Oké, mensen... net als velen van ons heeft mijn MDX een licht jankende koppelomvormer (het meest prominent bij 60-65 mph, in D5 - schakel naar D4 en het verdwijnt). Ik maak me geen zorgen over een defect, maar het zou fijn zijn om het stiller te maken.
Ja, ik dacht (een milliseconde) over het laten zakken van het motor- en transmissiesubframe, het splitsen van de transmissie en het vervangen van de koppelomvormer. Maar er is geen manier waarop dat de moeite waard is om wat eigenlijk een heel klein (hoewel irritant voor een anale klusjesman zoals ik) probleem is, te elimineren.
Ik denk na over hoe het geluid van de transmissie naar de cockpit komt, en ben er vrijwel van overtuigd dat het geluid niet alleen door de lucht reist, anders zou het veel duidelijker zijn met de ramen open (en dat is het niet). Het moet gekoppeld zijn aan het chassis, en het lijkt erop dat dat via de twee onderste transmissiebevestigingen gaat.
Dus... heeft iemand ooit een vermindering van transmissiegeluid (janken of anderszins) opgemerkt door de twee (kleine, goedkope) transmissiebevestigingen te vervangen? Als het rubber in deze bevestigingen is zoals elk ander soortgelijk rubber, gaat het van zacht en soepel (en geluiddodend) naar hard (en niet zo geluiddodend).
Alle input wordt gewaardeerd. Ik vind het niet erg om ze alleen maar te vervangen om de theorie te testen, maar als iemand dat zonder verbetering heeft gedaan, bespaart het me tijd.
Ja, ik dacht (een milliseconde) over het laten zakken van het motor- en transmissiesubframe, het splitsen van de transmissie en het vervangen van de koppelomvormer. Maar er is geen manier waarop dat de moeite waard is om wat eigenlijk een heel klein (hoewel irritant voor een anale klusjesman zoals ik) probleem is, te elimineren.
Ik denk na over hoe het geluid van de transmissie naar de cockpit komt, en ben er vrijwel van overtuigd dat het geluid niet alleen door de lucht reist, anders zou het veel duidelijker zijn met de ramen open (en dat is het niet). Het moet gekoppeld zijn aan het chassis, en het lijkt erop dat dat via de twee onderste transmissiebevestigingen gaat.
Dus... heeft iemand ooit een vermindering van transmissiegeluid (janken of anderszins) opgemerkt door de twee (kleine, goedkope) transmissiebevestigingen te vervangen? Als het rubber in deze bevestigingen is zoals elk ander soortgelijk rubber, gaat het van zacht en soepel (en geluiddodend) naar hard (en niet zo geluiddodend).
Alle input wordt gewaardeerd. Ik vind het niet erg om ze alleen maar te vervangen om de theorie te testen, maar als iemand dat zonder verbetering heeft gedaan, bespaart het me tijd.