Acura MDX SUV Forums banner

Koppelomvormer gejank en transmissie steunen

9.3K views 12 replies 6 participants last post by  habbyguy  
#1 ·
Oké, mensen... net als velen van ons heeft mijn MDX een licht jankende koppelomvormer (het meest prominent bij 60-65 mph, in D5 - schakel naar D4 en het verdwijnt). Ik maak me geen zorgen over een defect, maar het zou fijn zijn om het stiller te maken.

Ja, ik dacht (een milliseconde) over het laten zakken van het motor- en transmissiesubframe, het splitsen van de transmissie en het vervangen van de koppelomvormer. Maar er is geen manier waarop dat de moeite waard is om wat eigenlijk een heel klein (hoewel irritant voor een anale klusjesman zoals ik) probleem is, te elimineren.

Ik denk na over hoe het geluid van de transmissie naar de cockpit komt, en ben er vrijwel van overtuigd dat het geluid niet alleen door de lucht reist, anders zou het veel duidelijker zijn met de ramen open (en dat is het niet). Het moet gekoppeld zijn aan het chassis, en het lijkt erop dat dat via de twee onderste transmissiebevestigingen gaat.

Dus... heeft iemand ooit een vermindering van transmissiegeluid (janken of anderszins) opgemerkt door de twee (kleine, goedkope) transmissiebevestigingen te vervangen? Als het rubber in deze bevestigingen is zoals elk ander soortgelijk rubber, gaat het van zacht en soepel (en geluiddodend) naar hard (en niet zo geluiddodend).

Alle input wordt gewaardeerd. Ik vind het niet erg om ze alleen maar te vervangen om de theorie te testen, maar als iemand dat zonder verbetering heeft gedaan, bespaart het me tijd.

#2 ·
Heb niets specifieks geprobeerd.

Eerst dacht ik aan rubberen isolatiemounts of -platen die je bij een industriële hardwarewinkel kunt kopen.

Ik dacht ook dat er wat geluid via de motor werd overgebracht, omdat deze verbonden is met de transmissie.

Toen herinnerde ik me twee dingen toen mijn stuurbekrachtigingspomp in mijn 08 TL uitviel. Ten eerste lekte de pomp uit de stuuringangsas in de cabine en veroorzaakte een grote puinhoop. Ik herinner me dat ik de vloerbedekking aan de bestuurderskant moest verwijderen om deze en wat isolatie te vervangen. De isolatie op het schutbord was ongeveer een inch dik, een schuimmateriaal met hoge dichtheid. Deed me denken aan het temperpedic-spul. Er was ook jute en iets dat leek op glasvezel huisisolatie, maar het was plastic en liet niet los. Ten tweede, toen de ingangsasafdekking en de isolator werden verwijderd, moest ik de auto besturen en het was verbazingwekkend hoeveel lawaai er via dat gat in de auto kwam.

Ik zeg dit omdat geluidsabsorptie en/of isolatie misschien de juiste weg is. Luidsprekergeluiddempende matten of dat tempermateriaal lijken veel te helpen. (Ik kreeg de vloerbedekking en alle isolatie voor die lekkage van de pomp voor $20 bij een lokale onderdelenwinkel! Misschien is dat een goedkope manier om te experimenteren.)

Hier is een link naar een EPA-tekst over het verminderen van geluidsoverlast die een reeks geluidsproblemen en -beperkingen behandelt. Er is een sectie over het blokkeren van hoge en lage tonen. Misschien vind je iets nuttigs.

Veel plezier!

#4 ·
Interessante artikelen. Ik zal dat EPA-artikel eens nader bekijken om te zien wat ik kan leren. Ik heb een paar lagen ondervloer (in wezen 3 mm dik neopreen) onder het tapijt in de cockpit van mijn klassieke GMC-motorhome (het is een voorwielaandrijving met de Olds Toronado-aandrijflijn) gelegd. Maakte een ENORM verschil in geluid dat van de motor en transmissie kwam (waar je in wezen bovenop zit). Ik luisterde vanmiddag aandachtig naar het gejank en het is echt onmogelijk om te bepalen waar het vandaan komt - het is een soort van "rondom", wat logisch zou zijn als het via het chassis (of unibody, om preciezer te zijn) in de cockpit wordt gekoppeld. Je hebt gelijk - de transmissie is zo strak aan de motor gekoppeld dat het de mogelijkheid van akoestische paden echt vergroot... Ik denk dat als ik een paar duizend dollar aan hightech microfoons en scopes en een dyno had, ik dit echt zou kunnen uitzoeken! ;-) Het transmissie-artikel is ook interessant - gelukkig lijkt het alleen van toepassing te zijn op '01-02-modellen en lijkt het een heel ander type storing te zijn dan ons typische gejank van 60-65 mph. Ik ben ervan overtuigd dat niemand mijn transmissie zou kunnen horen klagen als ik voorbijrij.

#7 ·
FWIW, ik heb net een contact-piezo-microfoon gekocht en een spectrumanalyser-app op mijn 'droid-telefoon geïnstalleerd. Met een beetje geluk kan ik de "piek" op de jankfrequentie zien, zodat ik een basislijn voor het geluid kan vaststellen en kan zien of iets wat ik van plan ben te doen daadwerkelijk helpt. Ik kan het geluid misschien ook een beetje/soort van traceren naar de cockpit... het is gewoon moeilijk omdat je de probleemoplossing moet doen tijdens het rijden met 60 mph. Ik ben van plan om een paar additieven te proberen om te zien of het gejank minder wordt, en met een beetje geluk zal ik in staat zijn om de resultaten daadwerkelijk te meten (in plaats van te vertrouwen op subjectieve schattingen, die onderhevig kunnen zijn aan perceptiebias).

#10 ·
Ik heb het nooit echt geëlimineerd. Ik merkte wel een aanzienlijke vermindering na elke keer de transmissievloeistof te hebben afgetapt en bijgevuld. Mijn volgende stap zou zijn geweest om wat geluiddodend materiaal onder de voorste tapijten te leggen, maar ik heb het voertuig verkocht voordat dat gebeurde.

#12 ·
OK, mensen... net als velen van ons heeft mijn MDX een licht jankende koppelomvormer (het meest prominent bij 60-65 mph, in D5 - schakel naar D4 en het verdwijnt). Ik maak me geen zorgen over een storing, maar het zou fijn zijn om hem stiller te maken.

Ja, ik dacht (een milliseconde) over het laten zakken van het motor- en transmissiesubframe, het splitsen van de transmissie en het vervangen van de TC. Maar er is geen manier waarop dat de moeite waard is om wat echt een heel klein (hoewel irritant voor een anale klungelmonteur zoals ik) probleem is, te elimineren.

Ik denk na over hoe het geluid van de transmissie naar de cockpit komt, en ben er vrij zeker van dat het geluid niet alleen door de lucht reist, anders zou het veel duidelijker zijn met de ramen open (en dat is het niet). Het moet gekoppeld zijn aan het chassis, en het lijkt erop dat dat via de twee onderste transmissiebevestigingen gaat.

Dus... heeft iemand ooit een vermindering van transmissiegeluid (janken of anderszins) opgemerkt door de twee (kleine, goedkope) transmissiebevestigingen te vervangen? Als het rubber in deze steunen is zoals elk ander soortgelijk rubber, gaat het van zacht en soepel (en geluiddodend) naar hard (en niet zo geluiddodend).

Elke input zou worden gewaardeerd. Ik vind het niet erg om ze alleen maar te vervangen om de theorie te testen, maar als iemand dat zonder verbetering heeft gedaan, bespaart het me tijd.
Uw bericht inspireert me om een ​​svcm te kopen omdat ik problemen heb. Het voelt alsof ik me concentreer op een rumble strips en ik heb ook het gevoel dat ik problemen met de koppelomvormer heb. Het is voor dingen gebruikt en er is nog nooit iets vervangen. Ik heb de vloeistof in de auto om de 10.000 mijl onderhouden en de transmissiefilter vervangen. Mag ik vragen welke problemen met de koppelomvormer u had?

#13 ·
Het enige "probleem" dat ik had met mijn koppelomvormer was het beruchte D5-gejank. Het was niet overweldigend, maar ik deed roadtrips van 6-7.000 mijl, en dat is een heleboel gejank. ;-)

Ik gebruikte een simpele app op mijn 'droid-telefoon die de audiofrequentie als een grafiek weergaf - het was gemakkelijk om de kleine "blip"-piek van het transmissiegejank te zien, en het zou me een behoorlijke (hoewel niet perfecte) feedback hebben gegeven over het succes van elke geluidsreducerende methode. FWIW, de LubeGard Platinum lijkt sommige auto's te helpen het gejank te verminderen (ik gebruikte het om een paar transmissies te "repareren" die problemen hadden met de solenoïde / besturing, dus ik voegde het gewoon toe als een profylactische maatregel).