Acura MDX SUV Forums banner

Type S Real World MPG

51K views 206 replies 55 participants last post by  Almatti  
#1 ·
Dus ik ben er nu meer in geïnteresseerd om te weten wat voor soort gemengde MPG deze Type S in de echte wereld krijgt, aangezien steeds meer van jullie hem hebben en er wat echte kilometers op hebben gezet. Dit draadje was al elders gestart, maar er was niet veel feedback.

Ik weet dat er TLX-mensen zijn die aangeven dat hun Type S moeite heeft om 23 op de snelweg te halen, dus ik ben benieuwd of de MDX Type S zelfs de vermelde 21 ziet, of dat hij moeite heeft om 20 op de snelweg te halen?

Laat me je eerlijke feedback horen. Bedankt Type S-eigenaren.

#14 ·
Ik vind dit fascinerend. Mensen die een performance SUV kopen en geïnteresseerd zijn in de kilometerstand.
Het is best grappig, nietwaar? Ik ga met trots naar het tankstation, doe premium erin en klaag niet. Maar als het iemand interesseert, iets minder dan 300 mijl, een mix van rijden en het zegt 19,6 mpg; normale modus.
Los daarvan wilde ik de nieuwe Type S Maxwell Piggington III noemen, maar mijn tienerdochter zei NEE! De Piggington omdat hij wat benzine gaat slurpen en ik alleen maar aan die commercial kan denken waarin het varken zijn kop uit het raam steekt en "weeee" zegt. Ik denk dat hij Maxwell heette.

#9 ·
Oké, interessant hier. Ik ben vandaag met mijn A-Spec van Boston naar NYC gereden en heb 23,6 mpg gehaald. Dat was met een vrij constante snelheid van 72 mph en cruise control 90% van de tijd (rijden in de normale modus). Toen ik dichter bij NYC kwam, heb ik de tank volgetankt en de trip gereset (doet hij automatisch) en begon ik gemiddeld ongeveer 60 mph te rijden toen ik de stad naderde voor de resterende 60 mijl en haalde ongeveer 24,7 mpg.

@elvisfan Om je fascinatie te vergroten, ben ik minder geïnteresseerd in het verbruik van de performance SUV en meer geïnteresseerd in het verschil tussen de 3.5L en de 3.0T. Zoals ik zie van @wahoowa die zijn cijfers post en ervan uitgaande dat hij 70 mph rijdt op zijn lange afstandsreizen, is er ongeveer 1 mpg verschil tussen de twee motoren. Dit betekent dat de EPA-schattingen voor de snelweg in de meeste gevallen iets overdreven lijken te zijn voor de 3.5L en onderschat voor de 3.0T in het geval van @wahoowa en zijn reizen.

Als je op zoek bent naar een MDX en het gevoel hebt dat de 3.5L een merkbaar beter verbruik zal geven op roadtrips, dan zeggen de huidige cijfers dat dit niet zo is…

#10 ·
Ik reed 6 uur in mijn Aspec naar Dallas. Mijn meter gaf voor de reis een gemiddelde van 19 mpg aan. Na halverwege te hebben getankt en de meter te hebben gereset, ging deze tijdelijk naar 23 mpg totdat we in de file stonden. Tijdens de terugreis was het gemiddelde 20,3 mpg.
We reden op de terugweg 70 mph tot ongeveer 85 mph.
Ik hoorde veel windgeruis bij ongeveer 88-90 mph terwijl ik aan de passagierskant zat. Dit was meestal tijdens het inhalen van anderen. Ik was verrast omdat het normaal gesproken erg stil was. Ik weet niet zeker of het de spiegels, de deurlijst of een dakpaneel waren die het veroorzaakten.
Ook heb ik normaal gesproken geen bandengeluid, maar toen ik met de Bridgestones over verschillende oppervlakken reed, was er een deel van de weg waar we allebei verrast waren hoe luid het werd. Als dat is waar anderen 24/7 mee te maken hebben, ja, dan zou ik de banden wegdoen. Gelukkig was het voor ons het wegdek.

#13 ·
Ik reed 6 uur in mijn Aspec naar Dallas. Mijn meter gaf voor de reis een gemiddelde van 19 mpg aan. Na halverwege te hebben getankt en de meter te hebben gereset, ging deze tijdelijk naar 23 mpg totdat we in de file stonden. Tijdens de terugreis was het gemiddelde 20,3.
We reden 70 mph tot ongeveer 85 mph op de terugweg.
Ik hoorde veel windgeruis rond de 88-90 mph toen ik aan de passagierskant zat. Dit was meestal tijdens het inhalen van anderen. Ik was verrast omdat het normaal gesproken erg stil was. Ik weet niet zeker of het de spiegels, de deurlijst of een dakpaneel waren die het veroorzaakten.
Ook heb ik normaal gesproken geen bandenruis, maar toen ik met de bridgestones over verschillende oppervlakken reed, was er een stuk wegdek waar we allebei verrast waren hoe luid het werd. Als dat is waar anderen 24/7 mee te maken hebben, ja, dan zou ik de banden wegdoen. Gelukkig was het voor ons het wegdek.
Hoewel ik gisteren tijdens mijn reis niet echt de 75 mph heb overschreden, heb ik de afgelopen 10.000 mijl in mijn A-spec gemerkt dat de mpg aanzienlijk daalt boven de 80 mph, maar ik kom niet vaak boven die snelheid.

20,3 lijkt inderdaad vrij laag, maar lijkt wel te kloppen voor het navigeren in het verkeer. Ik woonde vroeger in Wichita KS en die snelweg mpg's kunnen behoorlijk worden beïnvloed door harde zijwind. Ik weet niet zeker of je misschien wat zijwind hebt gehad tijdens die reis naar Dallas... gewoon een gedachte

#24 ·
Ik zie geen probleem in het bespreken van brandstofverbruik. Sommige auto's overtreffen gemakkelijk hun opgegeven cijfers, terwijl andere MOEITE hebben om ze in de praktijk te evenaren. Ik had wel verwacht dat de Type S zijn cijfers zou overtreffen, aangezien hij waarschijnlijk veel koppel bij lage toeren heeft van de turbo en waarschijnlijk niet tot in de hemel hoeft te toeren om uit de voeten te komen.

Het is een interessant onderwerp, zelfs als het helemaal niets met kosten te maken heeft. Ik vlieg ook en die mensen praten over het maximaliseren van de efficiëntie en we hebben het over vliegtuigen van 1 tot 3 miljoen met operationele kosten van $400 - $1200 per uur. Niets mis mee.

#25 ·
Het is een interessant onderwerp, zelfs als het helemaal niets met kosten te maken heeft. Ik vlieg ook en die jongens praten over het maximaliseren van de efficiëntie en we hebben het over vliegtuigen van 1 tot 3 miljoen met operationele kosten van $ 400 - $ 1200 per uur. Niets mis mee.
Helemaal mee eens...

In jachthavens over de hele Grote Meren. Je steekt Lake Michigan over en je kunt niet anders dan je brandstofstromen in de gaten houden voor je meest efficiënte kruissnelheid/maximaliseren van het bereik... en alle jongens in de jachthaven die net $ 1.000 aan brandstof hebben uitgegeven om het meer over te steken, zitten docktails te drinken op jachten van 500.000 tot 1 miljoen dollar en klagen over de prijs van brandstof. :)

#31 ·
Oké, vandaag terug naar Boston. Ik heb de dagteller gereset toen ik de stad uitging, maar het was een behoorlijk goede cruise in de A-Spec voor de resterende 200 mijl. Een solide 25,0 - ik denk dat de EPA-rating niet al te ver weg is…
View attachment 120463
Chazzy J, je hebt het goed gedaan, echt goed. Wat was je gemiddelde MPH +/-? Zoals ik al eerder heb gepost over mijn laatste rondreis naar Cheery Hill NJ vanuit Westchester County, NY (230 mijl +/-) rijdend op 85% snelweg, met 70-75MPH (gemiddeld), haalde ik 23 MPG in mijn niet S MDX Advance. Slechts 2 personen - geen versnelling of extra gewicht. Banden op specificaties: 35 lbs koud. Mijn 2019 MDX behaalde op dezelfde reis ongeveer 24-25 MPG. Met Premium Fuel - sinds ik de MDX in augustus 2021 leasde, heb ik misschien 2 keer Regular benzine gebruikt.
Ik denk dat onze MPG-discussies Off Thread zijn, die op zoek is naar berichten over MPG's met de Type S-modellen.

#30 ·
Wat je voor MPG krijgt, hangt zo erg af van hoe de auto wordt bestuurd, dat de resultaten van anderen misschien niet eens in de buurt komen van wat je krijgt, en zelfs van dag tot dag kunnen de verschillen in het verkeer een groot verschil maken. Het grootste deel van mijn rijden in mijn 2016 SH-AWD gaat over de Cascade Mountains tussen Portland en Bend. Als ik doordeweeks in licht verkeer op de weg ben en de cruise control kan gebruiken, kan ik tussen de 24 en 25 mpg halen en heb ik zelfs 27 mpg gezien (allemaal bij ongeveer 68 mph). Maar als ik extra vermogen moet gebruiken om de langzame verkeersstromen in te halen die kunnen voorkomen, dan is 21 mpg typischer. (De bestuurders hier in de buurt haten het meestal om in te halen - of ingehaald te worden - op rechte stukken met de stippellijnen. Ze stapelen zich op achter een langzame auto en halen alleen in op de weinige inhaalstroken. Bij het inhalen van meer dan één of twee auto's is het nodig om het gaspedaal hard in te trappen, en die 3,5-liter motor kan het echt opzuigen.) In druk stadsverkeer is 18 tot 19 mpg typischer, maar ook hier varieert het sterk, afhankelijk van hoeveel acceleratie er nodig is. Een turbomotor zou ongeveer even efficiënt moeten zijn, of zelfs iets efficiënter (door kleinere cilinderinhoud), bij constant gebruik van de cruise control. Maar hij is ook nog meer in staat om vermogen te produceren en brandstof op te zuigen met een zware voet dan de standaardmotor. Dus als je een S-spec hebt gekocht voor prestaties - en je rijdt er zo mee - reken er dan niet op dat je vaak de 20 mpg haalt. Maar als je rustig met cruise control rijdt, zou het mogelijk moeten zijn om ongeveer 24 - 25 mpg of meer op de weg te halen (onder de 70 mph - reken op minder als je sneller rijdt).

#32 ·
Wat je voor MPG krijgt, hangt zo erg af van hoe de auto wordt bestuurd dat de resultaten van anderen misschien niet eens in de buurt komen van wat je krijgt, en zelfs van dag tot dag kunnen de verschillen in het verkeer een groot verschil maken. Het grootste deel van mijn rijden in mijn 2016 SH-AWD gaat over de Cascade Mountains tussen Portland en Bend. Als ik doordeweeks op de weg ben in licht verkeer en de cruise control kan gebruiken, kan ik tussen de 24 en 25 mpg halen en heb ik wel 27 mpg gezien (allemaal bij ongeveer 68 mph). Maar als ik extra vermogen moet gebruiken om de langzame verkeerslijnen in te halen, dan is 21 mpg typischer. (De bestuurders hier in de buurt haten het meestal om in te halen - of ingehaald te worden - op rechte stukken met de stippellijnen. Ze stapelen zich op achter een langzame auto en halen alleen in op de weinige inhaalstroken. Bij het inhalen van meer dan één of twee auto's is het nodig om het gaspedaal hard in te trappen, en die 3,5-liter motor kan het echt opslurpen.) In druk stadsverkeer is 18 tot 19 mpg typischer, maar ook hier varieert het sterk, afhankelijk van hoeveel acceleratie er nodig is. Een turbomotor zou ongeveer even efficiënt moeten zijn, of zelfs iets efficiënter (door de kleinere cilinderinhoud), bij constant gebruik van de cruise control. Maar hij is ook nog meer in staat om vermogen te produceren en brandstof op te slurpen met een zware voet dan de standaardmotor. Dus als je een S-spec hebt gekocht voor prestaties - en je rijdt er zo mee - reken er dan niet op dat je vaak de 20 mpg haalt. Maar als je rustig rijdt met cruise control, zou het mogelijk moeten zijn om ongeveer 24 - 25 mpg of meer op de weg te halen (onder de 70 mph - reken op minder als je sneller rijdt).
PDXsailor, goede post en observaties. Ik heb gepost (weet niet meer in welke Thread), dat ik de B Trip meter gebruik als een algemene MPG verzamelaar. Ik heb de B trip meter niet gereset sinds ik de MDX in augustus 2021 kreeg. Met 4200 mijl op de teller, geeft hij ongeveer 16,5 MPG als gemiddelde aan. Gemiddeld wordt de MDX op deze manier gebruikt: 80-85% lokaal voorstedelijk rijden; 20-15% snelweg [enkele korte trips en 4 of 5, 230 mijl lange trips op de Jersey Turnpike].

• Like
Reactions: TexasBlueAspec
#34 ·
Ja, ik was erg blij met de MPG op de terugweg. Mijn CX-9 uit 2020 zou vrijwel dezelfde kilometerstand hebben gehaald. Ik zweefde rond de 72 mph +/- een paar, afhankelijk van de verkeersdichtheid. Banden op 35 koud.

Ik realiseer me dat mensen zoiets hebben van: “Waarom geef je om het brandstofverbruik?” maar eerlijk gezegd, ja, ik geef om het brandstofverbruik. Ik hou van mooie dingen, maar ik ben me ook bewust van mijn geld en probeer het niet onnodig weg te gooien. Ik zou graag een Type S willen, maar ik ga ook geen $ 10.000 bad nemen om er een te krijgen, gewoon niet iets wat ik met mijn geld doe. Geniet ik van benzineprijzen van $ 5? Absoluut niet. Laat het me twee keer nadenken over de mpg die mijn auto haalt? Absoluut. Ga ik er iets aan doen? Nee.

Dus ik weet niet waar al die vlammen over gaan, misschien pronken mensen er gewoon mee dat het ze niet kan schelen hoe ze geld uitgeven, en dat is helemaal cool. Ik kom zelf uit een arbeidersgezin, en hoewel ik genoeg geld verdien om te doen wat ik wil, probeer ik het binnen mijn eigen redelijkheid te houden. Alleen omdat je een performance-auto koopt omdat je de manier waarop hij eruitziet geweldig vindt, wil nog niet zeggen dat je niet om de MPG's geeft; vooral als het je dagelijkse auto is. Maar daar laat ik het bij - ik wil niet op meningen ingaan en dit van het onderwerp afhalen.

Ik ben het grotendeels eens met de opmerkingen van ChazzyJ. Vooral als gepensioneerde met een vast inkomen. Maar ik wist van de MPG's die erin gingen, dus. Ik zet gewoon de radio harder, luister naar mijn muziek (en ook wat praatradio) en geniet van de rit. Ook eens, ik wil niet afdwalen van het onderwerp.

#35 ·
Dus ik ben nu meer geïnteresseerd om te weten wat voor soort gemengde MPG deze Type S in de echte wereld krijgt, aangezien steeds meer van jullie hem hebben en er wat echte kilometers op hebben gezet. Deze thread was al ergens anders gestart, maar er was niet veel feedback.

Ik weet dat er TLX-mensen zijn die aangeven dat hun Type S moeite heeft om 23 op de snelweg te halen, dus ik ben benieuwd of de MDX Type S zelfs de vermelde 21 ziet, of dat hij moeite heeft om 20 op de snelweg te halen?

Laat me je eerlijke feedback horen. Bedankt Type S-eigenaren.
Ik heb mijn MDX Type S Advanced medio februari gekregen en ben behoorlijk verrast (op een goede manier) door de behaalde benzineverbruik in vergelijking met de cijfers op de sticker. Ik rijd voornamelijk in de stad en haal 19 mpg. Ik reed afgelopen weekend van Philly naar net ten westen van DC en haalde 25,8 mpg. Ik ben van plan deze zomer een roadtrip te maken met een dakkoffer en zal daar na de reis meer over posten. Ik rijd meestal in de "Normal"-modus in de stad en in de "Comfort"-modus op reis, terwijl ik af en toe in "Sport+" ga in de stad.

#36 ·
Ik rijd meestal in de stad en haal 19 mpg. Ik reed afgelopen weekend van Philly naar net ten westen van DC en haalde 25,8 mpg. Ik ben van plan deze zomer een roadtrip te maken met een dakkoffer en zal daar na de reis meer over posten. Ik rijd meestal in de "Normal"-modus in de stad en in de "Comfort"-modus op reis, terwijl ik af en toe in de "Sport+"-modus in de stad rijd.
Dat is indrukwekkend! Ik heb een zware voet, dus het zou een uitdaging zijn om die grens op de snelweg te halen, maar ik zal het zeker proberen.

#39 ·
Overal in de stad, met behulp van de automatische start/stop-functie en veel inspanning, haal ik 20-21 mpg. Het is niet gemakkelijk en ik doe het niet de hele tijd, maar ik ben niet de enige die de motor uitzet als ik in de rij sta bij een bank, fastfoodrestaurant, enz.

Meestal doe ik veel minder moeite en kan het 16-18 mpg of minder zijn, afhankelijk van de stemming of de muziek!

#41 ·
Kreeg de mijne in februari 22, daarna mat PPF gewikkeld. Wat denk je? 😏

Krijgt iemand anders ook meer dan 19 mpg? 300-315 mijl per tank?
Hoe zit het met jullie andere Type S-mensen nu jullie wat meer kilometers erop hebben gezet? 19 mpg en ongeveer 310 per tank?

Dit bericht is voor @Yaomomma om de feiten in deze thread te houden.

#44 ·
2500 mijl rijden, waarschijnlijk 80 procent snelweg in sport plus bij 75+ mph, ik krijg 16,5 mpg gemeld. Ik scheur niet bij stoplichten, maar ik geniet van het rijden. Heb niets berekend, maar op basis van hoe snel de brandstofmeter beweegt, lijkt dit accuraat.

De brandstoftank is te klein, dus als ik hem volgooi, geeft hij me 260 voor het bereik aan.

#45 ·
2500 mijl rijden, waarschijnlijk 80 procent snelweg in sport plus bij 75+ mph, ik krijg 16,5 mpg gemeld. Ik scheur niet bij stoplichten, maar ik geniet van het rijden. Heb niets berekend, maar op basis van hoe snel de brandstofmeter beweegt, lijkt dit accuraat.

De benzinetank is te klein, dus als ik hem volgooi, geeft hij me 260 voor het bereik aan.
Ik vraag me gewoon af, waarom zou je hem op de snelweg in sport plus hebben staan? Hoogstwaarschijnlijk met cruise aan. Je rijdt alleen in een lagere versnelling en verbruikt daardoor meer benzine om precies dezelfde snelheid te bereiken. Het slaat nergens op. Als je op de snelweg cruiset, wil je de hoogst mogelijke versnelling. Het is één ding in de stad en je wilt de extra pit. Maar op de snelweg verbruik je alleen maar meer benzine. Op mijn auto valt hij uit sport plus als je de cruise aanzet.

#47 ·
Ik gebruik altijd de sportiefste modus voor al mijn auto's. Ik kijk naar de toeren en kijk of er een groot verschil is. Ik gebruik nooit cruise control of andere automatische dingen, ik doe alles graag zelf.
Het is duidelijk jouw keuze. Maakt de benzineprijs je helemaal niets uit? Zelfs mensen met veel geld verspillen het niet graag. Je 16,5 mpg laat duidelijk zien dat je gewoon geld aan het verspillen bent. Overstappen op de comfortmodus op de snelweg zou het waarschijnlijk met minstens 3 mpg verhogen. Je bereik met minstens 50 mijl vergroten.
Het is eigenlijk grappig. Je rijdt op de minst efficiënte manier en klaagt dat de tank te klein is.
Jouw keuze.

#48 ·
Ik waardeer de info en gedachten. De sportmodus toert net iets minder dan Sport+, dus dat is waarschijnlijk het beste compromis voor mij. Ik vind het niet erg om wat benzineverbruik op te offeren voor een sportiever rijgedrag, maar voor mij zit er niet veel verschil tussen sport en sport+, dus daar heeft u gelijk, maar ik kan wel een verschil merken tussen sport en normaal.

Het meeste van mijn snelwegrijden is in een stedelijk gebied, dus er is nog steeds behoefte aan een sportieve rijstijl - het is niet alleen maar instellen op 75 mph en op de rechterrijstrook door het landschap rijden.

Van mijn laatste drie auto's is 16 mpg waarschijnlijk het meest efficiënt, dus ik ben niet iemand die het bij elke tankbeurt berekent, maar vanwege de grootte van de MDX-benzinetank vul ik hem zeker vaker dan bij de andere twee auto's. Ik neem waarschijnlijk de volgende keer een elektrische auto om mijn zonden tegen de natuur te verzoenen haha.