Acura MDX SUV Forums banner

Opcje płynu do skrzyni biegów/skrzyni rozdzielczej

7 reading
1.2K views 11 replies 8 participants last post by  Kayus_65  
#1 ·
Śledzę wątek o nazwie Zmiana płynu w skrzyni biegów (ankieta). W tym wątku jest kilka rekomendacji. Głównie serwis dealerski z płynami Acura lub Amsoil. Wydaje się, że większość rekomendacji dla skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej to Amsoil.

Mój lokalny warsztat podał mi wycenę na płyn do skrzyni biegów BG i olej przekładniowy do skrzyni rozdzielczej. Co sądzicie o płynach BG?

(z wyceny)
do skrzyni biegów
BG ATF
BG Quick Clean
BG ATC Plus

do skrzyni rozdzielczej
BG Gear Oil
BG MGC

Wiem, że BG ma dobrą reputację dzięki BG 44K i wiem, że wielu mechaników VW zaleca dodawanie BG MOA w celu zmniejszenia zużycia oleju.

Dzięki za wasze opinie
 
#3 ·
Śledzę wątek zatytułowany Zmiana płynu w skrzyni biegów (ankieta). W tym wątku jest kilka rekomendacji. Głównie serwis dealerski z płynami Acura lub Amsoil. Wydaje się, że większość rekomendacji dotyczących skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej to Amsoil.

Mój lokalny warsztat podał mi wycenę płynu do skrzyni biegów BG i oleju przekładniowego do skrzyni rozdzielczej. Co sądzicie o płynach BG?

(z wyceny)
do skrzyni biegów
BG ATF
BG Quick Clean
BG ATC Plus

do skrzyni rozdzielczej
BG Gear Oil
BG MGC

Wiem, że BG ma dobrą reputację dzięki BG 44K i wiem, że wielu mechaników VW zaleca dodawanie BG MOA w celu zmniejszenia zużycia oleju.

Dzięki za wasze opinie
[/qoute]

To tylko moja skromna opinia – ale pochodzi z osobistego doświadczenia i bezpośredniej porady zaufanego mechanika:

Warsztaty lubią wciskać płyny BG, ponieważ na nich więcej zarabiają. BG to płyn „uniwersalny”, co oznacza, że warsztaty mogą magazynować mniej wariantów i stosować go w wielu pojazdach. To oszczędza im pieniądze i zwiększa marże. Ale płyny OEM są często w tej samej cenie, a nawet tańsze dla Ciebie jako klienta – i są specjalnie zaprojektowane dla Twojego pojazdu.

Płyny OEM są bezpieczniejszym wyborem, zwłaszcza w przypadku czegoś takiego jak MDX. Istnieje wiele przykładów MDXów, które przejechały ponad 250 000 mil na oryginalnym układzie napędowym, używając wyłącznie płynów OEM. BG niekoniecznie jest „zły”, ale jest zaprojektowany do obsługi szerokiej gamy pojazdów. Oznacza to, że pakiety dodatków i właściwości chemiczne niekoniecznie są dostosowane do dokładnych potrzeb skrzyni biegów, dyferencjału lub systemu SH-AWD Twojej Acura – a to pochodzi bezpośrednio od inżyniera zaangażowanego w rozwój płynów OEM.

Jeśli Twój MDX jest jeszcze na gwarancji, zdecydowanie powinieneś używać tylko płynów OEM. BG może oferować własny plan ochrony, ale istnieją rzeczywiste przypadki, w których odmawiali roszczeń lub utrudniali proces. Acura z drugiej strony może odmówić pokrycia gwarancyjnego, jeśli awaria jest powiązana z płynem innym niż OEM. Nie warto ryzykować.

Nawet po gwarancji, osobiście używam tylko płynów OEM w skrzyni biegów, tylnym dyferencjale, skrzyni rozdzielczej i układzie chłodzenia we wszystkich moich pojazdach. To niewielka cena za spokój ducha i długoterminową niezawodność.
 
#4 ·
Śledzę wątek zatytułowany Zmiana płynu w skrzyni biegów (ankieta). W tym wątku jest kilka rekomendacji. Głównie serwis dealerski z płynami Acura lub Amsoil. Wydaje się, że większość rekomendacji dotyczących skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej to Amsoil.

Mój lokalny warsztat podał mi wycenę płynu do skrzyni biegów BG i oleju przekładniowego do skrzyni rozdzielczej. Co sądzicie o płynach BG?

(z wyceny)
na skrzynię biegów
BG ATF
BG Quick Clean
BG ATC Plus

na skrzynię rozdzielczą
BG Gear Oil
BG MGC

Wiem, że BG ma dobrą reputację dzięki BG 44K i wiem, że wielu techników VW zaleca dodawanie BG MOA w celu zmniejszenia zużycia oleju.

Dzięki za wasze opinie
Szukaj w wątkach, w których właściciele wlewali różne płyny do swoich samochodów, tylko po to, by tego żałować. Płyny do skrzyni biegów, oleje przekładniowe i płyny do skrzyń rozdzielczych. Te inne płyny mogą być dobre do niektórych rzeczy, ale nie do innych. Jeśli chodzi o płyny, zawsze należy używać OEM.
 
#5 ·
Mój MDX ma rozszerzoną gwarancję CPO i nie mam problemu z trzymaniem się płynów OEM. Nie sądzę, żeby cena była aż tak inna między dealerem a moim lokalnym warsztatem. Czy ktoś wie, jak dealer wymienia płyn w skrzyni biegów? Z tego, co czytam, wygląda na to, że napełnianie od góry jest opcjonalne. Może jestem w błędzie.
 
#7 ·
jeśli wykonujesz usługę regularnie, wystarczy spuścić i uzupełnić.
Tak, spuszczanie i uzupełnianie to zawsze najlepsza opcja dla skrzyni biegów. Płukanie jest generalnie ryzykowne i niektóre warsztaty tego nie robią, ponieważ może to powodować problemy z ciśnieniem i zanieczyszczeniem przez odrywanie zanieczyszczeń. Na forach jest wiele przeciwników płukania.
 
#8 ·
FWIW (i nie wiem, czy twoja generacja wróciła do skrzyni biegów Hondy, czy nadal ZF):
1. Trzymałbym się OEM - i mam przyjaciela, który faktycznie opracowuje płyny / dodatki do skrzyń biegów, który powiedział, że w przypadku automatycznych skrzyń biegów = zawsze OEM („nie zmieniasz często i po co w ogóle przejmować się nie-OEM”)
2. Jak wskazali inni wcześniej, dealerzy wykonują jedno spuszczenie i napełnienie; dla naszego '14 zrobiłem 3 x 4 kwarty "płukania" (w zasadzie spuszczenie i napełnienie 3 razy w ciągu 1-2 tygodni) przy około 60-70 tys. mil, a potem po prostu spuszczanie i napełnianie co około 30 tys.
3. tylny dyfer - zawsze Honda OEM ze względu na SH AWD
4. przedni dyfer / TC - od lat tylko M1 75W90 (myślę, że moja instrukcja mówi 75W85)
 
  • Like
Reactions: Mike79 and mdxstang