Acura MDX SUV Forums banner

Wahacz (dolny) ze sworzniami kulowymi - wymiana DIY ze zdjęciami

1 reading
120K views 76 replies 37 participants last post by  LeftOverParts  
#1 ·
Ta praca była rzeczywiście o wiele trudniejsza, niż się spodziewałem. Wcześniej wymieniałem dolne wahacze, ale ten naprawdę mnie wystawił na próbę. Głównym powodem była konieczność „walki” z nowym wahaczem, aby umieścić go z powrotem na miejscu - podnosząc piastę, opuszczając ją, poruszając, ciągnąc, pchając, kopiąc, uderzając... Wszystkie te rzeczy, które w ogóle nie miały miejsca podczas wymiany LCA w moim BMW 328i z 99 roku. Po prostu dość łatwo wrócił na swoje miejsce.

Tutaj nie, więc bądź ostrzeżony.

Dolny wahacz przedni (LCA) jest dostarczany ze sworzniem kulowym i dwoma wprasowanymi tulejami. Moje kosztowały 240 CAD każdy od dealera Acura w pobliżu Toronto. W jakiś sposób nie mogłem znaleźć tańszych opcji na rynku wtórnym (mój Bimmer miał ich mnóstwo na eBayu, ale nie dla MDX, a przynajmniej dla mojego rocznika).

Pierwsza strona zajęła mi 2 godziny na demontaż LCA i 2 na ponowne założenie nowego i ukończenie pracy. Druga strona poszła sprawniej dzięki zdobytemu doświadczeniu. 1 godzina na demontaż, nadal około 2 na montaż, ponieważ napotkałem inne nieoczekiwane problemy (z moimi narzędziami).

I tu jest coś interesującego - NIGDY nie skończyłbym tej pracy bez narzędzia, które może nigdy nie wydawać się niezbędne do pracy z samochodem - ściągacza linowego. Udało mi się zdemontować LCA za pomocą „standardowych narzędzi”, ale absolutnie nie dało się go założyć z powrotem bez tego genialnego narzędzia. Więc albo podejmij ryzyko i zrób to bez niego, albo idź po ściągacz (około 2 ton uciągu) - mój kosztował 20 dolarów na wyprzedaży, naprawdę bardzo uniwersalne narzędzie.

OK, oto co musisz zrobić:

1. Podnieś samochód i zabezpiecz go w co najmniej dwóch punktach
2. Poluzuj tylną (od teraz nazwijmy ją RW) śrubę tulei wahacza na dole (górna nakrętka jest przyspawana, więc nie martw się, nie obróci się), ale nie wyjmuj jej do końca! Po prostu poluzuj trochę.

Image


3. Poluzuj przednią (FW) śrubę tulei wahacza. Ponownie, nie wyjmuj, tylko poluzuj.

Image


4. Wyjmij zawleczkę ze sworznia kulowego.
5. Poluzuj i wyjmij nakrętkę mocującą sworzeń kulowy.

Image


6. Użyj widełek do wyjęcia/poluzowania sworznia kulowego z zwrotnicy. Zazwyczaj wymagane jest mocne uderzenie. Jeśli widełki weszły do końca, a sworzeń kulowy nadal nie wyskoczył ze zwrotnicy, trzymaj widełki do końca i uderz w nie mocno od góry (aby wymusić ruch w górę/w dół). Mój był tak zablokowany, że było to konieczne. Jeśli sworzeń kulowy nie wyskoczy całkowicie ze zwrotnicy, nie martw się i kontynuuj procedurę.

Image


7. Kiedy sworzeń kulowy całkowicie wyskoczy/lub zostanie poluzowany w zwrotnicy, może być konieczne podparcie wahacza i przejście do wyjmowania obu poluzowanych śrub mocujących wahacz. Mój FW był niezwykle trudny do obrócenia - myślałem, że złamię śrubę. Po stronie pasażera stanąłem na grzechotce stopą, żeby ją obrócić, a po stronie kierowcy cały czas używałem długiego klucza dynamometrycznego, żeby uzyskać dodatkową siłę. Usunięcie tej śruby zajęło dużo czasu.

Image


8. Śruba RW wyjdzie łatwo.
9. Kontynuuj wyjmowanie sworznia kulowego całkowicie ze zwrotnicy, aż cały wahacz opadnie na ziemię. Może być konieczne podniesienie piasty koła, aby całkowicie uwolnić sworzeń kulowy, podniosłem ją za tarczę hamulcową (zauważ podnośnik na zdjęciu i bardzo zardzewiały i stary wirnik, na którym mi zbytnio nie zależało, ponieważ i tak miał być wymieniony). Bądź jednak ostrożny podczas tego. a) nie umieszczaj podnośnika pod samym sworzniem kulowym, ponieważ to nie pomoże go wyjąć, b) nie zginaj metalowej osłony przeciwpyłowej hamulca lub pamiętaj, aby ją „wygiąć”, c) nie uszkadzaj tarcz - użyj kawałka drewna, aby je chronić.

Image


10. Poruszaj się i wahacz powinien wypaść.

Image


- PONOWNY MONTAŻ -

To może być trudne, więc bądź kreatywny.
10. Włóż tuleję FW do jej gniazda, wciśnij (kopnij) ją, jeśli to konieczne. Nie musi być precyzyjnie, po prostu trochę ją wsuń.

Image


11. Upewnij się, że tuleja RW jest w przybliżeniu ustawiona OK, aby wsunąć ją do gniazda, ale jeszcze jej nie wciskaj.

Image


12. Włóż sworzeń kulowy z powrotem do zwrotnicy. Użyłem środka zapobiegającego zapiekaniu po wewnętrznej stronie zwrotnicy, aby zapobiec połączeniu dwóch metalowych elementów przez rdzę. Ten krok może być trudny, konieczne może być podnoszenie/opuszczanie piasty koła i mocne kopanie. Jak tylko sworzeń kulowy dostanie się do zwrotnicy, użyj oryginalnej nakrętki, aby dokręcić go ręcznie. Następnie podnieś piastę, podnosząc ją pod sworzniem kulowym, aby ładnie wcisnąć ją bardziej i mocniej dokręcić.

Image


12. Kopnij mocno piastę z boku, aby wymusić ładne ustawienie tulei FW. Kopnięcie powinno wystarczyć, aby to osiągnąć. Spróbuj włożyć oryginalną śrubę z powrotem przez mocowanie ramy i tuleję wahacza i dokręć ją.
12b. Jeśli całkowicie nie możesz dopasować otworu na śrubę, wyjmij ściągacz. Przymocuj jeden koniec (z rolką) ściągacza do przeciwnej strony podwozia samochodu. Znajdź bardzo solidne miejsce na ramie lub kołysce silnika. Przymocuj drugi koniec ściągacza do .... cóż, tutaj nie powiem, do czego go przymocowałem, ponieważ niektórzy pomyślą, że jestem idiotą. Cóż, bądź kreatywny i znajdź miejsce w pobliżu piasty koła, które pozwoli na pociągnięcie, aby dopasować otwór na śrubę tulei FW. Zadziałało jak urok, kilka pociągnięć i pięknie w odpowiedniej pozycji. Wciśnij i dokręć śrubę.

Image


13. Podnieś piastę koła (od dołu sworznia kulowego jest OK) do mniej więcej normalnej wysokości koła (jakby samochód stał na ziemi).
14. Wciśnij koniec RW wahacza na jego miejsce. To absolutnie nie zadziałało w moim przypadku. Ściągacz na całej długości. Ponownie znajdź dobre miejsce montażowe po przeciwnej stronie podwozia pojazdu i owiń kabel ściągacza wokół wahacza (lub chwyć go, jeśli masz duży hak lub coś w tym stylu). Pociągnij, a wdzięcznie wejdzie na swoje miejsce (nie ma innego wyjścia, ponieważ dwa pozostałe końce mocujące zostały już ponownie przymocowane). Wciśnij śrubę od dołu do góry i dokręć.

Image


Image


15. Dokręć wszystkie trzy miejsca i GOTOWE!
16. Och, nie zapomnij o zawleczce na nowym sworzniu kulowym.

Image


Zdecydowanie najtrudniejszą częścią było ponowne ustawienie LCA na właściwej pozycji, więc powodzenia.
 
#6 ·
Zamierzam sam podjąć się tego projektu. Tuleje są dość mocno pęknięte i powodują straszne zużycie opon. Zamierzałem po prostu wymienić tuleje, ponieważ byłoby to o wiele, wiele tańsze. Sworznie kulowe wydają się być w porządku. Myślę, że dowiem się na pewno, kiedy zdemontuję wahacze.
 
#7 ·
Zamierzam sam podjąć się tego projektu. Tuleje są dość mocno pęknięte i powodują straszne zużycie moich opon. Zamierzałem tylko wymienić tuleje, ponieważ byłoby to o wiele, wiele tańsze. Sworznie kulowe wydają się być w porządku. Myślę, że dowiem się na pewno, kiedy zdemontuję wahacze.
Będziemy informować na bieżąco converted!!
 
#8 ·
Okazuje się, że niewiele warsztatów chce się podjąć wymiany tulei dla mnie. Warga na tulejach jest naprawdę mała, co utrudnia zadanie i zajęłoby to około godziny pracy na każde ramię. Wygląda na to, że zabiorę je z powrotem do Acury i mam nadzieję, że zwrócą mi pieniądze. Znalazłem nowe wahacze za około 200 dolarów każdy. Będę musiał je zamówić i poczekać. Jedna rzecz, która mnie denerwuje, to fakt, że jeden z warsztatów, z którym rozmawiałem, powiedział, że zużycie moich opon nie powinno być wynikiem pękniętych tulei. Powiedział, że to prawdopodobnie kwestia ustawienia geometrii. Zapytał, kiedy/gdzie ostatnio to robiłem, a ja powiedziałem, że 5 tysięcy mil temu w tym warsztacie. On na to: "Och". Wyjaśniłem, jak wewnętrzna krawędź moich opon całkowicie się zużyła, a on nadal wydawał się uważać, że to problem z ustawieniem geometrii. Moje pytanie do was wszystkich brzmi: ilu z was jeździ z tymi pękniętymi tulejami, jak pokazano powyżej? Czy wasze opony zużywają się nieprawidłowo?
 
#9 ·
Wygląda na to, że pełna wymiana to chyba jedyna opcja. Dzięki za konwersję. Mam około 108 tys. na swoim i nie widzę żadnego nienormalnego zużycia opon. Jeśli Twoje opony zużyły się całkowicie w 5000 mil, pomyślałbym, że to również problem z ustawieniem kół.
 
#10 ·
To nie było tak, jakby były nowe 5 tys. mil temu. Mają 40 tys. mil przebiegu, ale wnętrze zużyło się tak bardzo w ciągu tych 5 tys. mil, że bieżnik zaczął oddzielać się od ściany bocznej.
 
#11 ·
Przywracam stary post, ale czy nie byłoby o wiele łatwiej ponownie ustawić dolne ramię wahacza, gdyby odłączyć kolumnę resorującą od zwrotnicy? Pozwoliłoby to najpierw na wyrównanie tulei podatności i przedniej tulei bez walki ze sprężyną, przeprowadzenie tych śrub, a następnie umieszczenie zwrotnicy na dolnym przegubie kulowym. Myśli?
 
#59 ·
Bringing back an old post, but wouldn't it be a lot easier to realign the lower control arm if you disconnected the strut from the knuckle? This would allow you to align the compliance bushing and front bushing first without fighting the spring, run those bolts through, and then allow you to place the knuckle onto the lower ball joint. Thoughts?
After 5 years, I finally replaced my lower arms. The arms were fairly easy to replace once I disconnected the struct from the knuckle.
 
#12 ·
Myślę, że zgadzam się z @cooper4x4, ale jeszcze się tym nie zajmowałem. Dzieje się tak dlatego, że nie jestem pewien, czy to problem, który mam. Słyszę stukot na wyboistych drogach lub gdy przednie zawieszenie się ugina. Sprawdziłem tylną tuleję mocującą w samochodzie mojej żony i widzę pęknięcia i pęknięcia, które OP pokazuje na swoim pierwszym zdjęciu. Próbowałem potrząsnąć kołem po podniesieniu, aby sprawdzić, czy to przegub kulowy, ale nie mogłem tego zweryfikować. Czy przeguby kulowe są wymienne, czy też trzeba wymienić cały wahacz? W każdym razie wygląda na to, że jest to fajny opis i dość prosta wymiana - pomijając przyjazd. Zrobię jeszcze trochę badań i zobaczę, czy przeguby kulowe są wykonalne.
 
#16 ·
Myślę, że zgadzam się z @cooper4x4, ale jeszcze się tym nie zajmowałem. Dzieje się tak, ponieważ nie jestem pewien, czy to problem, który mam. Słyszę stukot na wyboistych drogach lub gdy przednie zawieszenie się ugina. Sprawdziłem tylną tuleję mocującą w samochodzie mojej żony i widzę pęknięcia i pęknięcia, które OP pokazuje na swoim pierwszym zdjęciu. Próbowałem potrząsnąć kołem po podniesieniu, aby sprawdzić, czy to przegub kulowy, ale nie mogłem tego zweryfikować. Czy przeguby kulowe są wymienne, czy też trzeba wymienić całe ramię A? W każdym razie wygląda na to, że jest to fajny opis i dość prosta wymiana - pomijając ściąganie. Zrobię trochę więcej badań i zobaczę, czy przeguby kulowe są wykonalne.
Zdecydowanie spróbuj najpierw wymienić łączniki końcowe, te rzeczy mogą wyglądać dobrze, ale mogą stukać pod ciśnieniem i obciążeniem. Może nawet poruszać się swobodnie. W każdym razie to około 50 dolarów, wymień je, jeśli Twój samochód ma ponad 100 tysięcy km.
 
#13 ·
Bigringking,

Dla mnie był to również stukot i nagły ruch / przesunięcie kierownicy podczas jazdy (naprawdę niebezpieczne). Jeden z moich przegubów kulowych był całkowicie uszkodzony i miał wypaść. Gumowa osłona była całkowicie rozerwana, niszcząc przegub wkrótce potem. Początkowo nie mogłem zlokalizować problemu... Zleciłem nawet 25-letniemu doświadczonemu mechanikowi sprawdzenie mojego zawieszenia i nie wykrył tego! (myślał, że to końcówki drążków kierowniczych powodują stukanie, uszkodzony przegub kulowy przesuwałby się tylko podczas jazdy samochodem). Dopiero sprytny gość od ustawiania geometrii kół zorientował się, kiedy złapał moje koło w podniesionej pozycji i mocno szarpnął nim, chwytając koło obydwoma ramionami.

Powiedziałbym, że jeśli zamierzasz zatrzymać swojego X na długo (jak ja... to wspaniała jazda... Prawie 10 lat i wciąż uwielbiam wygląd tego SUV-a, zaraz po nowym BMW X5) - zrób całe wahacze. Jeśli założysz, że robi się to tylko raz na 10 lat, koszt i złożoność pełnej wymiany są tego warte. Moja jazda jest teraz płynna jak masło i wiem, że znowu jest super bezpieczna.
 
#14 ·
Miałem samochód w powietrzu i szarpnąłem za koło, żeby sprawdzić, czy to przegub kulowy. Miałem problemy z przegubami kulowymi w moim Fordzie F350 SD i wiedziałem, że to dobry test. Rozmawiałem z moim przyjacielem, który pracuje przy Pontiacach u dealera Hondy i zasugerował, żebym sprawdził łączniki stabilizatora. Musiałem je wymienić w 97 Expedition, które miałem, więc jestem z tym zaznajomiony. Kolejną sugestią była tuleja stabilizatora. Nie sprawdzałem jeszcze, co to obejmuje, ale wyobrażam sobie, że to również dość łatwa naprawa. Chcę tylko ustalić rzeczywistą przyczynę i nie wydawać więcej pieniędzy na wymianę wszystkiego, niż zapłaciłbym mechanikowi za zdiagnozowanie i naprawę właściwej rzeczy.

Ponownie opublikuję po tym weekendzie, kiedy będę miał czas, żeby się tym zająć. Ta dzienna praca naprawdę wchodzi mi w drogę, jeśli chodzi o fajne rzeczy, które chcę robić.

Big
 
#15 ·
Miałem samochód w powietrzu i szarpnąłem za koło, żeby sprawdzić, czy to przegub kulowy. Miałem problemy z przegubami kulowymi w moim Fordzie F350 SD i wiedziałem, że to dobry test. Rozmawiałem z moim przyjacielem, który pracuje przy Pontiacach u dealera Hondy i zasugerował, żebym sprawdził łączniki stabilizatora. Musiałem je wymienić w 97 Expedition, które miałem, więc jestem z tym zaznajomiony. Kolejną sugestią była tuleja stabilizatora. Nie sprawdzałem jeszcze, co to obejmuje, ale wyobrażam sobie, że to również dość łatwa naprawa. Chcę tylko ustalić rzeczywistą przyczynę, a nie wydawać więcej pieniędzy na wymianę wszystkiego, niż zapłaciłbym mechanikowi za zdiagnozowanie i naprawę właściwej rzeczy.

Dam znać po weekendzie, kiedy będę miał czas, żeby się tym zająć. Ta dzienna praca naprawdę wchodzi mi w drogę w kwestii fajnych rzeczy, które chcę robić.

Big
Bądź na bieżąco Big! Bardzo mnie interesuje, co odkryjesz! :29:
 
#17 ·
Dzięki za ten szczegółowy post ze zdjęciami.

Jestem w tym teraz po uszy i mam problem. Nie mogę przymocować przedniego łącznika, gdy przegub kulowy i tylny łącznik są połączone. Kiedy używam techniki ściągania, widzę, jak moja skrzynia biegów napiera na pół oś, wpychając ją.

Myślę o zdjęciu całego zwrotnicy i uwolnieniu dolnego wahacza, aby go zamontować, a następnie złożyć wszystko od dołu.

To o wiele więcej pracy, niż się spodziewałem i wciąż muszę zrobić drugą stronę. UGH.

Dlaczego na wahaczu miałoby być tak duże ciśnienie, że nie da się go ponownie przykręcić?
 

Attachments

#18 ·
Jestem w tym teraz po uszy i mam problem. Nie mogę zamocować przedniego łącznika,
gdy przegub kulowy i tylny łącznik są połączone. Kiedy używam techniki ściągania, widzę, jak moja skrzynia biegów napręża się przeciwko półosi i wciska się w nią.

Myślę o zdjęciu całego zwrotnicy i zwolnieniu dolnego wahacza, aby go zamontować, a następnie ponownym złożeniu wszystkiego od dołu.

To o wiele więcej pracy, niż się spodziewałem i wciąż muszę zrobić drugą stronę. UGH.

Dlaczego na wahaczu miałoby być tak duże ciśnienie, że niemożliwe jest ponowne przykręcenie go?
Minęło dużo czasu, odkąd to robiłem, ale czytając moje własne instrukcje DIY... wydaje się, że musisz najpierw podłączyć przednią tuleję, włożyć przez nią śrubę, A POTEM wrócić do tylnej. Udało mi się to zrobić tylko w tej kolejności.

Jeśli wszystko inne zawiedzie (nie widzę powodu, dla którego miałoby tak być), być może będziesz musiał zastosować zalecaną sugestię oddzielenia kolumny resorującej od zwrotnicy. Ponownie, starałem się odkręcić jak najmniej elementów, więc ściągacz okazał się przydatny. Spróbuj tej innej kolejności i powinno zadziałać.
 
#19 ·
Cześć! Jestem nowy na forum i mogę od czasu do czasu coś publikować. Właśnie kupiliśmy MDX z 2001 roku i w tej chwili wymieniamy wahacze dolne. Udało nam się całkowicie umieścić tuleje RW i FW, (po uprzednim wciśnięciu ich w większości na miejsce) ponownie podłączając koło i opuszczając samochód, aż obciążyło koło, a następnie pociągając za ramię za pomocą pasa holowniczego, aż wskoczyło (ponieważ umieszczenie podnośnika pod przegubem kulowym nie wydawało się wystarczająco dobrze działać). Najpierw wciśnij śrubę w FW i wkręć ją, a następnie śruba RW powinna łatwo wskoczyć.

Czy ktoś przypadkiem ma specyfikacje momentu obrotowego dla śrub?
 
#20 ·
Dla tych, którzy planują wymianę LCA, przeczytajcie: Uproszczona metoda, która skróci czas do pół godziny na stronę!!

Przede wszystkim chciałbym podziękować Yogi i reszcie ludzi w tym wątku za podjęcie się tego projektu i udokumentowanie swojego procesu; ich wysiłki stanowią niezbędną platformę do udoskonalania procesu.

Po przyjrzeniu się dość masywnym pęknięciom w mojej tulei wahacza (okrągła guma z tyłu LCA), próbując ustalić, co powoduje przyspieszone zużycie przednich opon, zdecydowałem się wymienić LCA, a także wewnętrzne i zewnętrzne drążki kierownicze.

Z powodu ignorancji/głupoty, którą nie chcę was zanudzać, skończyłem wymieniając LCA łącznie sześć razy (trzy razy na stronę) w ciągu kilku tygodni. Pierwszy z sześciu postępowałem zgodnie z metodą Yogi, która dała przewidywalny wynik bólu i irytacji, nie wspominając o czasie. Pozostałe pięć postępowało zgodnie z moją zaktualizowaną metodą i zostało ukończone w 30 minut (mogło być znacznie mniej, gdybym nie poruszał się tak wolno) z prawie żadnymi obdartymi kostkami i minimalnym ślizganiem się po brudnej podłodze garażu.

Zatem do dzieła. W skrócie, zmieniony proces po prostu usuwa przegub kulowy z zwrotnicy przed usunięciem pozostałych śrub.

Krok 1: wykręć nakrętkę koronową z przegubu kulowego i zwolnij przegub kulowy ze zwrotnicy. Możesz użyć swojej ulubionej metody, aby to osiągnąć, ale na dole tego postu dołączyłem sztuczkę, która była dla mnie bardzo skuteczna.

Krok 2: gdy samochód stoi na stojakach i koło jest zdjęte (i przegub kulowy zwolniony), wykręć śrubę przedniej tulei i śrubę tylnej tulei wahacza, które mocują LCA do pojazdu. Tylko kilka obrotów, jeszcze nie usuwając. Ma to na celu jedynie zmniejszenie napięcia w następnym kroku.

Krok 3: Nastąp na LCA (naciskając na napięcie tulei wahacza), aby zwolnić przegub kulowy ze zwrotnicy. Po zwolnieniu delikatnie popchnij zwrotnicę do przodu o cal lub więcej, aby uzyskać trochę luzu, tak aby po zwolnieniu LCA wyszła za zwrotnicą. Uwaga: pół oś/przegub CV są połączone ze zwrotnicą i nie chcesz ich za bardzo pchać/ciągnąć, ponieważ grozi to uszkodzeniem.

Krok 4: Wykręć śrubę przedniej tulei; powinna być dość łatwa do usunięcia. Po wyjęciu możesz obrócić LCA na tylnej śrubie tulei wahacza, która jest nadal przymocowana, ale nieco poluzowana (patrz krok 2). Prawdopodobnie będziesz chciał obrócić kierownicę w sposób, który zapewni trochę luzu, aby obrócić LCA, i być może będziesz musiał również popchnąć zwrotnicę do przodu.

Krok 5: Po obróceniu LCA możesz teraz wyjąć tylną śrubę tulei wahacza, pomoże to utrzymać ciężar LCA, a śruba wyjdzie bez większego oporu. Po wyjęciu tej ostatniej śruby LCA wyjdzie od razu (uważaj na palce!).

Instalacja jest odwrotnością, jak to się mówi.

Jeśli Twój nowy LCA został wysłany z osłoną na przegub kulowy, aby chronić osłonę, zalecam pozostawienie jej na miejscu do momentu wkręcenia dwóch śrub.

Krok 6: Wsuń nowy LCA w tylne gniazdo tulei wahacza i wkręć śrubę częściowo (zauważ, że instrukcja serwisowa zaleca dokręcenie śruby tulei wahacza i śruby przedniej tulei, gdy samochód stoi na ziemi z obciążeniem na zawieszeniu).

Krok 7: obróć LCA w przednie gniazdo tulei. Używam śrubokręta między LCA a dolnym kołnierzem, aby wyrównać otwór w płaszczyźnie pionowej. Pociągnięcie i wyciągnięcie przegubu kulowego wyrówna otwór w płaszczyźnie poziomej. Wkręć śrubę częściowo, ostateczny moment obrotowy jest wykonywany, gdy samochód stoi na ziemi (patrz uwaga w kroku 6).

Krok 8: zdejmij osłonę osłony i nakrętkę koronową (jeśli została założona w celu ochrony), a następnie nastąp na LCA (przeciwko napięciu tulei wahacza), aby uzyskać luz do prowadzenia przegubu kulowego do zwrotnicy. Lubię umieszczać podnośnik na LCA, aby wcisnąć przegub kulowy razem przed dokręceniem nakrętki koronowej.

Krok 9: z kołem z powrotem i samochodem na ziemi dokręcam śruby przedniej tulei i tulei wahacza.

Gotowe; na zdrowie!!!

Sztuczka usuwania przegubu kulowego: znalazłem to w Internecie (You Tube i inne lokalizacje). Gdy samochód stoi na ziemi, wejdź pod spód i wykręć nakrętkę koronową na przegubie kulowym. Następnie wsuń odpowiedni rozmiar nasadki napędowej między LCA a zwrotnicę, tuż wewnątrz przegubu kulowego. Gniazdo powinno pasować tak ciasno, jak to możliwe palcami (nie jest wymagane młotkowanie). Teraz po prostu podnieś samochód; ciężar koła/zawieszenia i zmieniająca się geometria zwolnią przegub kulowy, proste jak drut.
 
#22 ·
Wow, moje tuleje wahacza są trochę podarte i szukałem opcji. Prawdopodobnie nic nie zrobię aż do najwcześniej przyszłego lata, ponieważ nie mam żadnych problemów z stukaniem ani kierowaniem. Właśnie natknąłem się na ten poradnik DIY i jest absolutnie pouczający.

Tylko jeden komentarz, ale czy nie trzeba zrobić geometrii po wymianie wahacza?

Dzięki.
 
#23 ·
Podążałem metodą gbarone'a w weekend, BARDZO łatwo! Sztuczka z usuwaniem przegubu kulowego zadziałała wspaniale, odkryłem, że ostrze dłuta, które miałem w skrzynce z narzędziami, było w sam raz, aby wsunąć się między wahacz a zwrotnicę.

Wymieniając wahacz, nie postępowałem zgodnie z procedurą i najpierw włożyłem przednią śrubę, co bardzo utrudnia ustawienie tylnej śruby. Musiałem więc cofnąć się, wyjąć przednią śrubę, włożyć tylną śrubę (krok 6) zgodnie z dokumentacją, a następnie przednią (krok 7), łatwo. Moja instrukcja serwisowa Acura podaje specyfikacje momentu obrotowego dla wszystkiego, ale nie wspomina o wykonywaniu ostatecznego dokręcania pod obciążeniem.

Przy okazji wymieniłem łącznik stabilizatora, małpy w warsztacie, które ostatnio pracowały przy samochodzie, zamontowały łączniki nieoryginalne i musiały użyć klucza udarowego na maksimum, aby dokręcić nakrętki. Poluzowałem dolną nakrętkę za pomocą dźwigni i podnośnika, aby wywrzeć nacisk na dźwignię, ale górna nie drgnęła, nawet przy kluczu udarowym. Więc wyszła szlifierka kątowa, a następnie dłuto. Nigdy więcej nie wrócę do tego warsztatu. Zajęło to tak dużo czasu, że będę musiał zrobić drugą stronę w następny weekend.

Podsumowując, nadal mam to samo stukanie z przodu, co wcześniej, ale przynajmniej wiem, czego to nie jest. I tak potrzebowałem nowych wahaczy, ponieważ tuleje miały głębokie pęknięcia.
 
#24 ·
. . .

Podsumowując, nadal mam to samo stukanie z przodu, co wcześniej, ale przynajmniej wiem, czym to nie jest. I tak czy inaczej potrzebowałem nowych wahaczy, ponieważ tuleje miały głębokie pęknięcia.
Czy wymieniłeś tuleje drążka stabilizatora? Łatwa robota i tylko 8 dolarów za części. Pytam, ponieważ wymieniłem wahacze w nadziei na wyeliminowanie stukania z przodu wraz z łącznikami stabilizatora, amortyzatorami i mocowaniem silnika, szukając najtańszego i najłatwiejszego rozwiązania dla przedniej części MDX, tulei drążka stabilizatora...
 
#27 ·
Przepraszam, że znowu to otwieram. Tuleja wahacza pękała pod obciążeniem. Czego ludzie używali jako zamiennika? OEM? Mevotech? Dorman? Poza tym, czy jest trochę oleju na wieży amortyzatora? Wymienić? Sprężyny też? Samochód został "odziedziczony" po moim bracie. Mam lekkie zużycie piór na oponach (prawie nowe, z przebiegiem zaledwie 3 tys. mil). Wszelkie rady są mile widziane. Nawiasem mówiąc, ten wątek jest świetny! Cena dealera za wahacz poprzeczny, 309 $, Mevotech 109 $. Co o tym myślisz? Nie mam nic przeciwko wydawaniu więcej, jeśli naprawdę otrzymuję znaczną różnicę w jakości.
 
#30 ·
Przepraszam, że znowu to otwieram. Tuleja wahacza pękała pod obciążeniem. Co ludzie zrobili w zamian? OEM? Mevotech? Dorman? Poza tym na wieży amortyzatora jest trochę oleju? Zastąpić? Sprężyny też? Samochód został "odziedziczony" po moim bracie. Mam lekkie zużycie pierzaste na oponach (prawie nowe z przebiegiem zaledwie 3 tys. mil). Wszelkie rady są mile widziane. Nawiasem mówiąc, ten wątek jest świetny! Cena dealera za wahacz poprzeczny, 309 $, Mevotech 109 $. Jakie są Twoje przemyślenia? Nie mam nic przeciwko wydawaniu więcej, jeśli naprawdę otrzymuję znaczną różnicę w jakości.
Może warto sprawdzić wewnętrzne i zewnętrzne drążki kierownicze. Często powodują one pierzastość w bieżniku opony. A jeśli zamierzasz wykonać całą tę pracę, możesz również zrobić to samo.
 
#31 ·
Właśnie skończyłem wymianę rozpórek, LCA w moim 03 MDX.
Kilka uwag dla tych, którzy mogą skorzystać z mojego doświadczenia.
Po pierwsze, dziękuję Yogi za doskonałe opracowanie i zdjęcia.
Bez tego LCA nie byłoby możliwe do ponownego zamontowania.
gbarone - Wypróbowałem twoją metodę i podobała mi się jej prostota. Jednak zwrotnica była tak daleko, że nie mogłem włożyć śruby do przegubu kulowego, bez względu na to, jak bardzo się starałem.
Na szczęście kupiłem ściągacz wskazany przez Yogiego.
Zacząłem od przymocowania LCA do zwrotnicy.
Nawet ze ściągaczem utknąłem. Udało mi się włożyć LCA po stronie kierowcy.

Jednak tylna tuleja po stronie pasażera NIE chciała wejść.
Instrukcje dotyczące ściągacza mówiły, żeby nie owijać wokół przewodów, a dostarczone haki były bardzo grube. W końcu, patrząc na zdjęcia Yogiego, owinąłem wokół i wsunęło się.
Zajęło mi to bardzo, bardzo dużo czasu, ale cieszę się, że to zrobiłem.
Zmieniłem również tylne amortyzatory, niestety podczas jazdy próbnej tył wydaje grzechotliwy dźwięk, którego WCZEŚNIEJ NIE było. Muszę upewnić się, że dokręciłem go prawidłowo, albo mam wadliwy amortyzator.

Robert
 
#32 ·
Również wczoraj zrobiłem swoje LCAs. Dzięki temu wątkowi, poszło jak z płatka.

Użyłem sztuczki z gniazdem między LCA a przednim zwrotnicą, o której wspomniał gbarone i zadziałała jak urok. Jedną rzeczą, którą zrobiłem inaczej, było to, że podniosłem przód, postawiłem na stojakach, a następnie użyłem podnośnika, aby podnieść LCA z powrotem do wysokości jazdy. Następnie wcisnąłem gniazdo, opuściłem podnośnik, a przegub kulowy odskoczył od razu. Wydawało się to łatwiejsze niż czołganie się pod pojazdem, gdy był na ziemi, aby umieścić to gniazdo na miejscu.

Zauważyłem również, że kolejność wyjmowania/ponownego montażu śrub zrobiła całą różnicę: z nakrętką koronową, poluzować pozostałe dwie śruby, wysunąć przegub kulowy, a następnie wyjąć przednią śrubę (którą OP nazwał "FW", jeśli chcesz odnieść się do jego doskonałych zdjęć; po prostu zapamiętałem, że to ta, która biegła poziomo), a następnie tylną śrubę ("RW", jak nazwał ją OP, lub tę na tulei zgodności/tę, która idzie pionowo). Gdy masz przegub kulowy na zewnątrz i śrubę FW/poziomą na zewnątrz, możesz wykręcić LCA z tego zwrotnicy FW i swobodnie nim machać, co sprawia, że wyjęcie śruby RW/pionowej jest dziecinnie proste, a wyciągnięcie LCA proste.

Wkładanie nowego LCA jest dokładnie odwrotne. Podobnie jak gbarone, uznałem śrubokręt za niezbędny do wyrównania śruby FW/poziomej, ale w sumie było to dziecinnie proste. Użyłem również podnośnika, aby podnieść LCA do wysokości jazdy (w przybliżeniu i tak; nie mogłem znaleźć rzeczywistego pomiaru) przed dokręceniem śrub.

A z 156 tys. mil na moim '06 (i ponieważ jestem prawie pewien, że LCAs były oryginalne - dostałem ją używaną ~10 tys. mil temu, więc nie mogę być pewien), ich wymiana zrobiła ogromną różnicę w jakości jazdy. Wielkie podziękowania dla osób, które tu się wypowiadały, za to, że moja pierwsza wymiana LCA była dziecinnie prosta.
 
#33 ·
Dzięki wszystkim, zwłaszcza Squaw Ski. Jego metoda zadziałała łatwo. Próbowałem sam przez dzień. Niepowodzenie. W końcu sprawdziłem i ta metoda była bardzo prosta. Nadal nie jestem pewien co do części dotyczącej demontażu przegubu kulowego, musiałem użyć metody wideł i młotka. Dwa nowe wahacze w moim 06 mdx. Zaoszczędziłem 400,00 dolarów na robociźnie. Tak!!