Welnu, ze hebben het teruggebracht naar mijn kantoor en zoals verwacht is er goed en slecht nieuws.
Goed: Het stuurmechanisme kreunt niet meer wanneer het in of uit de rijpositie beweegt. Het kernprobleem is gecorrigeerd, althans voorlopig. Het maakt geen andere geluiden, gekraak of gerammel op basis van een korte testrit.
Slecht:
- Het onderste linker sierpaneel heeft gebroken clips en lijkt niet in de juiste positie te zitten. Hoewel ik wat vragen heb over de positie. Ik weet dat de clips gebroken zijn, aangezien er een op de grond viel.
- De uitlijning is niet goed. Hij trekt nu in matige mate naar rechts. Zo erg zelfs dat rijden in de verkeerde (tegemoetkomende) rijstrook in de buurt van mijn huis ervoor zorgt dat hij rechtuit rijdt. Hij trok zichzelf zelfs over de middenstreep op een behoorlijk sterk gekroonde weg. Als je in de juiste rijstrook rijdt en het stuur loslaat, ben je binnen een paar honderd meter van de weg af.
Dus, ten eerste kan ik alleen maar zeggen F^@#!! Ik had de functie waarschijnlijk gewoon moeten uitschakelen. Nu ik hier ben, moet ik de kortste en minst pijnlijke weg terugvinden. Ik belde de servicemonteur toen de chauffeur er nog was, maar hij kon pas na ongeveer 15 minuten terugbellen. Tegen die tijd was de chauffeur vertrokken met de leenauto. De servicemonteur belde de chauffeur en kon hem omdraaien, maar ik zei hem dat we moesten wachten. Ik wist al dat het paneel kapot was, dus ze zouden het voertuig het weekend hebben gehad en me dan maandag bellen om te vertellen dat ze het onderdeel moesten bestellen. Ik vraag me nu af hoeveel het paneel kost en of ik het gewoon zelf moet bestellen en vervangen.
Voor de uitlijning denk ik dat ik ze het opnieuw moet laten proberen, maar ik heb er geen vertrouwen in dat ze het goed kunnen krijgen. Het lijkt erop dat nadat er met een fabrieksafstelling is geknoeid, je nooit meer dat rechte wiel en de ware sporing terugkrijgt. Ik ben hier zo van balen. Ik heb er niet eens aan gedacht dat ze de uitlijning zouden verpesten. Ik dacht dat er misschien een nulpunt zou zijn waar de kolom wordt geĂŻnstalleerd en de uitlijning niet hoefde te worden aangepast. Ik zat fout.
Dus,
@Chazzy J, kan ik je hulp vragen bij het verwijderen van dat sierpaneel? Ik trok het ver genoeg weg om te zien dat het paneel zelf helemaal linksboven gebroken is. De paal die de clip vasthoudt, is net afgebroken. De paal en de clip zitten in de sleuf. Het kwam los met vrijwel geen kracht, omdat het paneel gebroken is. De clip die op de grond viel, moet van een andere plek komen. Nogmaals, ik trok de bovenhoek weg, maar stopte toen ik het gebroken paneel zag. Ik wilde er zeker van zijn dat ik het goed doe om geen verdere schade te veroorzaken.
Ik zou alle adviezen over hoe ik hier verder moet gaan, zeer op prijs stellen. Ik weet niet of ik ze vertrouw om een nieuw paneel te installeren en het probleem dat ze het moeten vinden, vereist een andere reis van ~320 km en nodigt uit tot extra problemen. Uhhhggg!!!
Hier zijn een paar foto's.
Is de opening net links van de kolom normaal? Ik kan niet zien hoe hij nog verder omhoog zou kunnen worden gebracht, aangezien het gebied links krap is.