Acura MDX SUV Forums banner

Konserwacja dla początkujących 02 MDX

2.3K views 7 replies 4 participants last post by  shootist  
#1 ·
Odebrałem 02 MDX w zeszłym tygodniu i chciałem mieć punkt odniesienia dla przyszłych konserwacji, więc planuję następujące czynności:

- Wymiana oleju i filtra - zrobione
- Płukanie VTM i skrzyni biegów - wkrótce z płynem Acura/Honda
- Tylne amortyzatory wymienione na KYB - dotarły dzisiaj, do zrobienia w weekend
- Adapter świateł przyczepy - zrobione w zeszły weekend
- Montaż haka holowniczego - mam to do zrobienia w ten weekend
- Filtr powietrza silnika - zrobiłem w zeszłym tygodniu
- Wycieraczki - zrobiłem w zeszłym tygodniu
- Świece zapłonowe - za kilka tygodni
- Boczne stopnie ze stali nierdzewnej - powinny dotrzeć jutro i umożliwią dzieciom (4 i 6 lat) wchodzenie do pojazdu bez brudzenia się błotem po drodze. To sprawia, że punkt podnoszenia nogi jest "magiczną" wysokością dla maluchów. Nie byłem fanem tych stopni, ale te, które znalazłem, wyglądają jak OEM i nie jak element przykręcony po fakcie.

Planuję zestaw 4 opon przed zimą i może przednie amortyzatory. Poza tym osłony przegubów CV wyglądają świetnie, a także przeguby kulowe są szczelne, bez rozdarć na osłonach. Czy coś pomijam?

Przeglądam tę stronę i dobrze wykorzystuję funkcję wyszukiwania i jest tu dużo dobrych informacji.

D-
 
#4 ·
Na pewno nie brzmi to jak konserwacja dla "nowicjuszy".
Skoro czujesz się swobodnie z konserwacją, możesz kupić instrukcję serwisową Helms za około 85 $. Zawiera ona mnóstwo informacji na temat dogłębnej konserwacji i serwisu. (www.helms.com)
 
#5 ·
Wymiana świec zapłonowych jest zalecana podczas serwisu przy 105 000 km, ale nie zaszkodzi wymienić je wcześniej - ja wymieniłem swoje przy 96 000 km. Wszystko, co robisz ze swoimi opublikowanymi projektami, to szkodzisz swojemu portfelowi, ale zapobieganie jest lepsze niż awaria, jak sądzę.
 
#7 ·
shootist said:
Z pewnością nie brzmi to jak konserwacja dla "nowicjusza".[/url])
Przepraszam, nie chciałem użyć terminu "nowicjusz" w sensie, że nigdy nie posiadałem samochodu. To już mój 30+ samochód i byłem zaangażowany w kilka renowacji w ciągu ostatnich 22 lat, więc konserwacja samochodu, o której wspomniałem, jest czymś, co uważam za podstawowe i możliwe do wykonania.

Pracuję w sprzedaży medycznej, ale z wykształcenia jestem inżynierem mechanikiem, to strona projektowa i zabawowa mnie, z której nigdy nie wyrosłem. Nie chciałem publikować biogramu, ale może to pomóc w mojej definicji nowicjusza.

Zamieszczę zdjęcia postępów w tym tygodniu.

D-
 
#8 ·
dtmackey said:
. To jest mój samochód nr 30+ i byłem zaangażowany w kilka renowacji w ciągu ostatnich 22 lat, więc konserwację samochodu, o której wspomniałem, uważam za podstawową i możliwą do wykonania.
D-
No dobrze-
Przy 105 000 trzeba wymienić pasek rozrządu i świece zapłonowe. Przy okazji wiele osób wymienia pompę wody.
Płyn przeciw zamarzaniu - sprawdź kolor i ochronę przed niską temperaturą. Jeśli wymieniłeś pompę wody, wszystko jest wymieniane w tym samym czasie.
Zawór EGR - zwykle działają dobrze przez 40 000-80 000 mil.
Sprawdź tuleje zawieszenia - w tym wieku mogą być twarde i pękać.
Klocki hamulcowe, oczywiście, chyba że zostały już wymienione. Przy okazji możesz wypompować płyn i go wymienić. Sprawdź łożyska kół pod kątem ponownego pakowania.
Ktoś wspomniał o filtrze pyłkowym wnętrza - są dobre na 25k-30K mil. Wyczyść również tylny filtr klimatyzacji - czasami tak się zatyka w tym wieku, że nie masz tylnej klimatyzacji.
Odśwież gumowe uszczelki drzwi smarem do uszczelek drzwi.
I nie zapomnij obrócić łożysk tłumika!!!