Acura MDX SUV Forums banner

Kolumna kierownicy "Pomruk"

19K views 75 replies 25 participants last post by  Almatti  
#1 ·
Podczas uruchamiania samochodu sporadycznie słychać było krótkie "chrząknięcie" wraz z niewielkimi wibracjami w kierownicy. Stało się to częstsze i zaczęło występować podczas wyłączania silnika.

Wczoraj zawiozłem samochód do dealera i okazało się, że jest problem z systemem regulacji kolumny kierownicy, który przesuwa kierownicę do/z pozycji podczas uruchamiania/wyłączania samochodu. Zamierzają wymienić kolumnę kierownicy.

Jest niedostępna i mam przeczucie, że trochę to potrwa.
 
#2 ·
Podczas uruchamiania samochodu od czasu do czasu pojawiał się krótki "pomruk" wraz z niewielkimi wibracjami w kierownicy. Stało się to częstsze i zaczęło się dziać podczas wyłączania silnika.

Zabraliśmy go wczoraj do dealera i okazuje się, że jest problem z systemem regulacji kolumny kierownicy, który przesuwa kierownicę do/z pozycji podczas uruchamiania/wyłączania samochodu. Zamierzają wymienić kolumnę kierownicy.

Jest zamówiona i mam przeczucie, że trochę to potrwa.

LL
Kiepsko. Rok/model/mile?

Do tej pory pozwalałem silnikom przesuwać kierownicę do i z pozycji jazdy, ale myślałem o wyłączeniu jej, aby uniknąć awarii silnika.
 
#3 ·
Bummer. Year/model/miles?

So far, I've been letting the motors move the wheel in and out of the driving position but, have been thinking about turning it off to avoid motor failures.
'22 Advance, mniej niż 4000 mil (nie jeżdżę dużo). W tym momencie jest to bardziej uciążliwość niż cokolwiek innego, ale chciałbym to naprawić, zanim stanie się czymś więcej niż tylko uciążliwością.
 
#4 ·
Podczas uruchamiania samochodu sporadycznie pojawiał się krótki "pomruk" wraz z niewielkimi wibracjami w kierownicy. Stało się to częstsze i zaczęło występować podczas wyłączania silnika.

Zabraliśmy go wczoraj do dealera i okazało się, że występuje problem z systemem regulacji kolumny kierownicy, który przesuwa kierownicę do/z pozycji podczas uruchamiania/wyłączania samochodu. Zamierzają wymienić kolumnę kierownicy.

Jest zamówiona i mam przeczucie, że trochę to potrwa.

LL
To właśnie zaczęło się dziać w moim '22 Aspec w ciągu ostatnich 2 tygodni, wkrótce będę musiał wymienić olej i wtedy to poruszę. Zauważyłem to tylko przy uruchamianiu, gdy kierownica się wysuwa.
 
#6 · (Edited)
Jasne. Mam ten sam dźwięk w kolumnie kierownicy po uruchomieniu samochodu. Jest losowy, ale zdecydowanie jeden z tych dźwięków „co to do cholery było?”, kiedy się pojawia. Wyłączyłem ruch kolumny przy wchodzeniu i wychodzeniu, więc nie musiałem już tego losowo słyszeć.

Zaczynam być trochę zniechęcony irytacjami pojawiającymi się w okolicach 15 000 mil z tym MDX. Żadna marka nie jest idealna, rozumiem...

Wiem, że dość często odwołuję się do Mazdy, ponieważ miałem ich sporo w ciągu ostatnich 6+ lat (i 2016 i nowszych), ale człowieku, 5 Mazd, które moja żona i ja mieliśmy w ciągu 6 lat... nigdy nie miały tego typu rzeczy/problemów/niedogodności...

W każdym razie cieszę się, że nie jestem jedynym z problemem z kolumną kierownicy.
 
#9 ·
Oto film z problemem. Podejrzewam, że dzieje się tak, ponieważ szybko się zużywa. Zarówno moja żona, jak i ja jeździmy tym samochodem i mamy różne ustawienia kół. Jeśli ona nim jeździ, a potem ja, to kiedy dostosowuje się do mnie po uruchomieniu, zacina się jak na filmie. Wcześniej tego nie robił, zaczął dopiero kilka tygodni temu po roku użytkowania i 9 tys. milach.
 
#10 ·
Oto film z problemem. Podejrzewam, że dzieje się tak, ponieważ szybko się zużywa. Zarówno moja żona, jak i ja jeździmy tym samochodem i mamy różne ustawienia kół. Jeśli ona nim jeździ, a potem ja, kiedy dostosowuje się do mnie po uruchomieniu, zacina się jak na filmie. Wcześniej tego nie robił, zaczęło się kilka tygodni temu po roku użytkowania i 9 tys. mil.

 
#12 ·
Zabrałem wczoraj samochód do serwisu i poinformowałem ich o skrzypieniu kolumny kierownicy, serwisant powiedział, że to powszechny problem i tego dnia wymienił już jedną. U mnie zdarza się to tylko wtedy, gdy mam włączoną funkcję automatycznego teleskopu, nie mogę tego wywołać, gdy po prostu przesuwam kierownicę do przodu i do tyłu za pomocą dźwigni.
 
#13 ·
Też jeszcze tego nie mam (odpukać) i nie wyłączyłem funkcji teleskopowej kierownicy ani fotela przy starcie/stop. Chociaż tak naprawdę nie potrzebuję prześwitu Clarence, żeby wsiadać i wysiadać, to dam się pokroić, jeśli mam wyłączać funkcje ze strachu przed zużyciem. Jeśli się zepsują, Acura wymieni je w ramach gwarancji. Jeśli będzie tego za dużo, pojazd zostanie sprzedany po 4 latach.
 
#15 ·
Mój się pogorszył (przez gorszy rozumiem głośniejszy), jeszcze nie zawiozłem go do dealera. Szczerze mówiąc, nie miałem czasu... jeszcze nie przeszkoda.
Twój jest dość głośny! Jęczy na tyle, że jest jasne, że coś jest nie tak. Od czasu do czasu mój chrząka, tylko trochę, pod koniec podróży. Zgaduję, że jest to wczesny wskaźnik tego, co nadejdzie. Chociaż mam przejechane tylko około 3500 mil na samochodzie, jeżdżę nieco ponad 2 mile w obie strony do pracy i codziennie wracam do domu na lunch. Więc w tych milach dużo startów/zatrzymań. Kolumna kierownicy ma prawdopodobnie równoważne użytkowanie kogoś z dużo większym przebiegiem.

Proszę informuj nas na bieżąco, kiedy go zabierzesz. Jestem ciekaw, czy naprawa dla Twojego to cała kolumna kierownicy, tak jak było w przypadku innych. Wydaje się radykalne.
 
#18 ·
Kanadyjski właściciel A-Spec tutaj z około humm... Zapomniałem, prawdopodobnie 17 000 km (10 560 mil) i ten hałas zaczął się około 4 miesiące temu. Nie pogorszyło się to zbytnio i nie jest tak źle, jak w filmie. Zaczęło się, gdy mieliśmy trochę skręcone koła (na przykład, uruchamiając je na parkingu), ale teraz dzieje się to, gdy koła są proste. Zadzwonię do naszego dealera w poniedziałek i umówię się na wizytę, aby to sprawdzić, ponieważ czytanie, że może się pogorszyć, jest niepokojące.

Czytanie, że Marimar1 ma problem po wymianie, jest przygnębiające.

Mieliśmy do tej pory wiele małych rzeczy z tym SUV-em i denerwuje konieczność chodzenia do dealera i bycia bez pojazdu przez cały dzień. Brak dostępnych samochodów zastępczych, chyba że jest to duża naprawa trwająca kilka dni.
 
#19 · (Edited)
Właściciel A-Spec z Kanady tutaj z około humm... Zapomniałem, prawdopodobnie 17 000 km (10560 mil) i ten hałas zaczął się około 4 miesiące temu. Nie pogorszyło się to zbytnio i nie jest tak źle, jak w filmie. Zaczęło się, gdy mieliśmy trochę skręcone koła (na przykład, uruchamiając je na parkingu), ale teraz dzieje się to, gdy koła są proste. Zadzwonię do naszego dealera w poniedziałek i umówię się na wizytę, aby to sprawdzić, ponieważ czytanie, że może się pogorszyć, jest niepokojące.

Czytanie, że Marimar1 ma problem po wymianie, jest przygnębiające.

Mieliśmy do tej pory wiele małych rzeczy z tym SUV-em i denerwuje konieczność chodzenia do dealera i bycia bez pojazdu przez cały dzień. Brak samochodów zastępczych, chyba że jest to duża naprawa wielodniowa.
Co powiedział Twój dealer? Ja wciąż nie poszedłem do mojego, czekam aż ktoś opublikuje, kiedy rozwiązanie/poprawiona część (jeśli istnieje) będzie faktycznie dostępna.

Dla mnie jest to dość łatwe do powtórzenia. Ustawiam pozycję kierownicy w ustawieniu mojej żony za pomocą jej breloka. Wsiadam do samochodu i używam mojego breloka, a kolumna kierownicy dostosowuje się do mojego ustawienia. Podejrzewam, że to z powodu szybkiego ruchu w górę i w dół, a następnie ciągłego ruchu w/wy, który powoduje przedwczesne zużycie. Cały czas się zmieniamy, ponieważ oboje jeździmy MDX.
 
#21 ·
Też mam ten pomruk. Zaczęło się w okolicach 4 tys. mil. Teraz mam ~6,7 tys. Nie pogorszyło się to znacząco po osiągnięciu słyszalnego poziomu. Pozwalam, aby kierownica i fotel się odsunęły, a następnie wracam do pozycji do jazdy po uruchomieniu. Niektórzy sugerowali wyłączenie tej funkcji w celu zachowania mechanizmu kolumny kierownicy, ale w zasadzie nie mogłem tego zrobić. To funkcja. Jeśli nie działa, Acura będzie musiała to naprawić.

Planuję poczekać jeszcze chwilę, ponieważ wymiana na kolumnę o tym samym wzornictwie/wykonaniu wydaje się bezsensowna. Mam nadzieję, że w pewnym momencie rozwiążą przyczynę, więc kiedy wymienię kolumnę, zostanie ona naprawiona na stałe. Prawdopodobnie wkrótce powiadomię dealera, a następnie będę naciskać na trwałe rozwiązanie w okolicach rocznicy posiadania, czyli w sierpniu.

To nic strasznego. Dosłownie tylko szybki pomruk słabego zazębienia kół zębatych lub drżenia silnika spowodowanego słabym zazębieniem kół zębatych. W każdym razie to zdecydowanie nie jest nauka o rakietach, więc Acura prawdopodobnie w niezbyt odległej przyszłości znajdzie rozwiązanie przyczyny. Mogę z tym żyć do tego czasu, ale zamierzam to naprawić. W zależności od tego, co się dzieje, jeśli nie zostanie naprawione, pewnego dnia może się po prostu całkowicie zablokować i przestać się poruszać.
 
#22 ·
Westchnienie. Miałem to w moim 2014 mdx, a potem w moim wczesnym gen 22 mdx. Był dla tego tsb, który został zastąpiony przez ten:

Dla mnie i moich dwóch samochodów brzmiało to tak samo. Szalone, jeśli to ten sam problem, ponieważ oznacza to, że nigdy nie znaleźli trwałego rozwiązania.

Edycja: Wymieniłem skrzynię biegów w moim 2014 mdx, co naprawiło problem. Nigdy nie wróciło po ponad 4 latach.
 
#23 ·
Aktualizacja:

Warkot kierownicy zmienił się w jęk. Czas trwania jest teraz znacznie dłuższy i wynosi ~13 000 mil. Wysłałem film do kierownika serwisu w salonie i przez chwilę nie dostałem odpowiedzi. Około tydzień później wysłałem kolejnego e-maila z prośbą o potwierdzenie otrzymania pierwszej wiadomości. Wczoraj zadzwonił do mnie technik serwisowy informując, że zamawiają nową kolumnę kierownicy i skontaktują się ze mną po jej otrzymaniu, aby umówić się na wymianę. Powiedział, że technicy nienawidzą tej naprawy, ponieważ jest bardzo pracochłonna. Martwię się trochę o otarcia, zadrapania, piski i grzechotanie po tym, jak rozbiorą wszystko na części, ponieważ na razie nic takiego nie mam. Mam nadzieję, że dostanę wysoko wykwalifikowanego technika naprawczego.

Zaktualizuję ten post ponownie po zamontowaniu nowej kolumny kierownicy. Wydaje się, że dla Acury byłoby o wiele łatwiej w pełni zdiagnozować przyczynę i 1) zmodyfikować projekt w przyszłości, a następnie 2) zidentyfikować mniej inwazyjne i kosztowne rozwiązanie. Oczywiście jest to jakiś rodzaj hałasu tarcia lub wibracji spowodowany przez ruchome części. Może to być tak proste, jak inne smarowanie lub inne modyfikacje tłumiące wibracje. Och, cóż. Chyba wypróbuję zupełnie nową kolumnę kierownicy.
 
#25 ·
Daj mi znać, czy ta poprawka jest trwała. Mój zegar gwarancyjny szybko tyka i nie chcę zamiennika części OEM tylko po to, by znowu zawiodła, czekając na tę przeprojektowaną część.
Zrobię to. Technik wysłał SMS-a z informacją, że kolumna jest już dostępna i że zadzwoni dzisiaj, aby umówić się na instalację. Podobnie jak Ty, obawiam się, że ta sama sytuacja może się powtórzyć, ale mam nadzieję, że tylko niewielki odsetek kolumn ma wadę i tym razem dostanę "dobrą".
 
#27 ·
Aktualizacja: Kierowca właśnie odebrał MDX i dostarczył samochód zastępczy Integra. Salon znajduje się 95 mil dalej i oferuje taką usługę. Z '06 MDX, podrzuciliby nowego MDX, aby skusić mnie do kupna nowego. Prawie zadziałało kilka razy.

Wymieniają kolumnę kierownicy, co wydaje mi się niesamowicie inwazyjne. Właściwie bardzo się obawiam, że to może być początek naprawdę złego doświadczenia. Staram się zachować nadzieję, ale w dzisiejszych czasach mam bardzo niskie zaufanie do jakości wykonania. Nawet jeśli problem z jęczeniem kolumny zostanie naprawiony, czy porysują/zadrapią coś? Czy spowodują skrzypienie lub grzechotanie?

Trzymam kciuki za wszystko, co mam, dwa. I to może zaboleć. ;)
 
#28 ·
Myślę, że cała kolumna kierownicy może być lepszą opcją, ponieważ większość z nich można odkręcić, a złącza odpiąć. Jeśli nie będą musieli zdejmować kierownicy i poduszki powietrznej i dodawać ich do nowej, to tym lepiej. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze. Raz usłyszałem pomruk i po prostu wyłączyłem automatyczną regulację.
 
#29 ·
Myślę, że pełna kolumna kierownicy może być lepszą opcją, ponieważ większość z nich można odkręcić, a złącza odpiąć. Jeśli nie będą musieli zdejmować kierownicy i poduszki powietrznej i dodawać jej do nowej, to tym lepiej.
Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze. Kiedyś usłyszałem pomruk i po prostu wyłączyłem automatyczną regulację.
Tak, nie jestem pewien co do kierownicy/poduszki powietrznej, ale tak, mam nadzieję, że to kompletna jednostka. Kolumna kierownicy zaczęła krótko pomrukiwać i gdyby tak zostało, po prostu bym z tym żył. Zmieniło się to w jęk trwający około 3 sekund i głośny. Trochę śmieszne. Ostatnio wyłączyłem tę funkcję, żeby ją uciszyć. Nie potrzebuję prześwitu, żeby wchodzić/wychodzić z pojazdu. To tak naprawdę bardziej kwestia zasady. Nie reklamuj i nie sprzedawaj funkcji, której nie można używać.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze i problem zostanie naprawiony, mogę nie ryzykować ponownego wystąpienia i zostawić tę funkcję wyłączoną, ale po prostu nie mogę zignorować faktu, że w tym momencie jest zepsuta. Pojazd jest w zasadzie nieskazitelny.
 
#31 · (Edited)
Tak, to główny powód, dla którego nie wymieniłem go w moim 22 A-Spec. Duża procedura dla mniej doświadczonego mistrza technika, aby to zepsuć. Jak dotąd wszystko dobrze w moim Type S przy 4k mil, ale jeśli zacznie hałasować, po prostu wyłączę tę funkcję
Myślę, że problem jest bardziej powszechny w pierwszej partii modeli z 2022 roku, a Acura prawdopodobnie nie jest tak świadoma, jak powszechne jest to z powodu ludzi takich jak ty i ja, którzy nie chcą się z tym zmagać. Myślę, że nie stanie się to prawdziwym problemem, dopóki całkowicie się nie zablokuje.

Zdecydowanie wiele raportów TSB dotyczących tego problemu dla modeli z 2022 roku: "Wiadomość od dealera - American Honda Motor Co., Inc. (AHM) poszukuje określonych modeli MDX z 2022 roku z reklamacją klienta dotyczącą hałasu z przekładni kierowniczej. Aby lepiej zrozumieć przyczynę tego stanu, AHM chciałaby zebrać określone informacje z pojazdu przed podjęciem próby jakiejkolwiek naprawy."


Nie widziałem tej samej skargi dla modeli z 2023 roku.
 
#33 ·
Mam samochód z 2023 roku zbudowany w lipcu '22 i dostarczony w sierpniu '22. Więc może jakieś resztki kolumn kierowniczych z 2022 roku. Roczniki to bardziej oznaczenie niż absolutna zmiana.

Salon zadzwonił wczoraj wieczorem i powiedział, że jest gotowy i że dostarczą go z powrotem do mnie dziś rano. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych problemów. Zaktualizuję, jak tylko się pojawi i go sprawdzę.
 
#34 ·
Cóż, dostarczyli to z powrotem do mojego biura i zgodnie z oczekiwaniami są dobre i złe wieści.

Dobre: Mechanizm kierowniczy nie jęczy już, gdy porusza się do lub z pozycji jazdy. Główny problem został naprawiony, przynajmniej na razie. Nie wydaje żadnych innych dźwięków, skrzypień ani grzechotania na podstawie krótkiej jazdy testowej.

Złe:
  1. Dolny lewy panel wykończeniowy ma pęknięte klipsy i wydaje się nie być we właściwej pozycji. Chociaż mam pewne pytania dotyczące pozycji. Wiem, że klipsy są pęknięte, ponieważ jeden spadł na podłogę.
  2. Geometria jest zła. Teraz ściąga w prawo na umiarkowanym poziomie. Tak bardzo, że jazda niewłaściwym (nadjeżdżającym) pasem w pobliżu mojego domu sprawia, że jedzie prosto. Nawet wjechał na środek jezdni na dość mocno wyprofilowanej drodze. Jazda właściwym pasem, jeśli puścisz kierownicę, zjedziesz z drogi w ciągu kilkuset stóp.

Zatem po pierwsze, mogę tylko powiedzieć F^@#!! Prawdopodobnie powinienem był po prostu wyłączyć tę funkcję. Teraz, kiedy tu jestem, muszę znaleźć najkrótszą i najmniej bolesną drogę powrotną. Zadzwoniłem do technika serwisowego, gdy kierowca wciąż tu był, ale nie mógł oddzwonić przez około 15 minut. Do tego czasu kierowca odjechał samochodem zastępczym. Technik serwisowy zadzwonił do kierowcy i udało mu się zawrócić, ale powiedziałem mu, że powinniśmy poczekać. Wiedziałem już, że panel jest uszkodzony, więc mieliby pojazd na weekend, a potem zadzwoniliby w poniedziałek, aby powiedzieć mi, że muszą zamówić część. Zastanawiam się teraz, ile kosztuje panel i czy powinienem go po prostu zamówić i samemu wymienić.

Jeśli chodzi o geometrię, chyba będę musiał pozwolić im spróbować ponownie, ale nie mam zaufania do ich umiejętności, aby to zrobić dobrze. Wydaje się, że po tym, jak geometria fabryczna zostanie zepsuta, nigdy więcej nie uzyskasz tego prostego koła i prawdziwego śledzenia. Jestem tym bardzo przygnębiony. Nawet nie pomyślałem o tym, że mogą zepsuć geometrię. Myślałem, że może być jakiś punkt zerowy, w którym kolumna jest instalowana i geometria nie będzie musiała być dotykana. Myliłem się.

Zatem, @Chazzy J, czy mogę poprosić Cię o pomoc w usunięciu tego panelu wykończeniowego? Pociągnąłem go na tyle, żeby zobaczyć, że sam panel jest pęknięty w lewym górnym rogu. Słupek, który trzyma klips, po prostu się urwał. Słupek i klips są w gnieździe. Odszedł praktycznie bez żadnej siły, ponieważ panel jest pęknięty. Klips, który spadł na podłogę, musi być z innego miejsca. Ponownie, pociągnąłem za górny róg, ale zatrzymałem się, gdy zobaczyłem pęknięty panel. Chciałem się upewnić, że robię to dobrze, aby nie spowodować dalszych uszkodzeń.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady dotyczące tego, jak powinienem dalej postępować. Nie wiem, czy ufam im, że zainstalują nowy panel, a problem z jego znalezieniem wymaga kolejnej podróży ~320 km i zaprasza do dodatkowych problemów. Uhhhggg!!!

Oto kilka zdjęć.

Image

Czy szczelina na lewo od kolumny jest normalna? Nie widzę, jak można by ją podnieść dalej, biorąc pod uwagę, że obszar po lewej stronie jest ciasny.
Image
 
#71 ·
Cóż, dostarczyli go z powrotem do mojego biura i zgodnie z przewidywaniami są dobre i złe wieści.

Dobre: Mechanizm kierowniczy nie skrzypi już podczas ruchu do pozycji kierowcy lub z niej. Podstawowy problem został rozwiązany, przynajmniej na razie. Nie wydaje żadnych innych dźwięków, zgrzytów ani stukotów na podstawie krótkiej jazdy próbnej.

Złe:
  1. Dolny lewy panel wykończeniowy ma połamane zaczepy i nie wydaje się być we właściwej pozycji. Chociaż mam pewne wątpliwości co do pozycji. Wiem, że zaczepy są połamane, ponieważ jeden spadł na podłogę.
  2. Geometria zawieszenia jest rozregulowana. Teraz umiarkowanie ściąga w prawo. Na tyle, że jazda po niewłaściwym (nadjeżdżającym) pasie ruchu w pobliżu mojego domu sprawia, że jedzie prosto. Samochód podjechał nawet i przejechał przez linię środkową na dość mocno nachylonej drodze. Jadąc na właściwym pasie, jeśli puścisz kierownicę, zjedziesz z drogi w ciągu kilkuset stóp.

Więc, po pierwsze, mogę tylko powiedzieć F^@#!! Prawdopodobnie powinienem był po prostu wyłączyć tę funkcję. Teraz, gdy tu jestem, muszę znaleźć najkrótszą i najmniej bolesną drogę powrotną. Zadzwoniłem do technika serwisowego, gdy kierowca był jeszcze tutaj, ale mógł oddzwonić dopiero za około 15 minut. W tym czasie kierowca odjechał z samochodem zastępczym. Technik serwisowy zadzwonił do kierowcy i udało mu się go zawrócić, ale powiedziałem mu, żebyśmy poczekali. Wiedziałem już, że panel jest zepsuty, więc mieliby pojazd przez weekend, a potem zadzwoniliby w poniedziałek, aby powiedzieć mi, że muszą zamówić część. Zastanawiam się teraz, ile kosztuje panel i czy powinienem go po prostu zamówić i wymienić sam.

Jeśli chodzi o geometrię zawieszenia, chyba będę musiał pozwolić im spróbować ponownie, ale mam zerowe zaufanie do ich zdolności do poprawnego wykonania. Wydaje się, że po ingerencji w fabryczną geometrię zawieszenia nigdy więcej nie uzyskasz prostego koła kierownicy i dokładnego prowadzenia. Jestem tym tak załamany. Nawet nie pomyślałem, że zepsują geometrię zawieszenia. Myślałem, że istnieje jakiś punkt zerowy, w którym kolumna jest montowana i geometria zawieszenia nie wymagałaby dotykania. Mylilem się.

Więc, @Chazzy J, czy mogę prosić o pomoc w usunięciu tego panelu wykończeniowego? Odciągnąłem go na tyle, żeby zobaczyć, że sam panel jest pęknięty w samym lewym górnym rogu. Słupek, który trzyma zaczep, jest po prostu oderwany. Słupek i zaczep są w szczelinie. Odszedł z praktycznie żadną siłą, ponieważ panel jest pęknięty. Zaczep, który spadł na podłogę, musi pochodzić z innego miejsca. Ponownie, odciągnąłem górny róg, ale zatrzymałem się, gdy tylko zobaczyłem pęknięty panel. Chciałem się upewnić, że robię to dobrze, aby nie spowodować dalszych uszkodzeń.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady, jak powinienem postąpić w tej sytuacji. Nie wiem, czy ufam im w zainstalowanie nowego panelu, a problem z ich znalezieniem wymaga kolejnej podróży ~320 km i stwarza dodatkowe problemy. Uhhhhggg!!!

Oto kilka zdjęć.

View attachment 125935
Czy szczelina na lewo od kolumny jest normalna? Nie widzę, jak można by ją podnieść dalej, biorąc pod uwagę, że obszar po lewej stronie jest ciasny.
View attachment 125936
Hej @eurojap, mi też wymienili kolumnę kierownicy w moim 2025 MDX z powodu hałasu. Jednak teraz samochód ściąga w lewo. Co zrobili, aby naprawić problem z geometrią zawieszenia?

U nas ciągle poprawiają geometrię i krzyżowo obracają opony, a dealer nie potrafi zrozumieć, że ten problem zaczął się po wymianie kolumny kierownicy.
 
#35 ·
Przepraszam, wyniki były poniżej oczekiwań. Chyba, jak podejrzewano, procedura wymiany jest bardzo skomplikowana i prawdopodobnie bardziej kłopotliwa niż warta zachodu. Nie ma jeszcze procedury zdefiniowanej przez centralę dla TSB, więc naprawa zależy od umiejętności technika i jego własnej procedury lub w twoim przypadku braku uwagi/ostrożności.
 
#36 ·
@eurojap Ok, ojej.

A więc oto instrukcje dotyczące panelu - postępuj zgodnie z instrukcjami z postów 65 i 69.


Może nie jest uszkodzony, niebieski klips mógł po prostu zsunąć się z nacięcia, na którym się znajduje. To mogło być po prostu brak dbałości o szczegóły. W przeciwnym razie, jeśli jest uszkodzony, wierzę, że część kosztuje około 140 dolarów, a ponieważ musisz wrócić na ustawienie geometrii, kazałbym im ją wymienić - nie będzie cię to kosztować ani grosza. Zadzwoń sam do działu części i powiedz, że potrzebujesz tego numeru części i poinformuj ich, że zostanie on wymieniony w ramach gwarancji. Zamówią go i będą go mieli, gdy Twój MDX do nich wróci (zrobiłem to z oświetleniem ambient w moim Type S, które nie działało). Zaoszczędzono dodatkową podróż.

Jeśli chodzi o ustawienie geometrii. Mój niebieski A-Spec został przycięty na dwóch kołach, kiedy kupiłem go fabrycznie nowego (miał 140 mil jako samochód zastępczy, a zapasów nie było). W rezultacie, po przejechaniu kilkuset mil, zauważyłem, że mocno skręca w prawo. Naprawili to w ramach gwarancji i zrobili to idealnie prosto - w rzeczywistości całkiem imponujące, ponieważ jestem SZALONY, jeśli chodzi o ustawienia geometrii. Nie trać jeszcze wiary. Da się to zrobić.
 
#37 ·
Bardzo dziękuję Chazzy. Naprawdę doceniam pomoc. Byłem w domu na lunchu i nie mogłem się doczekać, więc zdjąłem panel. To zaskakująco proste. Jak dobrze wiesz, możesz sięgnąć za niego i wypchnąć wiele klipsów od tyłu.

Oto zdjęcie pokazujące całą rzeź z technika naprawczego. Po wyjęciu i ponownym zamontowaniu panelu nie mogę uwierzyć, że ktoś mógł to zrobić. Znowu, naprawdę łatwo jest go ponownie zainstalować. Po prostu zaczynasz od dołu, ustawiasz klipsy w odpowiednich gniazdach, obracając panel do góry. Gdy wszystkie klipsy są już osadzone w swoich gniazdach, po prostu naciśnij delikatnie do wewnątrz i Viola! Po prostu zatrzaskuje się na swoim miejscu z bardzo małą siłą. Z pewnością nie wystarczającą, aby zepsuć to gówno. Technik musiał się bardzo spieszyć.

Image


Więc teraz zrobię tak, jak sugerujesz i umówię się na wizytę serwisową, aby wymienić panel i ponownie ustawić geometrię. Podobnie jak ty, nie znoszę jeździć bez ustawionej geometrii. Jak ktoś mógł to przetestować i uznać, że jest dobrze? Co się dzieje z tym światem? Pytanie retoryczne.
 
#38 ·
Kiedy po raz pierwszy nim jechałem po zwrocie, automatyczna regulacja fotela nie działała. Okazało się, że ustawienie pozycji fotela zniknęło. Brak zielonej diody LED na przycisku pozycji #1. Więc wyregulowałem fotel i ponownie zapisałem ustawienie na przycisku #1. Automatyczna regulacja znowu zaczęła działać. Po zdjęciu i ponownym zamontowaniu panelu deski rozdzielczej ustawienie znowu zniknęło. Uważam to za interesujące, ponieważ panel ten wydaje się nie mieć nic wspólnego z pozycją fotela. Tylko obserwacja na wypadek, gdyby inni tego doświadczyli. Najwyraźniej to normalne.
 
#39 ·
@eurojap Wow, ale krowa. To naprawdę łatwy element do usunięcia… Nie powinno być żadnych połamanych klipsów i na pewno nie 4. To tak, jakby złapali prawy górny róg i po prostu wyrwali go w dół i na zewnątrz. To bardzo niechlujne. Zdecydowanie poproś technika, który nad tym pracował, aby już tego nie robił. Zazwyczaj pozwalają tym samym technikom naprawiać swoje błędy, ponieważ „posiadają zlecenie”, ponieważ w ten sposób są opłacani, a inni technicy nie dostają zapłaty za naprawianie błędów innych techników. Dałbym im również do wiwatu, że jeśli ktoś może być tak niechlujny przy zdejmowaniu łatwego do usunięcia panelu wykończeniowego, to jak niechlujną robotę wykonali przy montażu kolumny (np. straszne wyrównanie). Nie mówiąc już o tym, jak doradca mógł zawieźć to z powrotem do ciebie i nie zadzwonić i powiedzieć: „Hej, kierowniku serwisu, nie mogę oddać tego samochodu temu facetowi. Wyrównanie jest straszne w tej rzeczy” Ale wiesz, jak powiedziałeś, do czego ten świat zmierza - pytanie retoryczne. Jeśli chodzi o pozycję siedzenia 1, zauważyłem to, gdy akumulator jest odłączony przez dłuższy czas. To normalne, ale nie jestem pewien, dlaczego musiałeś to ponownie zapisać po wyjęciu panelu. Zanim go zabierzesz, sprawdź akumulator w samochodzie i upewnij się, że wszystko zostało starannie złożone...
 
#40 ·
Tak, Twoje przemyślenia na temat jakości sensownej pracy są dobrze przyjęte. Miałem taką samą myśl. Jeśli technik nie może usunąć i zainstalować tego prostego panelu, to które klipsy/okablowanie są nieprawidłowe, śruby/nakrętki niedokręcone lub brakujące itp., itd. To naprawdę przerażające myśleć, że technik uszkodził panel podczas jego usuwania, ponieważ oznaczałoby to, że wiedział o tym i tak (częściowo) go założył. Nie wspomniałem, że jeden z dolnych klipsów pod kołem nawet nie był w swoim gnieździe. Jest wystarczająco dużo elastyczności, aby po prostu go wypchnąć. Szaleństwo.

Zadzwoniłem do działu części i poprosiłem ich o zamówienie części. Facet z części przeprosił i powiedział, że zamówi ją. Poinformuje mnie, kiedy przyjdzie, a ja wtedy umówię się na wizytę kontrolną.

Naprawdę nie chcę, żeby ten sam technik wymieniał ten panel, więc złożę wniosek. Mogę zaoferować wymianę go samemu, żeby tylko coś pokazać. Dosłownie usunąłem panel i odłączyłem rzeczy bez dalszych uszkodzeń w mniej niż 2 minuty. Ponownie podłączyłem i zainstalowałem go w mniej niż kolejne 2 minuty. To był mój pierwszy raz, kiedy usuwałem coś z deski rozdzielczej samochodu od wielu lat. Myślę, że 35+ lat opracowywania produktów czegoś mnie nauczyło. :p Małpy mogą się uczyć.

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i wsparcie. Szczerze to doceniam.
 
#41 ·
Ten sam problem 22 MDX, kolumna kierownicy wymieniona 3 miesiące temu, jak dotąd wszystko dobrze. Poszedłem do serwisu na wymianę oleju w zeszłym miesiącu i powiedziano mi, że wielu innych właścicieli zgłaszało się z tym samym problemem. Najwyraźniej centrala korporacji poinformowała teraz serwis, że rozwiązaniem jest nasmarowanie kolumny kierownicy, a nie jej wymiana!!
 
#42 ·
Ten sam problem 22 MDX, kolumna kierownicy wymieniona 3 miesiące temu, jak dotąd wszystko dobrze. Poszedłem do serwisu na wymianę oleju w zeszłym miesiącu i powiedziano mi, że wielu innych właścicieli zgłaszało się z tym samym problemem. Najwyraźniej centrala korporacji poinformowała teraz dealerów, że rozwiązaniem jest nasmarowanie kolumny kierownicy, a nie jej wymiana!!
Czy to jest trwałe rozwiązanie, czy tylko po to, aby przetrwać okres gwarancji?