Śledzę wątek zatytułowany
Zmiana płynu w skrzyni biegów (ankieta). W tym wątku jest kilka rekomendacji. Głównie serwis dealerski z płynami Acura lub Amsoil. Wydaje się, że większość rekomendacji dotyczących skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej to Amsoil.
Mój lokalny warsztat podał mi wycenę płynu do skrzyni biegów BG i oleju przekładniowego do skrzyni rozdzielczej. Co sądzicie o płynach BG?
(z wyceny)
do skrzyni biegów
BG ATF
BG Quick Clean
BG ATC Plus
do skrzyni rozdzielczej
BG Gear Oil
BG MGC
Wiem, że BG ma dobrą reputację dzięki BG 44K i wiem, że wielu mechaników VW zaleca dodawanie BG MOA w celu zmniejszenia zużycia oleju.
Dzięki za wasze opinie
[/qoute]
To tylko moja skromna opinia – ale pochodzi z osobistego doświadczenia i bezpośredniej porady zaufanego mechanika:
Warsztaty lubią wciskać płyny BG, ponieważ na nich więcej zarabiają. BG to płyn „uniwersalny”, co oznacza, że warsztaty mogą magazynować mniej wariantów i stosować go w wielu pojazdach. To oszczędza im pieniądze i zwiększa marże. Ale
płyny OEM są często w tej samej cenie, a nawet tańsze dla Ciebie jako klienta – i są specjalnie zaprojektowane dla Twojego pojazdu.
Płyny OEM są bezpieczniejszym wyborem, zwłaszcza w przypadku czegoś takiego jak MDX. Istnieje wiele przykładów MDXów, które przejechały ponad
250 000 mil na oryginalnym układzie napędowym, używając wyłącznie płynów OEM. BG niekoniecznie jest „zły”, ale jest zaprojektowany do obsługi szerokiej gamy pojazdów. Oznacza to, że pakiety dodatków i właściwości chemiczne niekoniecznie są dostosowane do dokładnych potrzeb skrzyni biegów, dyferencjału lub systemu SH-AWD Twojej Acura – a to pochodzi bezpośrednio od inżyniera zaangażowanego w rozwój płynów OEM.
Jeśli Twój MDX jest jeszcze na gwarancji, zdecydowanie powinieneś używać tylko płynów OEM. BG może oferować własny plan ochrony, ale istnieją rzeczywiste przypadki, w których
odmawiali roszczeń lub utrudniali proces. Acura z drugiej strony może odmówić pokrycia gwarancyjnego, jeśli awaria jest powiązana z płynem innym niż OEM. Nie warto ryzykować.
Nawet po gwarancji, osobiście używam tylko płynów OEM w skrzyni biegów, tylnym dyferencjale, skrzyni rozdzielczej i układzie chłodzenia we wszystkich moich pojazdach. To niewielka cena za spokój ducha i długoterminową niezawodność.