Acura MDX SUV Forums banner
181 - 200 of 704 Posts
Ik heb vandaag mijn luchtvering achter vervangen door gewone schokdempers en 2 ohm weerstanden op de sensoren geplaatst, maar het ADS-lampje brandt nog steeds. De rit is erg soepel, maar het ADS-lampje brandt. Wat raden jullie aan?

Ik heb vandaag mijn luchtvering achter vervangen door gewone schokdempers en 2 ohm weerstanden op de sensoren geplaatst, maar het ADS-lampje brandt nog steeds. De rit is erg soepel, maar het ADS-lampje brandt. Wat raden jullie aan? Bedankt.
Bekijk pagina 7 van deze thread. De post van MacgyversMullet. Dat zijn degene die ik heb gebruikt en ik heb zelden dat het ADS-lampje in de sportmodus aangaat.

Bedankt voor je antwoord. In zijn bericht vermeldde hij dat hij 1 ohm weerstanden gebruikte. Ik gebruikte 2 ohm, denk je dat dit de reden is waarom het licht nog steeds brandt? Heb je de weerstand aan de sensor gesoldeerd? Ik heb alleen elektriciteitstape gebruikt.

Ik heb alleen elektriciteitstape gebruikt. Niet zeker over de weerstand.

Ik vraag me af of je gewoon het 'elektronische' van de demper kunt verwijderen en het ergens in de wielkast of in het motorcompartiment kunt verbergen. Dit zou alle waarschuwingen moeten stilzetten bij het indrukken van de comfort- of sportmodus.

Vervanging van 4-hoek ADS met Non-ADS

Bedankt voor alle waardevolle inzichten en feedback over dit proces. Precies 1 jaar geleden heb ik mijn ADS-achterschokdempers vervangen door nieuwe ADS-achterschokdempers en er gaat er al één kapot. Ik heb één voorschokdemper die het bekende "klokgeluid" maakt waar iedereen over heeft geschreven. Na het lezen van een groot deel van deze thread van begin tot eind, zal ik alle 4 hoek ADS vervangen door de Non-ADS schokdempers. Ik heb de OEM-voorwielophanging besteld voor de eenvoudige plug & play en ik heb ook de KYB-achterschokdempers besteld. Ik zal deze zelf in midden augustus vervangen en ook de weerstand hack proberen voor het ADS-lampje.

Bedankt voor alle waardevolle inzichten en feedback over dit proces. Precies 1 jaar geleden heb ik mijn ADS-achterschokdempers vervangen door nieuwe ADS-achterschokdempers en één ervan gaat al kapot. Ik heb één voorschokdemper die het bekende "klokgeluid" maakt waar iedereen over heeft geschreven. Na het lezen van een groot deel van deze thread van begin tot eind, zal ik alle 4 hoeken van de ADS vervangen door de Non-ADS schokdempers. Ik heb de OEM-voorwielophanging besteld voor de eenvoudige plug & play en ik heb ook de KYB-achterschokdempers besteld. Ik zal deze zelf in half augustus vervangen en ook de weerstandhack voor het ADS-lampje proberen.
Plaats een paar DYI-foto's wanneer je je werk doet.

Bedankt voor alle waardevolle inzichten en feedback over dit proces. Precies 1 jaar geleden heb ik mijn ADS-achterschokdempers vervangen door nieuwe ADS-achterschokdempers en één ervan is al slecht. Ik heb één voorschokdemper die het beroemde "klonkende geluid" maakt waar iedereen over heeft geschreven. Na het lezen van een groot deel van deze thread van begin tot eind, zal ik alle 4 de hoeken van de ADS-vervanging aanpakken met de Non-ADS schokdempers. Ik heb de OEM-voorwielophanging besteld voor de eenvoudige plug & play en ik heb ook de KYB-achterschokdempers besteld. Ik zal deze zelf in midden augustus vervangen en ook de weerstand hack proberen voor het ADS-lampje.
Ik heb een 2010 MDX Advance met het ADS-systeem met 82.000 mijl, nieuw gekocht. Ik geloof dat mijn voorste ADS-veerpoten beginnen te "klinken". Als ze slecht worden, zal ik geen $4500 of zo uitgeven om ze te vervangen. Als ze uitvallen, zal ik ook de conversie uitvoeren die hierin wordt besproken voor ongeveer $1000 voor Acura handmatige veerpoten/schokdempers. En ik waardeer de enorme hoeveelheid informatie in deze thread over het maken van die conversie.

Ik maak me echter wel zorgen over het inruilen van mijn "gemodificeerde" MDX voor een nieuwe MDX, wat ik ook van plan ben te doen op een dag. Maakt iemand anders zich zorgen over de financiële (verlies van inruilwaarde) of mogelijke juridische implicaties van het inruilen van een zo gemodificeerd voertuig?

In wezen is het geen modificatie. Het is een restauratie naar de Base- of Tech-ophanging. De koper zal blij zijn dat er nu een betrouwbare, stabiele en betaalbare ophanging op het voertuig zit. Als u het particulier verkoopt, kunt u vermelden dat het een Base/Tech-ophanging is.

Hallo MDX-gebruikers, hier is mijn huiswerk. Engels is mijn tweede taal, dus ik weet niet hoe ik hier een passende disclaimer moet schrijven. De foto's zijn slechts ter demonstratie, u bent op eigen risico als u uw advertentiesysteem wijzigt. Ik heb mijn batterij losgekoppeld voordat ik begon, en u moet een antidiefstalcode voor uw audio- en navigatiesysteem hebben voordat u uw batterij loskoppelt. Ik begrijp dat er geen manier is om het ADS-systeem afzonderlijk uit te schakelen zodra u er een hebt geïnstalleerd, omdat ADS volledig is geïntegreerd met het VSA-systeem om samen te werken.

Ik heb gisteren de remblokken achter vervangen. Op het moment dat ik de banden verwijderde, dacht ik $%#@. De magnetische schokdemper lekt vloeistof. Dit nadat ik ongeveer een maand geleden de voorste veerpoten/schokdempers heb vervangen. Weet iemand wat de aanhaalmomenten zijn voor de bovenste en onderste bouten?

Ik heb de ADS-swap 1 maand geleden voltooid op mijn 2010 MDX Advance. Ik begon ongeveer 100.000 mijl geleden knarsende geluiden te krijgen over drempels bij lage snelheid, afkomstig van de voorkant. Nieuwe OEM-voorveerpootassemblies van acuraoemparts.com en KYB-achterschokdempers van rockauto.com. Mijn resultaten:

- Het rijgedrag voelt sponsachtig aan in vergelijking met het ADS-systeem in de sportmodus, en de remafstand is aanzienlijk verkort, ik schat 3 tot 6 meter van 96 km/u naar 0. De bocht in de buurt van mijn huis waar ik me op 96 km/u aan de weg geplakt voelde toen ik de MDX kocht, voelt nu alsof de carrosserie er volledig af gaat bij alles boven de 80 km/u. De geluiden zijn allemaal verdwenen, en het is beter dan een defect ADS, maar het is een grote downgrade ten opzichte van het ADS-systeem en het verandert de rijdynamiek van de MDX drastisch. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik het geld voor de ADS-onderdelen ophoesten.

- De voorste klembouten waren roestig en ik heb een moer gestript en moest deze aftappen. Ik wou dat ik de extra $30 had betaald voor nieuwe klembouten en hardware. Ik zou dit ten zeerste aanbevelen als je de swap van plan bent.

- De achterste onderste bouten waren ook extreem roestig en één zat vast. Nogmaals, ik wou dat ik nieuwe hardware had gekocht (minimaal nieuwe onderste bouten)

- Ik heb 1 ohm 10 watt weerstanden van eBay gebruikt. Ik betwijfel een beetje of 10 watt weerstanden echt nodig zijn, maar ik heb ze gebruikt omdat iedereen ze ook had gebruikt. Het ADS-lampje is 1 maand uit gebleven, behalve één keer toen ik extreem hard moest remmen om te voorkomen dat ik iemand aanreed (ik moest nog wennen aan de kortere remafstand). Zodra ik het voertuig opnieuw startte, ging het lampje uit en is het de laatste 3 weken en 3200 kilometer uit gebleven.

Bedankt aan iedereen die eerder heeft gepost, ik heb deze hele thread gelezen en voelde me goed geïnformeerd.

Ik heb de ADS-swap een maand geleden voltooid op mijn 2010 MDX Advance. Ik begon ongeveer 100.000 mijl van voren kloppende geluiden te krijgen over lage snelheid hobbels. Nieuwe OEM voorste veerpootassemblies van acuraoemparts.com en KYB achterschokdempers van rockauto.com Mijn resultaten: - Het rijgedrag voelt sponsachtig aan in vergelijking met het ADS-systeem in de sportmodus, en de remafstand is aanzienlijk verminderd, ik schat 10-20 voet van 60 naar 0. De bocht bij mijn huis waar ik aan de weg geplakt voelde bij 60 mph toen ik de MDX kocht, voelt nu alsof de carrosserie er volledig af gaat bij alles boven de 50 mph. De geluiden zijn allemaal weg, en het is beter dan een defect ADS, maar het is een grote downgrade van het ADS-systeem en het verandert de rijdynamiek van de MDX drastisch. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik het geld voor de ADS-onderdelen ophoesten. - De voorste klembouten waren roestig en ik heb een moer gestript en moest deze aftappen. Ik wou dat ik de extra $30 had betaald voor nieuwe klembouten en hardware. Ik zou dit ten zeerste aanbevelen als je de swap van plan bent. - Achterste onderste bouten waren ook extreem roestig en één zat vast, Nogmaals, ik wou dat ik nieuwe hardware had gekocht (minimaal nieuwe onderste bouten) - Ik gebruikte 1 ohm 10 watt weerstanden van eBay. Ik betwijfel een beetje of 10 watt weerstanden echt nodig zijn, maar ik heb ze gebruikt omdat iedereen ze had gebruikt. Het ADS-lampje is al een maand uit, behalve één keer toen ik extreem hard moest remmen om te voorkomen dat ik iemand raakte (was nog steeds aan het wennen aan de verminderde remafstand). Zodra ik het voertuig opnieuw startte, ging het lampje uit en is het de afgelopen 3 weken en 2000 mijl uit gebleven. Bedankt aan iedereen die eerder heeft gepost, ik heb deze hele thread gelezen en voelde me goed geïnformeerd.
Je bericht gaf me het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt door ADS te vervangen voor ADS. Ja, $3500 later. Net afgelopen weekend de laatste rechtsachter voltooid. :D

Ik ook, dit is de post die ik zocht. Ik rijd hard met mijn auto's en moet andere berichten met een korreltje zout nemen, aangezien de meeste mensen nooit de handling-limieten van hun auto's benaderen en niet eens dingen zullen opmerken die ik onacceptabel zou vinden. Ik denk dat ik ga beginnen met sparen voor ADS-schokdempers. Gelukkig zaten ze tot 2013 op nieuwe auto's, dus het zou gemakkelijk moeten zijn om ze nog een aantal jaren te krijgen...

181 - 200 of 704 Posts