Acura MDX SUV Forums banner

Vloeistofonderhoud - Onderdeelnummers (Olie, Transmissie, Differentieel, Verdeelbak)

2K views 8 replies 4 participants last post by  MyGuti  
#1 ·
Hallo allemaal,

Hoewel ik de informatie uiteindelijk kon vinden, ben ik nog geen draad tegengekomen waarin de meeste onderdeelnummers staan ​​voor het onderhoud dat ik wilde uitvoeren. Ik hoop een uitgebreide lijst te maken door dit draad te maken, zodat andere leden één draad kunnen raadplegen bij het kopen van onderdelen voor hun onderhoudsartikelen.

Ik heb deze onderdeelnummers geverifieerd bij mijn lokale Acura- en Honda-dealer, aangezien ik vandaag net mijn bestelling heb geplaatst en opgehaald.
Voor alle leden die onderdeelnummers aan deze draad willen toevoegen, voel je vrij!

Ik gebruik alleen mobil1-vloeistoffen op mijn Acura dus het filternummer verandert afhankelijk van welk merk je kiest.
Motorolie: 0W-20 (5,6 quarts)
Oliefilter: M1-110A

Transmissievloeistof - ATF 2.0
Onderdeelnummer: 08200-9015
Capaciteit: 8,8 quarts

Achterdifferentieelvloeistof - Acura DPSF-II (deze is momenteel niet beschikbaar, Acura DPSF kan nog steeds worden gebruikt en wordt door de dealers geleverd)
Onderdeelnummer: 08200-9007
Capaciteit: 1,76 quarts

Transfer case assembly - Acura HGO-1 (
Onderdeelnummer: 08200-9014 (sommige eigenaren willen dit mogelijk niet bij de dealer kopen, aangezien andere vloeistoffen waarschijnlijk goedkoper kunnen worden gekocht, zorg er wel voor dat je een GL5 75W-85 vloeistof gebruikt)
Capaciteit: 0,58 quarts

#3 ·
Hoi iedereen,

Hoewel ik de informatie uiteindelijk kon vinden, ben ik nog geen draad tegengekomen waarin de meeste onderdeelnummers staan vermeld voor het onderhoud dat ik wilde uitvoeren. Ik hoop een uitgebreide lijst te maken door dit draad te maken, zodat andere leden één draad kunnen raadplegen bij het kopen van onderdelen voor hun onderhoudsartikelen.

Ik heb deze onderdeelnummers geverifieerd met mijn lokale Acura- en Honda-dealer, aangezien ik vandaag mijn bestelling heb geplaatst en opgehaald.
Voor alle leden die onderdeelnummers aan deze draad willen toevoegen, voel je vrij!

Ik gebruik alleen mobil1-vloeistoffen op mijn Acura , dus het filternummer verandert afhankelijk van welk merk je kiest.
Motorolie: 0W-20 (5,6 quarts)
Oliefilter: M1-110A

Transmissievloeistof - ATF 2.0
Onderdeelnummer: 08200-9015
Capaciteit: 8,8 quarts

Differentieelvloeistof achter - Acura DPSF-II (deze is momenteel niet beschikbaar, Acura DPSF kan nog steeds worden gebruikt en wordt geleverd door de dealers)
Onderdeelnummer: 08200-9007
Capaciteit: 1,76 quarts

Transfercase-assemblage - Acura HGO-1 (
Onderdeelnummer: 08200-9014 (sommige eigenaren willen dit misschien niet bij de dealer kopen, omdat andere vloeistoffen waarschijnlijk goedkoper kunnen worden gekocht, zorg er wel voor dat je een GL5 75W-85 vloeistof gebruikt)
Capaciteit: 0,58 quarts
Even nieuwsgierig, waar heb je 8,8 quarts voor de transmissie vandaan? Mijn handleiding van 2022 vermeldt 5,1 quarts voor de AWD. Ik heb net 6 quarts besteld, moet ik meer bestellen?????