Acura MDX SUV Forums banner

Wymiana oleju w Acura MDX 2020

8.4K views 21 replies 10 participants last post by  2018_MDX  
#1 ·
Czy powinienem wymienić olej po 5 tysiącach mil w moim nowym MDX 2020?
 
#2 ·
Czy powinienem wymienić olej po 5 tysiącach mil w moim nowym MDX 2020?
Tak. Co mówi pozostały % żywotności oleju w MID?
 
owns 2024 Honda Accord Sport Hybrid
#7 ·
Czekałem, aż mój M.I.D. % wyniesie 15% lub około 9500 mil. Zazwyczaj występuje kod wymiany oleju "A" lub "B" wraz z 1-6 kodami dla dodatkowych usług. Kody serwisowe 1-6 nie pojawiają się, dopóki nie wyświetli się kod wymiany oleju "A" lub "B" przy 15%. Nie jestem w 100% pewien, ale możesz również zresetować kody 1-6, jeśli wymieniasz olej i resetujesz przy 50%. Następnie będziesz musiał ręcznie śledzić usługi 1-6, jeśli za każdym razem wymieniasz olej przy 50%.

Był to serwis A1 przy 9500 milach i serwis B16 przy 17900 milach dla mojego hybrydowego MDX z 19 roku.

A - Kod głównyWymień olej silnikowy
B - Kod głównyWymień olej silnikowy, wymień filtr, obróć opony, sprawdź hamulce przednie i tylne, sprawdź regulację hamulca postojowego i inne inspekcje
1 - Kod podrzędnyRotacja opon
2 - Kod podrzędnyWymień filtr przeciwpyłkowy/przeciwpyłkowy, sprawdź pasek napędowy, wymień filtry powietrza, element filtra powietrza
3 - Kod podrzędnyWymień płyn w skrzyni biegów i transferze
4 - Kod podrzędnyWymień świece zapłonowe, sprawdź pompę wody, sprawdź luz zaworowy, wymień pasek rozrządu (jeśli wymagany)
5 - Kod podrzędnyWymień płyn chłodzący silnik
6 - Kod podrzędnyWymień płyn w tylnym mechanizmie różnicowym
 
#10 ·
Kieruję się wskaźnikiem MID, a nie żadną nieuzasadnioną, ustaloną liczbą kilometrów. W liczbie 5000 nie ma nic magicznego. Inżynierowie, którzy zaprojektowali silnik, i firma, która musi go wspierać gwarancją i reputacją, wiedzą znacznie więcej o tym, co jest potrzebne, niż przypadkowi ludzie w Internecie.

Zmieniam go po tym, jak MID wyświetli kod, co następuje przy około 15% pozostałej żywotności. Właściwie zmieniam go między 15% a 5% pozostałej żywotności, w zależności od tego, jakie jazdy planuję. Jeśli to tylko jazda po okolicy, pozwalam mu zbliżyć się do 5%, ale jeśli planuję podróż, robię to bliżej 15%. Gdybym miał przed sobą dużą podróż z wybrzeża na wybrzeże, mógłbym go wymienić, zanim pojawi się na MID przy 15%.

Przez przypadek raz doszedłem do 0% podczas podróży z wybrzeża na wybrzeże i stało się to prawie dokładnie po 10 000 milach, a ja wykonałem obliczenia dla innych wymian i zwykle zdarzają się one dość blisko 10 000 mil, jeśli ktoś pozwoli mu zejść do 0. Oznacza to, że jeśli zmieniasz go przy dowolnym przebiegu, takim jak 5000, zmieniasz go około dwa razy częściej niż to konieczne. A jeśli uważasz, że powinieneś go zmienić przy 5000, to dlaczego nie przy 4000 lub 3000 lub 1000? 5000 to tylko arbitralna liczba, którą wyciągnąłeś skądś, ale nie z zaleceń producenta.
 
#11 ·
Przestrzegam MID, a nie żadnej nieuzasadnionej stałej liczby mil. Nie ma nic magicznego w liczbie 5000. Inżynierowie, którzy zaprojektowali silnik i firma, która musi go wspierać gwarancją i reputacją, wiedzą znacznie więcej o tym, co jest potrzebne, niż przypadkowi ludzie w Internecie.

Zmieniam swój olej po tym, jak MID wyświetli kod, co następuje przy około 15% pozostałej żywotności. Właściwie zmieniam go między 15% a 5% pozostałej żywotności, w zależności od tego, co planuję robić. Jeśli to tylko jazda po okolicy, pozwalam mu zbliżyć się do 5%, ale jeśli planuję podróż, robię to bliżej 15%. Gdybym miał przed sobą dużą podróż z wybrzeża na wybrzeże, mógłbym go zmienić, zanim pojawi się na MID przy 15%.

Przez przypadek raz zszedłem do 0% podczas podróży z wybrzeża na wybrzeże i stało się to prawie dokładnie po 10 000 milach, a ja zrobiłem matematykę na innych zmianach i mają one tendencję do występowania dość blisko 10 000 mil, jeśli ktoś miałby pozwolić mu zejść aż do 0. Oznacza to, że jeśli zmieniasz olej przy dowolnym przebiegu, takim jak 5000, zmieniasz go około dwa razy częściej niż jest to potrzebne. A jeśli uważasz, że powinieneś go zmienić przy 5000, to dlaczego nie przy 4000 lub 3000 lub 1000? 5000 to tylko arbitralna liczba, którą wyciągnąłeś skądś, ale nie z zaleceń producenta.
tak, i jeśli zmienisz olej, gdy MID pokazuje 0 i wyślesz próbkę do analizy oleju, w tym TBN (całkowita liczba zasadowa), prawdopodobnie okaże się, że MID mówi ci, żeby zmienić olej na długo przed tym, zanim będzie to konieczne. Analiza oleju prawdopodobnie wykaże prawie zerowe zanieczyszczenia i 50% lub więcej pozostałego pakietu dodatków, a olej nadal będzie bardzo blisko początkowej wydajności 0W-15.
Olej i silniki poprawiły się tak drastycznie w ciągu ostatnich 20 lat, że stare "zmień przy 3000 lub 5000" nie jest już ważne, jeśli masz jakikolwiek monitor silnika pokładowego dla interwału wymiany.

Jednym wyjątkiem jest to, że wierzę, że honda/acura mówi, żeby zmieniać olej, gdy MID przechodzi do 0 LUB 1 roku, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Teraz, dlaczego honda/acura nie zrobiła tego jak GM i nie zmniejszyła żywotności oleju o minimum 2%/tydzień, tak aby spadła do 0 po 50 tygodniach, jest dla mnie zagadką. Z GM wystarczy zmienić olej przy 0, nie trzeba się martwić o czas, samochód też się tym zajmuje.
 
#12 ·
Moje 06 TSX (176 tys., skasowany w 2019 r.) i 08 RDX (+185 tys., wciąż mocny) miały interwały wymiany oleju co 5000 mil zgodnie z harmonogramem M.I.D. Po prostu trzymałem się tego harmonogramu M.I.D. i używałem Mobil 1 5w-30 do obu pojazdów i nie zużywały one w ogóle oleju. Moje 11 MDX miało interwał wymiany oleju M.I.D. +9500 mil i również używam Mobil 1 (zawsze spalał około 1 1/4 kwarty na OCI).
 
#20 ·
Niewiele osób, w tym ja, mówi 6 miesięcy 5k, ale każdemu według własnego uznania. Pozwólcie, że wyjaśnię: mieszkam w Nowym Jorku, czasami zajmuje mi godzinę przejechanie 7 mil autostradą, klimatyzacja działa na zewnątrz w temperaturze 98 stopni, stop and go. Zima może być dość zimna. Więc dla mnie w kwietniu i październiku zmieniam olej i filtr za łączny koszt 60 dolarów i łącznie 1 godzinę mojego emerytowanego czasu. I dobre samopoczucie, szybciej i łatwiej to zmienić, niż się nad tym zastanawiać.
 
#15 ·
Mam na swoim koncie około 3500 mil i po zobaczeniu, jak czysty był olej na bagnecie, prawdopodobnie poczekam - minimum 7500 mil lub do momentu, gdy zaświeci się kontrolka. Byłem w podróży po drogach o długości 1000 mil - 80-85 MPH przez większość czasu jazdy i spodziewałem się, że będzie wyglądać bardziej brudno. MCRacer poruszył kilka dobrych punktów, które są prawdopodobnie dość dokładne.
 
#16 ·
Mam teraz około 3500 mil na swoim i po zobaczeniu, jak czysty był olej na bagnecie, prawdopodobnie poczekam - min. 7500 mil lub do momentu, gdy zaświeci się kontrolka. Byłem w podróży drogowej na 1000 mil - 80-85 MPH przez większość czasu jazdy i spodziewałem się, że będzie wyglądać bardziej brudno. MCRacer poruszył kilka dobrych punktów, które są prawdopodobnie dość dokładne.
Zrobiłem wymianę oleju przy 6 tys. mil w naszym MD 2019, kiedy żywotność oleju wynosiła około 25%, ale minął rok. Analiza oleju wykazała prawie zero zanieczyszczeń, poniżej normalnego poziomu metali i blisko 50% początkowych dodatków wciąż obecnych (TBN). Moja konkluzja: Acura (jak GM) jest bardzo konserwatywna. Moja analiza GM jest dość podobna i dotyczy ciężarówki z silnikiem Diesla, która zwykle holuje przyczepę o wadze 10 000 funtów przez 50% lub więcej czasu między wymianami oleju wynoszącymi około 7-9 tys. mil.

A moja poprzednia ciężarówka z silnikiem Diesla, zmieniona w pobliżu momentu, w którym mi to powiedziała, właśnie przekroczyła 250 tys. mil, zużywa około 1/2 kwarty oleju na 7 tys. mil i nadal wraca z czystym raportem z analizy oleju.

Postępuj zgodnie z MID, używaj oleju, który zalecają, i upewnij się, że zmieniasz go co najmniej co 12 miesięcy.
 
#18 · (Edited)
Prawdopodobnie zmieniłbym harmonogram konserwacji płynów na krótszy, gdybym mieszkał lub używał mojego MDX w trudniejszych warunkach, takich jak:
  • ekstremalne upały powyżej +110 stopni (również wymiana paska rozrządu co 60 tys. km, powód, dla którego opuściłem Phoenix, ponieważ było zbyt gorąco)
  • ekstremalne zimno przez tygodnie/miesiące w temperaturach jednocyfrowych lub poniżej zera
  • dużo krótkich tras, gdy układ napędowy nie rozgrzewa się do temperatury roboczej
  • dużo holowania +3000 funtów; zwłaszcza na pagórkowatym terenie lub w górach
  • gdybym używał mojego MDX do Ubera, Lyfta, Uber eats, wożenia klientów itp...
  • Wymień olej wcześnie, jeśli mój MDX miałby stać 3-5 miesięcy w zimie