Acura MDX SUV Forums banner
21 - 40 of 76 Posts
Ik heb ook het gegrom. Het begon rond de 4K mijl. Ik zit nu op ~6,7K. Het is niet merkbaar erger geworden nadat het een hoorbaar niveau had bereikt. Ik laat het stuur en de stoel uit de weg gaan en keer dan bij het opstarten terug naar de rijposities. Sommigen suggereerden om deze functie uit te schakelen om het stuurkolommechanisme te sparen, maar in principe kon ik dat niet doen. Het is een functie. Als het niet werkt, moet Acura het repareren.

Mijn plan is om nog even te wachten, aangezien vervangen door dezelfde constructie/geproduceerde kolom zinloos lijkt. Ik hoop dat ze de oorzaak op een gegeven moment oplossen, zodat wanneer ik de kolom laat vervangen, deze permanent wordt gerepareerd. Ik zal waarschijnlijk binnenkort de dealer op de hoogte stellen en dan aandringen op een permanente oplossing rond de 1-jaars eigendomsmarkering, wat augustus is.

Het is niet verschrikkelijk. Letterlijk slechts een snel gegrom van slechte tandwieloverbrenging of motortrilling veroorzaakt door slechte tandwieloverbrenging. Hoe dan ook, dit is absoluut geen hogere wiskunde, dus Acura zal waarschijnlijk in de niet al te verre toekomst een oplossing voor de oorzaak hebben. Ik kan ermee leven tot die tijd, maar ik ben wel van plan om het te laten repareren. Afhankelijk van wat er aan de hand is, kan het op een dag, als het niet wordt gerepareerd, gewoon volledig vastlopen en stoppen met bewegen.

Zucht. Ik had dit op mijn 2014 mdx en daarna op mijn vroege gen 22 mdx. Er was een tsb voor die werd vervangen door deze:

Voor mij en mijn twee auto's klonk het hetzelfde. Gek als het hetzelfde probleem is, want dat betekent dat ze nooit een permanente oplossing hebben gevonden.

bewerken: Ik heb de versnellingsbak laten vervangen op mijn 2014 mdx, wat het oploste. Kwam nooit meer terug na 4+ jaar.

Update:

Het gegrom van het stuurwiel is veranderd in een zucht. De duur is nu aanzienlijk langer, namelijk ~13.000 km. Ik stuurde een video naar de servicemanager van de dealer en hoorde een tijdje niets terug. Ongeveer een week later stuurde ik een andere e-mail om te vragen of ze de eerste e-mail hadden ontvangen. Gisteren kreeg ik een telefoontje van een servicemonteur die me informeerde dat ze een nieuwe stuurkolom bestelden en contact met me zouden opnemen wanneer deze arriveerde om de vervanging te plannen. Hij zei dat de monteurs een hekel hebben aan deze reparatie omdat deze erg arbeidsintensief is. Ik ben een beetje bezorgd over schaafwonden, krassen, piepen en rammelen nadat ze de boel zo ver uit elkaar hebben gehaald, aangezien ik daar op dit moment geen last van heb. Hopelijk krijg ik een zeer bekwame reparatiemonteur.

Ik zal deze post opnieuw updaten zodra de nieuwe stuurkolom is geĂŻnstalleerd. Het lijkt erop dat het voor Acura veel gemakkelijker zou zijn om de hoofdoorzaak volledig te diagnosticeren en 1) het ontwerp in de toekomst aan te passen en 2) misschien een minder invasieve en kostbare oplossing te identificeren. Dit is duidelijk een soort wrijvings- of vibratiegeluid dat wordt veroorzaakt door bewegende onderdelen. Het zou zo simpel kunnen zijn als een andere smering of een paar andere trillingsdempende aanpassingen. Ach, nou ja. Ik denk dat ik een compleet nieuwe stuurkolom ga proberen.

Laat me weten of deze reparatie permanent is, alsjeblieft. Mijn garantie loopt snel af en ik wil geen vervangend OEM-onderdeel, alleen maar om het weer te laten falen, wachtend op dat opnieuw ontworpen onderdeel.
Zal ik doen. De technicus stuurde een sms met de mededeling dat de kolom binnen was en dat hij vandaag zou bellen om de installatie in te plannen. Net als u ben ik bang dat dezelfde toestand zich zou kunnen herhalen, maar hopelijk is het slechts een klein percentage van de kolommen dat een defect heeft en krijg ik deze keer een "goede".

Zal doen. De technicus stuurde een sms met de mededeling dat de kolom binnen was en dat hij vandaag zou bellen om de installatie in te plannen. Net als u ben ik bang dat dezelfde toestand zich zou kunnen herhalen, maar hopelijk is het slechts een klein percentage van de kolommen dat een defect heeft en krijg ik deze keer een "goede".
De mijne is een eerder productiemodel, gebouwd in 2021. Hopelijk alleen problemen uit de vroege batch.

Update: Een chauffeur heeft zojuist de MDX opgehaald en een Integra-leenauto afgeleverd. De dealer is 95 mijl verderop en ze bieden deze service aan. Met de '06 MDX zouden ze een nieuwe MDX afleveren om me te verleiden een nieuwe te kopen. Het heeft een paar keer bijna gewerkt.

Ze vervangen de stuurkolom, wat me ongelooflijk invasief lijkt. Ik ben eigenlijk erg bezorgd dat dit het begin zou kunnen zijn van een heel slechte ervaring. Ik probeer de moed erin te houden, maar ik heb tegenwoordig veel minder vertrouwen in de afwerking. Zelfs als het probleem met het kreunen van de kolom wordt opgelost, zullen ze dan iets beschadigen/krassen? Zullen ze een piep of rammel veroorzaken?

Ik duim voor alles wat ik heb, daarvan twee. En dat kan pijn doen. ;)

Ik denk dat de volledige stuurkolom misschien de betere optie is, omdat de meeste ervan losgeschroefd kunnen worden en de connectoren losgeklikt kunnen worden. Als ze uw stuur en airbag niet hoeven te verwijderen en aan de nieuwe hoeven toe te voegen, dan is dat nog beter. Hopelijk gaat alles goed. Ik hoorde een keer een grom en heb de automatische aanpassing gewoon uitgeschakeld.

Ik denk dat de volledige stuurkolom misschien de betere optie is, aangezien de meeste ervan losgeschroefd kunnen worden en de connectoren losgeklikt kunnen worden. Als ze uw stuur en airbag niet hoeven te verwijderen en aan de nieuwe hoeven toe te voegen, dan is dat nog beter.
Hopelijk gaat alles goed. Ik hoorde ooit een grom en schakelde de automatische aanpassing gewoon uit.
Ja, niet zeker over het stuur/airbag, maar ja, hopelijk een complete eenheid. De stuurkolom begon kort te grommen en als het zo was gebleven, had ik er gewoon mee geleefd. Het veranderde in een kreun van ongeveer 3 seconden lang en luid. Beetje belachelijk. Ik heb de functie onlangs uitgeschakeld om hem gewoon stil te krijgen. Ik heb de ruimte niet nodig om in/uit het voertuig te stappen. Het is eigenlijk meer een principe-kwestie. Adverteer en verkoop geen functie die niet gebruikt kan worden.

Als alles goed gaat en het probleem is verholpen, loop ik misschien niet het risico dat het terugkeert en laat ik de functie uit, maar ik kan gewoon niet negeren dat het op dit punt kapot is. Het voertuig is verder in wezen onberispelijk.

Ja, het is de hele reden dat ik het niet heb laten vervangen op mijn 22 A-Spec. Een grote procedure voor een minder ervaren meestertechnicus om te verprutsen. Tot nu toe gaat het goed met mijn Type S bij 4k mijl, maar als het lawaai begint te maken, zet ik de functie gewoon uit.

Ja, dat is de reden dat ik het niet heb laten vervangen op mijn 22 A-Spec. Een grote procedure voor een minder ervaren meestertechnicus om te verprutsen. Tot nu toe gaat het goed met mijn Type S bij 4k mijl, maar als het lawaai begint te maken, zet ik de functie gewoon uit
Ik denk dat het probleem vaker voorkomt bij de eerste batch van 2022's en Acura is zich waarschijnlijk niet zo bewust van hoe vaak het voorkomt, vanwege mensen zoals jij en ik die geen zin hebben in gedoe. Ik denk dat het pas een echt probleem wordt als het volledig vastloopt.

Zeker meerdere TSB-rapporten over het probleem voor 2022's: "Dealerbericht - American Honda Motor Co., Inc. (AHM) zoekt naar bepaalde 2022 MDX'en met een klacht van de klant over geluid van de stuurversnellingsbak. Om de oorzaak van deze aandoening beter te begrijpen, wil AHM specifieke informatie van het voertuig verzamelen voordat u een reparatie van welke aard dan ook probeert."

Ik heb dezelfde klacht niet gezien voor de modeljaren 2023.

Ik denk dat het probleem vaker voorkomt bij de eerste serie van 2022's en Acura is zich waarschijnlijk niet zo bewust van hoe vaak het voorkomt, omdat mensen zoals jij en ik geen zin hebben om met gedoe te maken te hebben. Ik denk dat het pas een echt probleem wordt als het volledig vastloopt.

Zeker meerdere TSB-rapporten over het probleem voor 2022's: "Dealerbericht - American Honda Motor Co., Inc. (AHM) zoekt naar bepaalde 2022 MDX'en met een klacht van de klant over geluid van de stuurversnellingsbak. Om de oorzaak van deze toestand beter te begrijpen, wil AHM specifieke informatie van het voertuig verzamelen voordat u een reparatie van welke aard dan ook probeert."

Ik heb dezelfde klacht niet gezien voor de modeljaren 2023.
Interessant. Goede vondst daar. Ik herinner me dat ik hetzelfde heb gezien. Hopelijk zal mijn 2023 nooit het geluid ontwikkelen, maar ik ben er nog steeds op voorbereid om het te horen elke keer dat ik de ontsteking indruk Lol

Ik heb een auto uit 2023, gebouwd in juli '22 en geleverd in augustus '22. Dus misschien wat overgebleven stuurkolommen uit 2022. Modeljaren zijn meer een aanduiding dan een absolute overgang.

De dealer belde gisteravond en zei dat het klaar was en dat ze hem vanmorgen terugbrengen. Hopelijk geen problemen. Ik zal een update geven zodra hij er is en ik hem heb gecontroleerd.

Welnu, ze hebben het teruggebracht naar mijn kantoor en zoals verwacht is er goed en slecht nieuws.

Goed: Het stuurmechanisme kreunt niet meer wanneer het in of uit de rijpositie beweegt. Het kernprobleem is gecorrigeerd, althans voorlopig. Het maakt geen andere geluiden, gekraak of gerammel op basis van een korte testrit.

Slecht:
  1. Het onderste linker sierpaneel heeft gebroken clips en lijkt niet in de juiste positie te zitten. Hoewel ik wat vragen heb over de positie. Ik weet dat de clips gebroken zijn, aangezien er een op de grond viel.
  2. De uitlijning is niet goed. Hij trekt nu in matige mate naar rechts. Zo erg zelfs dat rijden in de verkeerde (tegemoetkomende) rijstrook in de buurt van mijn huis ervoor zorgt dat hij rechtuit rijdt. Hij trok zichzelf zelfs over de middenstreep op een behoorlijk sterk gekroonde weg. Als je in de juiste rijstrook rijdt en het stuur loslaat, ben je binnen een paar honderd meter van de weg af.

Dus, ten eerste kan ik alleen maar zeggen F^@#!! Ik had de functie waarschijnlijk gewoon moeten uitschakelen. Nu ik hier ben, moet ik de kortste en minst pijnlijke weg terugvinden. Ik belde de servicemonteur toen de chauffeur er nog was, maar hij kon pas na ongeveer 15 minuten terugbellen. Tegen die tijd was de chauffeur vertrokken met de leenauto. De servicemonteur belde de chauffeur en kon hem omdraaien, maar ik zei hem dat we moesten wachten. Ik wist al dat het paneel kapot was, dus ze zouden het voertuig het weekend hebben gehad en me dan maandag bellen om te vertellen dat ze het onderdeel moesten bestellen. Ik vraag me nu af hoeveel het paneel kost en of ik het gewoon zelf moet bestellen en vervangen.

Voor de uitlijning denk ik dat ik ze het opnieuw moet laten proberen, maar ik heb er geen vertrouwen in dat ze het goed kunnen krijgen. Het lijkt erop dat nadat er met een fabrieksafstelling is geknoeid, je nooit meer dat rechte wiel en de ware sporing terugkrijgt. Ik ben hier zo van balen. Ik heb er niet eens aan gedacht dat ze de uitlijning zouden verpesten. Ik dacht dat er misschien een nulpunt zou zijn waar de kolom wordt geĂŻnstalleerd en de uitlijning niet hoefde te worden aangepast. Ik zat fout.

Dus, @Chazzy J, kan ik je hulp vragen bij het verwijderen van dat sierpaneel? Ik trok het ver genoeg weg om te zien dat het paneel zelf helemaal linksboven gebroken is. De paal die de clip vasthoudt, is net afgebroken. De paal en de clip zitten in de sleuf. Het kwam los met vrijwel geen kracht, omdat het paneel gebroken is. De clip die op de grond viel, moet van een andere plek komen. Nogmaals, ik trok de bovenhoek weg, maar stopte toen ik het gebroken paneel zag. Ik wilde er zeker van zijn dat ik het goed doe om geen verdere schade te veroorzaken.

Ik zou alle adviezen over hoe ik hier verder moet gaan, zeer op prijs stellen. Ik weet niet of ik ze vertrouw om een nieuw paneel te installeren en het probleem dat ze het moeten vinden, vereist een andere reis van ~320 km en nodigt uit tot extra problemen. Uhhhggg!!!

Hier zijn een paar foto's.

Image

Is de opening net links van de kolom normaal? Ik kan niet zien hoe hij nog verder omhoog zou kunnen worden gebracht, aangezien het gebied links krap is.
Image

Sorry, de resultaten waren ondermaats. Ik denk dat, zoals vermoed, de vervangingsprocedure erg ingewikkeld is en waarschijnlijk meer problemen oplevert dan dat het waard is. Er is ook nog geen hoofdkantoorprocedure gedefinieerd voor de TSB, dus de reparatie is afhankelijk van de vaardigheid van de technicus en zijn eigen procedure of in uw geval een gebrek aan aandacht/zorg.

@eurojap Oké, oei.

Dus hier zijn de instructies voor het paneel - volg de instructies op post 65 en 69.

Het is misschien niet kapot, de blauwe clip is misschien gewoon van de inkeping gegleden waar hij op zit. Het kan gewoon een gebrek aan aandacht voor detail zijn geweest. Anders, als het kapot is, geloof ik dat het onderdeel ongeveer $140 kost en aangezien je terug moet voor een uitlijning, zou ik ze het laten vervangen - het kost je geen cent. Bel zelf de onderdelenafdeling en zeg dat ik dit onderdeelnummer nodig heb en laat ze weten dat het onder garantie wordt vervangen. Ze bestellen het en laten het daar liggen voor wanneer je MDX teruggaat naar hen (dit heb ik gedaan met mijn sfeerverlichting in mijn Type S die niet werkte). Heeft een extra rit bespaard.

Wat betreft de uitlijning. Mijn blauwe A-Spec is op twee wielen gecurbd toen ik hem gloednieuw kocht (had toen 140 mijl op de teller als leenauto en er was geen voorraad). Als gevolg hiervan merkte ik na een paar honderd mijl rijden dat hij hard naar rechts trok. Ze hebben het onder garantie gerepareerd en perfect recht gemaakt - eigenlijk best indrukwekkend, want ik ben GEK als het om uitlijningen gaat. Verlies nog niet de hoop. Het kan gedaan worden.

Heel erg bedankt Chazzy. Ik waardeer de hulp enorm. Ik was thuis tijdens de lunch en kon niet wachten, dus ik heb het paneel verwijderd. Het is verrassend eenvoudig. Zoals je weet, kun je erachter reiken en veel van de clips van de achterkant eruit duwen.

Hier is een foto die alle ravage van de reparatietechnicus laat zien. Na het verwijderen en opnieuw installeren van het paneel, kan ik niet geloven dat iemand dit kon doen. Nogmaals, het is heel gemakkelijk om opnieuw te installeren. Je begint gewoon aan de onderkant, zet de clips in hun respectievelijke sleuven terwijl je het paneel naar boven draait. Zodra alle clips in hun sleuven zitten, druk je gewoon zachtjes naar binnen en Viola! Het klikt gewoon op zijn plaats met heel weinig kracht. Zeker niet genoeg om de rommel eruit te halen. De technicus moet haast gehad hebben.

Image

Dus, nu zal ik doen wat je voorstelt en een serviceafspraak maken om het paneel te laten vervangen en de uitlijning opnieuw te laten doen. Net als jij kan ik het niet uitstaan om ermee te rijden zonder uitlijning. Hoe kon iemand het testen en beslissen dat het goed was? Waar gaat deze wereld naartoe? Retorische vraag.

Toen ik er voor het eerst in reed nadat hij was teruggebracht, deed de automatische stoelverstelling niets. Het blijkt dat de instelling voor de stoelpositie verdwenen was. Geen groene LED op de knop voor positie #1. Dus ik verstelde de stoel en bewaarde de instelling opnieuw op de #1-knop. De automatische verstelling werkte weer. Na het verwijderen en opnieuw installeren van het dashboardpaneel was de instelling weer verdwenen. Ik vind dit interessant, aangezien dat paneel niets met de stoelpositie te maken lijkt te hebben. Gewoon een observatie voor het geval anderen dit ervaren. Blijkbaar is het normaal.

@eurojap Wauw, holy cow. Dat is een heel gemakkelijk onderdeel om te verwijderen... Er zouden geen kapotte clips op moeten zitten en zeker geen 4. Het is alsof ze de rechterbovenhoek hebben gepakt en hem gewoon naar beneden en naar buiten hebben gescheurd. Dat is erg slordig. Vraag zeker aan degene die de technicus was die eraan werkte, om er niet meer aan te werken. Ze laten meestal dezelfde technicus hun fouten herstellen omdat ze "de werkorder bezitten", aangezien hij zo betaald wordt en andere technici niet betaald worden om de fouten van andere technici te herstellen. Ik zou ze ook lastigvallen dat als iemand zo slordig kan zijn bij het verwijderen van een gemakkelijk te verwijderen sierpaneel, hoe slordig was dan het werk bij de installatie voor de kolom (bijv. slechte uitlijning). Laat staan hoe de adviseur dat ding helemaal terug naar je kon rijden en niet even kon bellen en kon zeggen: "HĂ© servicemanager, ik kan de auto van deze man niet aan hem teruggeven. De uitlijning is verschrikkelijk aan dit ding" Maar weet je, zoals je zei, waar gaat deze wereld naartoe - retorische vraag. Wat betreft de zitpositie 1, ik heb dit opgemerkt wanneer de batterij gedurende een langere periode is losgekoppeld. Dat is dus normaal, maar ik weet niet zeker waarom je het opnieuw moest opslaan nadat je het paneel had verwijderd. Voordat je het terugneemt, controleer je de batterij in de auto en zorg ervoor dat ze alles netjes weer in elkaar hebben gezet...

Ja, uw gedachten over de kwaliteit van zinvol werk zijn goed ontvangen. Ik had dezelfde gedachte. Als de technicus dit eenvoudige paneel niet kan verwijderen en installeren, welke kabelclips/routing is er dan verkeerd, bouten/moeren niet goed vastgedraaid of ontbreken er, enz., enz. Het is echt eng om te denken dat de technicus het paneel heeft gebroken bij het verwijderen ervan, omdat dat zou betekenen dat hij het wist en het (gedeeltelijk) toch weer heeft teruggeplaatst. Ik heb niet vermeld dat een van de onderste clips onder het wiel niet eens in de sleuf zat. Er is genoeg flexibiliteit om het gewoon uit te laten puilen. Gek.

Ik heb de onderdelenafdeling gebeld en hen gevraagd het onderdeel te bestellen. De man van de onderdelen verontschuldigde zich en zei dat hij het zou bestellen. Hij laat me weten wanneer het binnenkomt en dan plan ik een vervolgafspraak.

Ik wil echt niet dat dezelfde technicus dit paneel vervangt, dus ik zal het verzoek indienen. Ik kan aanbieden om het zelf te vervangen, alleen om een punt te maken. Ik heb het paneel letterlijk verwijderd en de dingen losgekoppeld zonder verdere schade in minder dan 2 minuten. Ik heb het ook weer aangesloten en opnieuw geĂŻnstalleerd in minder dan 2 minuten. Dit was mijn eerste keer dat ik iets van het dashboard van een auto verwijderde in een aantal jaren. Ik denk dat 35+ jaar productontwikkeling me iets heeft geleerd. :p Apen kunnen leren.

Nogmaals bedankt voor uw interesse en steun. Ik waardeer het oprecht.

21 - 40 of 76 Posts