Acura MDX SUV Forums banner

Vergelijking van 2018 MDX Advance-pakket versus 2020 Technology-pakket

11K views 60 replies 16 participants last post by  mrgold35  
#1 ·
Hallo allemaal,
Het is een tijdje geleden! Dit forum ziet er een stuk anders uit dan de vorige keer dat ik hier was, wat denk ik een goede zaak is. Dat betekent dat het nog steeds actief is! En ik kom meestal alleen langs als ik een probleem moet oplossen, wat betekent dat ik al een tijdje geen problemen met Acura heb gehad!

Dit wordt onze 3e MDX.
In het verleden hebben we een 2005 en een 2007 gehad.

Ik wil gewoon weten of ik iets moet overwegen... iets waar ik niet aan denk of zou moeten weten... bij het kiezen tussen een 2018 Advance-pakket en een 2020 Technology-pakket? Dezelfde prijs, dezelfde kilometerstand, beide in goede staat.
Ik vind 2 jaar nieuwer wel fijn, maar het Advance-pakket heeft een aantal leuke functies.
Zijn de 2020-modellen veel/iets betrouwbaarder dan de 2018-modellen?
Ik lijk transmissieproblemen te zien op de 2017's, dus die vermijd ik.

Welke zou u kiezen en waarom?
Van wat ik zie, zou de Advance de captain's chairs, surround view camera, verwarmde/gekoelde stoelen, verwarmd stuurwiel en zonneschermen hebben. Mis ik nog iets?
Ik wou dat de captain's chairs waren zoals in de nieuwe modellen, met het midden volledig verwijderbaar.
Lijkt gewoon een beetje waardeloos zoals ze zijn. Je kunt niet door het midden van de twee lopen. De middenconsole kan net zo goed een andere stoel zijn met een neerklapbare armleuning/bekerhouder. Ik denk dat, tenzij je meer opbergruimte nodig hebt op de 2e rij, het eruitziet als een behoorlijk grote opbergruimte? Heeft iemand hier de captain's chairs en er spijt van gehad of het uiteindelijk leuk gevonden?

Of ik zou een 2018 basismodel kunnen krijgen voor $ 6.000 goedkoper dan deze, maar het heeft twee ongelukken gehad (schone titel). Ik denk dat ik een aantal functies zou missen, zoals de waarschuwingen voor dode hoeken. Ik denk dat het basismodel ook geen afstandsbediening heeft, toch?

Waardeer alle input/dingen die ik zou moeten overwegen!
 
#2 ·
Hier is een website met alle brochures van Acura-voertuigen. U kunt de brochures van 2018 en 2020 downloaden om te zien welke functies elk voertuig heeft. Ik heb altijd graag de Advance-versies gekregen als ik kon. Tegelijkertijd is het ook fijn om een deel van de 4y/50k basisgarantie te hebben met de 2020-technologie. Ik ben het ermee eens dat de captain chairs op de tweede rij niet zo handig zijn in vergelijking met de bank; maar het zijn nu alleen mijn vrouw en ik. De captain chairs kunnen volledig plat worden geklapt als u een vlakke laadruimte nodig heeft.

De 2019/2020 modellen in basis, tech, Aspec, Adv, hybrid (of PMC) zijn vrijwel ongewijzigd en zeer solide. Acura heeft dingen toegevoegd zoals het Aspec-model, actief dempersysteem voor 3.5L adv, meer houten bekleding, verbeterde metalen sierlijsten, afstandsbediening starten op tech, parkeersensoren voor/achter voor tech. Ik zou mijn zoektocht uitbreiden naar 19/20 MDX'en in de tech-, Aspec- of Adv-modellen om te zien wat er binnen een paar uur rijden te vinden is, aangezien de prijzen regionaal kunnen verschillen. Veel eigenaren hadden 16/18 MDX'en en hebben geĂĽpgraded naar de 19/20 en zeiden dat ze een merkbare verbetering voelden met de 9AT. Het vinden van een CPO MDX verhoogt de 4/50 basis naar 6/100k en de aandrijflijn gaat van 6/70k naar 7/100k, 1/12k pechhulp, gratis eerste geplande onderhoud en Acuralink/XM gratis voor 3 maanden.
 
#3 ·
Hier is een website met alle brochures van Acura-voertuigen. U kunt de brochures van 2018 en 2020 downloaden om te zien welke functies elk voertuig heeft. Ik heb altijd graag de Advance-versies gekregen als ik kon. Tegelijkertijd is het ook fijn om een deel van de 4y/50k basisgarantie te hebben met de 2020-technologie. Ik ben het ermee eens dat de kapiteinsstoelen op de tweede rij niet zo handig zijn als de bank; maar het zijn nu alleen mijn vrouw en ik. De kapiteinsstoelen kunnen volledig plat worden geklapt als u een vlakke laadruimte nodig heeft.

De modellen 2019/2020 in basis-, tech-, Aspec-, Adv-, hybride- (of PMC-) zijn vrijwel ongewijzigd en zeer solide. Acura voegde dingen toe zoals het Aspec-model, een actief dempersysteem voor 3.5L adv, meer houten bekleding, verbeterde metalen sierlijsten, afstandsbediening starten op tech, parkeersensoren voor/achter voor tech. Ik zou mijn zoektocht uitbreiden naar 19/20 MDX'en in de tech-, Aspec- of Adv-modellen om te zien wat er binnen een paar uur rijden te vinden is, aangezien de prijzen regionaal kunnen verschillen. Veel eigenaren hadden 16/18 MDX'en en upgradeerden naar de 19/20 en zeiden dat ze een merkbare verbetering voelden met de 9AT. Het vinden van een CPO MDX verhoogt de 4/50 basis naar 6/100k en de aandrijflijn gaat van 6/70k naar 7//100k, 1/12k pechhulp, gratis eerste onderhoud, en Acuralink/XM gratis voor 3 maanden.

Bedankt voor de reactie! Ik vind nu een aantal 2019/20 met Advance/Entertainment-pakketten. Zou het budget een paar duizend dollar moeten verhogen, maar ik begin nu deze kant op te neigen. Haal het gewoon volledig geladen, aangezien we het waarschijnlijk de komende tien jaar of bijna zo lang zullen hebben. Goed om te weten dat de 19/20 een merkbare verbetering lijken te zijn ten opzichte van de eerdere modellen. Ik denk dat ik echt de Advance of Advance w/Entertainment wil, maar het Tech-pakket is het minimum. Hoewel het 2018 Base-model voor $ 6k goedkoper dan al het andere nog steeds een beetje verleidelijk is! Als het niet bij twee ongelukken betrokken was geweest, zou het denk ik een sterkere kanshebber zijn. Beslissingen, beslissingen. Ik worstel altijd tussen de mentaliteit van "onder je stand leven" versus "koop het mooi of koop het twee keer". Ik denk dat het goede nieuws is dat ELKE MDX in goede staat behoorlijk mooi is.

Nu hopen op goed nieuws over onze '07. Het heeft de codes P0320 en P0420. Ik hoop dat het alleen bougies zijn en geen bobines, katalysator of iets duurs.
 
#4 ·
Zoals MrGold vermeldt, zijn er brochures om de details te bekijken. Wat betreft de voertuigkenmerken, zou de 2018 Advance alles moeten hebben wat de 2020 tech heeft (bijv. tech trim voegde parkeersensoren toe op tech trim op 2019 en nieuwer), maar je krijgt ook een 360 graden camera, verwarmd stuurwiel, verwarmde buitenboordstoelen op de 2e rij, etc. Een groot voordeel van het kiezen van 2020 is dat je mogelijk nog steeds 4 jaar/50K bumper-tot-bumper garantie hebt.
 
#9 ·
+1 voor het verwarmde stuur............ wist niet dat ik het nodig had totdat we vanmorgen naar 39 graden gingen. (ijzig voor Zuid-Californië) Maar ik haat de 4-persoons zitplaatsen. Het is alsof je meer betaalt en een stoel verliest.
 
#10 ·
De adaptieve dempers zijn best verbazingwekkend. Zet de MDX in Sports+ en er is nauwelijks overhellen in scherpe bochten en op- en afritten van de snelweg. Maar deze in Duitsland gemaakte veerpoten zullen super $$$ zijn als ze vervangen moeten worden. Probeer geen verkeersdrempel te "missen", waardoor uw MDX de lucht in kan worden gestuurd en de dure veerpoten beschadigd kunnen raken.
 
#11 ·
Als je een '17 - '20 Sports Hybrid kunt vinden, is dat degene die je moet nemen als je niets hoeft te slepen. Werkt GEWELDIG op gewone benzine zonder mpg-straf (in tegenstelling tot de 3.5L V6 waarbij de mpg iets daalt als je geen premium gebruikt), gaat behoorlijk snel als je het nodig hebt en is zuinig met benzine. Ik haal regelmatig 26-27 mpg gecombineerd stad/snelweg. Ik ben dol op de manier waarop de 7DCT-trans schakelt - stevig en snel. De 7DCT heeft mogelijk de minste problemen van alle 2014-2020 MDX-transmissies.
 
#12 ·
Alle 18 MDX'en worden geleverd met een vernieuwd info-tainment met bedrade CarPlay. Je kunt CarPlay toevoegen aan 14-17 MDX'en voor ongeveer $500 + installatie als je een goede 17 MDX vindt die je niet kunt weerstaan.
 
#13 · (Edited)
Hawkeye83 …. Succes met je zoektocht naar welk jaar/model je ook kiest. En zoals hierboven vermeld, denk ik niet dat je fout kunt gaan met de MDX. Ik ben persoonlijk gegaan voor een nieuwe 20 Advance SH-AWD nadat ik een 17 Tech SH-AWD had. Ik heb er nu meer dan 25.000 probleemloze kilometers mee gereden. Hij is nog nooit terug geweest naar de dealer voor een probleem. Ik doe al het routineonderhoud, wat relatief eenvoudig en redelijk van kosten is. Talrijke redenen waarom ik voor de Advance ben gegaan en daar zo blij mee ben. Ja, hij stond vermeld voor meer dan $ 6.000 meer MSRP dan de Tech, maar in werkelijkheid was het slechts $ 5.000 meer bij het onderhandelen met de dealer tussen de Tech en Advance. Bijgevoegd zijn de 2020 Advance-functies. Ik ben vooral dol op de 360 ​​camera bij het parkeren, het wiel/bandenpakket, het Milano-leer, de dakrails en de geventileerde stoelen. Wat betreft het krijgen van de Hybrid …. Ja, geweldige sportieve SUV met in de meeste gevallen een betere totale kilometerstand dan de niet-Hybrid. Maar ik moet een paar keer per jaar een kleine aanhanger voor landschapsarchitectuur slepen, plus de reële HWY-kilometerstand (die ik veel doe) is eigenlijk beter met de niet-Hybrid. Sterker nog, mijn totale kilometerstand (25.000 mijl) is 24,7 mpg. Ik rijd niet veel in de stad. En laat de ZF9-transmissie je niet afschrikken. Eerdere modellen zullen profiteren van de software-update, maar Honda heeft het goed gedaan op de 19 en 20. Mijn 17 Tech was soms schokkerig en lomp. Trouwens …. Ik neem aan dat je een Hawkeye-fan bent?
 
#14 ·
+1 voor geventileerde stoelen, automatisch dimmende zijspiegels en verwarmd stuurwiel! Fabrieks-LED-verlichting waar mogelijk is ook VEEL beter dan aftermarket.

Als je de Advance voor niet zo veel meer kunt krijgen, zou ik ervoor gaan. De afschrijving versnelt echt op de duurdere modellen meer dan op de basis, in mijn ervaring.
 
#28 ·
Ik ben verbaasd dat automatisch dimmende zijspiegels alleen beschikbaar zijn in de adv trim, ze zijn een must have voor mij - uiterst nuttig.
Als je eenmaal Advance hebt, kun je niet meer terug. Ik heb het gevoel dat ik verwend ben en niet meer zonder sommige van de Adv-only functies zou kunnen leven.
 
#16 ·
Heel erg bedankt voor de geweldige antwoorden allemaal! @Krauthawk Ja, ik ben een Hawkeye-fan. Bijna mijn hele leven lang een Iowan, behalve 5 jaar toen ik in Ohio en North Carolina woonde. Kijk veel Hawkeye basketbal en voetbal. Ben nog niet zo in worstelen geĂŻnteresseerd geraakt, wat ironisch is omdat dat de sport is waar we waarschijnlijk het beste in zijn!

Uiteindelijk heb ik een aanbetaling gedaan voor een 2020 Advance met Entertainment- en Towing-pakketten. Had alles wat ik wilde, dus ben er gewoon voor gegaan!

Ik heb de neiging om meestal zwart te kopen, maar deze is zilver met het lichtere leer van het interieur. Heeft dat lichtgekleurde leer de neiging om te slijten of er sneller bevlekt en versleten uit te zien dan het zwart? Ik weet dat het allemaal afhangt van hoe goed je het verzorgt... Ik heb echter kinderen, dus ik maak me een beetje zorgen over het lichtgekleurde interieur, maar het is een verandering ten opzichte van de vorige zwarte/zwarte MDX'en die we in het verleden hebben gehad, dus we dachten dat we iets anders zouden proberen. Aanbevelingen voor het schoonmaken van de lichtere interieurs? Armor-All doekjes of zeep/water of een gespecialiseerd reinigingsproduct?

Ik heb een aanbetaling gedaan, maar heb de koopovereenkomst nog niet getekend, maar alles is erop gericht om ermee door te gaan.
Probeerde me een verlengde garantie te verkopen voor $ 3790 en ik dacht erover na, maar weigerde omdat we al aan de top van het budget zaten.
Ben wel gegaan met een "diamanten" coating van $ 400 voor de voorruit die naar verluidt schittering en halo's vermindert. Ik heb 's nachts problemen... heeft iemand anders zo'n coating geprobeerd? Zou naar verluidt 5 jaar meegaan.

Ook worden er treeplanken geĂŻnstalleerd. Helpt de kinderen en de oudere schoonmoeder om gemakkelijker in het voertuig te stappen.

Je kunt extra koptelefoons gebruiken met het entertainmentpakket, toch? Dus iedereen achterin kan koptelefoons gebruiken als ze willen? Voertuig wordt geleverd met twee, maar dacht erover om er meer te halen voor andere passagiers. Zal dit voertuig waarschijnlijk de komende weken naar Ohio rijden en de kinderen en schoonmoeder zullen waarschijnlijk een paar films willen kijken.

Opgewonden, maar ik denk nog steeds dat ik gek ben om zoveel uit te geven.
In het verleden kochten we onze 2005 MDX voor ongeveer $ 10.000 (in 2012) en onze 2007 MDX voor $ 8700 (in 2017).
Het meeste dat we ooit aan een auto hebben uitgegeven, was de 2017 Chevy Volt van mijn vrouw @ $ 13.500. Drie keer zoveel uitgeven aan deze MDX, inclusief alle kosten, voorruitcoating en levering ($ 600 leveringskosten).

Hoewel ik denk dat het ons heel lang zal meegaan. De Volt is de forenzenauto die de meeste kilometers maakt. Ik werk vanuit huis. We zouden de 2007 MDX kunnen houden als een beater/back-up voertuig. Dus de 2020 MDX zal waarschijnlijk alleen worden meegenomen op roadtrips en momenten waarop we zin hebben om de "mooie auto" te nemen.

Overwoog ook een Ford Bronco Sport, Chevy Bolt EUV, Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 5 of te wachten op de EV Blazer, maar de '07 MDX wordt ruwer en we hebben nu twee betrouwbare voertuigen nodig. Eén moet AWD zijn en 7 zitplaatsen is een groot pluspunt, dus de MDX is logisch voor ons. Wilde idealiter onder de $ 30.000 blijven, maar heb een beetje uitgerekt voor de Advance MDX.

Zou de VW ID.Buzz of Ioniq 7 of Blazer EV als volgende overwegen, denk ik. We houden van elektrische voertuigen. Mijn vrouw haalt gemiddeld 84 mpg in haar hybride Volt. Volledig elektrisch lijkt een no-brainer voor een forenzenauto.

Hoe dan ook, ik dwaal nu af, maar ben blij dat mijn huidige autozoektocht voorbij lijkt te zijn en ik denk dat ik er een goede heb gevonden met de 2020 MDX Advance/Entertainment en towing pakketten!
 
#17 ·
Ik heb de neiging om meestal zwart te kopen, maar deze is zilverkleurig met het lichter gekleurde lederen interieur. Heeft dat lichtgekleurde leer de neiging om te slijten of er sneller bevlekt en versleten uit te zien dan het zwart zou doen? Ik weet dat het allemaal afhangt van hoe goed je het verzorgt... Ik heb echter kinderen, dus ik ben een beetje bezorgd over het lichtgekleurde interieur, maar het is een verandering ten opzichte van de vorige zwarte/zwarte MDX'en die we in het verleden hebben gehad, dus we dachten dat we iets anders zouden proberen. Aanbevelingen voor het schoonmaken van de lichtere interieurs? Armor-All doekjes of zeep/water of een speciaal reinigingsproduct?
Ik had dezelfde zorgen met het Tan interieur van degene die ik kocht - tot nu toe is het geen probleem geweest, en ik ben niet bijzonder voorzichtig in het dagelijks leven. Ik heb er 2 van gekregen, omdat ik vaak hardloop, naar de sportschool ga, langlauf of mountainbike (ook wel: zweet en rijd), en ben zeer tevreden: Orange Mud Extreme Towel. Ja, het is een $50 (!) handdoek, maar hij is echt waterdicht. Het wikkelgedeelte is waarschijnlijk niet nuttig voor mij, omdat het alleen maar gedoe toevoegt aan een snelle wissel, maar mijn hardlooppartner heeft hem een keer gebruikt!

Ik was op zoek naar beschermers voor de achterkant en kocht dit: Neopreen bankhoes. Het is niet zo geweldig (fladdert een beetje rond) als bankhoes, maar het werkt echt goed als de stoelen plat zijn opgevouwen en beschermt de achterkant van de achterbanken als ik hout of stoffige spullen vervoer, veel beter dan ik had verwacht.
 
#18 ·
Thanks so much for the great replies everyone!
@Krauthawk yes I am a Hawkeye fan. Nearly lifelong Iowan except for 5 years when I lived in Ohio and North Carolina. Watch a lot of Hawkeye basketball and football. Haven't gotten as much into wrestling yet which is ironic because that's the sport I think we are probably best at!

I ended up putting a deposit on a 2020 Advance w/Entertainment and Towing packages. Had everything I wanted so just went for it!

I tend to usually buy black but this one is silver with the lighter colored interior leather. does that light colored leather tend to hold up or look stained and worn faster than the black would? I know it all depends how well you care for it...I have kids though so I'm slightly worried about the light colored interior, but it's a change from the previous black/black MDX's we've owned in the past so thought we'd try something different. Any recommendations for cleaning the ligher interiors? Armor-All wipes or soap/water or a specialized cleaning product?

I have a deposit down but haven't signed the purchase agreement yet but everything is aligned to go with it.
Tried to sell me extended warranty for $3790 and I thought about it but declined since we were already at top of budget.
Did go with a $400 "diamond" coating for the windshield that supposedly reduces glare and halo-ing. I have trouble at night...anyone else try such a coating? Supposedly lasts 5 years.
Also having running boards installed. Will help with the kids and older mother-in-law get in the vehicle easier.

You can run extra headphones with the entertainment package right? So everyone in the rear could use headphones if they wanted? Vehicle comes with two but thought about getting more for other passengers. Will likely drive this vehicle to OHio within the next few weeks and the kids and mother in law will likely want to watch some movies.

Excited but also still thinking I'm crazy for spending this much.
In the past we bought our 2005 MDX for around $10k (in 2012), and our 2007 MDX for $8700 (in 2017).
Most we've ever spent on a car was my wife's 2017 Chevy Volt @ $13,500. Spending triple that on this MDX, including all out the door costs, windshield coating, and delivery ($600 delivery charge).

Although I think it will last us quite a long time. The Volt is the commuter car that gets mosto f the miles. I work from home. We might keep the 2007 MDX as a beater/back-up vehicle. so the 2020 MDX will likely just get taken on road trips and times when we feel like taking the "nice car."

Was also considering a Ford Bronco Sport, Chevy Bolt EUV, Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 5, or waiting for the EV Blazer, but the '07 MDX is getting rougher and we need two reliable vehicles right now. One has to be AWD, and 7 seater is a big plus so the MDX makes a lot of sense for us. Ideally wanted to stay under $30k but stretched a bit for the Advance MDX.

Would consider the VW ID.Buzz or Ioniq 7 or Blazer EV next I think. We do like electric vehicles. My wife gets average 84 mpg in her hybrid Volt. All electric seems like a no-brainer for a commuter car.

Anyway rambling now but glad my current car search appears to be over and I think I found a good one with the 2020 MDX Advance/Entertainment and towing packages!
MDXs does get great MPG and range, unlike the Smartphones on Wheels that the government is trying to push everyone to get. My interior is Tan/beige, and the driver's seat is going to be more worn compared to the other seats. You need to do a frequent upkeep on this light color. Blue jean dye transfer is a pain, but make sure you use products that doesn't take off the beige dye color otherwise, you would need to redye the affected area. I prefer Gray for many reasons, however beige is alright, but imo it suites well in like a Rolls, Bentley or Ferrari; not any vehicle that costs <$100k.
 
owns 2024 Honda Accord Sport Hybrid
  • Like
Reactions: N8_2014MDX
#21 · (Edited)
De 20 MDX (voor zover ik weet) gebruikt nog steeds dezelfde infrarood hoofdtelefoons als mijn 08 Odyssey. Amazon heeft talloze no-name merken die compatibel zijn met Honda/Acura en prima werken voor minder dan $30. Je kunt er zoveel toevoegen als je wilt, want het infraroodlicht wordt overal uitgezonden, behalve de voorste rij.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Acuracare het geld waard is als je het online koopt, waar het bijna tegen kostprijs wordt verkocht.
1) Acuracare betaalt de dealer voor onderdelen zonder opslag en dwingt een lage/geen marge arbeidsloon af. Ik ben van mening dat beide factoren er gemiddeld toe leiden dat je er beter van af komt.
2) Een Acura-medewerker vertelde me ooit dat American Honda, nadat de financieringsagent zijn opslag heeft genomen, heel weinig marge maakt op mensen die hun auto houden voor de volledige duur van Acuracare. Het grootste deel van de marge van American Honda komt van mensen die hun auto inruilen en ofwel vergeten om de pro rata terugbetaling te vragen, of zelfs degenen die een pro rata terugbetaling krijgen, betalen evenredig voor de vroege eigendomsjaren waarin minder reparaties plaatsvinden.
3) Acuracare wordt geprijsd per model, niet per uitvoering, bijvoorbeeld: alle MDX'en krijgen dezelfde prijs als ze hetzelfde modeljaar/kilometers hebben. Dus Advance-eigenaren laten alle niet-Advance-klanten de kosten van al die elektronische functies subsidiëren.

Ik weet dat ik een pechvogel ben, maar ik heb al voor $5000 aan reparaties gratis laten dekken door Acuracare in de eerste 5000 mijl nadat de fabrieksgarantie verliep.
 
#22 ·
Ik weet dat ik een pechvogel ben, maar ik heb al voor $5000 aan reparaties gratis gedekt door Acuracare in de eerste 5000 mijl nadat de fabrieksgarantie verliep.
Anders bekeken - je hebt geluk dat je de waarde uit de verlengde garantie die je hebt gekocht, kunt halen, ondanks de kansen (IMO). Het is een bitterzoete overwinning, maar in jouw geval ben ik blij dat het de gok voor je waard is gebleken... soort van... maar het zou beter zijn geweest om geen problemen te hebben en het niet te gebruiken... denk ik.
 
#23 ·
Ik heb tot eind februari 2023 de tijd voordat mijn basisgarantie van 4/50.000 km afloopt. Ik neig er echt naar om 5/120.000 km Acuracare te nemen, omdat ik van plan ben mijn 19 MDX hybride ongeveer 240.000 kilometer te houden en alles wat aan dit voertuig kapot gaat, lijkt +$1000 te kosten. Er is een standaard EV-componentgarantie van 8/100.000 km voor die onderdelen. Tot nu toe geen problemen of garantie werkzaamheden met +66.000 km.
 
#25 ·
Ik heb tot eind februari 2023 de tijd voordat mijn 4/50k basisgarantie afloopt. Ik neig er echt naar om 5/120k Acuracare te nemen, omdat ik van plan ben mijn 19 MDX hybride ongeveer 150.000 mijl te houden en alles wat aan dit voertuig kapot gaat, lijkt +$1000 te kosten. Er is een standaard EV-componentgarantie van 8/100k voor die onderdelen. Tot nu toe geen problemen of garantie werk met +41.000 mijl.
17 hybride advance. Geen garantieproblemen. Ik heb de 7/100000. Wens bijna dat er iets kapot gaat.
 
#27 ·
IMO de 2018 Advance wordt geleverd met voldoende extra functies om het te rechtvaardigen ten opzichte van zelfs een nieuwer 2020 tech-model. De Tech-modellen zijn in de loop der tijd niet veel veranderd en een 2020 Tech is in feite hetzelfde als een 2018 Tech. De enige items die de 2019/2020 Adv-modellen hebben ten opzichte van de 2018 Adv zijn de adaptieve vering en bredere velgen/banden. De basisvering is goed genoeg (die je toch al zou hebben in een 2020 Tech) en je kunt de velgen/banden altijd upgraden als je dat echt zou willen.
 
#46 ·
IMO de 2018 Advance wordt geleverd met voldoende extra functies om het te rechtvaardigen boven zelfs een nieuwer 2020 tech-model. De Tech-modellen zijn in de loop der tijd niet veel veranderd en een 2020 Tech is in feite hetzelfde als een 2018 Tech. De enige items die de 2019/2020 Adv-modellen hebben ten opzichte van de 2018 Adv zijn de adaptieve vering en bredere velgen/banden. De basisvering is goed genoeg (die je toch al zou hebben in een 2020 Tech) en je kunt de velgen/banden altijd upgraden als je dat echt zou willen.
Zou de adaptieve vering eigenlijk een argument kunnen zijn om GEEN 2019/20 Advance te nemen (ik sta op het punt om zaterdag de 2020 Advance te kopen)? Zeer dure reparaties? Beter af met de basisvering? Faalt de adaptieve vering vaak?
 
#36 ·
Nog een opmerking, wat is jullie indruk van de Acura Lane Keep Assist? Werkt het goed, rijdt het in feite grotendeels vanzelf? Ik reed afgelopen winter in een Ford Bronco Sport (2022) en het was geweldig, hij nam redelijk scherpe bochten met 80 mph, geen probleem, helemaal vanzelf. Ik heb een YouTube-video bekeken en het leek erop dat de Acura RDX het goed deed, behalve bij sommige afritten, toen hij de lijnen uit het oog verloor en de bestuurder moest ingrijpen. Een groot pluspunt voor mij bij de nieuwere MDX is het gemak van het rijden met de Lane Keep Assist, vooral op lange reizen (die we misschien maar 5 keer per jaar maken, maar toch).
 
#38 ·
Overigens, wat is jullie indruk van de Acura Lane Keep Assist? Werkt het goed, rijdt het zichzelf grotendeels? Ik reed afgelopen winter in een Ford Bronco Sport (2022) en het was geweldig, hij nam redelijk scherpe bochten met 80 mph, geen probleem, helemaal vanzelf. Ik bekeek een YouTube-video en het leek erop dat de Acura RDX het goed deed, behalve bij sommige afritten, toen hij de lijnen uit het oog verloor en de bestuurder moest ingrijpen. Een groot pluspunt voor mij bij de nieuwere MDX is het gemak van het rijden met de Lane Keep Assist, vooral op lange reizen (die we misschien maar 5 keer per jaar maken, maar toch).
Ik vind de LKAS en RDM prettig. Ik heb RDM de hele tijd aan en gebruik LKAS op roadtrips. Niet echt een zelfrijdend of zelfsturend systeem. Ik gebruik het meer als een stuurhulpsysteem voor lange roadtrips. Soms zijn de wegen wat oneffen met een bolling in het midden, LKAS helpt bij veel langzame bochten op snelwegsnelheden, of je hebt misschien een sterke zijwind, dan komt LKAS echt van pas om vermoeidheid van de bestuurder op een roadtrip van 4-12 uur te verminderen. Het houdt me ook eerlijk bij het wisselen van rijstrook, omdat ik mijn richtingaanwijzer moet gebruiken om LKAS/RDM een paar seconden uit te schakelen, zodat ik geen waarschuwingen krijg.
 
#37 ·
Ik heb een 2000 en
Hallo allemaal,
Het is een tijdje geleden! Dit forum ziet er een stuk anders uit dan de vorige keer dat ik hier was, wat ik een goede zaak vind. Dat betekent dat het nog steeds actief is! En ik kom meestal alleen langs als ik een probleem moet oplossen, wat betekent dat ik al een tijdje geen Acura-problemen meer heb gehad!

Dit wordt onze 3e MDX.
In het verleden hebben we een 2005 en een 2007 gehad.

Ik wil gewoon weten of ik iets moet overwegen... iets waar ik niet aan denk of zou moeten weten... bij het kiezen tussen een 2018 Advance-pakket en een 2020 Technology-pakket? Zelfde prijs, zelfde kilometerstand, beide in goede staat.
Ik vind 2 jaar nieuwer wel fijn, maar het Advance-pakket heeft wel een aantal leuke functies.
Zijn de 2020-modellen veel/iets betrouwbaarder dan de 2018-modellen?
Ik lijk transmissieproblemen te zien bij de 2017's, dus die vermijd ik.

Welke zou u kiezen en waarom?
Van wat ik zie, zou de Advance de captain's chairs, surround view camera, verwarmde/gekoelde stoelen, verwarmd stuurwiel en zonneschermen hebben. Mis ik nog iets?
Ik wou dat de captain's chairs waren zoals ze in de nieuwe modellen zijn, met het midden volledig verwijderbaar.
Lijkt gewoon een beetje waardeloos zoals ze zijn. Je kunt niet door het midden van de twee lopen. De middenconsole kan net zo goed een andere stoel zijn met neerklapbare armleuning/bekerhouder. Ik denk, tenzij je meer opbergruimte nodig hebt op de 2e rij, ziet het eruit als een redelijk formaat opbergbak? Heeft iemand hier de captain's chairs en er spijt van gehad of het uiteindelijk leuk gevonden?

Of ik zou een 2018 basismodel kunnen krijgen voor $ 6.000 goedkoper dan deze, maar het heeft twee ongelukken gehad (schone titel). Ik denk dat ik een aantal functies zou missen, zoals de dodehoekwaarschuwingen. Ik denk dat het basismodel ook geen afstandsstart heeft, correct?

Waardeer alle input/dingen die ik zou moeten overwegen!
Ik heb een 2019 advance als ik terug kon gaan en het allemaal opnieuw kon doen. Ik zou voor de tech zijn gegaan en een paar duizend dollar hebben bespaard.
 
#44 ·
Nou, DIT daarentegen... zelfs MIJN stressniveau steeg ervan!

Ja, ik dacht dat ik helemaal voor zelfrijdende auto's zou zijn, maar dit maakte me erg nerveus. Ik bedoel, het leek grotendeels oké/redelijk goed te werken (ik heb maar 1/3 van de video bekeken), maar ja, ik vertrouwde gewoon niet op alle andere bestuurders, de rotonde, voetgangers, oei!

Ik heb getwijfeld over het kopen van deze 2020 MDX Advance, maar ik denk dat we er toch voor gaan. Ik vermoed dat hij wel een tijdje in de garage zal staan, wat denk ik goed en slecht is. Veel geld voor iets dat misschien weinig gebruikt wordt, maar aan de andere kant zou hij ons wel meer dan een decennium moeten meegaan, dus dat is een "win"! We zullen hem gebruiken voor langere reizen en overal als gezin naartoe gaan waar we de "mooie" auto willen hebben. En het zal een back-up zijn als de oudere auto's kapot gaan. De dagelijkse auto's zullen waarschijnlijk de 2007 MDX en de 2017 Chevy Volt blijven.

Het enige is dat ik voor die reizen ook nog wel een kampeerbusje/camper van klasse B wil, haha. Vooral voor de badkamer en af en toe staan, en voor de kinderen om zich uit te strekken. En dan het af en toe kamperen dat we doen. Ik denk dat ik op dit punt een grotere garage en een tweede baan nodig heb! :)
 
#42 ·
Reken voorlopig niet op mij, tenzij elk voertuig zelfrijdend is en elk voertuig kan communiceren met elkaar en met externe sensoren (zenders onder de weg, langs de weg, 5G/6G-signalen, enz.), zonder enige interactie van de bestuurders. Mensen zijn gewoon zo onvoorspelbaar en vinden altijd wel een manier om de boel te verknallen.
 
#48 ·
Nou, we zouden de 2007 MDX nemen om de 2020 op te halen, maar gingen naar de garage en er lag vloeistof op de vloer. Ik denk dat de radiator eruit is geklapt en koelvloeistof heeft gemengd met transmissievloeistof. Lijkt er in ieder geval op. Chocolademelk-achtige vloeistof die uit de koelvloeistofoverloop komt en hetzelfde spul als je de radiatordop opent. Ik hoop dat de transmissie in orde is! Het lijkt erop dat ik morgen de truck van papa leen. De autoproblemen komen de laatste tijd in groepen. Gelukkig maar ongeveer $400 in de min "tot nu toe". Ik vermoed dat de radiator $600-800 zal kosten, beste gok...erg ongeschoolde gok daar, maar mijn lokale garage is ERG redelijk met alle reparaties. Bijvoorbeeld, ik weet vrij zeker dat ze mijn distributieriem hebben gedaan voor ongeveer $480 inclusief onderdelen.
 
#49 ·
Ik vermoed dat de radiator $600-800 zal kosten, de beste gok...erg ongeschoolde gok daar, maar mijn lokale garage is ERG redelijk met alle reparaties. Voorbeeld: ik ben er vrij zeker van dat ze mijn distributieriem hebben vervangen voor ongeveer $480 inclusief onderdelen.
Jongens, dat is wel erg goedkoop voor de distributieriem als het echt die prijs was. Ik verwacht dat het ongeveer drie keer die prijs zal zijn (inclusief waterpomp en spanner). Dat is ook een lage prijs voor de radiatorreparatie, tenzij je het zelf doet en alleen onderdelen hoeft te kopen.

Als de transmissievloeistof echt mengt met de radiateurvloeistof, zorg er dan voor dat je het voertuig niet gebruikt en dit snel laat repareren. Er zal ook een transmissievloeistofspoeling nodig zijn, wat de kosten zal verhogen, en hoop maar dat de transmissie daardoor niet beschadigd is geraakt (maar de kans is groot dat het na de spoeling nog in orde is).
 
#53 ·
Hoe kunnen koelvloeistof en transmissievloeistof zich vermengen? Zit er een transmissiekoeler ingebed in de hoofdradiator en... iets iets slechte soldeerverbinding?
De 2e generatie 07-13 MDX kon af fabriek 5000 lbs trekken. Het mengen van transmissie- en radiateurvloeistof was een probleem bij de 2e generatie 07-09 MDX'en. De oplossing was een upgrade naar een nieuwere radiator om dit probleem te voorkomen naarmate het voertuig ouder werd. Acura heeft dit probleem opgelost met de 10-13 MDX'en; maar introduceerde een ander probleem met het verstoppen van olieringen en een ernstig olieverbruik voor de latere modellen.