1/4 tank, ik ben aan het tanken..
PTC DAWG, ik kan me niet herinneren dat ik de laatste keer de waarschuwingslampjes voor een laag brandstofpeil op een auto heb bereikt in jaren!. Ik volg je Mantra maar ga een stap verder - bereik 1/2 tank ... Vul 'm vol.
Sinds de oliecrisis in het midden tot eind jaren 70 (ja, ik ben oud [70]), en er een gastekort heerste, heb ik van een automonteur geleerd om de meter nooit onder 1/4 tank te laten komen. In die tijd was het algemeen bekend dat er veel slecht gas was. Eens toen ik met mijn bedrijfsauto reed (ik was banktaxateur en een vastgoedkredietfunctionaris), nadat ik de benzinetank had leeg laten lopen, vulde ik hem bij en na een paar minuten viel hij stil en ging kapot. De Chevy Malibu uit 1977 met een Straight 6-motor viel steeds weer stil, totdat ik naar een benzinestation met een monteur kon kruipen. De monteur liet de benzinetank zakken, zei dat ik mijn hand moest uitsteken en "goot" een borrelglaasje vol modderig zand in mijn handen... Dat kwam van de bodem van de tank en het gasfilter.
De andere gasles die ik leerde, was na de stroomstoringen in de nasleep van Super Storm Sandy hier in het noordoosten. Geen stroom gedurende 6 dagen (veel anderen zaten WEKEN zonder stroom), geen gas, want zelfs als de stations gas hadden, konden ze het niet pompen. Dus sindsdien, wat als ik me goed herinner, in oktober 10 jaar geleden is, als ik weet dat er een storm komt (regen, ijzel of sneeuw), vul ik 'm vol. Ik was een soort gas-sheriff op het werk [althans voor de dames van voorkeur en met mijn familie] - en stuurde een e-mail om hen eraan te herinneren hun gastanks te vullen, ongeacht het niveau dat ze hadden. Sterker nog, na een tijdje dat ik deze e-mails verstuurde, vroegen de dames om die herinneringen en bedankten me vele malen. Ik was behoorlijk geschokt om te horen dat zoveel mensen een laag gaspeil in hun auto's hadden. Ik was een tijdje een padvinder. Het mantra van de BS is: wees voorbereid. Ik probeer dat zoveel mogelijk te volgen.