Ik heb de ADS-swap 1 maand geleden voltooid op mijn 2010 MDX Advance. Ik begon ongeveer 100.000 mijl geleden knarsende geluiden te krijgen over drempels bij lage snelheid, afkomstig van de voorkant. Nieuwe OEM-voorveerpootassemblies van acuraoemparts.com en KYB-achterschokdempers van rockauto.com. Mijn resultaten:
- Het rijgedrag voelt sponsachtig aan in vergelijking met het ADS-systeem in de sportmodus, en de remafstand is aanzienlijk verkort, ik schat 3 tot 6 meter van 96 km/u naar 0. De bocht in de buurt van mijn huis waar ik me op 96 km/u aan de weg geplakt voelde toen ik de MDX kocht, voelt nu alsof de carrosserie er volledig af gaat bij alles boven de 80 km/u. De geluiden zijn allemaal verdwenen, en het is beter dan een defect ADS, maar het is een grote downgrade ten opzichte van het ADS-systeem en het verandert de rijdynamiek van de MDX drastisch. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik het geld voor de ADS-onderdelen ophoesten.
- De voorste klembouten waren roestig en ik heb een moer gestript en moest deze aftappen. Ik wou dat ik de extra $30 had betaald voor nieuwe klembouten en hardware. Ik zou dit ten zeerste aanbevelen als je de swap van plan bent.
- De achterste onderste bouten waren ook extreem roestig en één zat vast. Nogmaals, ik wou dat ik nieuwe hardware had gekocht (minimaal nieuwe onderste bouten)
- Ik heb 1 ohm 10 watt weerstanden van eBay gebruikt. Ik betwijfel een beetje of 10 watt weerstanden echt nodig zijn, maar ik heb ze gebruikt omdat iedereen ze ook had gebruikt. Het ADS-lampje is 1 maand uit gebleven, behalve één keer toen ik extreem hard moest remmen om te voorkomen dat ik iemand aanreed (ik moest nog wennen aan de kortere remafstand). Zodra ik het voertuig opnieuw startte, ging het lampje uit en is het de laatste 3 weken en 3200 kilometer uit gebleven.
Bedankt aan iedereen die eerder heeft gepost, ik heb deze hele thread gelezen en voelde me goed geïnformeerd.