Acura MDX SUV Forums banner

Jak uniknąć oszustwa przy wymianie amortyzatorów i kolumn resorowania w MDX z 2011 roku?

14K views 17 replies 11 participants last post by  dmelendez00  
#1 ·
Potrzebuję porady, jak dalej postępować? - Już zacząłem szukać części zamiennych zamiast oryginalnych części Acura i ewentualnie innych warsztatów naprawczych (franczyzobiorca Midas, franczyzobiorca NAPA itp.?).

Mój MDX (Advanced) z 2011 roku ma prawie 110 000 oryginalnych mil. Ostatnio zauważyłem stały grzechot dochodzący z przodu samochodu w ciągu ostatnich 3-6 miesięcy, ponieważ hałas stopniowo się nasila z czasem, a także odczułem lekkie wibracje podczas przejeżdżania przez dziury i nierówności. Z obawy o bezpieczeństwo zabrałem go do lokalnego mechanika, a nie do lokalnego dealera MDX.

Przeżyłem szok, gdy ten "uczciwy, lokalny" mechanik, były mechanik Hondy, właściciel warsztatu, powiedział mi, że całkowity koszt wymiany to około 5000 USD (750 USD za robociznę, reszta za oryginalne części MDX OEM)! Wszystko to za parę przednich kolumn resorujących, parę tylnych amortyzatorów, parę łączników drążka stabilizatora przedniego, tuleje i oś D/S cv (sp?).

Wiele wyszukiwań w internecie sugeruje, że równoważny koszt tego typu pracy powinien mieścić się w przedziale od 1000 do 2000 USD łącznie. Nie trzeba dodawać, że odrzuciłem ofertę mechanika i teraz próbuję rozejrzeć się za częściami zamiennymi innych producentów, które będą kompatybilne z moim MDX, i ewentualnie innymi rodzajami lokalnych warsztatów specjalizujących się w amortyzatorach/kolumnach resorujących.
 
#2 ·
Twój mechanik jest całkiem uczciwy. Twój samochód miał fantazyjne amortyzatory. Wymaga drogich części. Jest tu bardzo długi wątek o tym, jak zamienić magnetyczne rozpórki na zwykłe. Musisz odrobić dużo pracy domowej.
 
#3 ·
Jak nie dać się oszukać przy wymianie amortyzatorów i sprężyn w MDX z 2011 roku?
Kup oryginalne przednie zespoły amortyzatorów i oryginalne tylne amortyzatory (plus nowe śruby do wszystkiego) za około 800 USD z podatkiem wliczony dla tych bez ADS i zainstaluj je sam. To wcale nie jest trudne.

Stracisz tryby komfort/sport, ponieważ nie będziesz już miał amortyzatorów ADS, ale zaoszczędzisz co najmniej dwa i pół tysiąca dolarów tylko na częściach.

Będziesz prawdopodobnie musiał również wymienić łączniki stabilizatora.

Oto moje filmy na ten temat:

Powodzenia!
 
#7 ·
AA-
Filmy, które udostępniasz, są niesamowite. Dziękuję! Mam pytanie dotyczące tylnego amortyzatora. Na filmie spawana nakrętka się urywa. Nie było zdjęcia ani opisu, co zrobić, poza użyciem szczypiec, gdzie były podczas montażu nowego amortyzatora. Czego chwyciły szczypce? Jak to wyglądało po zakończeniu?
Dzięki!
Kup zestawy przednich amortyzatorów OEM i tylne amortyzatory OEM (plus nowe śruby do wszystkiego) za około 800 USD z podatkiem dla modeli bez ADS i zainstaluj je samodzielnie. To wcale nie jest trudne.

Stracisz tryby komfort/sport, ponieważ nie będziesz już mieć amortyzatorów ADS, ale zaoszczędzisz co najmniej dwa i pół tysiąca dolarów tylko na częściach.

Będziesz prawdopodobnie musiał również wymienić łączniki stabilizatora.

Oto moje filmy na ten temat:

Powodzenia!
 
#4 ·
Sprawdziłem wartość hurtową Twojego MDX Adv z 2011 roku; jeśli ma 110 000 mil, jest wart 9855 $.
Były 2 firmy z rynku wtórnego, które oferują części zamienne, ale nikt, kto je wypróbował, nie powiedział nic pozytywnego o ich trwałości. Tak jakby... dostali to, za co zapłacili.

Rzadko zdarza się znaleźć warsztat, który pozwoli Ci przynieść własne części i je zamontować, ponieważ odbiera to warsztatowi możliwość podniesienia cen (aka zarabiania) na Twoim samochodzie.

Zazwyczaj musisz zwrócić się do klubu samochodowego na Facebooku w Twoim mieście, aby znaleźć kogoś, kto pracuje nad Acurami i jest polecany przez innych w Twoim mieście. W ten sposób zrobiłem pasek rozrządu za 300 $.

Zrobiłem własną konwersję amortyzatorów ADS, ponieważ to tylko nakrętki i śruby, a ja mam stojaki, klucz dynamometryczny i podstawowe narzędzia ręczne. Rozglądałem się, aż znalazłem darmową wysyłkę na przednie zespoły amortyzatorów bez ADS i mogłem dostać wszystko (przód i tył) za 700 $.
Dodam listę moich numerów części (poniżej) i internetowych dealerów Acura, którzy sprzedają je z 32% rabatem od ceny detalicznej. Ponownie, wysyłka jest tym, co naprawdę dodaje do ceny, więc możesz sprawdzić e-bay, ponieważ wielu dealerów z mojej listy reklamuje i sprzedaje tam swoje części OEM.
Konkretnie, oto jak uzyskałem darmową wysyłkę:
Wszedłem na e-bay i szukałem zderzaków OEM Acura. Nie potrzebowałem zderzaka, ale wybrałem zderzak, ponieważ są one w bardzo, bardzo dużym pudełku, a jeśli dealer Acura oferował darmową wysyłkę na zderzaki, to mógłbym skłonić ich do darmowej wysyłki na zespół amortyzatora.
Zanim zadzwoniłem, aby porozmawiać z kierownikiem ds. części, znalazłem cenę z dwóch witryn Acura OEM z 32% rabatem i użyłem tych numerów, kiedy poprosiłem o dopasowanie ceny. Nie wspomniałem, że te numery rabatowe nie obejmowały wysyłki.
Rozmawiając z kierownikiem ds. części, sprawdziłem darmową wysyłkę na zderzak i zapytałem, czy mogę otrzymać darmową wysyłkę na kilka przednich zespołów amortyzatorów. Jeśli powiedzieli tak, kontynuowałem, podając im moje numery części. Zacytowaliby pełną cenę detaliczną i zapytałbym, czy dopasują cenę konkretnego dealera, którą znalazłem online.
W ten sposób uzyskałem darmową wysyłkę na moje części OEM Acura.

Kiedy wykonywałem pracę, nie mogłem ponownie użyć przednich łączników, więc dodałem je do listy poniżej:

2007 - 2013 MDX ADS do listy części i dostawców bez ADS:

mouser dot com przód 2 szt. 5 omów 71-cp00105r000je14 rezystory

tył 2 szt. 2 omy 71-cp00102r000ke14 rezystory


Każdy internetowy dostawca części z rabatem OEM Acura: przód lewy assy 51601-stx-a06

przód prawy assy 51602-stx-a06


Rockauto dot com 2 szt. tylne amortyzatory KYB #349025

2 szt. przednie łączniki AC Delco #88876421

Części Acura online z rabatem około 32%, ale koszty wysyłki są różne:

hondapartsunlimited dot com Phoenix, AZ

newoempartsonline dot com Savanh, GA

bernardiparts dot com Boston, MA

acurapartsforless dot com New Jersey

acuraexpressparts dot com Chicago, iL

oemacuraparts dot com Peoria, AZ

macchurchill dot com Ft Worth, TX

acurapartshq dot com Las Vegas, NV

acuraoemparts dot com DelRay Beach, FL
 
#5 ·
Dzięki wszystkim za wspaniałe sugestie, szczególne podziękowania dla carpayment4life za szczegółowe kroki. Zdecydowałem się zamówić dwa najdroższe komponenty OEM (przednie kolumny resorów i tylne amortyzatory) online i już zaoszczędziłem ponad 2000 dolarów.
Wrócę i opublikuję kolejną aktualizację, gdy tylko te części dotrą i cała wymiana zostanie zakończona w lokalnym warsztacie Hondy, który wspomniałem w moim pierwszym poście (zgodzili się pozwolić mi kupić własne części do części tej pracy).
 
#6 ·
Pierwsze kroki to:

Jeśli miałeś lampkę ostrzegawczą przed rozpoczęciem lub masz nieprzeczytane/nieusunięte wiadomości, musisz zrobić coś innego.

Uruchom silnik
Na konsoli środkowej naciśnij i przytrzymaj jednocześnie "anuluj + przewodnik po mapie + menu", aż zmieni się 7-calowy wyświetlacz nawigacji.
Użyj bardzo dużego pokrętła, aby wybrać opcję "xm/hip"
Naciśnij pokrętło, aby wybrać ten element
Teraz wybierz opcję "xm/hip ECU"
Naciśnij pokrętło
Wybierz "Informacje diagnostyczne"
Naciśnij pokrętło
Wyświetl listę i wybierz i usuń każdy element
Wyjdź, wielokrotnie wybierając "powrót" u góry ekranu za pomocą pokrętła.

A teraz reszta pracy:
1. Uruchom silnik
2. Przełącz go w tryb Comfort i nigdy więcej nie dotykaj tego przycisku. Nigdy. Spójrz na deskę rozdzielczą, aby sprawdzić, czy tryb Comfort jest włączony.
3. Wyłącz silnik.
4. Zdejmij kable akumulatora
5. Odłącz wtyczki amortyzatorów ADS.
6. Zainstaluj rezystory, utrzymując je na miejscu za pomocą (niewielkiej ilości) taśmy elektrycznej. Zrobisz je na stałe, po jeździe próbnej.
7. Jazda próbna, na dystansie 10 mil, aby sprawdzić, czy nie zapala się żadna lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej.
8. Zdejmij opony i zrób lepszą robotę z taśmą na rezystorach.
10. Wymień amortyzatory
11. Opony z powrotem.
12. Kable akumulatora podłączone.
13. Nie dotykaj przycisku Sport/Comfort.

Pewnego dnia możesz przypadkowo nacisnąć przycisk sport/comfort i będziesz musiał powtórzyć powyższe (nieponumerowane) kroki, a następnie odłączyć kable akumulatora na 30 sekund.

Jeśli rezystor kiedykolwiek wypadnie, musisz go włożyć z powrotem i powtórzyć nieponumerowane kroki i odłączyć kable akumulatora na 30 sekund.

Oczywiście możesz po prostu dokonać zmiany (naciśnięcie przycisku lub instalacja rezystora) i przejechać z zapaloną lampką ostrzegawczą 500 mil, a prawdopodobnie zresetuje się sama.
 
#13 · (Edited)
Potrzebuję porady, jak dalej postępować? - Już zacząłem szukać części zamiennych zamiast oryginalnych części Acura i ewentualnie innych warsztatów naprawczych (franczyzobiorca Midas, franczyzobiorca NAPA itp.?). Mój MDX (Advanced) z 2011 roku ma prawie 110 000 oryginalnych mil. Ostatnio zauważyłem stały grzechot dochodzący z przodu samochodu w ciągu ostatnich 3-6 miesięcy, ponieważ hałas stopniowo narasta z czasem, a także odczuwałem lekkie wibracje podczas jazdy po dziurach i nierównościach. Z obawy o bezpieczeństwo zabrałem go do lokalnego mechanika, a nie do lokalnego dealera MDX. Dostałem szoku, gdy ten 'uczciwy, lokalny' mechanik, były mechanik Hondy, właściciel warsztatu naprawczego, powiedział mi, że całkowity koszt wymiany to około 5000 USD (750 USD za robociznę, reszta za oryginalne części MDX OEM)! Wszystko to za parę przednich kolumn resorujących, parę tylnych amortyzatorów, parę łączników drążka stabilizatora przedniego, tuleje i oś D/S cv (sp?). Wiele wyszukiwań w internecie sugeruje, że równoważny koszt tego typu pracy powinien wynosić od 1000 do 2000 USD łącznie. Nie trzeba dodawać, że odmówiłem wyceny mechanika i teraz próbuję rozejrzeć się za częściami zamiennymi od innych producentów, które będą kompatybilne z moim MDX, i ewentualnie innymi rodzajami lokalnych warsztatów specjalizujących się w amortyzatorach/kolumnach resorujących...
Prawdopodobnie te elementy są zużyte: Łączniki drążka stabilizatora Tuleje drążka stabilizatora Drążki kierownicze wewnętrzne Drążki kierownicze zewnętrzne Przednie kolumny resorujące ADS Mocowanie silnika przedniego Mocowanie silnika bocznego I prawdopodobnie dolne ramię wahacza (LCA) Mam ten sam model i rok i wymieniłem wszystko oprócz LCA, a mój pojazd znów jeździ jak nowy, pomijając zapach nowego samochodu. Zrobiłem wszystko sam i otrzymałem wiele pomocy z tego forum. Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#17 ·
Mój MDX jest z 2011 roku z amortyzatorami ADS. Planuję wymienić wszystkie 4 na amortyzatory bez ADS. Mam problem ze znalezieniem oryginalnych zespołów przednich kolumn i tylnych amortyzatorów w USA. W większości miejsc produkty są wycofane z produkcji lub brak informacji o dostępności. Jakieś sugestie, gdzie mogę je znaleźć?
Pytanie 2: W wersjach nieoryginalnych udało mi się znaleźć tylne amortyzatory KYB, ale nie mają one przednich kolumn w komplecie. Czy powinienem kupić przednie kolumny KYB, przednią sprężynę KYB i mocowanie? A może kupić przedni zespół kolumny Gabriel lub Monroe?
 
#18 ·
Potrzebuję porady, jak dalej postępować? - Już zacząłem szukać części zamiennych zamiast oryginalnych części Acura i ewentualnie innych warsztatów naprawczych (franczyzobiorca Midas, franczyzobiorca NAPA itp.?).

Mój MDX (Advanced) z 2011 roku ma prawie 110 tys. oryginalnych mil. Ostatnio zauważyłem stały grzechot dochodzący z przodu samochodu w ciągu ostatnich 3-6 miesięcy, ponieważ hałas stopniowo się nasila, a także odczuwałem lekkie wibracje podczas przejeżdżania przez dziury i nierówności. Z obawy o bezpieczeństwo zabrałem go do lokalnego mechanika, a nie do lokalnego dealera MDX.

Otrzymałem szok, gdy ten "uczciwy, lokalny" mechanik, były mechanik Hondy, właściciel warsztatu naprawczego, powiedział mi, że całkowity koszt wymiany wynosi około 5000 USD (750 USD za robociznę, reszta za oryginalne części MDX OEM)! Wszystko to za parę przednich kolumn resorujących, parę tylnych amortyzatorów, parę łączników drążka stabilizatora przedniego, tuleje i oś D/S cv (sp?).

Wiele wyszukiwań w internecie sugeruje, że równoważny koszt tego typu pracy powinien wynosić od 1 tys. do 2 tys. USD łącznie. Nie trzeba dodawać, że odmówiłem wyceny mechanika i teraz próbuję rozejrzeć się za częściami zamiennymi innych producentów, które będą kompatybilne z moim MDX, i ewentualnie innymi rodzajami specjalistycznych warsztatów naprawczych amortyzatorów/kolumn resorujących lokalnie.



.
Zleciłem wymianę przednich kolumn resorujących w modelu MDX base z 2011 roku i kosztowało to 1100 USD za części i robociznę, zbliża się termin wymiany tylnych amortyzatorów, ponieważ mój samochód ma teraz 110 tys. mil.