Acura MDX SUV Forums banner

Hoe voorkom je een oplichting bij het vervangen van de schokdempers en veren van de MDX uit 2011?

14K views 17 replies 11 participants last post by  dmelendez00  
#1 ·
Advies nodig over hoe verder te gaan? - Ik ben al op zoek naar aftermarket-onderdelen in plaats van originele Acura-onderdelen en mogelijk andere reparatiewerkplaatsen (Midas-franchisenemer, NAPA-franchisenemer, enz.?).

Mijn MDX (Advanced) uit 2011 heeft bijna 110.000 originele mijlen. De laatste tijd heb ik de afgelopen 3-6 maanden een constant rammelend geluid van de voorkant van de auto opgemerkt, aangezien het geluid in de loop van de tijd geleidelijk luider wordt, en ook lichte trillingen ervaren bij het overgaan van kuilen en hobbels. Uit bezorgdheid over de veiligheid heb ik hem naar een lokale monteur gebracht, niet naar de lokale MDX-dealer.

Ik kreeg de schrik van mijn leven toen deze 'eerlijke, lokale' ex-Honda-monteur, eigenaar van de reparatiewerkplaats, me vertelde dat de totale vervangingskosten ongeveer $ 5.000 bedragen ($ 750 voor arbeid, de rest voor originele MDX OEM-onderdelen)! Dit alles voor een paar voorste veerpoot, een paar achterste schokdempers, een paar voorste stabilisatorstang-eindverbindingen, bussen en D/S cv-as (sp?).

Meerdere zoekopdrachten op internet suggereren dat de equivalente kosten voor dit soort werk in totaal tussen de $ 1.000 en $ 2.000 zouden moeten liggen. Onnodig te zeggen dat ik de offerte van de monteur heb geweigerd en nu probeer te shoppen voor aftermarket-onderdelen van andere fabrikanten die compatibel zijn met mijn MDX, en mogelijk andere soorten reparatieplaatsen voor veerpoot/schokdempers in de buurt.
 
#2 ·
Je monteur is best eerlijk. Je auto kwam met mooie schokdempers. Het vereist dure onderdelen. Er is hier een super lang draadje over hoe je magnetische veerpootdempers kunt vervangen door gewone. Je moet veel huiswerk doen.
 
#3 ·
Hoe voorkom je dat je wordt opgelicht voor het vervangen van de schokdempers en schokdempers van de MDX uit 2011?
Koop OEM-voorste demperassemblies en OEM-achterschokdempers (plus nieuwe bouten voor alles) voor ongeveer USD 800 inclusief belasting voor niet-ADS-modellen en installeer ze zelf. Het is helemaal niet moeilijk.

Je verliest de comfort/sport-modi omdat je geen ADS-dempers meer hebt, maar je bespaart minstens tweeënhalfduizend dollar alleen al op onderdelen.

Je zult waarschijnlijk ook de stabilisatorstangen moeten vervangen.

Hier zijn mijn video's over dit alles:

Succes!
 
#7 ·
AA-
De video's die je aanlevert zijn geweldig. Bedankt! Ik heb een vraag over de achterschokdemper. In de video breekt de gelaste moer af. Er was geen foto of beschrijving van wat te doen, behalve het gebruik van de waterpomptang waar deze zich bevond bij de installatie van de nieuwe demper. Waar greep de waterpomptang op? Hoe zag het eruit toen het klaar was?
Bedankt!
Koop OEM-voorste schokdemperassemblies en OEM-achterschokdempers (plus nieuwe bouten voor alles) voor ongeveer USD 800 inclusief belasting voor niet-ADS-modellen en installeer ze zelf. Het is helemaal niet moeilijk.

Je verliest de comfort-/sportmodi omdat je geen ADS-dempers meer hebt, maar je bespaart minstens tweeduizend en een halve dollar alleen al op onderdelen.

Je zult waarschijnlijk ook de stabilisatorstangverbindingen moeten vervangen.

Hier zijn mijn video's over dit alles:

Succes!
 
#4 ·
Ik heb de groothandelwaarde van uw 2011 MDX Adv opgezocht; als deze 110.000 mijl heeft gereden, is hij $9.855 waard.
Er zijn 2 aftermarket-bedrijven geweest die vervangende onderdelen aanbieden, maar iedereen die ze heeft geprobeerd, heeft niets positiefs gezegd over hun duurzaamheid. Zoiets... ze kregen waar ze voor betaalden.

Zelden zult u een reparatiewerkplaats vinden die u uw eigen onderdelen laat meebrengen en laten installeren, omdat dit de reparatiewerkplaats de mogelijkheid ontneemt om artikelen te beprijzen (ook wel winst maken) voor uw auto.

Meestal moet u zich wenden tot een autoclub op Facebook in uw stad, voor iemand die aan Acura's werkt en wordt aanbevolen door anderen in uw stad. Zo heb ik mijn distributieriem laten vervangen voor $300.

Ik heb mijn eigen ADS-schokdemperconversie gedaan, omdat het alleen maar bouten en moeren zijn en ik kriksteunen, een momentsleutel en basishandgereedschap heb. Ik heb rondgekeken tot ik gratis verzending vond voor de voorste niet-ADS-schokdemperassemblages en alles (voor en achter) kon krijgen voor $700.
Ik zal de lijst met mijn onderdeelnummers (hieronder) en online Acura-dealers toevoegen die ze verkopen met 32% korting op de adviesprijs. Nogmaals, verzending is hetgeen dat echt bijdraagt aan de prijs, dus u kunt eBay bekijken, aangezien veel van de dealers op mijn lijst hun OEM-onderdelen daar adverteren en verkopen.
Specifiek, hier is hoe ik gratis verzending kreeg:
Ik ging naar eBay en zocht naar OEM Acura-bumpers. Ik had geen bumper nodig, maar ik koos een bumper, omdat ze in een heel, heel grote doos komen en als een Acura-dealer gratis verzending aanbood op bumpers, dan zou ik ze misschien kunnen overtuigen om me gratis verzending te geven op de schokdemperassemblage.
Voordat ik belde om met de parts manager te praten, zou ik de prijs van twee van de 32% korting OEM Acura-sites vinden en die nummers gebruiken wanneer ik om prijsmatching vroeg. Ik zou niet vermelden dat die kortingsnummers geen verzending omvatten.
Toen ik met de parts manager sprak, zou ik de gratis verzending op de bumper verifiëren en vragen of ik gratis verzending kon krijgen op een aantal voorste schokdemperassemblages. Als ze ja zeiden, zou ik doorgaan door hen mijn onderdeelnummers te geven. Ze zouden de volledige adviesprijs citeren en ik zou vragen of ze de prijs van de specifieke dealer die ik online vond, zouden willen matchen.
Zo kreeg ik gratis verzending op mijn OEM Acura-onderdelen.

Toen ik het werk deed, kon ik de voorste eindverbindingen niet hergebruiken, dus ik heb ze aan de lijst hieronder toegevoegd:

2007 - 2013 MDX ADS naar niet-ADS onderdelenlijst en leveranciers:

mouser dot com voor 2 stuks. 5 ohm 71-cp00105r000je14 weerstanden

achter 2 stuks. 2 ohm 71-cp00102r000ke14 weerstanden


Elke Acura OEM online kortingsonderdelenleverancier: voor links assy 51601-stx-a06

voor rechts assy 51602-stx-a06


Rockauto dot com 2 stuks achter KYB schokdempers #349025

2 stuks voor eindverbindingen AC Delco #88876421

Acura online onderdelen met ongeveer 32% korting, maar de verzendkosten variëren:

hondapartsunlimited dot com Phoenix, AZ

newoempartsonline dot com Savanh, GA

bernardiparts dot com Boston, MA

acurapartsforless dot com New Jersey

acuraexpressparts dot com Chicago, iL

oemacuraparts dot com Peoria, AZ

macchurchill dot com Ft Worth, TX

acurapartshq dot com Las Vegas, NV

acuraoemparts dot com DelRay Beach, FL
 
#5 ·
Bedankt aan iedereen voor de geweldige suggesties, speciale shout-out naar carpayment4life voor de gedetailleerde stappen. Ik heb de twee duurste OEM-componenten (voorste veerpoten & achterste schokdempers) online besteld en al meer dan $2.000 bespaard.
Ik zal terugkomen en een andere update plaatsen zodra deze onderdelen zijn aangekomen en de hele vervangingsklus is voltooid bij de lokale Honda-monteur die ik in mijn eerste bericht noemde (ze stemden ermee in dat ik mijn eigen onderdelen kon kopen voor een deel van dit werk).
 
#6 ·
De eerste stappen zijn:

Als u een waarschuwingslampje had voordat u begon of als u ongelezen/ongewiste berichten heeft, moet u iets anders doen.

Start de motor
Houd op de middenconsole tegelijkertijd "annuleren + kaartgids + menu" ingedrukt totdat het 7" navigatiedisplay verandert.
Gebruik de supergrote draaiknop om de optie "xm/hip" te selecteren
Druk de knop in om dat item te selecteren
Selecteer nu de optie "xm/hip ECU"
Druk de knop in
Selecteer "Diagnostische info"
Druk de knop in
Bekijk de lijst en selecteer en verwijder elk item
Verlaat door: herhaaldelijk "terug" te selecteren bovenaan het scherm, met de knop.

Nu voor de rest van het werk:
1. Start de motor
2. Zet hem in de Comfort-modus en raak die knop nooit meer aan. Nooit. Kijk op het dashboard om te controleren of de Comfort-modus is ingeschakeld.
3. Zet de motor uit.
4. Verwijder de accukabels
5. Koppel de ADS-schokpluggen los.
6. Installeer de weerstanden en houd ze op hun plaats met wat (niet veel) elektriciteitstape. Je maakt ze permanent, nadat je ermee hebt proefgereden.
7. Proefrit, gedurende 10 mijl, om te controleren of er geen waarschuwingslampje op het dashboard gaat branden.
8. Verwijder de banden en doe een betere tape op de weerstanden.
10. Vervang de schokdempers
11. Banden terug erop.
12. Accukabels aangesloten.
13. Raak de Sport/Comfort-knop niet aan.

Op een dag kunt u per ongeluk op de sport/comfort-knop drukken en moet u de bovenstaande (ongenummerde) stappen opnieuw uitvoeren en vervolgens de accukabels 30 seconden loskoppelen.

Als een weerstand ooit losraakt, moet u deze terugplaatsen en de ongenummerde stappen opnieuw uitvoeren en de accukabels 30 seconden loskoppelen.

Natuurlijk kunt u de wijziging (knop indrukken of weerstand installeren) gewoon aanbrengen en er 500 mijl mee rijden met het waarschuwingslampje aan en het zal zichzelf waarschijnlijk resetten.
 
#13 · (Edited)
Advies nodig over hoe verder te gaan? - Ik ben al begonnen met het zoeken naar aftermarket-onderdelen in plaats van originele Acura-onderdelen en mogelijk andere reparatiewerkplaatsen (Midas-franchisenemer, NAPA-franchisenemer, enz.?). Mijn MDX (Advanced) uit 2011 heeft bijna 110.000 originele mijlen. De laatste tijd heb ik de afgelopen 3-6 maanden een constant rammelend geluid van de voorkant van de auto opgemerkt, aangezien het geluid in de loop van de tijd geleidelijk luider wordt, en ook lichte trillingen ervaren bij het over hobbels en kuilen rijden. Uit bezorgdheid over de veiligheid heb ik hem naar een lokale monteur gebracht, niet naar de lokale MDX-dealer. Ik kreeg de schrik van mijn leven toen deze 'eerlijke, lokale' ex-Honda-monteur-eigenaar van de reparatiewerkplaats me vertelde dat de totale vervangingskosten ongeveer $ 5.000 bedragen ($ 750 voor arbeid, de rest voor originele MDX OEM-onderdelen)! Dit alles voor een paar voorste veerpoot, een paar achterste schokdempers, een paar voorste stabilisatorstang-eindverbindingen, bussen en D/S cv-as (sp?). Meerdere zoekopdrachten op internet suggereren dat de equivalente kosten voor dit soort werk in totaal tussen de $ 1.000 en $ 2.000 zouden moeten liggen. Onnodig te zeggen dat ik de offerte van de monteur heb geweigerd en nu probeer te shoppen voor aftermarket-onderdelen van andere fabrikanten die compatibel zijn met mijn MDX, en mogelijk andere soorten reparatieplaatsen voor veerpoot/schokdemper-specialisten lokaal...
Waarschijnlijk zijn deze items versleten: Stabilisatorstang-eindverbindingen Stabilisatorstang-bussen Binnenste stuurkogels Buitenste stuurkogels Voorste ADS-veerpoten Motorsteun voorzijde Zijmotorsteun En mogelijk onderste draagarm (LCA) Ik heb hetzelfde model en bouwjaar en ik heb alles vervangen behalve de LCA en mijn voertuig rijdt weer als nieuw, minus de nieuwe geur van de auto. Ik heb alles zelf gedaan en veel hulp gekregen van dit forum. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
#17 ·
Mijn MDX is uit 2011 met ADS-dempers. Ik ben van plan om alle 4 te vervangen door niet-ADS-dempers. Ik heb moeite om de OEM-assemblages voor voorste veerpoot en achterste schokdempers in de VS te vinden. De meeste plaatsen hebben de items niet meer of geen ETA op backorders. Suggesties waar ik ze kan vinden?
2e vraag: Op niet-OEM-versies kon ik KYB-achterschokdempers vinden, maar ze hebben geen complete voorste veerpootassemblages. Moet ik KYB-veerpoten voor, KYB-voorveer en -bevestiging kopen? Of koop ik een Gabriel- of Monroe-voorveerpootassemblage?
 
#18 ·
Advies nodig over hoe verder te gaan? - Ik ben al op zoek naar aftermarket-onderdelen in plaats van originele Acura-onderdelen en mogelijk andere reparatiewerkplaatsen (Midas-franchisenemer, NAPA-franchisenemer, enz.?).

Mijn 2011 MDX (Advanced) heeft bijna 110.000 originele mijlen. De laatste tijd heb ik de afgelopen 3-6 maanden een constant rammelend geluid van de voorkant van de auto opgemerkt, aangezien het geluid in de loop van de tijd geleidelijk luider wordt, ook lichte trillingen ervaren bij het oversteken van kuilen en hobbels. Uit bezorgdheid over de veiligheid heb ik hem naar een lokale monteur gebracht, niet naar de lokale MDX-dealer.

Ik kreeg de schrik van mijn leven toen deze 'eerlijke, lokale' ex-Honda-monteur-eigenaar van de reparatiewerkplaats me vertelde dat de totale vervangingskosten ongeveer $ 5.000 bedragen ($ 750 voor arbeid, de rest voor originele MDX OEM-onderdelen)! Dit alles voor een paar voorste veerpoot, een paar achterste schokdempers, een paar voorste stabilisatorstang-eindverbindingen, bussen en D/S cv-as (sp?).

Meerdere zoekopdrachten op internet suggereren dat de equivalente kosten voor dit soort werk in totaal tussen de $ 1k en $ 2k zouden moeten liggen. Onnodig te zeggen dat ik de offerte van de monteur heb geweigerd en nu probeer te shoppen voor aftermarket-onderdelen van andere fabrikanten die compatibel zijn met mijn MDX, en mogelijk andere soorten reparatieplaatsen voor veerpoot/schokdemper-specialisten lokaal.



.
ik heb de voorste veerpoten op een 2011 MDX base model laten vervangen en het was $ 1100 voor onderdelen en arbeid, ik ben toe aan het vervangen van de achterste schokdempers, want mijn auto heeft nu 110K mijl.