Acura MDX SUV Forums banner

Hoe reinig je uitlaatpijpen?

12K views 20 replies 14 participants last post by  Warzau  
#1 ·
Mijn Xs uitlaatpijpen zien er zwart uit. Ik heb allerlei soorten reinigers geprobeerd, simpele groene zeep, velgenreinigers en nu metaalpoetsmiddel, maar tevergeefs.
Ik heb hem laten detailen, nu ziet mijn MDX er speciaal en glanzend uit, behalve de uitlaatpijpen.:3:

#2 ·
Je zou een ECHT agressief oplosmiddel kunnen proberen, maar zelfs dan...

Het "zwart" is helaas het smerige spul van het verbrandingsproces dat letterlijk op/in het metaal is gebakken.

Je zou een schuurspons in xyleen of tolueen kunnen weken, dat zijn de sterkste oplosmiddelen die je kunt krijgen. Ze worden soms opnieuw geëtiketteerd en/of gemengd om iets minder kankerverwekkend te zijn, maar deze zijn echt ongezond. Je moet chemisch bestendige handschoenen gebruiken en heel voorzichtig zijn om te voorkomen dat je de stof inademt.

Je kunt ze ook vinden in "lakverdunner".

Oplosmiddelen KUNNEN werken, maar ik zou er niet op rekenen.

De enige zekere manier om het "zwart" te verwijderen is met een parelstraler, en dat is eigenlijk niet vaak praktisch, want zelfs een ervaren operator zal uiteindelijk wat metaal verwijderen en de punt dunner maken.

Natuurlijk moet je bij het agressieve oplosmiddel of de straler de punt verwijderen - het risico om oplosmiddel op een geverfd oppervlak te krijgen is te groot, en stralers hebben zelfs voor de kleinste onderdelen nog steeds veel overspray.

Het zou kosteneffectiever zijn om de punten gewoon om de paar jaar te vervangen.

#4 ·
Probeer Eagle One "NevrDull" wattenpoetsmiddel. Het herstelt het uiterlijk van alle metalen afwerkingen en werkt goed op de metalen uitlaten.

#5 ·
Als je chromen uitlaten hebt, spuit ze dan in met glasreiniger en schrob ze voorzichtig met staalwol met een lage schuurwaarde (zoals 00 of 000). Als je uitlaten niet van chroom zijn, gebruik dan velgenreiniger en de staalwol.

Probeer niet te polijsten of te schilderen voordat je alle aanslag hebt verwijderd.

#6 ·
Ik geef de tips een spuit met Simple Green terwijl ik rond de natte auto ga en de wielen en dorpels bespuit. Dan, als ik achter ben, gebruik ik een nylon borstel om ze zachtjes te schrobben.

#11 ·
Er is een Pools pastatype genaamd chroompoets. Gebruik dat.

Ik heb nog nooit gehad dat een vlek achterbleef. Gebruik een badstof in een heen en weer gaande beweging en wees niet bang om te veel druk uit te oefenen.

#12 ·
Heeft iemand nog meer ideeën of RESULTATEN met het bovengenoemde?
Ja!!! Zoals ik maanden geleden al zei, glasreiniger en staalwol van fijne kwaliteit! Ik verzin het niet, ik weet dat het werkt en heb letterlijk honderden uitlaten op deze manier schoongemaakt. Als de opbouw minimaal is, kun je waarschijnlijk een soort metaalpoetsmiddel gebruiken, zoals een paar mensen al hebben genoemd. Maar als het iets is dat zich al een tijdje ophoopt, ga dan gewoon naar de bouwmarkt, koop wat staalwol van kwaliteit 000, spuit je uitlaten in met Windex en werk de opbouw er langzaam af. Als je geen tijd hebt om naar de bouwmarkt te rennen, weet ik zeker dat je wel een andere, mild schurende substantie in huis hebt die je kunt gebruiken om de vlek te bewerken... zoals de pannenspons van een keukenspons, de schrobkant van een dweilkop (kan wat onhandig zijn) of misschien een oude tandenborstel? De staalwol zou sneller zijn, maar ik weet zeker dat je in een noodgeval een geschikt alternatief kunt vinden. Als je je zorgen maakt dat staalwol te agressief is, raad ik daarom een fijne kwaliteit aan die, in combinatie met een vloeibare reiniger zoals Windex, de metalen afwerking niet zal beschadigen.

#13 ·
Ik spuit de mijne twee keer per jaar met matzwarte spuitverf die voor "HOGE" temperatuurartikelen is.... VERGEET al die schoonmaakspullen, want je verspilt je tijd en geld! Plak het chroom af als je geen goed doel hebt.......:1: :1: :1: Zo bespaart HONDA kosten! Supertech kan het je vertellen.,........de lagere modellen zoals de gewone Accord krijgen NIET MEER die mooie matzwarte verf, omdat ze ze gewoon metaal op metaal laten.....Toen stopten ze met het schoonmaken van de dashboards in de fabriek. Laat de dealers die dwazen in dat "reinigingssysteem" duwen, JA........Toen ik in 1984 mijn Honda's kocht, waren ze dag en nacht verwijderd van deze dagen.......Terug naar het onderwerp....als je rondrijdt, zul je merken dat de V6 EX Accord "geschilderde" uitlaatdempers heeft en de LX- of lagere modellen gewoon kaal zijn......:1: Ze zijn zelfs zo laag gezonken dat ze stickers in plaats van badges (EX, LX etc...) hebben geplaatst en zoveel klachten kregen dat ze teruggingen naar METALEN badges (Acura MDX, 3.5RL etc....)

#14 ·
KC188 said:
Probeer Eagle One "NevrDull" wattenpoetsmiddel. Het herstelt het uiterlijk op alle metalen afwerkingen en werkt goed op de metalen uitlaten.
Gebruik dit, een beetje wrijven, druk en tijd, het kan veel verwijderen en de uiteinden nieuw maken. Mijn TL had hetzelfde probleem, ik gebruikte nevrDull ongeveer 20 minuten op elke punt en ze waren beter dan wat ze uit de showroom hadden gekregen

#18 ·
bamabluemodena said:
Het product gevonden om op de uitlaten te gebruiken. Het heet Wenol metaalpoetsmiddel. Ik heb voor- en na-foto's en productfoto's. Het is gemakkelijk te doen en je hoeft niet zo hard te wrijven.
Blijkbaar werkt het niet.:2:

#19 ·
HET SPIJT ME, maar uw chromen uitlaten zijn naar mijn mening een teken van verwaarlozing. WD-40 doet wonderen en bestaat al jaren! Ik heb ook een product uit Duitsland om chroom te laten glanzen!

#21 ·
bamabluemodena said:
Ik heb de auto pas een paar weken geleden gekocht en ik twijfel er niet aan dat de vorige eigenaar er drie jaar lang niets aan heeft gedaan. Wd 40 zou niets doen voor de tips en voor de andere slimme klootzak boven je als je een goed product en informatie over hoe je je voertuig er goed uit kunt laten zien niet kunt waarderen, waarom zou je dan ĂĽberhaupt in de detailsectie kijken.
Omdat ik een mod ben en alle threads beoordeel. Blijkbaar ken je het universele teken van een smiley niet. Om dat af te toppen, heb ik gereageerd op je bericht waarin ik de verkleurde tip liet zien. Waar je zei
bamabluemodena said:
Het product gevonden om te gebruiken op de uitlaten. Het heet Wenol metaalpoetsmiddel. Ik heb voor- en na- en productfoto's. Het is gemakkelijk te doen en je hoeft niet zo hard te wrijven.
Ik wist dat het een foto van tevoren was, en ik maakte een grapje, iemand moet in je Cheerios hebben geplast of je bent te verdomd gevoelig.:rolleyes: sheesh

Trouwens, je foto's blazen de marges op....

http://www.acuramdx.org/forums/showthread.php?s=&threadid=12985