Acura MDX SUV Forums banner

Aftermarket wielen en banden op een 2022?

36K views 45 replies 17 participants last post by  65BBODY  
#1 ·
Welke aftermarket wielmaten en offsets gebruikt u op uw 2022's? Na een hoop gelezen te hebben, heb ik het dan goed dat de standaard sh-awd wielen 5x120 19x8,5" met een +55 offset zijn? Weinig keuze in aftermarket wielen zonder iets geks te doen zoals custom vossen wielen. Ik zie dat Advanti een aantal 20x9's +45 heeft die waarschijnlijk zouden werken. Hoe zit het met banden? 255/55R19 standaard... lijkt erop dat 255/50R20 plus 1 zou zijn, en misschien zou 275/45R20 ook werken.

#4 · (Edited)
Heb ik het correct dat de standaard sh-awd wielen 5x120 19x8,5" zijn met een +55 offset? Slechte keuze aan aftermarket wielen zonder iets geks te doen zoals custom vossen wielen. Ik zie dat Advanti een aantal 20x9's +45 heeft die waarschijnlijk zouden werken. Hoe zit het met banden? 255/55R19 standaard... lijkt erop dat 255/50R20 plus 1 zou zijn, en misschien zou 275/45R20 ook kunnen werken.
Houd er rekening mee dat de 19x8,5 wielen met 255/55-19 banden ALLEEN standaard zijn op het basismodel MDX, en daar worden er niet veel van verkocht. Als dat is wat je wilt, kun je ze echter vinden. De Technology, A-Spec en Advance hebben allemaal 20x9 met 255/50-20 banden, en beide Type S modellen hebben 21x9,5 met 275/40-21 banden. Elk van de wiel/band combinaties die worden aangeboden op andere MDX uitvoeringen zouden op de basis MDX moeten passen. En als je een set standaard wielen/banden van een andere uitvoering wilt, kun je misschien een deal vinden voor een set die te koop wordt aangeboden als take-offs door een Acura dealer.

Persoonlijk vind ik de grijze en machinaal afgewerkte standaard wielen op het Tech pakket erg mooi, hieronder weergegeven - allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk. En als je die wielen mooi vindt, is het misschien de moeite waard om de extra $4700 uit te geven voor het Tech pakket MDX in plaats van het basis pakket MDX, vooral omdat het je meer dan de helft van dat verschil zal kosten om alleen de wielen/banden te upgraden. En er zijn zoveel extra functies op het Tech pakket.

Image

#5 ·
Persoonlijk ben ik echt dol op de nieuwe Tech- en Advance-wielen en zou ze niet aanraken. Ik vind ze er allebei geweldig en high-end uitzien, en ik vind ook dat de 255-banden er voldoende breed uitzien. De basisvelgen laten wat te wensen over, want ze zien er eenvoudig uit.

#8 ·
Denkt iemand dat er uiteindelijk aftermarket velgen in deze 2022 MDX maten zullen zijn, of zal Acura ook in de toekomst de enige plek zijn om velgen te kopen?
Je kunt aftermarket velgen in elke maat/boutpatroon krijgen. Er zouden tonnen aftermarket velgen moeten zijn die op de 2022 MDX passen.

#10 ·
Offset is een probleem met vrijwel alle aftermarket wielen… standaard is +55 en letterlijk alles aftermarket is +45 of verder naar buiten.
Dat zou goed moeten zijn, toch? Verder naar binnen gaan kan wrijving of andere problemen veroorzaken, maar verder naar buiten gaan zou goed moeten zijn (en er beter uitzien).

#14 ·
Ja, dat zijn goede details... dus in principe is een 21x9,5 +55 met 285/40R21 de absoluut grootste combinatie die je kunt krijgen zonder de ophanging aan de binnenkant te raken en geen uitsteeksel. Op een 8,5" wiel komt dat neer op een maximale offset van ongeveer +42,3, of +48,6 op een 9" wiel voor geen uitsteeksel. Dus wetende dat... als ik een 20x9 +45 zou vinden, zou het waarschijnlijk prima werken met de 3 mm extra uitsteeksel, hoewel een 20x8,5 +45 beter zou zijn. Zijn deze wielen naafgericht? Waarschijnlijk ringen nodig voor aftermarket, toch?

#16 ·
Ja, dat zijn goede details... dus in principe is een 21x9,5 +55 met 285/40R21 de absoluut grootste combinatie die je kunt krijgen zonder de ophanging aan de binnenkant te raken en zonder uitsteeksel. Op een 8,5" wiel komt dat neer op een maximale offset van ongeveer +42,3, of +48,6 op een 9" wiel voor geen uitsteeksel. Dus wetende dat... als ik een 20x9 +45 zou vinden, zou het waarschijnlijk prima werken met de 3 mm extra uitsteeksel, hoewel een 20x8,5 +45 beter zou zijn. Zijn deze wielen naafgericht? Waarschijnlijk ringen nodig voor aftermarket, toch?
Klinkt alsof je op de goede weg bent. De meeste wielen zijn tegenwoordig naafgericht, het zou me verbazen als je een set zou krijgen die dat niet is.

#17 ·
Het lijkt erop dat in voorgaande jaren 64,1 mm werd gebruikt... dus ik zou gewoon een ring moeten kopen om dat te vergroten naar wat het nieuwe wiel ook is... 73,1, 74,1, enz. Ik zal een van de standaardwielen moeten verwijderen en het meten om er zeker van te zijn dat ze het niet hebben veranderd. Zoveel kleine dingen zoals dit zijn onbekend bij nieuwe modeljaren... het is niet algemeen verkrijgbaar bij de wielbedrijven en het is niet goed gedocumenteerd op secundaire plaatsen zoals forums.

#18 ·
Het lijkt erop dat eerdere jaren 64,1 mm gebruikten... dus ik zou gewoon een ring moeten kopen om dat te vergroten naar wat het nieuwe wiel ook is... 73,1, 74,1, etc. Ik zal een van de standaardwielen moeten verwijderen en het meten om er zeker van te zijn dat ze het niet hebben veranderd. Zoveel kleine dingen zoals deze zijn onbekend bij nieuwe modeljaren... het is niet algemeen verkrijgbaar bij de wielplaatsen en het is niet goed gedocumenteerd op secundaire plaatsen zoals forums.
Het is waar dat ze veel zijn veranderd van de ene generatie op de volgende. Ik raakte er zo aan gewend dat Honda/Acura dingen op een bepaalde manier deed, dat ik verrast was door de veranderingen met mijn MDX uit 2022. Toegegeven, dit is mijn eerste nieuwe auto in een tijdje, maar ik was zo gewend aan 5x114.3 boutpatronen en nu is het 5x120, 19 mm wielmoeren die nu 22 mm zijn, 80 lb-ft koppel aanbevolen voor de wielmoeren en nu is het 94 lb-ft, etc. Sommige leveranciers van aftermarket wielen en banden weten echt wat ze doen en kunnen je vertellen wat wel en niet goed past. Ik weet dat Tire Rack een enorme selectie heeft en hun experts (ja, ze zijn echt experts) doen uitstekend werk bij het adviseren over wat wel en niet werkt.

#20 · (Edited)
Oké, dus na een uitputtende zoektocht heb ik eindelijk mijn beslissing genomen. Ik heb overwogen om de wielmaat te vergroten, maar ik heb besloten om bij de 19" wielen te blijven. Ze zullen soepeler rijden en beter bestand zijn tegen wielschade in vergelijking met 20" of 21" wielen, en dat betekent ook dat ik geen nieuwe banden hoef te kopen. Tot nu toe lijken de standaard Bridgestones voldoende. Bovendien zijn de meeste 20" of 21" wielopties 9", wat het probleem van de superhoge standaard offset verergert. Ik dacht aanvankelijk aan een paar zwart bewerkte wielen, maar ik heb met een paar visualizers gespeeld en vind de bronzen wiel-look op deze eigenlijk wel mooi. Dit zijn een donkerdere bronzen kleur, en niet zoals een super heldere goud- of koperkleur. De maat is 19x8,5 5x120 ET45. Ik heb een paar jaar geleden een 50-pack mcgard 65036 M14x1.5 spline drive wielmoeren gekocht voor mijn truck, en deze extra's passen er direct op (geluk!). Ik heb een paar aluminium 72,6 tot 64,1 naafringen en vier Acura TPMS-sensoren model 42753-T3R-A04 besteld. Deze nieuwe wielen steken ongeveer 0,4" meer uit dan standaard, wat ik acceptabel vind. Ik wilde echt helemaal geen poke, en de standaard wielen zitten vrijwel gelijk. Ik weet dat de S-type wielen 9,5" breed ET55 zijn, dus deze zullen net iets naar binnen zitten in vergelijking daarmee. De fabrikant zegt dat deze wielen ook minder dan 21# wegen, wat 5-10# minder moet zijn dan de standaard wielen. Ik weet niet of ik dat geloof, maar ik zal een standaard wiel en deze nieuwe wielen wegen nadat ik ze heb verwisseld. Dat zou een behoorlijk significant verschil zijn als het 8# per wiel verschil is. Dit zijn zomerwielen en mijn standaard zilveren wielen zullen worden gebruikt voor winterse sneeuwbanden. Zilveren wielen zien er sowieso beter uit met zout eroverheen.

#21 ·
Ik heb een paar jaar geleden een 50-pack mcgard 65036 M14x1.5 spline drive wielmoeren gekocht voor mijn vrachtwagen, en deze extra's passen er direct op (geluk!).
Zorg er wel voor dat de wielmoeren dezelfde vorm hebben als het contactvlak van uw wielen. (Het contactvlak is het gebied waar het wiel en de wielmoer in contact komen.) Veel Honda/Acura fabrieksvelgen hebben een kogelvormig contactvlak (ik weet het niet zeker over de '22 MDX-velgen - iemand?), terwijl de meeste aftermarket velgen een conisch/kegelvormig contactvlak hebben. Die specifieke McGard wielmoeren hebben een conisch/kegelvormig contactvlak.

#24 ·
Wielen zijn vandaag binnengekomen... kan niet wachten om ze te laten inpakken en vast te schroeven. Ik had wat extra McGard 65036 spline drive, maar die zijn te breed voor deze wielen. De conische zittingen waren 0,900" breed in het wiel gesneden, en die wielmoeren hebben een conische zitting van 0,9500" breed. D'oh, ze zouden perfect geweest zijn!! Moet op zoek naar tuner-moeren of misschien titanium moeren voor deze wielen.

Honda TPMS sensoren geĂŻnstalleerd onderdeelnummer:
42753-T3R-A04​
Sensor Assembly TPMS​
$19.48​

Image

Image

#25 ·
Oké, de wielen zitten erop… Blijkt dat de fabrieksvelgen van 19 inch 30 pond wegen. Dit betekent dat deze wielen ELK 9,2 pond lichter zijn dan de originele! Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik durf te wedden dat het een merkbaar verschil maakt in acceleratie, remmen en algemene wendbaarheid.

#26 ·
Ik wed dat het een merkbaar verschil maakt met acceleratie, remmen en algemene wendbaarheid.
Dat is uiterst onwaarschijnlijk met een verschil van minder dan 1 procent in het gewicht, ondanks dat het verschil in onafgeveerd gewicht zit, als je op de een of andere manier een gemeten, gecontroleerde, blinde test zou kunnen uitvoeren tussen de twee sets wielen. Maar ik ben er zeker van dat je butt dyno jezelf ervan kan overtuigen dat er een verschil is, ook al is er geen daadwerkelijk significant verschil.

#27 ·
Ik pakte een tiende op de 1/4 mijl en een paar km/u met alleen lichtgewicht gelaste, smalle voorwielen en banden op mijn oude fox body mustang. De auto was merkbaar sneller met alleen de lichte wielen voor. Ik rijd de mdx niet vaak genoeg om een goede basis-butt dyno te hebben :p

#29 ·
Bedankt! Dit zijn 19x8.5 5x120 ET+45, met de standaard 255/55R19 banden. Ik denk dat dit de beste maatcombinatie is die beschikbaar is zonder uitsteken, op een niet-fabrieksvelg. Het is gewoon erg moeilijk om wielen te vinden met een offset hoger dan +45, en veel van de aftermarket wielen zijn breder, dus het maakt het uitsteekprobleem nog erger.

geen uitsteken... in principe gelijk, vooral met een gemonteerde band.

#31 ·
thx! Dit zijn 19x8.5 5x120 ET+45, met de standaard 255/55R19's erop. Ik denk dat dit de beste maatcombinatie is die beschikbaar is zonder poke, op een niet-fabrieksvelg. Het is gewoon erg moeilijk om wielen te vinden met een offset hoger dan +45, en veel van de aftermarket wielen zijn breder, dus het maakt het poke probleem nog erger. geen poke… eigenlijk gelijk, vooral met een gemonteerde band. View attachment 120067
Dus, dit was eigenlijk hetzelfde idee dat ik ook had. Ik heb net als jij een basis, omdat het een veel betere deal voor me was en ik niet al die toeters en bellen nodig had. Het enige verschil is dat ik de voorkant van de NSX wil hebben, die erg lijken op de TLX type s Y-spaakwielen. Ze hebben in principe dezelfde afmetingen als de basiswielen, maar 19 pond versus 30 pond. Dat is een enorm verschil. Het zijn gesmede wielen en hetzelfde boutpatroon en bijna dezelfde offset. Eén ding dat ik wilde vermelden, is dat de basis MDX 4500 pond weegt en de type s 4700. 200 pond maakt een klein verschil. Mijn zorg bij het gebruik van lichtere wielen was ook het gewicht van de MDX, maar zolang je uit de buurt blijft van grote hobbels en kuilen, zou het goed moeten zijn, denk ik. De TLX weegt bijna hetzelfde als een MDX. Het enige probleem met de NSX-voorkant is dat ze ongeveer 700 dollar per wiel kosten, tenzij je korting kunt krijgen. Ik heb nagedacht over de TLX type s wielen, maar die wegen nog steeds 30 pond per wiel en zijn 20 inch, dus ik zou ook nieuwe banden moeten kopen en ze zijn bijna net zo duur als de NSX-wielen, maar 10 pond zwaarder.

#43 ·
Ik overweeg om mijn type-s 21" shark gray te veranderen en 18 of 19" wielen te nemen met dikkere banden.
Ik hoop dat dat het rijcomfort zal verbeteren en ik kan waarschijnlijk betere winterbanden kiezen.

Ik weet niet zeker of de handling erg beĂŻnvloed zal worden.
Ik zou niet lager gaan dan 20. Je gaat 100% geen 18 en brembo's vrijmaken. Ik denk dat iemand bewezen heeft dat 19 wel lukt, maar dat wordt IMO te krap. Ik zou de 20 TLX y-spaak of 20 MDX aspec doen. Ze hebben dezelfde offset en passen over je brembo's. Ik heb ze allebei en ze zullen aan je behoeften voldoen, denk ik.