Acura MDX SUV Forums banner

Nieuweling Onderhoud 02 MDX

2.3K views 7 replies 4 participants last post by  shootist  
#1 ·
Heb vorige week een 02 MDX opgehaald en wilde een basislijn voor toekomstig onderhoud, dus ik ben het volgende van plan:

- Olie- en filterwissel - gedaan
- VTM- en transmissiespoeling - binnenkort met Acura/Honda vloeistof
- Achterste schokdempers vervangen door KYB - vandaag aangekomen, te doen in het weekend
- Aanhangerlichtadapter - vorig weekend gedaan
- Trekhaak installeren - moet dit weekend gedaan worden
- Motorluchtfilter - vorige week gedaan
- Ruitenwissers - vorige week gedaan
- Bougies - over een paar weken
- Roestvrijstalen zijtreden - zouden morgen moeten aankomen en stellen de kinderen (4 en 6 jaar) in staat om in het voertuig te klimmen zonder dat ze vuil van de weg over zich heen krijgen. Het maakt het beenhefpunt de "magische" hoogte voor de kleintjes. Ik was hier geen fan van, maar degene die ik vond, zien er OEM-achtig uit en niet als een achteraf gemonteerd item.

Ik ben van plan om voor de winter een set van 4 banden te nemen en misschien voorste veerpoten. Verder zien de CV-hoezen er geweldig uit en zijn ook de kogelgewrichten strak zonder scheuren in de hoezen. Overzie ik iets?

Ik heb op deze site rondgekeken en goed gebruik gemaakt van de zoekfunctie en er staat hier veel goede informatie.

D-

#4 ·
Klinkt zeker niet als "newbie" onderhoud.
Omdat u vertrouwd bent met onderhoud, kunt u overwegen het Helms servicehandboek te kopen voor ongeveer $85. Het bevat enorm veel informatie over diepgaand onderhoud en service. (www.helms.com)

#5 ·
Vervanging van de bougies wordt aanbevolen bij de 105.000 km service, maar het kan geen kwaad om ze eerder te vervangen - ik heb de mijne bij 96.000 km vervangen. Met je geplaatste projecten benadeel je alleen je portemonnee, maar voorkomen is beter dan pech, denk ik.

#7 ·
shootist said:
Klinkt zeker niet als "newbie" onderhoud.[/url])
Sorry, ik bedoelde de term "newby" niet te gebruiken in de zin dat ik nog nooit een auto heb gehad. Dit is auto #30+ voor mij en ik ben de afgelopen 22 jaar betrokken geweest bij verschillende restauraties, dus het auto-onderhoud dat ik noemde, is iets dat ik als basis beschouw en dat ik kan afhandelen.

Ik zit in de medische verkoop, maar mijn achtergrond is werktuigbouwkunde, het is de project- en speelgoedkant van mij waar ik nooit overheen ben gegroeid. Ik was niet van plan om een bio te plaatsen, maar het kan helpen bij mijn definitie van newby.

Ik zal deze week foto's van de voortgang plaatsen.

D-

#8 ·
dtmackey said:
. Dit is auto # 30+ voor mij en ik ben de afgelopen 22 jaar betrokken geweest bij verschillende restauraties, dus het auto onderhoud dat ik noemde, beschouw ik als basis en hanteerbaar.
D-
Oké dan-
Bij 105.000 moet je de distributieriem en de bougies vervangen. Terwijl je bezig bent, vervangen veel mensen de waterpomp.
Antivries - controleer de kleur en de bescherming tegen lage temperaturen. Als je de waterpomp hebt vervangen, wordt alles tegelijk vervangen.
EGR-klep - ze zijn meestal goed voor 40.000-80.000 mijl.
Controleer de ophangingsrubbers - op deze leeftijd kunnen ze hard zijn en scheuren.
Remblokken, natuurlijk, tenzij ze al eerder zijn vervangen. Terwijl je bezig bent, kun je de vloeistof eruit pompen en vervangen. Controleer de wiellagers op opnieuw verpakken.
Iemand noemde het interieur pollenfilter - ze zijn goed voor 25k-30K mijl. Reinig ook het achterste AC-filter - het raakt op deze leeftijd soms zo verstopt dat je geen achterste AC meer hebt.
Vernieuw de rubberen deurdichtingen met een deurdichtingssmeermiddel.
En vergeet niet de uitlaatdemperlagers te roteren!!!