Advies nodig over hoe verder te gaan? - Ik ben al op zoek naar aftermarket-onderdelen in plaats van originele Acura-onderdelen en mogelijk andere reparatiewerkplaatsen (Midas-franchisenemer, NAPA-franchisenemer, enz.?).
Mijn MDX (Advanced) uit 2011 heeft bijna 110.000 originele mijlen. De laatste tijd heb ik de afgelopen 3-6 maanden een constant rammelend geluid van de voorkant van de auto opgemerkt, aangezien het geluid in de loop van de tijd geleidelijk luider wordt, en ook lichte trillingen ervaren bij het overgaan van kuilen en hobbels. Uit bezorgdheid over de veiligheid heb ik hem naar een lokale monteur gebracht, niet naar de lokale MDX-dealer.
Ik kreeg de schrik van mijn leven toen deze 'eerlijke, lokale' ex-Honda-monteur, eigenaar van de reparatiewerkplaats, me vertelde dat de totale vervangingskosten ongeveer $ 5.000 bedragen ($ 750 voor arbeid, de rest voor originele MDX OEM-onderdelen)! Dit alles voor een paar voorste veerpoot, een paar achterste schokdempers, een paar voorste stabilisatorstang-eindverbindingen, bussen en D/S cv-as (sp?).
Meerdere zoekopdrachten op internet suggereren dat de equivalente kosten voor dit soort werk in totaal tussen de $ 1.000 en $ 2.000 zouden moeten liggen. Onnodig te zeggen dat ik de offerte van de monteur heb geweigerd en nu probeer te shoppen voor aftermarket-onderdelen van andere fabrikanten die compatibel zijn met mijn MDX, en mogelijk andere soorten reparatieplaatsen voor veerpoot/schokdempers in de buurt.
Mijn MDX (Advanced) uit 2011 heeft bijna 110.000 originele mijlen. De laatste tijd heb ik de afgelopen 3-6 maanden een constant rammelend geluid van de voorkant van de auto opgemerkt, aangezien het geluid in de loop van de tijd geleidelijk luider wordt, en ook lichte trillingen ervaren bij het overgaan van kuilen en hobbels. Uit bezorgdheid over de veiligheid heb ik hem naar een lokale monteur gebracht, niet naar de lokale MDX-dealer.
Ik kreeg de schrik van mijn leven toen deze 'eerlijke, lokale' ex-Honda-monteur, eigenaar van de reparatiewerkplaats, me vertelde dat de totale vervangingskosten ongeveer $ 5.000 bedragen ($ 750 voor arbeid, de rest voor originele MDX OEM-onderdelen)! Dit alles voor een paar voorste veerpoot, een paar achterste schokdempers, een paar voorste stabilisatorstang-eindverbindingen, bussen en D/S cv-as (sp?).
Meerdere zoekopdrachten op internet suggereren dat de equivalente kosten voor dit soort werk in totaal tussen de $ 1.000 en $ 2.000 zouden moeten liggen. Onnodig te zeggen dat ik de offerte van de monteur heb geweigerd en nu probeer te shoppen voor aftermarket-onderdelen van andere fabrikanten die compatibel zijn met mijn MDX, en mogelijk andere soorten reparatieplaatsen voor veerpoot/schokdempers in de buurt.