusief de MDX, kun je meestal zorgwekkende gevallen van iets vinden en vaak hebben dit soort problemen invloed op een klein percentage van de voertuigen.

Ik ben momenteel niet op zoek naar een ander voertuig, dus ik heb geen onderzoek gedaan naar de Genesis (behalve naar de link die je hebt verstrekt) of andere, behalve wat ik hier heb gelezen over de 4e generatie MDX. Voordat ik een nieuw voertuig koop, zal ik echter eerst onderzoek doen.