Acura MDX SUV Forums banner

Tryb śniegu

11K views 11 replies 11 participants last post by  TransAm  
#1 ·
Witajcie wszyscy,

Zastanawiam się, co inni robią na śniegu. Mam MDX Type S. Kiedy dostałem go latem i dealer omawiał wszystkie funkcje, powiedział, że ponieważ samochód ma napęd na wszystkie koła, nie muszę przełączać się w tryb śnieżny, gdy pada śnieg. Nie mieliśmy tu jeszcze znaczących opadów śniegu, ale zastanawiam się, czy inni faktycznie przełączają się w tryb śnieżny. Czuję, że zrobili to jako opcję z jakiegoś powodu! Niewiele wiem o samochodach, więc jestem ciekaw, jakie byłyby plusy i minusy korzystania z trybu śnieżnego. Z góry dziękuję.
 
#3 · (Edited)
Mam MDX-S. Z instrukcji obsługi wynika, że tryb śnieżny jest taki sam jak tryb normalny, z tym że ma zmniejszać ryzyko poślizgu na śniegu, lodzie itp. Nie zwiększa wysokości jak tryb podnoszenia, który włącza się tylko przy niskich prędkościach i nie jest przeznaczony do normalnej jazdy. Innymi słowy, tryb śnieżny działa tak samo jak w standardowym MDX z SH-AWD.
 
#9 ·
Mam MDX-S. Z instrukcji obsługi wynika, że tryb śnieżny jest taki sam jak tryb normalny, z tym że ma na celu zmniejszenie ryzyka poślizgu na śniegu, lodzie itp. Nie zwiększa wysokości jak tryb Lift, który włącza się tylko przy niskich prędkościach i nie jest przeznaczony do normalnej jazdy. Innymi słowy, tryb śnieżny działa tak samo jak w standardowym MDX z SH-AWD.

Mieszkam w Minnesocie i używałbym trybu śnieżnego w warunkach oblodzenia. Jeśli muszę przejechać przez dużą ilość odśnieżonego śniegu, włączyłbym tryb Lift, aby pokonać tylko tę przeszkodę. Zakładając, że ten dodatkowy kawałek wysokości zrobiłby różnicę.
Przy minimalnych opadach śniegu w rejonie metropolitalnym Nowego Jorku (hrabstwo Westchester) w ciągu ostatnich 2 lat, nie miałem okazji "przetestować" trybu śnieżnego, aż do wczoraj. Zasadniczo, jak to widzę, jest to rodzaj regulatora, który włącza się od zatrzymania do określonej prędkości w milach na godzinę (powiedzmy 15 mil na godzinę), a następnie przełącza się w tryb NORMALNY. Jest to pomoc, aby nie dopuścić do poślizgu kół podczas ruszania. Pamiętam, że pomimo cyfrowych elementów sterujących i technologii zapobiegania wypadkom, zwracam uwagę na warunki na drodze. Możesz mieć napęd na 20 kół, ale nic Cię nie zatrzyma na czarnym lodzie. Zawsze patrzę na drugą osobę!. Wszyscy wiecie.....jest mnóstwo Yahoos w SUV-ach z napędem na wszystkie koła, którzy myślą, że są niezwyciężeni. Matka Natura wie lepiej.
 
  • Like
Reactions: eurojap
#4 ·
Użyłem trybu śnieżnego podczas śnieżycy kilka dni temu, jadąc po bardzo śliskich drogach na oponach CC2.

Zauważyłem przede wszystkim, że napęd na wszystkie koła był mniej tylnonapędowy (dobry na śnieg), a kontrola trakcji mniej agresywnie odcinała moc, co zwykle wyłączałbym ręcznie, ale w tym przypadku nie było to konieczne. Ogólnie byłem zadowolony z działania trybu jazdy i zadowolony, że mam łatwe ustawienie, które optymalizuje jazdę po śliskiej nawierzchni.
 
#8 ·
Tak, możesz jechać w trybie śnieżnym z dowolną prędkością. W przeciwnym razie pojazd automatycznie przełączałby tryby, zamiast polegać na kierowcach, którzy wiedzą, kiedy go wyłączyć. To byłaby katastrofa dla Acury.

W ciągu ostatnich 4 dni spadło 18 cali śniegu lub więcej. Jeżdżę w trybie śnieżnym wszędzie, ponieważ na drodze jest śnieg. System wydaje się przenosić więcej napędu na przednie koła, a także utrzymywać niskie obroty, aby zwiększyć przyczepność, szczególnie podczas ruszania ze startu. Mój MDX '06 gen 1 był najlepszym pojazdem, jakim kiedykolwiek jeździłem po śniegu, pomijając skuter śnieżny. Gen 4 wydaje się radzić sobie naprawdę dobrze. Próbowałem zakręcić nim w kółko na mojej uliczce i po prostu nie chciał. Bardzo ładnie zrobione, jak na razie.

Masz śnieg? Jedź w trybie śnieżnym.
 
#11 ·
W trybie śnieżnym skrzynia biegów startuje na drugim biegu, a wszystkie zmiany na niższe biegi następują szybciej przy niższych obrotach. Wszystko to w celu zwiększenia przyczepności. W południowym RI nie mieliśmy jeszcze wystarczająco dużo śniegu, aby omówić przenoszenie napędu lub działanie hamulców. Polecam zawsze używać trybu śnieżnego na drogach pokrytych śniegiem.
 
#12 ·
Mamy pierwszy śnieg od czasu zakupu MDX. Dorastałem jeżdżąc po śniegu, więc nie mogłem się doczekać, żeby go wypróbować... KOCHAM TO! Musiałem spróbować zakręcić kołami i nawet to było trudne. To jest maszyna!! Użyłem trybu śnieżnego... ponieważ, jak mówili inni, był śnieg. Ale nawet tryby Normalny i komfortowy (mój ulubiony) działały dobrze na tych 3 calach. Pamiętaj, 2 rzeczy, których nie robisz na śniegu/lodzie... zatrzymywać się i skręcać. 3 cale to śnieg dla mięczaków, ale w okolicach DC nawet prognoza jest powodem do paniki :sleep: