Eerst en vooral, hier gaan we naartoe:
Merk op dat de dwarsbalken ver boven de radioantenne zitten en een doos goed zouden moeten kunnen dragen. Hoewel het niet duidelijk is, zijn de dwarsbalken licht gebogen, wat er geweldig uitziet. En de bovenkant van de dwarsbalken is 60" breed - veel ruimte voor speelgoed.
De staven kunnen snel worden ontgrendeld, losgemaakt, verwijderd en de afdekkingen op de pads worden geplaatst:
Deze pads kunnen gemakkelijk worden verwijderd door een enkele 6 mm zeskantbout uit elk te draaien, waardoor er slechts vier 1/4" gaten overblijven in de zwarte plastic sierstrip. Deze kunnen gemakkelijk worden afgesloten met sierbevestigingen met verzonken kop uit elke auto-onderdelen- of ijzerhandel. Maar opnieuw installeren vereist aanpassing, dus waarschijnlijk alleen een seizoensgebonden inspanning.
Achtergrond:
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de bling-y, niet-functionele zilverkleurige plastic OEM-rails - ze dienen alleen als bevestigingspunten voor de dwarsbalken, zonder plaats om riemen te bevestigen. Voor $ 560 + arbeid? Geen kans, Acura. Ook zijn de dwarsbalken kort - nog meer verminderd door de steunen - en laag, zoals sommigen hebben gemerkt bij het kopen van opbergdozen. Nieuwe lagere prijs: $ 250. Natuurlijk kunnen ze worden verkregen voor ongeveer $ 600 in totaal via onze sponsor Acura Parts | OEM Acura Parts | Factory Acura Parts, maar het is nog steeds geen erg wenselijke optie (YMMV). Ik had de OEM-rails en een Yakima-toren en -rails kunnen kopen, maar dat is zowel duur als naar mijn mening niet erg aantrekkelijk. Dus ik heb wat onderzoek gedaan en kwam met deze aanpak, die vergelijkbaar is met veel moderne luxe- en niet-luxe auto's van vandaag (Acura: stop alsjeblieft met het uitpersen van extra winst uit ons en plaats gewoon de schroefdraadbevestigingen onder de sierlijst, met afgedichte gaten of toegangsdeuren, zoals de Duitsers doen)! De kosten zouden lager moeten uitvallen dan het OEM-systeem, afhankelijk van kortingen en waar je de montageplaten vandaan haalt. [Zie EDIT hieronder.]
Vereist:
Yakima dakdrager
Skyline Towers (4-pack), Jetstream dwarsbalken, medium (60") in zwart of zilver (één paar), en Landing Pad 11 (twee 2-packs), plus gelijksluitende sloten voor torens en alle steunen die met de dwarsbalken worden gebruikt. Ik kocht een kajakbevestiging en bekijk een fietsbevestiging, maar het is een hoge lift...
Montageplaten
Ik maakte montageplaten van 3/16"x3/4" roestvrijstalen staafmateriaal, hoewel zacht staal gemakkelijker te boren en te tappen zou zijn (en geschilderd moet worden). Ik bestelde vijf (één extra voor fouten) 3-7/8" (+1/8"-0") lange stukken van Speedy Metals (snijden is gratis) voor minder dan $ 20 geleverd. Ik heb een behoorlijke boorpers en de ervaring met roestvrij staal om het boren en tappen te doen, dus dit werkte voor mij - maar het was niet leuk en kostte een paar goedkope boortjes. (Zonder boorpers en ervaring, laat de onderdelen gewoon maken bij een lokale metaalwerkplaats - je zult blij zijn dat je het hebt gedaan.) Ik boorde twee gaten op 68 mm afstand voor de M8-tapschroeven in de dakkanalen en een enkel M6-schroefdraadgat in het midden. Achteraf gezien zou ik het M6-gat 1/8" naar binnen hebben geplaatst om de landingspads beter over het kanaal te centreren, en zou ik ook overwegen om de M6-gaten een inch naar voren te verplaatsen voor de voorplaten om de scheiding te vergroten. Ook vereist zijn 8 (lage profiel) M8-borgmoeren en 4 borgringen.
Zo zien de platen er geĂŻnstalleerd uit:
Close-up van de pads laat zien dat het iets beter zou zijn om de M6-gaten naar binnen te verschuiven, maar de steun werkt zoals hij is prima en lijkt goed ondersteund te worden.
Ik gebruikte maskeertape aan de buitenkant van de kanalen om de locatie van de M6-gaten te markeren, de sierlijst opnieuw te plaatsen en de gaten te markeren, vervolgens opnieuw te verwijderen en de 1/4" gaten boven de M6-gaten op de platen te boren. Toen plaatste ik de sierlijst terug en monteerde de landingspads, torens en dwarsbalken volgens de instructies van Yakima.
Het is waarschijnlijk mogelijk om een Thule-systeem met deze steunen te installeren als iemand het onderzoek wil doen. Persoonlijk ben ik erg blij met de Yakima.
Ik hoop dat dit helpt. Ik beantwoord graag vragen...
Greg
EDIT: Ik moet eraan toevoegen dat ik niet van het type rekken houd dat de riemen heeft die aan de deuropeningen worden bevestigd om de torens vast te klemmen, hoewel dat gemakkelijk is en nog steeds goedkoper dan OEM. Ik had ze op mijn vorige auto en haatte de manier waarop vuil zich eronder verzamelde en niet gemakkelijk kon worden schoongemaakt zonder de rekken te verwijderen. Ik geef ook niet veel om het uiterlijk.


Merk op dat de dwarsbalken ver boven de radioantenne zitten en een doos goed zouden moeten kunnen dragen. Hoewel het niet duidelijk is, zijn de dwarsbalken licht gebogen, wat er geweldig uitziet. En de bovenkant van de dwarsbalken is 60" breed - veel ruimte voor speelgoed.
De staven kunnen snel worden ontgrendeld, losgemaakt, verwijderd en de afdekkingen op de pads worden geplaatst:

Deze pads kunnen gemakkelijk worden verwijderd door een enkele 6 mm zeskantbout uit elk te draaien, waardoor er slechts vier 1/4" gaten overblijven in de zwarte plastic sierstrip. Deze kunnen gemakkelijk worden afgesloten met sierbevestigingen met verzonken kop uit elke auto-onderdelen- of ijzerhandel. Maar opnieuw installeren vereist aanpassing, dus waarschijnlijk alleen een seizoensgebonden inspanning.
Achtergrond:
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de bling-y, niet-functionele zilverkleurige plastic OEM-rails - ze dienen alleen als bevestigingspunten voor de dwarsbalken, zonder plaats om riemen te bevestigen. Voor $ 560 + arbeid? Geen kans, Acura. Ook zijn de dwarsbalken kort - nog meer verminderd door de steunen - en laag, zoals sommigen hebben gemerkt bij het kopen van opbergdozen. Nieuwe lagere prijs: $ 250. Natuurlijk kunnen ze worden verkregen voor ongeveer $ 600 in totaal via onze sponsor Acura Parts | OEM Acura Parts | Factory Acura Parts, maar het is nog steeds geen erg wenselijke optie (YMMV). Ik had de OEM-rails en een Yakima-toren en -rails kunnen kopen, maar dat is zowel duur als naar mijn mening niet erg aantrekkelijk. Dus ik heb wat onderzoek gedaan en kwam met deze aanpak, die vergelijkbaar is met veel moderne luxe- en niet-luxe auto's van vandaag (Acura: stop alsjeblieft met het uitpersen van extra winst uit ons en plaats gewoon de schroefdraadbevestigingen onder de sierlijst, met afgedichte gaten of toegangsdeuren, zoals de Duitsers doen)! De kosten zouden lager moeten uitvallen dan het OEM-systeem, afhankelijk van kortingen en waar je de montageplaten vandaan haalt. [Zie EDIT hieronder.]
Vereist:
Yakima dakdrager
Skyline Towers (4-pack), Jetstream dwarsbalken, medium (60") in zwart of zilver (één paar), en Landing Pad 11 (twee 2-packs), plus gelijksluitende sloten voor torens en alle steunen die met de dwarsbalken worden gebruikt. Ik kocht een kajakbevestiging en bekijk een fietsbevestiging, maar het is een hoge lift...
Montageplaten
Ik maakte montageplaten van 3/16"x3/4" roestvrijstalen staafmateriaal, hoewel zacht staal gemakkelijker te boren en te tappen zou zijn (en geschilderd moet worden). Ik bestelde vijf (één extra voor fouten) 3-7/8" (+1/8"-0") lange stukken van Speedy Metals (snijden is gratis) voor minder dan $ 20 geleverd. Ik heb een behoorlijke boorpers en de ervaring met roestvrij staal om het boren en tappen te doen, dus dit werkte voor mij - maar het was niet leuk en kostte een paar goedkope boortjes. (Zonder boorpers en ervaring, laat de onderdelen gewoon maken bij een lokale metaalwerkplaats - je zult blij zijn dat je het hebt gedaan.) Ik boorde twee gaten op 68 mm afstand voor de M8-tapschroeven in de dakkanalen en een enkel M6-schroefdraadgat in het midden. Achteraf gezien zou ik het M6-gat 1/8" naar binnen hebben geplaatst om de landingspads beter over het kanaal te centreren, en zou ik ook overwegen om de M6-gaten een inch naar voren te verplaatsen voor de voorplaten om de scheiding te vergroten. Ook vereist zijn 8 (lage profiel) M8-borgmoeren en 4 borgringen.

Zo zien de platen er geĂŻnstalleerd uit:

Close-up van de pads laat zien dat het iets beter zou zijn om de M6-gaten naar binnen te verschuiven, maar de steun werkt zoals hij is prima en lijkt goed ondersteund te worden.

Ik gebruikte maskeertape aan de buitenkant van de kanalen om de locatie van de M6-gaten te markeren, de sierlijst opnieuw te plaatsen en de gaten te markeren, vervolgens opnieuw te verwijderen en de 1/4" gaten boven de M6-gaten op de platen te boren. Toen plaatste ik de sierlijst terug en monteerde de landingspads, torens en dwarsbalken volgens de instructies van Yakima.
Het is waarschijnlijk mogelijk om een Thule-systeem met deze steunen te installeren als iemand het onderzoek wil doen. Persoonlijk ben ik erg blij met de Yakima.
Ik hoop dat dit helpt. Ik beantwoord graag vragen...
Greg
EDIT: Ik moet eraan toevoegen dat ik niet van het type rekken houd dat de riemen heeft die aan de deuropeningen worden bevestigd om de torens vast te klemmen, hoewel dat gemakkelijk is en nog steeds goedkoper dan OEM. Ik had ze op mijn vorige auto en haatte de manier waarop vuil zich eronder verzamelde en niet gemakkelijk kon worden schoongemaakt zonder de rekken te verwijderen. Ik geef ook niet veel om het uiterlijk.